Lunta leivinjauheesta
-
Kurttupeiko
Lunta leivinjauheesta
Jostakin vähemmän uudesta kirjasta luin että tavallinen leivinjauhe soveltuu erinomaisesti lumeksi. Onko kellään kokemuksia kyseisestä aineesta?
- The Captain
- Valvoja
Re: Lunta leivinjauheesta
Jep. Toimii. Pakkautuu hyvin ja näyttää enemmän lumelta kuin GW:n valkoinen hilse. Ruokasoodaa ovat myös kehuneet, se kimaltaakin vähän kuin lumihanki, mutten ole vielä tullut kokeilleeksi.Kurttupeiko kirjoitti:Jostakin vähemmän uudesta kirjasta luin että tavallinen leivinjauhe soveltuu erinomaisesti lumeksi. Onko kellään kokemuksia kyseisestä aineesta?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Haulla löytää useamman ketjun aiheesta (vaikka "ruokasooda" haulla), ja tässä olisi suora linkki ulkomaiselle sivulle, jossa lumibasen tekoa neuvotaan:
http://www.drunkdwarves.com/pages/artttgttcn9snow.html
Yksi mikä itselle pistää usein lumibaseissa silmään, on se lumen epärealistisuus. Siis että lunta on lätetty miten sattuu kasoihin sinne tänne kuin ruohotuppoja. Tuntuu niin kuin basettajat eivät olisi ikinä talvea nähneetkään. Ei siellä mitään puhtaita kivenmurikoita pitäisi seassa olla. Metristen kinosten päällä sitä talvella talsitaan. Taikka sitten kilometrisen jään päällä, jos sensortin planeetalla liikutaan.
Noh, tyyliseikkojahan nämä, mutta minua ainakin jurppii ne lumitupot muka-lumibasessa.
Muuhunkin voi soodaa/leivinjauhetta testailla. Esim. vihreäksi värjättynä Epic-mittakaavan figujen alustoihin. Niissähän normiflokki on ihan väärää mittakaavaa.
http://www.drunkdwarves.com/pages/artttgttcn9snow.html
Yksi mikä itselle pistää usein lumibaseissa silmään, on se lumen epärealistisuus. Siis että lunta on lätetty miten sattuu kasoihin sinne tänne kuin ruohotuppoja. Tuntuu niin kuin basettajat eivät olisi ikinä talvea nähneetkään. Ei siellä mitään puhtaita kivenmurikoita pitäisi seassa olla. Metristen kinosten päällä sitä talvella talsitaan. Taikka sitten kilometrisen jään päällä, jos sensortin planeetalla liikutaan.
Noh, tyyliseikkojahan nämä, mutta minua ainakin jurppii ne lumitupot muka-lumibasessa.
Muuhunkin voi soodaa/leivinjauhetta testailla. Esim. vihreäksi värjättynä Epic-mittakaavan figujen alustoihin. Niissähän normiflokki on ihan väärää mittakaavaa.
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
- nomic
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
IMO näyttää aika hemmetin tylsältä jos koko beissi on lumessa ja kyllähän nuo tupotkin selittyy lumen sulamisella, niin ainakin minulla.Rakath kirjoitti:Yksi mikä itselle pistää usein lumibaseissa silmään, on se lumen epärealistisuus. Siis että lunta on lätetty miten sattuu kasoihin sinne tänne kuin ruohotuppoja. Tuntuu niin kuin basettajat eivät olisi ikinä talvea nähneetkään. Ei siellä mitään puhtaita kivenmurikoita pitäisi seassa olla. Metristen kinosten päällä sitä talvella talsitaan. Taikka sitten kilometrisen jään päällä, jos sensortin planeetalla liikutaan.
- Osqillator
Juu no, ei ne tupot minusta näytä siltäkään niin kuin lumi olisi sulanut. Enkä tiedä tarviiko jokaisen basen olla aina tappiin asti koristeltu. Joskus vähemmän on enemmän, ja pelkistetympi ulkoasu karulle lumiaavalle voi olla paikallaan.
Tietenkin baseen voisi laittaa vaikka puusta katkenneita oksanpalasia, lumen alta pilkistävien kivenjärkäleiden jään peitossa olevia huippuja ym ym, mitä ikinä talviaiheista keksiikin. Lintulauta voisi olla hauska yksityiskohta.
Tietenkin baseen voisi laittaa vaikka puusta katkenneita oksanpalasia, lumen alta pilkistävien kivenjärkäleiden jään peitossa olevia huippuja ym ym, mitä ikinä talviaiheista keksiikin. Lintulauta voisi olla hauska yksityiskohta.
mainittakoon vielä, että leivinjauheella ja ruokasoodalla ei noin koostumuksen puolesta ole hirveästi eroa... ruokasooda taisi olla 100% natriumbikarbonaattia ja leivinjauhe suurimmaksi osaksi.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- dead flesh penalty
Itse olen käyttänyt ruokasoodaa menestyksekkäästi. Kuten mainittua, etu sillä on lähinnä kiinteässä rakenteessa, jota voi myös muokata lisäämällä reilummin liimaa/vettä kiinnitysvaihessa.
Ainut ongelma sen kanssa on varmaan potentiaalinen liukeneminen veteen. Tätä ei ole vielä tapahtunut, mutta olen totaalisen kurat housussa aina kun joku random hörhö pelipöydän äärellä aivastaa/kaataa limsaa/kuolaa/muuten erittää nesteitä mallieni lähellä.
Ainut ongelma sen kanssa on varmaan potentiaalinen liukeneminen veteen. Tätä ei ole vielä tapahtunut, mutta olen totaalisen kurat housussa aina kun joku random hörhö pelipöydän äärellä aivastaa/kaataa limsaa/kuolaa/muuten erittää nesteitä mallieni lähellä.
-
Kurttupeiko
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Voi se vähän koomisen näköistä olla, jos beisseissä olisi sentin korkuinen hanki jonka päällä figu seisoisi
.
Itseäni tuo väitetty epärealistisuus ei haittaa, itseasiassa tuli vasta mieleen tästä ketjusta koko juttu. Mutta jossain vuoristolla tjsp kylmässä ja oudossa paikassa sellaisia lumikasoja voi kyllä hyvinkin olla.
Jos muuten haluaa kimaltavaa hankea, niin kannattaa käyttää kimalleliimaa ruokasoodan (tai leivinjauheen) kanssa.
Itseäni tuo väitetty epärealistisuus ei haittaa, itseasiassa tuli vasta mieleen tästä ketjusta koko juttu. Mutta jossain vuoristolla tjsp kylmässä ja oudossa paikassa sellaisia lumikasoja voi kyllä hyvinkin olla.
Jos muuten haluaa kimaltavaa hankea, niin kannattaa käyttää kimalleliimaa ruokasoodan (tai leivinjauheen) kanssa.
Sincerely yours, Machiavelli.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Höh, siihen mitään sentin töhkäkerrosta tarvita. Parin millin kerros, kunhan se peittää basen reunasta reunaan. Pientä korkeuseroahan voi värkätä mukaan.
Jossakin ohjeessa neuvottiin lisäämään myös pikkasen sinistä väriä mukaan siihen sooda/jauhomassaan, millä lumen "pohja" tehdään. Kokeilemalla varmaan löytyy se oikea sävy ja suhde, mutta pelkän jauhonvalkoisena se lumi ei kovin hyvältä näytä. Washiakin voi siihen valmiiseen lumibaseen kokeilla.
Tuo kimalleliimajuttu vois myös toimia kivasti. Hm hm, tästähän tuli ihan uusi into suunnitella lumibaseja ja -maastoja! Onneksi ei ole kuin n+1 muuta maastoprojektia työn alla..
Jossakin ohjeessa neuvottiin lisäämään myös pikkasen sinistä väriä mukaan siihen sooda/jauhomassaan, millä lumen "pohja" tehdään. Kokeilemalla varmaan löytyy se oikea sävy ja suhde, mutta pelkän jauhonvalkoisena se lumi ei kovin hyvältä näytä. Washiakin voi siihen valmiiseen lumibaseen kokeilla.
Tuo kimalleliimajuttu vois myös toimia kivasti. Hm hm, tästähän tuli ihan uusi into suunnitella lumibaseja ja -maastoja! Onneksi ei ole kuin n+1 muuta maastoprojektia työn alla..
Tai vastaavasti voisi hahmon jalat ympäröidä "lumella". Paljon realistisemmannäköistä, kun hahmo seisoo lumessa, eikä sen päällä.Rakath kirjoitti:Höh, siihen mitään sentin töhkäkerrosta tarvita. Parin millin kerros, kunhan se peittää basen reunasta reunaan. Pientä korkeuseroahan voi värkätä mukaan.
Itse sain melko kohtuullisen näköisen lumibasen aikaan ihan perushiekasta. Tavoitteeni oli kylläkin tehdä tavallinen routainen soramaa, jonka on yöllä peittänyt halla ja pienenpieni kerros lunta. Liimasin ensin kiviä baseen, osan ukoista niiden päälle ja sitten hiekoitin basen. Lumisuuden sain aikaan Skull Whitella, ja jätin tummaa hiekkaa näkymään alta jotta se näyttäisi enemmän heikosti sataneelta ensilumelta. Kyseessä ei siis ollut sellainen paksu hanki.
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
- dead flesh penalty
Locku kirjoitti:Tai vastaavasti voisi hahmon jalat ympäröidä "lumella". Paljon realistisemmannäköistä, kun hahmo seisoo lumessa, eikä sen päällä.Rakath kirjoitti:Höh, siihen mitään sentin töhkäkerrosta tarvita. Parin millin kerros, kunhan se peittää basen reunasta reunaan. Pientä korkeuseroahan voi värkätä mukaan.
Voisi ajatella myös leikkaavansa ukkojen jalkoja lyhyemmiksi, esittämään uppoamisefektiä.
En ole kokeillut vielä, mutta pitääpä koittaa.
Tulisi irtotorsoillekkin käyttöä
- The Captain
- Valvoja
Mutta ei lumelta, minkä minusta pitäisi olla sen hötön pointti. Vai onko sinulla jokin muu resepti sen käyttöön kuin "liimaa baseen - base lumijauhepurkkiin - koputellaan"?Karu kirjoitti: näyttää paljon paremmalta.
Minusta lumi ei oikeasti näytä karvaiselta.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
- dead flesh penalty