"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Chaos Space Marines vai Space Marines ( Oli: cm vai sm? )

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
-matiwas-

Chaos Space Marines vai Space Marines ( Oli: cm vai sm? )

Viesti Kirjoittaja -matiwas- »

Eli kannattaako aloittelijan ostaa chaos- vai spacemarsuja?

Nii ja jonki moiset perustelut kelpaa kans..

EDIT1:Hups otsikossa pitäis lukea cm vai sm...

ModEdit: Siirretty Perusteisiin ja otsikkoa muutettu. Iceman
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Armeijat ovat monin osin samanlaisia, mutta kuitenkin erilaisia.

Codexin suhteen Chaos codex tuottaa aloittelijoille ( ja kokeneemmillekin ) päänvaivaa, koska se on monimuotoinen ja tieto on jonkin verran hajallaan ympäri codexia. Tällä saralla minusta voiton vie sm.

Figujen suhteen on sitten makuasia, mistä itse tykkää, mutta itseäni uudemmat sm-figut miellyttävät, kun taas chaos-figuissa on liikaa "evil=spikes"-asennetta. Demonit tosin ovat hienoja ja tuovat monimuotoisuutta armeijaan, kun taas sm-jalkaväki tuppaa olemaan aika yhdestä puusta veistettyä. Tasainen vääntö, missä marine-tasolla sm korjaa voiton, mutta kokonaisuutena csm niukasti.

Pelillisesti kummastakin saa jopa turnauksia voittavan yhdistelmän ja hauskanpitoonkin kykenevän armeijan. Itse chaoksella pelaavana jään kaipaamaan sm-puolelta nopeita ajoneuvoja, koska csm-puolella todelliseen nopeutuun pystyvät vain prätkät. Tasapeli kuitenkin minusta.

Kumpaakin vaihtoehtoa on maailmalla riittävästi käytössä ja molempiin armeijoihin voi taata jatkossakin uusia figuja yms. matskua, joten senkään takia ei tarvitse arpoa.

Kaikenkaikkiaan ratkaisun teet sinä itse, mutta kumpi vetoaa enemmän:
Universumin suurimmat sankarit kiiltävissä haarniskoissaan pelastamassa maailmaa pahuudelta

vai

Vai se suuri pahuus miltä edellämainitut yrittävät maailmaa pelastaa?
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”