"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Miten VOITTAA imperial guardilla???

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Heretic
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Heretic »

pyh, ei ig mikään huono ole,tyyliä ja isoja pyssyjä löytyy niin maan perkeleesti, sillä kyllä pärjää kunhan käyttää oikeita tyyppejä
Ville Oulusta.
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

Heretic kirjoitti:pyh, ei ig mikään huono ole,tyyliä ja isoja pyssyjä löytyy niin maan perkeleesti, sillä kyllä pärjää kunhan käyttää oikeita tyyppejä
ja tämä tuli käyttäjältä jonka nimimerkki on Heretic. :D
Peril of Warp
Isä_Aurinkoinen

Viesti Kirjoittaja Isä_Aurinkoinen »

Ei se IG huono ole. Pitää vain osata pelata.

Mariineilla pärjää (yleensä) vaikka ei osaisi edes pelata kovinkaan hyvin. Koska mariinit on kovia, sanoi kuka mitä tahansa.

Mutta, IG pystyy muokkaantumaan (lue: Adaptoitumaan) mitä tahansa armeijaa vastaan. Tietysti, esim. Necronit ovat aina ERITTÄIN ilkeitä vastustajia.

Mutta, ei IG pärjää jos closikseen varsin yrittää. Ei yleisesti.

Syy: Koska IG koostuu perus-miehistä, pala on "huono", S3, ja savet ovat vaikeita läpäistä (jopa carapace armorilla on "vain" 50 / 50 tilanne. Ilman carapacea, 2 / 6 savettaa. Tilastollisesti. Eli, heikosti).

Juurikin tästä syystä IG:n täytyy käyttää sitä etua, mikä sillä on. Massaa ja aseita. RASKAITA aseita.

Ilman raskaita aseita ei mariineja (necroneja, Tauta, Carnifexiä, Tyranttia...) tapeta. Ei, vaikka kuinka olisi close order drill ja miehiä enemmän kuin rannalla hiekkaa.

Mutta, lisää joka ryhmälle raskas ase ja plasma / melta niin JOHAN! Keskimääräinen hinta per 10 miestä raskaalla aseella (siis, lascannonilla) oli muistaakseni 98 pojoo. Näitä 5 kipalesta niin johan rupee carnifexi tottelemaan. Siihen vielä muuta päälle (Pasilisko ja pari Demolisheria) niin kyllä ne kaikki tokenee.

Suunnattomasti joukkojen käytöstä ja koostumuksesta ratkaisee taistelukenttä ja, luonnollisesti, vastustaja.

Monipuoliset joukot, raskaita aseita ja panssareita. Kyllä niillä tokenee.

Juurikin tässä on minun itseni viehätys IGhin. Mahdollisuus rakentaa erittäin mielenkiitoinen armeija. Jolla voi vielä voittaa. ;D
swiftwind

Viesti Kirjoittaja swiftwind »

vompovompatti kirjoitti: Kaartilla pärjääminen riippuu eniten vastustajasta.
Sanoisin että kaartilla pärjääminen riippuu eniten tehtävästä. Varsinkin jalkakaartilla on aivan toivotonta yrittää take&holdeja tai vihollisen deployment zonelle juoksemista, eivätkä tankitkaan paljon paremmassa asemassa ole. Toisaalta Rankkaa tulitusta ja minimaalista liikettä vaativat tehtävät voivat onnistua paljon paremmin.

Nykyinen 40K-järjestelmä nyt vaan on sellainen että ampuvaa armeijaa rangaistaan liikkumisesta ankarimman kautta.

Disclaimer: Ei välttämättä koske mitään infiltrate/deep strike-viritelmiä. Siksi onkin hyvä ottaa drop troops, kaiken varalle.
JJR

Viesti Kirjoittaja JJR »

IG:llä voittaa vaan IG:n....

Kyllähän se riippuu kuka on vastassa. Ja siitä miten hyvän listan on kyhännyt IG:lle ja miten hyvin osaa sillä pelata.
Warcrafter

Viesti Kirjoittaja Warcrafter »

Kyllä muistan viime ropeconissa ensimmäisen pelin jossa IG:llä pelasin kyseisen IG armeijan omistajaa vastaan (omistaja itse pelasi lainatuilla CSM:llä)
Voitto siinä tuli ja sain ihan oman käden kautta todeta että ei se IG mikään huono ole.
Enimmäkseen käytin hyväksi todettua "istuskellaan ja ammutaan" taktiikkaa kunnes lordi (ei euroviisuvoittaja) tuli raptorien kera lähelle ja piti jollain ryhmällä rynniä lähikseen viivyttämään niitä. Nyt en muista voittiko ne peräti vai ottiko turpaan ja sen jälkeen räjäytin kaamokset :/.Ja sen vanha kunnon lasgun helvettikin sai muutaman sai kaamos puolen pelaajan heittämään useita kakkosia ja ykkösiä. Stormarit kiersivät selustatsa ja kaamospelaaja teki virheen kun ignoras ne, (vai olivatko veteraaneja) räjäytti predan (ihme juttu.. melta ampuu huti ja sitten vaivainen kräkki kranu kranaatinheittimestä saa glänärin ja heitti kutosen)
Täytyy vain osata pelata siinä kaikki..
"Cast off your fear!...Look forward!...Go forward!"
"If you retreat you will age..If you hesitate you will die"
"Shout it! My name is..."
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Rankasti ajoneuvoihin painottava kaarti pärjää cleansessa aika hyvin. Pitää vain luottaa siihen chimeran peltiin ja olla valmis uhraamaan joitain yksiköitään. Ei siinä mitään massacre voittoa oteta, mutta tasaisen pelin voi saada hyvinkin aikaan.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
*¤*alibaba*¤*

Viesti Kirjoittaja *¤*alibaba*¤* »

juu tuota paaaaaaaaaaaaaaljon niitä hevejä tankkeja heavy weapon teameja ja special weaponeja.. tiiän kaikkihan sitä sanoo mutta lähetin vain mahtaillakseni omalla armeialla, jolla olen voittanut nyt kaikki 7 ensimmäistä IG peliä.. elikkäs minulla on :D

- command squad
- 4 comissars
- 1 priest
- 5 storm trooper (figua)
- 5 ratling (figua)
- 1 techpriest engineer
- 3 shock troop rykmenntiä, eli vajaa platoona (vajaa trooppi)
- 1 armoured fist squad (tyypit kaikki blistereitä ja vieläpä sitä vanhaa ihanaa tyyliä mitä ei enään mistään saa eli pirun arvokas rykmentti)
- 4 chimeraa (jokaiselle rykmentille omansa)
- 3 sentineliä (2 mars pattern(multi laser) 1 armageddon pattern (lascannon))
- leman russ battle tank
-leman russ demolisher
- leman russ twin linked multilaserilla
- basilisk
----- (tankeista yleensä käytän kaikkia paitsi leman russia twin linked multi laserilla)----
- omat tekemät tyypit jotka tehty kahdesta vanhasta (vuodelta nakkien sota) storm trooperista modatut colonel catlus ja colour sergerant olaq (matkittu ursarkar creedista ja jarran kellistä) catluksella carapace armour, bolt pistol,power weapon, refraktor field..

olaqilla plasma pistol (joka aina menee perkl ja räjähtää tyypin kateen), power weapon, carapace armour, refraktor field

catlus= WS=4 BS=4 S=3 T=3 W=2 I=4 A=2 Ld=10 Sv=4+

olaq= WS=4 BS=4 S=3 T=3 W=2 I=4 A=2 Ld=9 Sv=4+

elikkäs sellasta tässä tarpeeks olen pötellyt joten lopetan

-----------------kiitos-----------------
hirvittävä läjä cadianeja ja armoured company..
leevizer

Viesti Kirjoittaja leevizer »

sotuun EI saa laittaa sääntöjä. Ja onko nämä oma keksimiä, vai itse konffattuja modelleita?
Armo(uri)a ei anneta!
Banned, because I am a whiny, illiterate, topic spamming, thread necroing crybaby
-Projektthor, Datarealmsin moderaattori minun sigiini.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

leevizer kirjoitti:

sotuun EI saa laittaa sääntöjä. Ja onko nämä oma keksimiä, vai itse konffattuja modelleita?
Sotussa ei saa myöskään käyttäjämoderoida. Sääntörikkomuksiksi katsotuista viesteistä Ilmoitetaan ylläpidolle.

Yksittäinen stattirivi ei ole sääntö. Kyseessä ei ole tarpeeton sääntöjen levittely eikä sääntöjen kalasteluyritys.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Minäkin voitin putkella IG:llä 21 ensimmäistä peliäni, jonka jälkeen otin pari vuotta sitten osaa ropeconin turnaukseen samaisella armeijalla. Siellä hävisin kaikille paitsi toiselle IG pelaajalle... ;)
*¤*alibaba*¤*

Viesti Kirjoittaja *¤*alibaba*¤* »

uu juu sorry ei toistu:D han ite tekemiä ikivanhan storm trooperin päät niillä kyll on
hirvittävä läjä cadianeja ja armoured company..
Githgulcag

Viesti Kirjoittaja Githgulcag »

Teräratas kirjoitti:Minäkin voitin putkella IG:llä 21 ensimmäistä peliäni, jonka jälkeen otin pari vuotta sitten osaa ropeconin turnaukseen samaisella armeijalla. Siellä hävisin kaikille paitsi toiselle IG pelaajalle... ;)
Miten tuo on mahdollista?! Minä olen pelannut jo aika monta peliä ja niistä olen voittanut vain n.20 % ja ne voitot on tulleet vain toista IG:tä vastaan. Vain yksi peli Marineita vastaan päättyi juuri ja juuri minun voittoon.
Kaikki pelit marineita vastaan ovat hyvin samanlaisia. Pelin ensimmäiset 2 vuoroa kuluu siihen, kun minä istun ja ammun. Leman russ ampuu yleensä yhden marine ryhmän palasiksi ja jalkaväki saa ehkä yhden marinen hengiltä, jos on hyvä tuuri, niin silloin saattaa kaatua toinenkin. Itse en ota ensimmäisen kahden vuoron aikana tappiota, koska käytän cameleoline doctrinea (eli saan +1 cover saveen). Pelin voisinkin lopettaa sitten kolmanteen vuoroon, kun marinet tulee lähitaisteluun ja Leman russ räjähtää aina johonkin. Minä jään täysin jumiin lähitaisteluihin enkä voi ampua. Mikään ei ole auttanut minua marineiden voittamisessa, ei edes plasmat.
Taistelut juusto marineita (Chaos marineita) vastaan ovat lyhyempiä. Niitä vastaan minulla ei ole mitään toivoa. Niiden uberjuustodemonit on melkein mahdottomia tuhota. Marineiden pistehinnatkin ovat tehoonsa verrattuna hyvin alhaiset.
Minä häviän jokaisen pelin, vaikka minulla on kaikkea, mitä kunnon IG armeijassa pitääkin olla, eli paljon jalkaväkeä, raskaita aseita ja tankkeja. Mitä puuttuu??? Minusta alkaa tuntua, että IG on 40k:n huonoin armeija. Rehellisesti sanottuna täysin kelvoton.
Minulla on jo 165,9 kertaa käynyt mielessä vaihtaa armeijaa. Kannattaako minun vaihtaa vai onko vielä jotain tehtävissä?
Lihamestari

Viesti Kirjoittaja Lihamestari »

Aziz the combat fighter kirjoitti:
Teräratas kirjoitti:Minäkin voitin putkella IG:llä 21 ensimmäistä peliäni, jonka jälkeen otin pari vuotta sitten osaa ropeconin turnaukseen samaisella armeijalla. Siellä hävisin kaikille paitsi toiselle IG pelaajalle... ;)
Miten tuo on mahdollista?! Minä olen pelannut jo aika monta peliä ja niistä olen voittanut vain n.20 % ja ne voitot on tulleet vain toista IG:tä vastaan. Vain yksi peli Marineita vastaan päättyi juuri ja juuri minun voittoon.
Kaikki pelit marineita vastaan ovat hyvin samanlaisia. Pelin ensimmäiset 2 vuoroa kuluu siihen, kun minä istun ja ammun. Leman russ ampuu yleensä yhden marine ryhmän palasiksi ja jalkaväki saa ehkä yhden marinen hengiltä, jos on hyvä tuuri, niin silloin saattaa kaatua toinenkin. Itse en ota ensimmäisen kahden vuoron aikana tappiota, koska käytän cameleoline doctrinea (eli saan +1 cover saveen). Pelin voisinkin lopettaa sitten kolmanteen vuoroon, kun marinet tulee lähitaisteluun ja Leman russ räjähtää aina johonkin. Minä jään täysin jumiin lähitaisteluihin enkä voi ampua. Mikään ei ole auttanut minua marineiden voittamisessa, ei edes plasmat.
Taistelut juusto marineita (Chaos marineita) vastaan ovat lyhyempiä. Niitä vastaan minulla ei ole mitään toivoa. Niiden uberjuustodemonit on melkein mahdottomia tuhota. Marineiden pistehinnatkin ovat tehoonsa verrattuna hyvin alhaiset.
Minä häviän jokaisen pelin, vaikka minulla on kaikkea, mitä kunnon IG armeijassa pitääkin olla, eli paljon jalkaväkeä, raskaita aseita ja tankkeja. Mitä puuttuu??? Minusta alkaa tuntua, että IG on 40k:n huonoin armeija. Rehellisesti sanottuna täysin kelvoton.
Minulla on jo 165,9 kertaa käynyt mielessä vaihtaa armeijaa. Kannattaako minun vaihtaa vai onko vielä jotain tehtävissä?
Deep Striketa Plasma- Und MeltaVeteraanit omistelemaan Mariineja näiden persuksista. Demolition Charge tai pari ei myöskään olisi pahitteeksi. Basiliski puskan taa piiloon ja räimimään Mariineja lätyllä. Armeija täyteen Plasmaa ja kurita Mariineita jokaisesta askeleesta sinua kohti.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Warwolf

Viesti Kirjoittaja Warwolf »

Ja kai voisi vielä sen sanoa että jos ne mariinit kerta tulee silmille, niin uhraa joukkue tai pari lihamyllyyn, ja loput pureutat asemiin, tai heität sivusta koukkauksen. Tämä on siis teoriaa, mutta luulisi toimivan...ehkä..

Ja plasmaa ja meltaa suosittelen myös.
"If you want to live, you better stand up and Fight for it!"
Monolith

Viesti Kirjoittaja Monolith »

IG:llä on yleensä massa ja suuren heavy- ja special aseiden määrä puolella. Ja lisätään siihen vielä muutama panssukki niin kyllä sillä pitäisi aina pärjätä ainakin joten kuten.
Chicken and corn!
Blue_Hill

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill »

Kyllä Ig:llä voi voittaa muitakin armeijoita kun toisen Ig:n... Armeijani on elävä todiste siitä; Pelattu 5 peliä, joista vain yksi hävitty (sekin 'nideille Tau & Ig liitolla...) ja kaksi Slaughter victoryä Örkeistä ja Tauista...

Taktiikka on todella tärkeä Ig:llä pelatessa. Voit vain seisoa paikallasi ja odottaa/ampua lähikseen pyrkivät vihut. Tai voit suorittaa muutaman Deep striken vihujen niskaan ja napsia sieltä vihuja.. (ja samalla uhrata tämän Deep strike-porukan)

Mutta tämä riippuu ihan siitä mitä ukkoja omistaa....
Half-Breed kirjoitti:Täällä annetaan neuvoja 40k:hon, ei lassipalloon.
Never Play Poker with GM
Nimimerkki vaihtui 5.1.-12; elfman -> Blue_Hill
Kultru

Viesti Kirjoittaja Kultru »

No itse haluan sanoa muutaman sanasen tähän myös, mutta melkein kaikki mitä haluan sanoa on kyllä tullut täällä jo ilmi tavalla tai toisella.
Voitaisiin siis sanoa että yritän ehkä kasata näitä ajatuksia yhteen.

Itse olen pelannut nyt 2 vuotta IG:llä joten jonkun kokoinen kokemus saralta löytynee.

Reseptin mitä itse olen kehittänyt perustuu näihin jo sanottuihin asioihin.
Yritän valmistaa armeijan aina vastustajaa ajatellen (sikäli jos siis tiedän sen)
mutta muutama perusajatus pätee aina.

IG luottaa massaan, ja koska massaa saa tällä armeijalla paljon saa niihin myös liitettyä paljon isoja aseita. Perusajatuksena voitaisiin sanoa että kaikki yksiköt jotka voivat ottaa HW:n ottaa sellaisen, tämä siis jos yksikölle ei ole ajateltu muuta roolia. (kuten itsemurhaisku DS:llä ja kolmella meltalla/plasmalla varustettuna)

Tähän lisättynä IG saa paljon tulivoimaa pelkästään HQ:n lisättynä, käytä hyväksesi.
Massassa on myös voimaa sikäli että kun on paljon sakkia niin sen voi ripotella pitkin kenttää hyväksikäyttäen sitä, ja vastustajalla on hankaluuksia keksiä mihin mennä.
Itse käytän vähintään kahta FB:a jakaakseni vastustajan huomion. Monesti enemmän.
Yksi lasgun on vitsi, 100 ei ole. Pyrin mahdollisimman lähelle tätä ainakin ukkojen pääluvussa.
Tähän pystyy helposti vaikka käyttääkin 3-5 tankkia. Ainakin lähelle.

Massa käy myös tankkeihin.
Vähintään 2 H-Supportista (ihan itse saa valita jos osaa käyttää niitä, hyvä vaihdella jotta vastustaja ei osaa arvioida taktiikkaa, mikäli on vakiopelaajia naapurustossa) ja yksi hyvä muaalta. Itse käytän paljon Chimeraa, mahdollisuus huristella kentällä kahden HW:n kanssa on huvittava ja aiheuttaa usein vastustajassa harmaita hiuksia, mikäli hän ei huomioi sitä, aiheuttaa se tuhoa.

Käytä maastoa hyväksi.

Yllätyksiä, kuten sanottu, IG voi muuntautua paljon joten aina voi läväistä uutta ja hienoa tai vähemmän hienoa armeijaan ja kokeilla sitä.

Kyllä se voitto IG:llä rapsahtaa kunhan osaa käyttää palikoita mitä saa. Usein massatulivoima on hyvä vaikka olisikin huono noppatuuri (kuten itselläni on).

Täältä tähän.
A.M€nen

Viesti Kirjoittaja A.M€nen »

40k:n nyrkisääntö no1. Armeija on sitä huonompi, mitä enemmän IG-jannuja siinä on. Tästä johtuen IG on aika heikoilla, kun siihen on lähes väkisin otettava edes vähän IG-jannuja.

(älkää ottako edellistä ihan vakavissanne)

40k:ssa ei ole huonoja armeijoita. IG on keskivertoarmeija, valitettavasti kaikki muut armeijat ovat hyviä.

Oma kaartini on rakennettu tuon sääntöykkosen perusteella. eli troopit korvattu grenadiereilla.
Leman russit eivät ole niinkään vakuuttavia kuin luulisi, kun ei sillä tykillä juuri tule osuttua. ja hajoaa kuitenkin ennemmin tai myöhemmin, varsinkin jos vihollinen pääsee kiinni asti.

kaikki upgradet ja muut lässytykset tuusulaan ja mahdollisimman nakuina kentälle. tankeille extra panssarit, ei muuta. jos kuitenkin haluat pelata infantryryhmillä niin älä ihmeessä osta niille lascannonia. pyyhi mielummin vaikka takapuolesi seteleihin, tulee halvemmaksi. lascannonit AT-ryhmiin.

itse vannon deepstrikettävien veteraaniryhmien nimeen. kolme plasmaa ja onnea matkaan. rumaa jälkeä seuraa, joko hyvässä tai pahassa.

kannattaa myös harkita adeptas senioritas liittolaisia...
Hammerheart kirjoitti:Hemmetti Allu puhuu fiksuja.
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Kun nyt ig:llä on tullut useampi vuosi pelattua niin alkaa tajuamaan miten ikävältä vaikuttavat paperilla ja miten kaukana se on todellisuudesta.

-Pirun hyvät tankit isoine tuhovoimaisine tykkeineen.
-Epäsuora tuli basiliskoista.
-Valtava määrä heavy aseita ja jalkaväkeä.
-Halpa power weaponi.
-Koko armeija voi deepata tai infiltroida ilman suurempia kustannuksia.
-Mahdollisuus saada kaikille miehille ld 10 comlinkin ja commissaarin avulla.
-Plasma veteraanit

-Tankit hajoavat kuitenkin siihen ensimmäiseen lasciin tai eivät ainakaan ammu enää.
-Bassut eivät osu ja tuhoutuvat mariinien speederiin tai johonkin muuhun joka syöksyy linjan läpi ja tuhoaa bassun.
-Aseet eivät osu ja miehet kuolevat helposti.
-Power aseen käyttäjä on kuraa ja niitä saa vain pari.
-Deeppaaminen tai infiltrointi nopeuttaa vain vastustajan työtä.
-Ld 10 ei ole pisteiden väärti varsinkin kun upseerit kuolevat jos vastustaja niin tahtoo.
-Plasma veteraanit vain grillaavat itsensä.

Tämä on koettu useasti... Surullista, mutta totta.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”