Veden käyttö?
Veden käyttö?
En tälläistä topiccia haulla löytänyt. Eli kuinka paljon maalatessa käytetään vettä?
-
hyytelöperuna
-
Spongebob-Väyrynen
Itse laimennan maalin paletilla.
Maalia paletille, vettä siveltimellä niin paljon, että on sopivaa.
Sopivaa määrää en osaa sanoa, kunhan on tarpeeksi ohutta, ettei paakkuunnu ja kunhan ei ole niin ohutta, että ei peitä mitään.
Maalia paletille, vettä siveltimellä niin paljon, että on sopivaa.
Sopivaa määrää en osaa sanoa, kunhan on tarpeeksi ohutta, ettei paakkuunnu ja kunhan ei ole niin ohutta, että ei peitä mitään.
Half-bread kirjoitti:Nyt sitten suosittelen sinua pysymään hiljaa kun aikuiset puhuvat.
Maalin sopiva paksuus itselläni riippuu paljon käyttötarkoituksesta. Isompia pintoja maalattaessa käytän ohuempaa ja useaa kerrosta. Pieniä yksityiskohtia taas on nopeampi maalata hieman paksummalla maalilla, joka peittää kerrasta.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
No jos maali on kovinkin siirappia, niin sitten sinne purkkiin muutama tippa vettä. Yleensä kyllä laimennuksen teen paletilla. Eli otan purkista maalia hieman paletille (vaikka pakasterasian kansi tai joku muu muovi) ja sitten kastan pensseliä veteen ja sekoitan veden maaliin, niin että siitä tulee sopivaa. Joskus paksumpi maali voi olla hyödyksi, esim. drybrushauksessa, joten siksi en laimenna paljonkaan maaleja suoraan purkkeihin.hetman kirjoitti:Entä miten te viisaat ihmiset ohennatte maalia. Kaadatte suoraan vettä sinne purkkiin?
Itse teen seuraavasti. ... laitan raanan auki ja suljen veden kunnes raanasta tippuu enää tippoja. annan tippoja pudota yleensä 3 purkkiin ja sitten sekotan rikkimenneellä pensselilläni tasaiseksi
, tai laitan purkin kannen kiinni ja ravistan raivokkaasti
Hyvin on toiminut ... suosittelen lämpimästi 
I'm what you made me!
Itse laitan maalin kaakelin palan päälle ja siihen sitten tuollaisella pienellä lusikalla lusikoin muutaman täyden lusikallisen vettä maaliseokseen. Saatan lisäillä vielä siihen joukkoon tuota vallejon thinneriä 
"Licence to screw up Commander, you heard it straight from the ship!" - Joker, Mass Effect 2