"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

IC, ryhmän tuho, moraalitesti?

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Spetulhu

IC, ryhmän tuho, moraalitesti?

Viesti Kirjoittaja Spetulhu »

Tulipas outo ajatus tässä aamutuimaan. Yritin etsiä mutta eipä löytynyt mitään ihan samanlaista hakutoiminnolla.

Me kaikki tiedämme että ICt voivat liittyä tavalliseen ryhmään Movement Phasen aikana, ja erota samassa phasessa. Jos ICllä on komentoryhmä se ei voi erota mutta ryhmän tuhoutuessa se on taas ihan tavallisesti IC, mukaanlukien toiseen ryhmään liittymistä. IC myös lainaa ryhmälle omaa LD-arvoa kaikkia moraali- ja LD-testejä varten koska on ottanut ryhmän komentoonsa. Mietin siis miten hoidetaan moraalitestit kun ICn johtama ryhmä kaatuu kokonaan, ja missä vaiheessa sen katsotaan eronneen tuhoutuneesta ryhmästä.

Lähitaistelu on simppeli: IC testaa normaalisti jos oli häviävällä puolella. Mutta saako se myös sen -1 koska ryhmä on alle 50%?

Ja miten hoidetaan moraalitestit jos ryhmä tuhoutuu ampumisessa? Joutuuko jäljelle jäänyt IC heittämään vai ei? Tuleeko sille -1 kun ryhmä on alle 50%?

Ja jos heittää ja pakenee, miten Regroup-testi seuraavalla vuorolla? Sehän on Movement Phasen alussa. Lasketaanko IC olevan yksinään nyt? Epäilisi että näin on kun kerran mainitaan miten komentoryhmän menettänyt hahmo voi liittyä toiseen ryhmään.
Jos raaka voima ei toimi käytät sitä vain liian vähän.

-Vanha sananlasku IG:ssä
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Hmm, de-javu.

Vastataan nyt tähän kuitenkin samalla tavalla, kuin tuohon. Eli IC lasketaan olevan osa sitä yksikköä sen phasen loppuun asti, jossa se yksikkö sen ympäriltä kuoli. Eli se ottaa ne miinukset alle 50% oloa. IC saa myös yrittää rallyttää oman vuoron alussa, koska hän on nyt IC, eikä osa sitä kuollutta ryhmää.

Kuullostaa monimutkaiselta, mutta hei tämä on GW:n peli.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Half-breed kirjoitti:Eli IC lasketaan olevan osa sitä yksikköä sen phasen loppuun asti, jossa se yksikkö sen ympäriltä kuoli.
Millä perusteella?
Käsittääkseni sitä ei määritellä missään.

Kun asiaa ei tarkemmin määritellä, voisi olettaa että characterista tulee IC tasan sillä hetkellä kun ryhmä on kokonaan tuhoutunut.

Tällä perusteella en laittaisi miinusta (IC ei voi yksinään olla alle puolessa, eikä yksikköä ole enään olemassa)... Mutta testi olisi kuitenkin paikallaan, koska kavereita kuitenkin kuoli ympäriltä.
Viimeksi muokannut Deetwo, Ti 20.06.2006 15:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Deetwo kirjoitti:
Half-breed kirjoitti:Eli IC lasketaan olevan osa sitä yksikköä sen phasen loppuun asti, jossa se yksikkö sen ympäriltä kuoli.
Millä perusteella?
Käsittääkseni sitä ei määritellä missään.
Ei määritelläkään, mutta maalaisjärjen mukaan se menisi noin minusta.
Deetwo kirjoitti:Kun asiaa ei tarkemmin määritellä, voisi olettaa että characterista tulee IC tasan sillä hetkellä kun ryhmä on kokonaan tuhoutunut.

Tällä perusteella en laittaisi miinusta (IC ei voi yksinään olla alle puolessa, eikä yksikköä ole enään olemassa)... Mutta testi olisi kuitenkin paikallaan, koska kavereita kuitenkin kuoli ympäriltä.
Jos IC:stä tulee yksinäinen jätkä sillä sekunnilla, kun ryhmä katoaa ympäriltä, niin miksi sen pitäisi ottaa testi, kun se ei ollut siinä yksikössä joka sai vähintään 25% tappiot ampumisesta?
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Deetwo

Half-breed kirjoitti:Jos IC:stä tulee yksinäinen jätkä sillä sekunnilla, kun ryhmä katoaa ympäriltä, niin miksi sen pitäisi ottaa testi, kun se ei ollut siinä yksikössä joka sai vähintään 25% tappiot ampumisesta?
Lähinnä siksi että olisi aika naurettavaa jos testiä ei joutuisi ottamaan, kun kaverit kuolee ympäriltä.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Sanon saman mitä sanoin silloinkin: testi otetaan koska yksiköstä kuoli jäseniä. Miinuksia ei tule, koska puolessa vahvuudessa olemisen määritelmä muuttuu. Jos jonkun aivot nyrjähtivät tuota lukiessa, oma tappionsa. Enjoy your working-class life ja silleen.
Draktaron

Viesti Kirjoittaja Draktaron »

Ryhmä ottaa testin kun väkeä kuolee tarpeeksi ympäriltä, -1 modifierilla.
Jos IC on osana ryhmää, ottaa hän sen ihan samalla tavalla.

Ryhmä ottaa -> IC osa ryhmää -> Ryhmä ottaa IC:n Ld:llä, ja IC lähtee mukana jos ryhmä perääntyy.

IC osa ryhmää -> Ryhmä lähtee karkuun -> IC ei regroupi yksinään, vaan on osa karkuun juoksevaa ryhmää.

IC:n toimintoja yksin ei ehkä määritellä, mutta ryhmien määritellään. Ja kun IC on liittynyt osaksi ryhmää ( part of a unit ) pitäisi olla selvää pässinlihaa.
Kezerk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kezerk »

s. 50 Characters Joining & Leaving Units:
IC voi poistua ryhmästä vain Movement Phasessa

s. 51 The Assault Phase, toinen kappale: IC on lähitäistelun kannalta erillinen yksikkö

Nämähän ne tässä nyt riitelevät, ja aiheuttavat sekaannusta,mutta kun tuota jälkimmäistä lukee tarkoin, huomaa, että IC on erillinen yksikkö vain lyöntien ajan. Locked in combat kattaa koko yksikön IC mukaan lukien. Jos yksikkö IC:tä lukuunottamatta siis kuolee, IC nappaa miinusta Ld-heittoonsa. (Huomaa se, että IC on osa yksikköä, ei yksikön mukana roikkuva hemmo). Sama koskee ammunnan aikana tapahtuvaa kuolemaa... IC ei ole eronnut ryhmästä, vaan on sen osa, joten -1 tännekin. Seuraavassa movement phasessa se sitten onkin automaattisesti irtaantunut (olemattomasta) ryhmästä.

Tämä tulkintatapa tosin herättää sitten kysymyksen:

Jos ryhmä, jossa on IC, on ampujista toiseksi lähin ryhmä ja vain IC jää henkiin. Saako seuraava ryhmä enää ampua sitä. Tuolla edellisella tulkinnalla kyseessä on ryhmä koko ammunnan ajan, eikä IC saa omaa statustaan takaisin ennen kuin movementin aikana. Tuohon en osaisi vastata muuten kuin nopalla, jos tilanne pelissä tulisi eteen. Tai itseasiassa, antaisin vihollisen ampua IC:tä ilman mutinaa, ja jos itse ampuessani vastustaja mutisisi asiasta, valitsisin toisen kohteen.

- Kez.
Life is hard, and then you reincarnate.

On olemassa 10:nlaisia ihmisiä: ne, jotka ymmärtävät binaaria, ja ne, jotka eivät.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Kezerk kirjoitti: Tämä tulkintatapa tosin herättää sitten kysymyksen:
Minun tavassani ei ollut fb:n puolella ristiriitaa, eikä siinä ole nytkään. Miettikää kummalla tavalla haluatte pelata.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Kezerk kirjoitti:Seuraavassa movement phasessa se sitten onkin automaattisesti irtaantunut (olemattomasta) ryhmästä.
Miten niin? Voiko se muka liikkua pois coherencystä ei-minkään kanssa?

Ja koska character ei saa poistua ryhmästä sen fall backatessa, jos muu ryhmä tapetaan characterin ollessa mukana ja se fall backaa, se ei voi regroupata, koska se on alle puolessa vahvuudessa oleva ryhmä. Paitsi jos se on IG:n upseeri, jonka komentoryhmä kuolee, koska sen säännöissä sanotaan erikseen, että ryhmän tuhouduttua äijä on vapaa liikuskelemaan kuten lystää.

Kuulostaa taas vaihteeksi tosi typerältä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Draktaron

Viesti Kirjoittaja Draktaron »

Katsokaa Kapun signature.

That's the way it is.
Deetwo

Kezerk kirjoitti:s. 50 Characters Joining & Leaving Units:
IC voi poistua ryhmästä vain Movement Phasessa
Jeps, ensin väitetään että vain ja ainoastaan movement phasessa, mutta characterihan voi irrota myös assaultphasessa.
Eikä se ryhmän kuollessa edes _poistu_ ryhmästä, vaan ei vain yksinkertaisesti OLE mitään ryhmää missä olla.

Ristiriidat <3
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”