"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Koneiden kasaamisesta kysyisin.

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Swarmp

Koneiden kasaamisesta kysyisin.

Viesti Kirjoittaja Swarmp »

Hei kaikille.Olen aikeissa hankia CSM mariin + rhino uhdistelmän eräästä figu kaupasta.Joten kysyisin onko siinä tulevan rhinon kasaaaminen vaikeata.Itselläni ei ole kokemusta koneista.Onko vaarana että jokin menee pieleen.Ja löytyykö näistä kone paketeista jonkinlainen ohje vai joutuuko esim. rhinon kasaamaan ns. lonkalta.??

Kiitos etukäteen.
-Swarmp.
Et Imperator Invocato Diabolus Daemonica Exorcism !

viewtopic.php?f=4&t=107359
Varjonkutoja

Viesti Kirjoittaja Varjonkutoja »

eipä pitäisi vaikeuksia olla, ainakaan rhinossa, defiler voi olla vaikeampi
''Quar'valsharess del veldrinn lueth bwael''.
Drâyhèn

Viesti Kirjoittaja Drâyhèn »

Defikö vaikea? Ei suinkaan, 2h menee suunnilleen kokoamiseen ja vaikealta näyttää vaan ei ole.

Ohjeet tulee mukana ja kaikki menee hyvin kun katsot ne ohjeet tarkasti.
Itsellä meni edellisessä Defissä muutamia juttuja juurikin tuon takia vikaan, kuten myös aluksi Lantikassa ja rhinossa, tosin ongelmat olivat vielä korjattavissa( no okei, lantikassa ei...)

Helppoja ne kaikki koneet on koota, ainakin petturi mariineilla, 'Carnin tai 'Thirsterin kokoaminen vaatii jo hiukan taitoa.

Kannattaa ainakin muutamaan kertaan katsoa ne ohjeet siitä kohdin, vilkaisu kun ei aina riitä.
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
Lumppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lumppu »

Nàzgûl wraith kirjoitti:
Helppoja ne kaikki koneet on koota, ainakin petturi mariineilla, 'Carnin tai 'Thirsterin kokoaminen vaatii jo hiukan taitoa.
No minulla 'Thirsta ei ollut mikään maailman vaikein,vaikka tinanen olikin.

Ork warboss oli jo vaikea..Sen vasen käsi aiheutti traumoja..
"Entä mitä syötte aamupalaksi? Minkäväriset kalsarit teillä on?" - Matti Niemelä.
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
Swarmp

No itselläni eivät tina figut tuota ongelmia.Kiitos vastauksista, olen iloinen että rhinossa tulee jotkin ohjeet ettei tarte alkaa miettimään että mihin mikäkin pala kuuluu. :D

Officer-Matti

Viesti Kirjoittaja Officer-Matti »

Kaaoksen dredikin on aika vaikea koota.
Zakoder

Viesti Kirjoittaja Zakoder »

Jos se on muovia, se on helppo koota. Mukana tosiaan tulee ohjeet ja niitä tarkasti seuraamalla ja aluksi hitaasti tekemällä palat loksahtaa paikoilleen. Itsellä on aina kauhea taisto kaikkien metallimodelien kanssa, etenkin isojen (petskules eldar wraithlordit) ne kun ei tottele minulla liimaa, eikä edes vihreääainesta :I
"You don't need eyes to see. You need vision." -Maxi Jazz
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Zakoder kirjoitti:Itsellä on aina kauhea taisto kaikkien metallimodelien kanssa, etenkin isojen (petskules eldar wraithlordit) ne kun ei tottele minulla liimaa, eikä edes vihreääainesta :I
Metallisiin figuihin kannattaa käyttää pinnaamista. Helpottaa hirvittävästi figun kokoon saamista.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
RiviSotilas

Viesti Kirjoittaja RiviSotilas »

Tankit on helpompia kasattavia kuin miltä näyttää. Mäki hommasin ihan ensimmäiselle SM armeijalleni heti pakollisten valintojen jälkeen Land RAider Crusaderin ja kokoaminen onnistu suht hyvin. Defileristä en tiedä.
Käyttäjä vaihdettu. Uusi käyttäjä "Servu"

Tämän käyttäjän voi poistaa.
Azured

Viesti Kirjoittaja Azured »

Zakoder kirjoitti:Itsellä on aina kauhea taisto kaikkien metallimodelien kanssa, etenkin isojen (petskules eldar wraithlordit) ne kun ei tottele minulla liimaa, eikä edes vihreääainesta :I
Kai sinulla on sentään erilaista liimaa metallia varten? Tavallinen muoviliima kun ei metalliin ota kiinni ollenkaan... Esim. Locktiten pikaliima toimii mielestäni parhaiten metallia liimatessa.
"Where is this Emperor now, when you have need of him, human?"
-Shas'la T'au Kais, Fire Warrior
Swarmp

No itse käytän UHU:n PVC:tä.Se kovettaa tinan lujasti kiini.

Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Ja vinkki; kannattaa kasata ja kokeilla ensin ilman liimaa, tai jopa sinitarralla osien yhteensopivuutta sun muuta ennen kuin alkaa liimaa ruikkimaan. Pääsee nimittäin itku, kun huomaa sulattaneensa rungon kasaan aivan päin helvettiä.

Eli seuraa ohjeita tarkasti ;)
Zakoder

Azured kirjoitti:
Kai sinulla on sentään erilaista liimaa metallia varten? Tavallinen muoviliima kun ei metalliin ota kiinni ollenkaan... Esim. Locktiten pikaliima toimii mielestäni parhaiten metallia liimatessa.
Kyllä... olen metalliliimaa käyttänyt :) Ongelma onkin lähinnä A) Joko metalliliima on nopeasti kuivuvaa, jolloin se kiittiittyy kyllä, mutta napsahtaa irti heti ensimmäisestä kolauksesta, tai B) Vihreäaines jähmettyy erittäin hitaasti ja esim. Wraithlordin kanssa raajat ovat niin pitkiä, että niitä on vaikea saada pysymään kohdallaan tarpeeksi kauaa.
Half-Breedin ehdottama puristuksiin laittaminen tietenkin toimii, mutta sekin on melko taiteilua aina välillä... kun ei ole ruuvipenkissä sopivia pehmusteita ja ilman niitä modelit saattavat kärsiä ikävästi.

PS. kädet syyhyää jo muovisia Wraithlordeja odotellessa. :D
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Zakoder kirjoitti: Half-Breedin ehdottama puristuksiin laittaminen tietenkin toimii, mutta sekin on melko taiteilua aina välillä... kun ei ole ruuvipenkissä sopivia pehmusteita ja ilman niitä modelit saattavat kärsiä ikävästi.
Enhän minä mitään puristuksiin laittamista ehdottanut, vaan pinnaamista. Eli siis sitä, että poraa sen reiän osien kiinnityskohtaan ja laittaa sen metallinpätkän niihin reikiin vahvistamaan liitosta.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Swarmp

Itse olen vain kerran käyttänyt pinnaamista.En tiedä oliko siitä hyötyä mutta figu on kyllä pysynyt kasassa.No en ole kyllä pahemmin tiputellut sitä lattialle.Eli en voi tietää onnistuiko pinnauksein vai ei. :D
Edit:Ai niin kiitos vatsauksista.O :)

Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Zakoder kirjoitti:A) Joko metalliliima on nopeasti kuivuvaa, jolloin se kiittiittyy kyllä, mutta napsahtaa irti heti ensimmäisestä kolauksesta, tai B) Vihreäaines jähmettyy erittäin hitaasti ja esim. Wraithlordin kanssa raajat ovat niin pitkiä, että niitä on vaikea saada pysymään kohdallaan tarpeeksi kauaa.
--- Olen kuullut että jos käyttää sekä pikaliimaa että vihermassaa, niin saisi aikaan kohtuunopeasti kuivuvan ja siedettävästi kasassapysyvän välimuodon. Ilmeisesti pikaliima nopeuttaa massan kuivumisnopeutta. Kannattanee ensin testata metallipalojen jämillä ja kiinnitysaineilla miten se oikeasti toimii... ;)
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Zakoder

Half-breed kirjoitti: Enhän minä mitään puristuksiin laittamista ehdottanut, vaan pinnaamista. Eli siis sitä, että poraa sen reiän osien kiinnityskohtaan ja laittaa sen metallinpätkän niihin reikiin vahvistamaan liitosta.
Njaajoo... En tiennyt sanan oikeaa merkitystä ja tulkitsin sen väärin <3 (kuten aina on suositeltavaa interwebin ihmeellisessä maailmassa). Täytyypä testata tuota. Kiitos :)
Datsi

Viesti Kirjoittaja Datsi »

--- Olen kuullut että jos käyttää sekä pikaliimaa että vihermassaa, niin saisi aikaan kohtuunopeasti kuivuvan ja siedettävästi kasassapysyvän välimuodon. Ilmeisesti pikaliima nopeuttaa massan kuivumisnopeutta. Kannattanee ensin testata metallipalojen jämillä ja kiinnitysaineilla miten se oikeasti toimii... ;)

ei toimi niin hyvin kun luulet. yritin tota mun ogreihin, mutta ei toiminut. se pikaliima tekee erään laisen ilmatiiviin kerroksen, joka vain hidastaa suffin kuivumista (kai)

paremmin toimii jos eka laittaa stuffilla kiinni, se ei pidä melkein mitenkään
MUTTA sen jälkeen kun osa on irronnut, niin liimaa sen pika liimalla kiinni, niin varmana pysyy.
kokeilkaa!

muuten, eikös tämä ole väärä alue tälle viestille?
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
Swarmp

No siis koneiden kasaamisesta kysyin.En tina figujen liimauksesta.No onneksi olen jo saanut vastauksen ja olen iloinen. :D

sensei

Viesti Kirjoittaja sensei »

Jokaisesta pakkauksesta tulee kokoamisohjeet oli se sitten Space marineiden combat squad tai Tau empire armydeal. Tosin blistereissä en ole kyllä ohjeita huomannut.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”