"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Alusta johon figu kiinnitetään maalauksen ajaksi?

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
hetman

Alusta johon figu kiinnitetään maalauksen ajaksi?

Viesti Kirjoittaja hetman »

Kannattaako figu kiinnittää johonkin maalauksen ajaksi? Niin ettei tarvisi koskea sormilla siihen.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Onko sillä nyt väliä koskeeko sitä figua vai ei. No ehkä jos hikuilet voi figu tulla "likaiseksi" ja sormiin vähän maalia. Kiinnitä vaikka baseen ja pidä basesta kiinni niin sormesi pysyvät puhtaana. Kukin tavallaan, kokeile ja tee sitten miten näet parhaaksi.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Jonkun kerran olen nähnyt vanhoja M:n maalipurkkeja käytettävän, mutta voisin kuvitella esim. filmirulla tms. käyvän yhtä hyvin. Kiinnityspurkin käyttö lienee maalaajakohtaista ja itse en ole paria kokeilua pidempään käyttänyt, koska en nähnyt suurta hyötyä itselleni. Lisäksi useampaa figua samanaikaa maalatessa vaatii luonnollisesti useamman kiinnityspurkin. Itse pyrin pitämään kiinni figusta basen reunasta ja hyvin on toiminut tähän asti.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Itse käytän pullonkorkkeja. Johtuen lähinnä siitä, että niitä on aina jossain lähettyvillä, muovisina niihin on nopea porata reikiä ja kiinnittää figuja JA ne todellakin parantavat otetta huomattavasti.

Figuihin todellakin JÄÄ rasvaa sormista sekä ainakin metallifiguista maalit kuluvat varsin helposti pois ennen lakkausta ja viimeistelyä. Ja koska maalaan muutamia figuja kerrallaan, ei tohon kiinnittelyyn yms. niin kauaa mee.

Kannattaa kokeilla, kuten jo sanottiinkin. Joku löytää hyödyn, toisille tällä ei ole mitään väliä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”