"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

kysymyksiä O&G:tä

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Piitter

kysymyksiä O&G:tä

Viesti Kirjoittaja Piitter »

Elikkäs, kolmen vuoden mietiskelyn jälkeen päätin ruveta 40k:n ohella pelaamaan Fantasy battlea, ostin sääntökirjan, läjän örkkejä ja goboja. Ja kun sisäpiirin pelikavereita ei ole, niin pitää mennä pelaamaan oulun fantasia peleihin, ja eikä viittsisi mennä sinne pelaamaan jollain silmät kiinni tehdyllä armeijalla, joten käännyn teidän puoleen. Esitän tyhmiä kysymyksiä ja toivottavasti saan niihin ei niin tyhmiä vastauksia :P sen verran että figuja löytyy ne mitä tullee orc battalionassa + orc chariot, + 20 orc warriors, 1 spear chukka, ja snotling pump wagon. säännöt on jonnin verran vielä hakusessa, en ole ehtiny koko sääntö kirjaa vielä lukea, army book on koluttu alusta loppuun.

- Miten varustan perus orc boyz? onko kilpi ja spear/miekka, vai kaksi käsiasetta

- mitä hero choiseja kannattaa ottaa? big boss ainaskin, mutta miten sen varustelisin, kun pelit pyörivät siinä 700pts paikkeilla, laitanko sille jonkun tuomion päivän lihakirveen? pistänkö pomon etu-linjaan hakkaamaa vai pidänkö takana antamassa pojille moraalia? Entä otanko shamaneja, jos otan niin mitä roinaa?
Im immortal...till i die.
Samuli.H

Re: kysymyksiä O&G:tä

Viesti Kirjoittaja Samuli.H »

Piitter kirjoitti:- Miten varustan perus orc boyz? onko kilpi ja spear/miekka, vai kaksi käsiasetta
Sanoisin, että ota vain se hand weapon&shield yhdistelmä, niin ei voi mennä pieleen. Kestävät kivasti, kun on t4 ja 4+ armour save lähiksessä (olihan orkeillä light armour). En tosin muosta saivatko örkit strenght boonusta, jos niillä oli kilpi, mutta eipä sillä niin kovin suurta merkitystä ole, koska jalkaväellä se staattinen compat reso on kuitenkin se tärkein.
- mitä hero choiseja kannattaa ottaa? big boss ainaskin, mutta miten sen varustelisin, kun pelit pyörivät siinä 700pts paikkeilla, laitanko sille jonkun tuomion päivän lihakirveen? pistänkö pomon etu-linjaan hakkaamaa vai pidänkö takana antamassa pojille moraalia? Entä otanko shamaneja, jos otan niin mitä roinaa?
Kannatta vissiin ottaa joko shaman tai boss ei molempia (tai voithan otta 3 goblin shamaania ja tuhota vastustajan viimeiseen mieheen vuorolla 2). Pomolle varmaan on kätevin varustus se 1+save itemi ja great weapon. Sen sitten tunget örkki blockiin niin se on aika kova pala vastustajalle noin pienessä pelissä ainakin etu kautta. Shamaanin roinista en osaa sanoa, kun en tähän hätään kuista mitä kaikkea örkeiltä löytyy, enkä kirjaa jaksa kaivaa.
moi
Pannukakku

Viesti Kirjoittaja Pannukakku »

Samuli.H kirjoitti:
Piitter kirjoitti:- Miten varustan perus orc boyz? onko kilpi ja spear/miekka, vai kaksi käsiasetta
Sanoisin, että ota vain se hand weapon&shield yhdistelmä, niin ei voi mennä pieleen. Kestävät kivasti, kun on t4 ja 4+ armour save lähiksessä (olihan orkeillä light armour). En tosin muosta saivatko örkit strenght boonusta, jos niillä oli kilpi, mutta eipä sillä niin kovin suurta merkitystä ole, koska jalkaväellä se staattinen compat reso on kuitenkin se tärkein.
Paitsi että chopasta ei saa +1 savea shieldin kanssa, toisin kuin hand weaponeista. Itse olen joko kahden chopan tai chopan ja kilven kannalla. Makuasia tosin.

Bossille kannattavin varustus tosiaan on se 1+ armour saven antava kapistus ja Great weapon. Shamaaneille kannattaa aina ostaa se extraleveli. 35 pisteellä saat ylimääräisen power dicen ja tiedät yhden loitsun enemmän, kannattaa ottaa. Dispel scrolli tai pari on myös hyvä varata mukaan. Yhdelläkin shamaanilla voi saada jo jotain aikaan 700 pisteen peleissä.
Stormdaemon

Viesti Kirjoittaja Stormdaemon »

Itse suosittelen vastustajasta riippuen kilpeä tai lisäasetta, vaikka kilvellä se save on 5+, koska eivät saa h.w.+shield comboa. Lisäkäsiaseet toimivat itselläni hyvin, mutta hähinnä koska vastustaja pelaa jalkaväkihaltioita, lisäksi niillä ei kuitenkaan juuri ikinä saa sitä rynnäkköä.

Hahmoista sanotaan... 1K peleihin suositteleisin ehkä sitä Orc/Borc Big Boss+GW+Drog ja mikäli tämä on perusörkki, niin 2 N. goblin shamaania, lisävoimaa saadaan Waaaghhista. Velhoille lisälevelit ja ei varusteita tai mahdolliset dispel scrollit, DDDDD, Knobbly staff tai Power Stoneja, myös 'Itty ring on yleensä kätevä, mutta tämä tekisi niistä aika pahuksen hinnakkaita.
Miten sydämesi kutsuu,
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
Samuli.H

Viesti Kirjoittaja Samuli.H »

Paitsi että chopasta ei saa +1 savea shieldin kanssa, toisin kuin hand weaponeista. Itse olen joko kahden chopan tai chopan ja kilven kannalla. Makuasia tosin.
Eikös jossain päin sääntökirjaa sanota, että kaikilla on hand weapon, vai muistanko väärin, tai mainitaanko örkeistä erikseen, ettei niillä ole?
moi
Stormdaemon

Viesti Kirjoittaja Stormdaemon »

Samuli.H kirjoitti:
Eikös jossain päin sääntökirjaa sanota, että kaikilla on hand weapon, vai muistanko väärin, tai mainitaanko örkeistä erikseen, ettei niillä ole?
Choppan säännöt sanovat näin, lisäksi örkeillä ei ole hand weaponia, vain choppa, mikä mainitaan muistaakseni myös sen säännöissä.
Miten sydämesi kutsuu,
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
Zekta

Viesti Kirjoittaja Zekta »

Itse suosin Choppa&Shield comboa, koska tällöin ne saavat 5+ armourin ja +1 strenaa kun pääsevät chargettamaan. Tällä combolla on tärkeää pitää siitä kiinni että nimenomaan sinä pääset chargettamaan, koska muuten asevalintasi hyöty menee hukille.
Sitten joskus tulevaisuudessa kun kasvatat armeijaasi ja saat otettua Big 'Uneja käyttöösi, niin niille suosittelen sitten taas keihästä ja kilpeä mutta ei siitä sitten sen enempää.
Piitter kirjoitti:-mitä hero choiseja kannattaa ottaa?
Nimen omaan tavallinen orc big boss. Varustukseksi toimii melkein aina se oh niin ihana GW+Drog's Armour.
Piitter kirjoitti:pistänkö pomon etu-linjaan hakkaamaa vai pidänkö takana antamassa pojille moraalia?
Itse pitäisin tieukasti etulinjassa koska siellä se saa aikaan sen mitä sillä on tarkoituskin tehdä. Tosin riippuu vastuksestakin, mutta IMO pidä taistelussa.
Piitter kirjoitti:Entä otanko shamaneja, jos otan niin mitä roinaa?
Shamaaneista kannattaa ottaa pienempään peliin joku gobbo shamaani. Jos nyt oikein lähdetään alinta mahdollista shamaania laskemaan, niin N.Gobbo shamu ja sille xtra level+rulla+Nibbla's ring.

Pelikonkareilla taitaa olla eri mielipiteet mutta korjatkaa jos olen todella pahasti väärässä.

- Kiitos.
Juhaaha

Viesti Kirjoittaja Juhaaha »

Sitten toivotaan ettei N. Gobbo Shanmaanien päät räjähdä ekalla vuorolla :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Perusteet”