"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ork kommandos Blood Axe -listassa

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Tuulimieli

Ork kommandos Blood Axe -listassa

Viesti Kirjoittaja Tuulimieli »

Heipä hei. Ajattelinpa tässä väsätä jonkinlaisen örkkilistan Blood Axe klaanisääntöjä käyttäen. Ongelmana on kuitenkin noiden kommandojen käyttö. Itse olen kokeillut kyseisiä kavereita yhdessä pelissä. Tuolloin olin ottanut niitä kaksi kahdeksan örkin yksikköä, mutta molemmat ottivat pahasti selkäänsä kymmeneltä peruskaartilaiselta. Toinen kaatui ampumiseen ja toinen koetti onneaan lähistelyssä - epäonnistuen surkeasti.

Vaikka kommandot saattavatkin päästä lähistelemään ennen muita poikia, jää niiden suoritusteho aika vähäiseksi pienen ryhmäkoon vuoksi. Anti-tank -ryhmänäkin tank bustat tuntuvat toimivan paremmin ja kunnolla dakkaa kommandoista ei oikein saa lähtemään.

Itse olen miettinyt kommandojen käyttöä lähinnä tulimagneettina: ryhmään mukaan nobi power clawilla ja luulisi vihollisen pitävän huolen, ettei tämmöinen yksikkö pääse omien linjojen taakse rettelöimään tärkeiden sankarien ja tankkien kanssa. Tähän yksikköön vihollisen kohdistama huomio olisi tietenkin pois muusta, verrattain hittaasti etenevästä armeijasta, mikä on tietysti aina hyvä, mutta power claw -nobi kommandokavereineen on mielestäni silti hitusen kallis yksikkö uhrattavaksi.

Toinen, ehkä hivenen mielipuolinen taktiikka kommandoille (nimenomaan Blood Axe -klaanissa) olisi ottaa niitä PALJON ja jättää peruspojat kokonaan kotiin. Käytännössä siis koko armeija kyykkisi heti pelin alussa 18"-12" päässä vihulaisesta. Tämä ei varmaankaan toimisi, vai mitä?

Kaipaan siis ehdotuksia näiden - mielestäni kovin munakkaiden - örkkikommandojen käytöstä, määrästä ja varustuksesta.
Kardinaali
Viesti:

Re: Ork kommandos Blood Axe -listassa

Viesti Kirjoittaja Kardinaali »

Tuulimieli kirjoitti: Toinen, ehkä hivenen mielipuolinen taktiikka kommandoille (nimenomaan Blood Axe -klaanissa) olisi ottaa niitä PALJON ja jättää peruspojat kokonaan kotiin. Käytännössä siis koko armeija kyykkisi heti pelin alussa 18"-12" päässä vihulaisesta. Tämä ei varmaankaan toimisi, vai mitä?
Siis noitahan saisi tuossa tapauksessa 9 ryhmällistä. (6 troop ja 3 elite) Jos ottaa esim:
9x 10 pään ryhmää power clawilla ja burnalla. Eikös blood axet saanut vaihtaa myös nobin halutessaan mekiksi tai mad dokiksi?
90 örkkiä over 12"-18" päässä.. pakosti joku pääsee lähäriin. Kyllä luulisi toimivan.. Sitten vielä tulitukena 3 looted vehicleä.

Itse hyödynnän joskus deffskullz listassani 5 pään ryhmää kommandoja jossa rokkit ja nobilla myös rokkit ja 2 ammo-runttia. Infiltroidaan piiloon ja tullaan seuraavalla vuorolla piilostaa ja ammutaan yksi vuoro re-rolleilla. Tekee jotain tai sitten ei tee.. 84 pistettä ei ole paljon.
Scoundrel

Re: Ork kommandos Blood Axe -listassa

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

Kardinaali kirjoitti: Siis noitahan saisi tuossa tapauksessa 9 ryhmällistä. (6 troop ja 3 elite) Jos ottaa esim:
9x 10 pään ryhmää power clawilla ja burnalla. Eikös blood axet saanut vaihtaa myös nobin halutessaan mekiksi tai mad dokiksi?
90 örkkiä over 12"-18" päässä.. pakosti joku pääsee lähäriin. Kyllä luulisi toimivan.. Sitten vielä tulitukena 3 looted vehicleä.
Itsekkin olen klaanilistoista verikirveitä ajatellut. Maxxatut kommandot kuulostaa sopivan hullulta idealta. Pitääkin joskus kokeilla. Hmm.. vaikka tänään. 6+ armorin menettäminen ei juurikaan tunnu, kun ei sitä koskaan pääse kuitenkaan heittämään. Lähitaistelussa ollaankin sitten muutenkin vahvoilla, toivon mukaan.
Myös mob-uppausta pääsee harrastamaan luultavasti tavallista useammin johtuen ryhmien suuresta määrästä. Nobi jokaiseen ryhmään on kallista, mutta nobithan ne käytännössä kaiken tappamisen tekevät. Pari mekkiä kustomsuojakentillä pariin ryhmään niin sitä suojaakin rupeaa saamaan. Maddokeista en osaa sanoa. Vaatii ehdottomasti täydet apugrotit että saa ketään parannettua (taitaa olla pakolliset 3 grot orderlyä jokaisella maddokilla muutenkin) ja tämä yhdistettynä pieneen ryhmäkokoon.. No jaa, pitää testata ennenkun tietää varmasti.
Looted vehiclejen kanssa enemmän on aina parempi. Saakos sentinelejä muuten lootata? Siitä saisi erinomaista liikkuvaa tulitukea. 2x3 sentineliä ja joku russivariantti niin muutaman kommandoryhmän ennenaikainen kuolema ei tunnu niin pahalta.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
hotsauceteddy

Viesti Kirjoittaja hotsauceteddy »

ei saa valitettavasti sentejä lootata, sinänsä harmi ajatellen kaikkia hienoja konffauksia mitä niistä saisi :)

kyllähän toi idea maxatuista kommandoista on suht mielenkiintoinen, varmaan looted vehicleistä parhaat kombot olisivat nuo IG:n kolme kovaa eli russ, demo ja basi, mutta itse harkitsisin myös hellhoundia. jos sen 3 lootedia haluaa ottaa niin varmaankin demo, russi ja HH olisi suht kova kombinaatio.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Lloyba kirjoitti:ei saa valitettavasti sentejä lootata, sinänsä harmi ajatellen kaikkia hienoja konffauksia mitä niistä saisi :)
Voihan niitä käyttää killer kanien säännöillä? Vähän vaan lisäpeltiä kylkeen ja armoured top.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
hotsauceteddy

Viesti Kirjoittaja hotsauceteddy »

totta kai, hieman pilkun viilaamistahan tuo viestini oli, kun puhuivat juuri loottaamisesta :P
ja tosiaan, kanithan ovat koviksia, pari semmosta pörräämään force fieldin alla on aina ihan varteenotettava vaihtoehto.
BetaFighter^^

Viesti Kirjoittaja BetaFighter^^ »

ja tosiaan, jos käyttää kommandoja, niin mielummin ne juoksuttaa sinne terminaattoreihin kun perus jalkaväkeen (ei saveja, termikset ignoraa savet) ja fistit lyö aina vikana, joten... eikä choppaakaan saa unohtaa..... ;D olettaen, että vihulla on jotain heavy-save unitteja. mun 10-päinen kommando squadi tappo hyvällä deployauksella,+ sillä että kaveri ei pitäny niiitä minään, 8 hengen devastator squadin, 10 hengen tactical squadin, predator annih- latorin, command squadin commandereineen, eli ne hoiteli koko sen flankin..... tosin usein ork armeijani ovat semi-shoottaajia, eli 10 äijää, 4 big shootaa, ja 6 sellasta unittii, eli kyllä ne tulitukeakin sai.... mutta kommandoja ei mun mielestä kannata olla liikaa, jos maasto ei suosi, esim. breakthrough missionit. kokemusta on.
I'm here, more active than ever
orkwolf
Viesti:

Viesti Kirjoittaja orkwolf »

Itse kerään Blood Axeja ja voin sanoa että ne toimii hyvin jos osaa niillä pelaa. Mulla on 3x Kommando squad (kahdella choppat, burna ja nobilla kombi-skorcha, yhdellä shootat, big shoota ja nob big shootalla), 1x Kroot Mercenary squad (säännöt löytyy GW:n sivuilta), 1x Trukk boy squad (warboss mukana), 1x Cybork squad (trukissa, painboss tietenkin mukana), 1x Tankbusta squad, 1x Demolisher, ja 1x Griffon. Toimii loistavasti, jos osaa.

Älä aliarvioi Kommandoja. Ne ovat 1 örkkilistan parhaita squadeja. 10 örkin squad ei sitä paitsi ole paha, jos siihen tottuu. 16 tuntuu totta puhuen liian isolta minulle...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”