Ihan sama mitä jossain chroniclesin speciaali aseessa on sanottu, kun Dwarffien armybookissa lukee että aseen omat bonukset/miinukset eivät vaikuta. Eli Great weapon ei anna +2S ja ei lyö viimeisenä jos siihen pistää riimun.Nikodent kirjoitti:mutta sitten dwarfien riimu aseet on vähän vaikeempi juttu, sillä sä tiedät minkalaiseen aseeseen sä laitat niitä riimuja. eli tällöin tiedät että laitoit isoon kirveeseen riimun jolloin se on isokirves jossa on riimu. silloinhan se on isoase jossa on riimuja eli saat +2S ja riimujen boostit sekä sen aina lyöt vikan jutun.
jos joku sanoo, että ei se noin voi olla niin chronicles 03 s.105 "Graz Makaz counts as a grate weapon" siinä teille.
Taika ase-ja kilpi
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
Jotkut taika-aseet ovat peräti isoja aseita. Ei tietystki kovin monet, mutta dark elffeillä tälläisiä oli. Ja muistaakseni niiden heart seeker (,jos oikein muistan) on erityisen epämääräinen (ei siinä muistaakseni kerrottu, että sillä saa to wound heitot uusia. Ei edes kerrottu, että onko se miekka, jousi.. Itse ensimmäisen kerran sen jousena luin, mutta... *kohauttaa olkiaan).
Kokeilepas vilkaista kääpiöiden armeijakirjaa, s.20, kohta Weapon Runes ja mitä sen alla sanotaan.Nikodent kirjoitti:mutta sitten dwarfien riimu aseet on vähän vaikeempi juttu, sillä sä tiedät minkalaiseen aseeseen sä laitat niitä riimuja. eli tällöin tiedät että laitoit isoon kirveeseen riimun jolloin se on isokirves jossa on riimu. silloinhan se on isoase jossa on riimuja eli saat +2S ja riimujen boostit sekä sen aina lyöt vikan jutun.
jos joku sanoo, että ei se noin voi olla niin chronicles 03 s.105 "Graz Makaz counts as a grate weapon" siinä teille.
Kannattaisiko tosiaan LUKEA se kääpiö-armeijakirja. Kääpiöt eivät nyt vain satu saamaan näitä Common Magic Itemeitä, vaan ainoastaan riimuvehkeitä, sekä sen yhden Albion-bladen. Eli mikään kääpiöhahmo ei tuota Enchanted Shieldiä voi käyttää.Nikodent kirjoitti:murhe sano, että enchanted shieldiä ei käytettäs tai ainakin sen käyttä vähenis jos saisit sen kanssa +1 a.save hässis. mun mielest se ei oo totta.
kyl mulle kelpais dwarfi 0+ a.savella.
Itseasiassa minä puhuin siitä, että jos tavan kilpi saisi sen +1 saven maagisen aseen kanssa. En edes mennyt ehdottamaan, että Enchanted shield saisi sen +1 bonuksen. Ja tämän takia totesin sen olevan suhteellisen tarpeeton vehje, jos sen +1 saisi häsyssä tavan kilven kanssa ja maagisen miekan kanssa.Nikodent kirjoitti:murhe sano, että enchanted shieldiä ei käytettäs tai ainakin sen käyttä vähenis jos saisit sen kanssa +1 a.save hässis. mun mielest se ei oo totta. kyl mulle kelpais dwarfi 0+ a.savella.
Tälläisessä esitelmässä Enchanted shield olisi hyödyllinen ainoastaan ratsuväelle ja nuolia vastaan...
Jos haluaa herohammeria pelata, voi ostaa hyvin edellisen edikan sääntökirjan. Niitä kai olisi nyt halvalla saatavana, jos menisi kyselemään. Tai sitten löytyy se war of beardin lisäsäännöt..
No niin, antakaapa sitten ideoitanne tästä:
Web of Shadows on "one use only" - taika-ase, jonka perässä lukee:"A charecter with Web of Shadows may also use another ordinary close combat weapon (but not another magic weapon.)"
Mielestäni tuo tarkoittaa sitä että sen että minun ei ole pakko käyttää WoS:ia, vaan voi sen sijaan hyökätä käsiaseella ja säästää WoS:in spoivaan tilanteeseen. Samaa mieltä/Eri mieltä?
Sitten mukavia lisäongelmia: Aseitahan ei saa vaihtaa kesken taistelun... Mutta entä jos ne tuhoutuvat, tai WoS:n tapauksessa ovat kertakäyttöisiä? Jatketaanko se taistelu pelkällä nyrkillä, vai saako vetää hand weaponin esiin?
Oletetaan että hahmolla on hand weapon, shield ja WoS. Lähitaistelun alkaessa saa päättää mitä aseita käytän. Voin ilmeisesti valita WoS ja hw, jolloin shield lentää selkään. Jo WoS:n sääntöjen takia saa päättää, kumpaa asetta käytän. Kun päättää käyttää WoS:in, niin pysyykö kilpi yhä selässä?
Jospa otankin aluksi WoS:n ja shieldin... nyt minulla ei ole hand weaponia, onko minun pakko käyttää WoS heti tilaisuuden tullen? Ja jos käytän WoS:in, onko minulla lopputaistelun ajan nyrkki+shield vai hand weapon + shield? Taistenko nyrkillä, vaikka minulla on ase mukana?
Web of Shadows on "one use only" - taika-ase, jonka perässä lukee:"A charecter with Web of Shadows may also use another ordinary close combat weapon (but not another magic weapon.)"
Mielestäni tuo tarkoittaa sitä että sen että minun ei ole pakko käyttää WoS:ia, vaan voi sen sijaan hyökätä käsiaseella ja säästää WoS:in spoivaan tilanteeseen. Samaa mieltä/Eri mieltä?
Sitten mukavia lisäongelmia: Aseitahan ei saa vaihtaa kesken taistelun... Mutta entä jos ne tuhoutuvat, tai WoS:n tapauksessa ovat kertakäyttöisiä? Jatketaanko se taistelu pelkällä nyrkillä, vai saako vetää hand weaponin esiin?
Oletetaan että hahmolla on hand weapon, shield ja WoS. Lähitaistelun alkaessa saa päättää mitä aseita käytän. Voin ilmeisesti valita WoS ja hw, jolloin shield lentää selkään. Jo WoS:n sääntöjen takia saa päättää, kumpaa asetta käytän. Kun päättää käyttää WoS:in, niin pysyykö kilpi yhä selässä?
Jospa otankin aluksi WoS:n ja shieldin... nyt minulla ei ole hand weaponia, onko minun pakko käyttää WoS heti tilaisuuden tullen? Ja jos käytän WoS:in, onko minulla lopputaistelun ajan nyrkki+shield vai hand weapon + shield? Taistenko nyrkillä, vaikka minulla on ase mukana?
Phil Kelly says "No!"
Web of Shadows on selvästi poikkeus. En tiedä miten sen kuvaus menee Dark Elf armybookissa, mutta erratassa se on:Garoth kirjoitti: No niin, antakaapa sitten ideoitanne tästä:
"Web of Shadows may be used once per game against a single enemy model. The character uses the Web of Shadows instead of making any normal attacks that round. When used, one model in base contact with the character automatically takes 2D6 Strength 3 hits. A character with Web of Shadows may also use another ordinary close combat weapon (but not another magic weapon)."
Samaa mieltä, koska "may also use another ordinary close combat weapon" antaa juuri valinnan vaihtoehdon. Tämä on erikseen mainittu, koska WoS on poikkeus. Normaalisti jos on taika-ase, ei saa valita.Garoth kirjoitti: Mielestäni tuo tarkoittaa sitä että sen että minun ei ole pakko käyttää WoS:ia, vaan voi sen sijaan hyökätä käsiaseella ja säästää WoS:in spoivaan tilanteeseen. Samaa mieltä/Eri mieltä?
Web of Shadows ei tuottane ongelmia. Web of Shadowsissa sanotaan, että sitä voi käyttää yhden rundin aikana "instead of normal attacks", eli se on selvästi poikkeus normaalisääntöihin.Garoth kirjoitti: Sitten mukavia lisäongelmia: Aseitahan ei saa vaihtaa kesken taistelun... Mutta entä jos ne tuhoutuvat, tai WoS:n tapauksessa ovat kertakäyttöisiä? Jatketaanko se taistelu pelkällä nyrkillä, vai saako vetää hand weaponin esiin?
Jos ase tuhoutuu niin sitä ei enää ole. Silloin on lyötävä jollain muulla.
Miksi ottaa WoS ja hand weapon, kun WoS rundilla ei saa normaaleja attackeja ?Garoth kirjoitti: Oletetaan että hahmolla on hand weapon, shield ja WoS. Lähitaistelun alkaessa saa päättää mitä aseita käytän. Voin ilmeisesti valita WoS ja hw, jolloin shield lentää selkään. Jo WoS:n sääntöjen takia saa päättää, kumpaa asetta käytän. Kun päättää käyttää WoS:in, niin pysyykö kilpi yhä selässä?
Käytät muuten vaikka Hw&shieldiä, paitsi rundilla jolloin heität Webin. WoS:sia ei tarvitse käyttää heti (may use another weapon instead).Garoth kirjoitti: Jospa otankin aluksi WoS:n ja shieldin... nyt minulla ei ole hand weaponia, onko minun pakko käyttää WoS heti tilaisuuden tullen? Ja jos käytän WoS:in, onko minulla lopputaistelun ajan nyrkki+shield vai hand weapon + shield? Taistenko nyrkillä, vaikka minulla on ase mukana?
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Eli siis Web of Shadows on eri asia kuin taikamiekka, jota pidetään koko ajan kädessä? Eli se on jossain taskun pohjalla, kunnes sitä käytetään, eikä roiku kädessä? Tuo logiikka ratkaiseekin kaikki ongelmat, kun ajattelin että maaginen ase (kerran sitä on normaalisti pakko käyttää) on aina kädessä.
Eli minulla on koko ajan hw + shield käytössä, ja kerran pelissä voin vaihtaa hyökkäykseni WoS:n efektiin... noin se onkin paljon helpompaa.
Ainoksi kysymuksesi jää, saanko kilvestä sillä vuorolla kun heitän WoS:n ylimääräisen +1 saveen? Ilmeisesti en..?
Eli minulla on koko ajan hw + shield käytössä, ja kerran pelissä voin vaihtaa hyökkäykseni WoS:n efektiin... noin se onkin paljon helpompaa.
Ainoksi kysymuksesi jää, saanko kilvestä sillä vuorolla kun heitän WoS:n ylimääräisen +1 saveen? Ilmeisesti en..?
Phil Kelly says "No!"
Tuohon en osaa vastata, mutta enpä rupeaisi tuota savea sinulta kieltämäänkäänGaroth kirjoitti:Ainoksi kysymuksesi jää, saanko kilvestä sillä vuorolla kun heitän WoS:n ylimääräisen +1 saveen? Ilmeisesti en..?
EDIT: Jos tarkoitat sitä ylimääräistä Hw&shield savea, niin sitä et saisi kierroksella jolla käytät Web of Shadowsin. /EDIT
Viimeksi muokannut jullevi, Ma 30.12.2002 16:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Sillä vuorolla sankari käyttää maagista asetta, joten hän ei voi saada sitä
+1 bonusta saveensa ennen sen käyttämistä, mutta ilmeisesti hän voisi saada sen jälkeen, koska sitä ei enää ole olemassa ja silloin hahmolla olisi käsiase.
Tosin en minä hahmolleni itse sitä +1 savea nillittäisi, koska olettaisin tämän olevan sen maagisen aseen kanssa sähläilemässä sen verran tiiviisti joka tapauksessa.
+1 bonusta saveensa ennen sen käyttämistä, mutta ilmeisesti hän voisi saada sen jälkeen, koska sitä ei enää ole olemassa ja silloin hahmolla olisi käsiase.
Tosin en minä hahmolleni itse sitä +1 savea nillittäisi, koska olettaisin tämän olevan sen maagisen aseen kanssa sähläilemässä sen verran tiiviisti joka tapauksessa.
k..k.. ei pidä provosoituu kun mä kirjotan. yleensä se ei pidä paikkaansa ja oon erityisen huono säännöissä sun muissa jutuissa missä pitää muistaa jotain. <--- yrittää olla anteeksipyyntö scheizzen jauhamisesta.Kannattaisiko tosiaan LUKEA se kääpiö-armeijakirja.
kysyisin nyt että voiko tavallinen charru ottaa riimu lipun? vai pitääkö sen olla bsb. mun mielestä ei saa, mutta taaskin saatan olla väärässä.
Yksi heroa vastaava hahmo voi ottaa itselleen lipun, jolloin tästä luonnollisesti tulee battle standard bearer (aka bsb). Tälle sitten voi ottaa maagisen lipun siten, kun kyseisen armeijan armeijakirjassa sanotaan.
Tietääkseni on ainoana poikkeuksena Bretonnia, jonka täytyy ottaa tälläinen, mutta se ei vie hero slottia sitten.
Jos bsb ottaa maagisen lipun, ei tämä sitten saa maagista varustusta.
Yleistänköhän liikaa haltiakirjani perusteella? Toivottavasti en.
Sanokaa, jos puhun puuta heinää.
Tietääkseni on ainoana poikkeuksena Bretonnia, jonka täytyy ottaa tälläinen, mutta se ei vie hero slottia sitten.
Jos bsb ottaa maagisen lipun, ei tämä sitten saa maagista varustusta.
Yleistänköhän liikaa haltiakirjani perusteella? Toivottavasti en.
Sanokaa, jos puhun puuta heinää.
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
vain +1 CR jos on lippu/monta lippua, ei +1 CR per lippu.Nikodent kirjoitti:joo. no saankos minä 4 cr jos laitan rykmenttiin. 1)sb ja sille rune of batle (2). 2) bsb m.rune of valaya ja rune of battle (2) eli neljä cr.
tuo olis aika hirmu kun otetaan mahdolliset rivit, tapot ja ylivoima.
Ja normi köpöthän ei saa riimulippua
Eli tuossa esimerkissä saisit +3 CR.
Hmm, sori minunkin puolesta, en tarkoittanut loukata, mutta tosiaan lukaise uudelleen se kääpiökirja. Tai laita kyselyitä minulle sähköpostilla, vastaan kyllä mielelläni. Mutta mielestäni kannattaa hieman harkita osallistumista keskusteluun aiheesta mitä ei täysin tunne. (Esimerkki, en itse kirjoita Dark Elffeistä, koska en niistä tarpeeksi tiedä - olen lukenut vanhan ja uuden kirjan, mutta pelannut vain turnauksissa niitä vastaan, joten en usko tietäväni niistä mitään).Nikodent kirjoitti:k..k.. ei pidä provosoituu kun mä kirjotan. yleensä se ei pidä paikkaansa ja oon erityisen huono säännöissä sun muissa jutuissa missä pitää muistaa jotain. <--- yrittää olla anteeksipyyntö scheizzen jauhamisesta.
kysyisin nyt että voiko tavallinen charru ottaa riimu lipun? vai pitääkö sen olla bsb. mun mielestä ei saa, mutta taaskin saatan olla väärässä
joo. no saankos minä 4 cr jos laitan rykmenttiin. 1)sb ja sille rune of batle (2). 2) bsb m.rune of valaya ja rune of battle (2) eli neljä cr.
tuo olis aika hirmu kun otetaan mahdolliset rivit, tapot ja ylivoima..
Tuohon charru/riimulippu kysymykseen vastattiinkin, eli vain sotalipunkantaja saa riimulippuja. Ja huomaa että jos se ottaa siihen lippuunsa riimun, se ei saa muita taikaesineitä vaikka lipun riimu olisi halvin mahdollinen, eli jos haluat riimulipun kannattaa yleensä valita niitä parempia koska silloin ei tule se normaali thaanin max 50 pistettä taikaa vastaan (sotalipunkantaja saa siis ottaa niin kalliin lipun kuin haluaa).
Rune of Battleja saa nykyisin 1 / lippu, joten niitä ei siis voi ottaa useampia. Sekin mainitaan riimun kuvauksessa.
Eli missä tapauksessa tahansa Rune of Battle vastaa käytännössä War Banneria, +1 Combat Resolution ja se toinen sieltä lipusta.
Mutta toistan Nikodentille, älä ota tätä nyt henkilökohtaisesti. Pistä vaikka mailiosoitteesi tulemaan niin keskutellaan kääpiöistä vaikka henkilökohtaisesti, eihän niistä täällä koskaan tarpeeksi puhuta.
lippu =1vain +1 CR jos on lippu/monta lippua, ei +1 CR per lippu.
tavallises lipus rune of batle=1
bsb rune of batle=1
bsb m.rune of valaya=1
1+1+1+1=4
noin se meni
onko toi laillista? siis saanko noista battle runeista pointsit sanotaan vaan että saa olla yks riimu yhes lipus mutta rykmentissä on 2 eri lippu
Muuten oikein, paitsi ettei Valaya anna mitään plussaa CR:iin. Mutta olet oikeassa, jos lipunkantajalla on Rune of battle ja esimerkiksi Raudanmurtajien lipunheiluttaja samassa joukossa kantaa sitä, saat +2 cs siitä. Mutta muistathan että riimujen Rule of Pride estää ottamasta pelkkää Ro Battlea muuhun kuin yhteen lippuun?Nikodent kirjoitti:bsb m.rune of valaya=1
1+1+1+1=4
noin se meni
onko toi laillista? siis saanko noista battle runeista pointsit sanotaan vaan että saa olla yks riimu yhes lipus mutta rykmentissä on 2 eri lippu
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
Tarkoitat varmaan Master Rune of Stromni Redbeardia?? se ontaa +1 CRNikodent kirjoitti:lippu =1vain +1 CR jos on lippu/monta lippua, ei +1 CR per lippu.
tavallises lipus rune of batle=1
bsb rune of batle=1
bsb m.rune of valaya=1
1+1+1+1=4
noin se meni
silloin saisit tuon +4 CR ja se on ihan laillista, tosin hintaa tuolle tulee aika paljon. Ja BSB:llä saa olla max kolme riimua (ei pisterajaa).
Juu, jos tähän on jo vastaus jossakin tässä threadissa niin sanokaa vain. En jaksanu lukea koko threadia ku on jo sen verran pitkä katsokaas 
Mutta siis, kun käyttää maagista asetta ja tavallista kilpeä, niin ei saa sitä hth +1 a.savea, sehän sanotaan jossain combat ruleissa tai missä sanottiinkaan. Itsekkin olen sen lukenut. Mutta entä jos käyttää tavallista hand weaponia ja taikakilpeä? Saako siitä sen +1 a.save, siitä ei minusta puhuta missään vaiheessa koko rulebookkia.
Mutta siis, kun käyttää maagista asetta ja tavallista kilpeä, niin ei saa sitä hth +1 a.savea, sehän sanotaan jossain combat ruleissa tai missä sanottiinkaan. Itsekkin olen sen lukenut. Mutta entä jos käyttää tavallista hand weaponia ja taikakilpeä? Saako siitä sen +1 a.save, siitä ei minusta puhuta missään vaiheessa koko rulebookkia.
"Kill-kill!"
-Joona 'Yona' Meltoranta
-Joona 'Yona' Meltoranta