"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Rituaalinen kaksintaistelu Volanssin sauvasta

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Fire Warrior Ashue'ol

Rituaalinen kaksintaistelu Volanssin sauvasta

Viesti Kirjoittaja Fire Warrior Ashue'ol »

Lueskelin tuossa kaverin Empiren armeijakirjaa ja mieleen tupsahti ajatus siitä kaksintaistelusta, joka käydään joka 8. vuosi Altdorfissa ja järjestetään "johtavan" Tuulen valitsemiseksi. Siinähän kaksi eri Tuulen velhoa yrittää päästä obsidiaanikammion keskelle ja napata ilmassa leijuvan sauvan, joka alunperin kuului suurhaltiamaagi Yrtlelle tai Finreirille, (ei tule mieleen kummalle) joka kuoli sodassa Suuressa Sodassa Kaaosta vastaan ja jonka taikakepin Teclis otti haltuunsa ja lahjoitti Volansille, mahtavimmalle ihmisoppilaalleen. Siitä miten kamppailijat valitaan en tiedä tai muista, fluffinpätkäsessä siitä ehkä sanottiin, mutta en ole varma...

Kumminkin, säännöt pitäisi kehitellä. Uusi magiasysteemi, jotakuinkin FABan ja Mordikan väliltä, ensimmäisessä on aikas kova Miscast-taulukko niin pieneen peliin kuin Ritualic Duel, mutta jälkimmäisessä Miscast on tuntematon käsite. Loitsuista vähemmän voimakkaita ja niin edelleen. Ehdotuksia?
Viimeksi muokannut Fire Warrior Ashue'ol, Ke 28.06.2006 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Life sucks and the you fucking die."

Ozzy Osbourne
Pannukakku

Viesti Kirjoittaja Pannukakku »

Nykyisillä loreilla ei toimi. Se kumpi saa enemmin magic missilen läpi voittaa. Ehkä kaikki missilet voisi pienentää tekemään ainoastaan D3 hitit, maximissaan S4?
Viimeksi muokannut Pannukakku, Ke 28.06.2006 21:47. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Fire Warrior Ashue'ol

Hmmhmmhmm...
Uusi magiasysteemi
2 kertaa hmmmhmmhmm.....
Loitsuista vähemmän voimakkaita

Ozzy Osbourne
Stormdaemon

Viesti Kirjoittaja Stormdaemon »

Counter-Magicia? Jotain enemmän itsensä vahvisteluun perustuvaa, kuten Flaming Sword, Illumination ja eräät Welf taiat? Ja magic Missilet Mordikan tyyliin. Siinä jotain pienehdotuksia. (Counter-Magic siis vaikka jotain, mikä saa vastustajan loitsut kimpoamaan tai vastaavaa ihan Dispelin lisäksi, vaikka menisi ehkä liian vaikeaksi ja D & D:mäiseksi.)
Miten sydämesi kutsuu,
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
Fire Warrior Ashue'ol

Counter-Magicia?
Asiaa. Itse en tullut asiaa ajatelleeksi, mutta hyvä idea!

Jotain enemmän itsensä vahvisteluun perustuvaa, kuten Flaming Sword, Illumination ja eräät Welf taiat?
Juuh, maagisia steroideja peliin!
Ja magic Missilet Mordikan tyyliin
Totally agree. Voimakkuudet ja kantamat sopivia.

Mutta mites tuo magiasysteemi muuten? Paljonko power- ja dispel noppia, vaiko ihan täysin uusi systeemi? Vuorojärjestys?

Ozzy Osbourne
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Shizzlas shiny baubles peliin ja se räkänokkainen gobbo kävelee vaikka kahdeksan velhokoulun yli.
Fire Warrior Ashue'ol

Eipä taida Night Gobbot kuulua mihinkään niistä 8:ta taikakoulusta. Toisaalta jos siihen saisivat kaikki velhot muutetuilla taioilla osallistua...

Ozzy Osbourne
Nipsu

Viesti Kirjoittaja Nipsu »

Kai velhot harrastavat kaksin taisteluita muutenkin mailmassa jossa sana "sankara" tarkoittaa jotain muutakin kuin teräsmiestä?
Skeneen paluu prokkiksena modata 3ed DE figuista about WYSIWYG armeija. Saa nähä kuin käy.
Pro-tip: Jos palaatte foorumeille puolen vuosikymmenne tauon jälkeen ei kannata lukea omia vanhoja viestejä.
Chade

Viesti Kirjoittaja Chade »

Kohtuullisen tarkasti rajasit nuo moottorit, jolla pelin pitäisi pyöriä. Jos niistä kuitenkin saa poiketa, niin Warhammer Fantasy RolePlay (WFRP) toisi sinulle kaiken tuon valmiina kauniissa paketissa. On taistelusäännöt, on loitsut ja muut meiningit.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
Fire Warrior Ashue'ol

Jos niistä kuitenkin saa poiketa, niin Warhammer Fantasy RolePlay (WFRP) toisi sinulle kaiken tuon valmiina kauniissa paketissa. On taistelusäännöt, on loitsut ja muut meiningit.
Hmm... saattaisi jopa toimia! Siis koko systeemi pyörisi kuin WH RPG:ssa? Kuin suppea (siis sisällöltään) versio roolipelistä?

Ozzy Osbourne
Stormdaemon

Fire Warrior Ashue'ol kirjoitti:
Jos niistä kuitenkin saa poiketa, niin Warhammer Fantasy RolePlay (WFRP) toisi sinulle kaiken tuon valmiina kauniissa paketissa. On taistelusäännöt, on loitsut ja muut meiningit.
Hmm... saattaisi jopa toimia! Siis koko systeemi pyörisi kuin WH RPG:ssa? Kuin suppea (siis sisällöltään) versio roolipelistä?
Itse luulisin hänen tarkoittavan, että sinun kannattaisi alkaa pelata sitä ropea, mitä kyllä teetkin/teitkin, ellet siis oikeasti päättänyt lopettaa. Tuo systeemi ei nimittäin sovi miniatyyreille ollenkaan. Vaikka power levelit voisikin ehkä muutta "magiastatiksi", vaikka sen tasapainotus voisikin ehkä olla aika pirun vaikeaa.
Miten sydämesi kutsuu,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
Fire Warrior Ashue'ol

Itse luulisin hänen tarkoittavan, että sinun kannattaisi alkaa pelata sitä ropea, mitä kyllä teetkin/teitkin, ellet siis oikeasti päättänyt lopettaa.

WHRPG ei "kolahtanut" minun kohdallani sillä pelimme olivat melko lähitaistelupohjaisia ja tietyt tapahtumat olivat mielestäni suorastaan ärsyttäviä, esimerkiksi kun Nigh Gobbot kiristävät 4 vai oliko se 5 hengen porukkaa (3 käpsää) jossain viemäreissä siitä että että jos te (se porukka) ette tapa erästä pelottavaa kaaospeikkoa, nnin emme päästä teitä ohitsemme. Tai sen suuntaista. Kääpiöt (paitsi minun Giant Slayerini, pyörtynyt tuossa kohtaa): "Juu, okei mistä se peikko löytyy? Joo, käyään tappamassa se että nuo päästää meidät ohi." Esi-isä Grimnir oksensi haudassaan. Ehkä halusin liian "fluffikasta peliä aina, mutta silti... Ja sitten oltaisiin siirtymässä vielä lähitaistelupohjaisempaan D&D:n.....

Ozzy Osbourne
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

Huono amatööripelinjohtaja on ollut... Siltä tuossa kuullostaa, systeemi on pirun hyvä....
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Fire Warrior Ashue'ol

Huono amatööripelinjohtaja on ollut... Siltä tuossa kuullostaa, systeemi on pirun hyvä....

Tuota nyt heti korjaamaan: GM oli hyvin kekseliäs ja jne, mutta itse pelit eivät minua paljon miellyttäneet, vika siis mínussa kun en viitsi enää ropettaa.

Ozzy Osbourne
Stormdaemon

Tuota nyt heti korjaamaan: GM oli hyvin kekseliäs ja jne, mutta itse pelit eivät minua paljon miellyttäneet, vika siis mínussa kun en viitsi enää ropettaa.
Ei kyllä minä olin huono, itsekin olen siitä hyvin tietoinen. Välillä kuitenkin hahmojen nyhvistely ja oma-aloitteisuuden täydellinen puuttuminen alkoi tympiä, joten yritin keksiä tilanteita, joissa heidän olisi PAKKO yrittää tehdä muutakin kuin rynniä suoraan päälle. Tämä taasen johi goblinien lahjomiseen, koska kääpiöpelaajien mielestä se ja tappelu olivat ainoat vaihtoehdot. Ja kuinka paljon muuta kuin tappelua voi odottaa, jos pelaaminen menee tyyliin: "Mennäämpä tänne, ketsotaan, jos löytyisi tehtävää, löytyy tai ei, niin me lähdemme etsimään tapettavaa, on se sitten vaikka tuo haltia vaatekauppias." Ja yleensä sitä tapettavaa etsittiin sitten vaeltelemalla muurien ulkopuolella, lisäksi KAIKKI hahmot olivat taisteluhahmoja, ei yhtään oppinutta tai kauppiasta tai muuta vastaavaa. Ja yleensä pelikerrat venyivät liikaa, koska osa pelaajista (enkä kyllä minäkään, oli liikaa kesken) ei halunnut lopettaa, jolloin peli alkoi tosissaan tökkiä. Valitettavaahan se on, samoin, että sinulle jäi pelistä vääränlainen kuva (siis systeemistä, ei minun johtamistani kampanjoista).
Miten sydämesi kutsuu,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Itse luulisin hänen tarkoittavan, että sinun kannattaisi alkaa pelata sitä ropea, mitä kyllä teetkin/teitkin, ellet siis oikeasti päättänyt lopettaa.

WHRPG ei "kolahtanut" minun kohdallani sillä pelimme olivat melko lähitaistelupohjaisia ja tietyt tapahtumat olivat mielestäni suorastaan ärsyttäviä, esimerkiksi kun Nigh Gobbot kiristävät 4 vai oliko se 5 hengen porukkaa (3 käpsää) jossain viemäreissä siitä että että jos te (se porukka) ette tapa erästä pelottavaa kaaospeikkoa, nnin emme päästä teitä ohitsemme. Tai sen suuntaista. Kääpiöt (paitsi minun Giant Slayerini, pyörtynyt tuossa kohtaa): "Juu, okei mistä se peikko löytyy? Joo, käyään tappamassa se että nuo päästää meidät ohi." Esi-isä Grimnir oksensi haudassaan. Ehkä halusin liian "fluffikasta peliä aina, mutta silti... Ja sitten oltaisiin siirtymässä vielä lähitaistelupohjaisempaan D&D:n.....
Nämähän eivät tosiaankaan sääntöpohjasta olleet millään tapaa kiinni, joten velhojen kaksintaistelupeliä varten (jossa varsinaisella roolipelaamisella ei ole suurta osaa) voi käyttää ihan hyvin D&D:n, WHFRP:n tai minkä tahansa pelin taistelu- ja taikomissääntöjä tai vaikka KPS:ää. (Viimeinen vaihtoehto alkoi muuten heti houkutella.)
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Fire Warrior Ashue'ol

KPS:ää
Mikäs peli se on?

Ozzy Osbourne
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

KPS:ää
Mikäs peli se on?
Kivi, Paperi, Sakset.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Viiksu

Viesti Kirjoittaja Viiksu »

Itse olen kauan haaveillut tuosta counter-magicistä kuten, että kun teet loitsun joka osuu velhoon niin sen loitsun dispellaamiseen saadaan +2-+3 dispelliin tai sitten täytyy heittää nopalla 5+ tai edes jotain tämän tapaista. Saattaisi toimia. Auto dispel kun on liian kova.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Jos vaan käyttäisi vanhan editionin taikakorttipakkaa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”