"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Nidejä turnaukseen

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Viiksu

Nidejä turnaukseen

Viesti Kirjoittaja Viiksu »

Niin tälläistä listaa olen miettinyt. Risuja ja ruusuja saa antaa vapaasti. 1500 pisteen lista siis.

Broodlord 105pts
-Extended Carapace
-Impland Attack
-Toxin Sacs
-Flesh Hooks
Retinue: Genestealer Brood 125pts (5)
-Extended Carapace
-Scything Talons
-Flesh Hooks

Tyranid Warrior Brood 120pts (3)
-Toxin Sacs
-Extended Carapace
-Enchanted-Senses
Scything Talos & Deadthspitte *2
Rending Claws & Venom Cannon *1

Tyranid Warrior Brood 118pts (3)
-Toxin sacs
-Extended Carapace
-Enchanted-Senses
Scything Talos & Deadthspitte *1
Rending Claws & Devourer *1
Scything Talons & Venom Cannon *1

Carnifex 113pts
-Two sets of Scything Talons
-Adrenal Glands (WS)
-Toxic Miasma

Gaunt Brood 60pts (10)
-Fleshborer

Gaunt Brood 60pts (10)
-Fleshborer

Hormagaunt Brood 110pts (10)
-Scything Talons
-Adrenal Glands (I)

Hormagaunt Brood 110pts (10)
-Scything Talons
-Adrenal Glands (I)

Ravener Brood 80pts (2)
-Scything Talons & Rending Claws

Zoanthropes 195pts (3)
-Synapse Creature
-Warp Blast

Carnifex 148pts (1)
-Enchanted Senses
-Venom Cannon
-Barbed Strangler

Carnifex 152pts (1)
-Crushing Claws
-Scything Talons
-Adrenal Glands (WS)
-Toxic Miasma
-Reinforced Chiting
-Toxic Sacs
-Flesh Hooks
Viimeksi muokannut Viiksu, Ti 06.06.2006 21:19. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Uzi-99
Viesti:

Re: Nidejä turnaukseen

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Broodlord: Ihan pätevä, lisäisin vain FlsHksit ettei maastossa piileskelevä vihu kastroi sitä.

Genestealer Brood: Sama juttu, lisäisin näillekin FlsHksit. Tokihan turnauksissa tuppaa olemaan vähemmän maastoa, eli kenties ei tarpeen, mutta itse olen varovainen.

En ottaisi ToxSacejä... En yleensä ota hyökkäysmorfeja, mutta jos niin sitten ScyTal. Ylimääräinen Rending-mahku on kuitenkin mielestäni parempi kuin lyödä vähän kovempaa.

2x Tyranid Warrior Brood: Jättäisin WSn pois, hätävarana ne muutenkin lähikseen lähetetään jolloin mielesäni morfit ovat turhia. Muuten päteviä, jos kohta itse en erityisemmin pidä Devourereista koska kantama on lyhyehkö eivätkä ne Warruilla toimi kovin hyvin ajoneuvoja vastaan mikä on mielestäni kantama-aseiden tärkein pointti Tyranid-armeijassa.

Carnifex: Bio-Plasma on turha ja vaarallinen, jätä pois. Bio-Plasma ei hyödy 'Fexin hirviöstatuksesta ja lisäksi vaarantaa 'Fexin: jos rynnäköit ja BP onnistuu tappamaan jotain, vastustaja poistaa ainoan figunsa kontaktista (hyvin yleistä että saat vain yhden kiinni kiitos taistelusääntöjen sanamuodon), jolloin 'Fex menettää kaikki loput hyökkäyksensä (koska ei olla enään BtB, kukaan ei ole Engaged). Taistelu päättyy vastustajan tappioon, jos käy mäihä niin pakenevat ('Fex ei voi Sweepata koska figuja ei ole kontaktissa, sivu 43) ja 'Fex on avoimella vihujen ammuttavana seuraavan vuoron.

Ottaisin Dakkafexin (2xTL Devourer, EnhSen), mutta jos välttämättä lähistelijän haluat niin 2x ScyTal, AG WS, ToxMsm, FlsHks toimii hyvin Elitenä.

Gaunt Brood: Pätevää halpaa massaa, jos kohta hiukan liian pieniä yksiköitä makuuni.

Hormagaunt Brood: En suosittele, näiden Synapsituki on liiaksi Infiltroivan BLän harteilla. Jos se retinueineen tapetaan, nämä alkavat juosta kehää.

Liian kalliita ja tehottomia. Ehdottomasti kustannustehokkain morfi näille on AG I, koska Marsuja ennen ja suippokorvien kanssa samaan aikaan lyöminen on pätevin tapa varmistaa että nämä aiheuttavat tarpeeksi vahinkoa pysyäkseen kiinni taistelussa pitäen nämä silti tarpeeksi halpoina tapatettaviksi.

WS ja TS lisäävät tappavuutta, mutta mielestäni näitä ei kannata kohdella tappajina... Gauntit (mukaanlukien Hormat ja Gargit) ovat parhaimpia sitomiseen, jolloin halpuus on avainsana.

Kaveri laski aikanaan tehokkuutta... Samoilla pisteillä perus-Mariineja Vs Hormagauntteja vaihtelevin morfein, suoraan lähitaisteluun, ei ampumista. AG I ja ToxSac olivat tasoissa, mutta siinä vaiheessa kun otettiin usampi morfi, ne joilla oli AG I muiden lisäksi olivat aina tehokkaampia kuin muut. Jos siis aiot näistä tappajia, niin suosittelisin AG I:tä WSn sijaan.

Toisaalta, kun ampuminen lasketaan mukaan käy selväksi ettei näihin kannata pisteitä käyttää, kuolevat silti mihin tahansa kantamalla, parempi siis pitää halpoina jolloin AG I on kustannustehokkain valinta. Saattaa toki olla että kyseessä on vain näkemysero, kunhan tuon esille oman kantani.

Ravener Brood: Jätä pois. 2x ScyTal ei ole mikään uhka yleisimmille armeijoille, ja keskinkertainen BS yhdistettynä yhteen laukaukseen ja nykyisiin heikkoihin Blast-sääntöihin tarkoittavat että tämä tuskin tekee mitään.

Jos haluat pätevän Ravenerin, dumppaa kantama-ase ja ota ScyTal + RenClw. RenC on kuitenkin potentiaalinen uhka lähes mille tahansa pelissä, jolloin tätä voi käyttää halpana tulimagneettina. Varo kuitenkin erityisaseheppuja kuten PFistejä, vetävät nassuun ja laakista vainaa.

Zoanthropes: Päteviä.

Carnifex: Perus'Fexi. Pistäisin pari kestävyysmorfia pitämään tämän elossa.

Carnifex: Kalliit lähis-'Fexit mielestäni turhia, lisäksi tämä ei ole kovinkaan tehokas... Jos lähistelijän tahtoo, pudottaisin CrsClwit (liian kalliita ja satunnaisia) ja ottaisin toiset ScyTalit tilalle. Ylijäämäpisteillä hankitaan ToxMsm, koska AG WSn kanssa kombottamalla 'Fex osuu todennäköisemmin tavallisimpia WSiä vastaan.

Vaikka vängällä nuo CrsClwsit haluaisitkin pitää, niin pitäisin ToxMää pakkohankintana: Mitä hyötyä on läjästä hyökkäyksiä jos puolet niistä menee ohi kuitenkin?

En ottaisi ToxSacejä, se kuitenkin woundaa kaikkea helposti ja Insta-killaa suurimman osan vastustajista. Ne harvat poikkeukset ovat sellaisia jotka joko tappavat todennäköisesti 'Fexin ensin (Statureprinssit) tai voivat pysyä kaukana (Necron Destroyerit, Lordit).
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Viiksu

Viesti Kirjoittaja Viiksu »

Tuossa tuli "päivitettyä" listaa kommentin ja omien mietteiden mukaan ja tuollainen juttu tuli tehtyä. Tuossa kyseisessä listassa on vielä 5 pistettä vajausta joten jos niille löytyy tarpeellista tekemistä mielipiteitä saa antaa
Uzi-99
Viesti:

Re: Nidejä turnaukseen

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Päivitykset kaikkiaan päteviä, jos kohta olen edelleen eri mieltä mm. CrsClwien hyödyllisyydestä... Mutta jos figun on kasannut, niin eipä sille enään paljoa voi. =)

Ravener Brood (2): Suosittelen että pistät nämä peliin kahdessa ryhmässä joissa kummassakin yksi Ravener... Ravit eivät ole kovin kestäviä, ja yksi ainoa vihuyksikkö voi melko helposti niitata kaksi vuorossa. Jos siis jaat kahteen yhden Ravin ryhmään, niin pakotat kaksi vihuyksikköä ampumaan (ja siten haaskaamaan kutejaan). Käytä niitä toki edelleen toistensa tukena jos tahdot, jutun juju on siinä että jos Fast-slotteja on, ei kannata pistää niitä yhteen slottiin helposti tapettavaksi.

Ainoa ongelma mikä tästä voi mahdollisesti syntyä on eri tulokset Fleetissä tai terrainissa liikuttaessa, mutta itse en pidä tätä kovinkaan pahana.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”