Koneiden kasaamisesta kysyisin.
Koneiden kasaamisesta kysyisin.
Hei kaikille.Olen aikeissa hankia CSM mariin + rhino uhdistelmän eräästä figu kaupasta.Joten kysyisin onko siinä tulevan rhinon kasaaaminen vaikeata.Itselläni ei ole kokemusta koneista.Onko vaarana että jokin menee pieleen.Ja löytyykö näistä kone paketeista jonkinlainen ohje vai joutuuko esim. rhinon kasaamaan ns. lonkalta.??
Kiitos etukäteen.
-Swarmp.
Kiitos etukäteen.
-Swarmp.
- Varjonkutoja
Defikö vaikea? Ei suinkaan, 2h menee suunnilleen kokoamiseen ja vaikealta näyttää vaan ei ole.
Ohjeet tulee mukana ja kaikki menee hyvin kun katsot ne ohjeet tarkasti.
Itsellä meni edellisessä Defissä muutamia juttuja juurikin tuon takia vikaan, kuten myös aluksi Lantikassa ja rhinossa, tosin ongelmat olivat vielä korjattavissa( no okei, lantikassa ei...)
Helppoja ne kaikki koneet on koota, ainakin petturi mariineilla, 'Carnin tai 'Thirsterin kokoaminen vaatii jo hiukan taitoa.
Kannattaa ainakin muutamaan kertaan katsoa ne ohjeet siitä kohdin, vilkaisu kun ei aina riitä.
Ohjeet tulee mukana ja kaikki menee hyvin kun katsot ne ohjeet tarkasti.
Itsellä meni edellisessä Defissä muutamia juttuja juurikin tuon takia vikaan, kuten myös aluksi Lantikassa ja rhinossa, tosin ongelmat olivat vielä korjattavissa( no okei, lantikassa ei...)
Helppoja ne kaikki koneet on koota, ainakin petturi mariineilla, 'Carnin tai 'Thirsterin kokoaminen vaatii jo hiukan taitoa.
Kannattaa ainakin muutamaan kertaan katsoa ne ohjeet siitä kohdin, vilkaisu kun ei aina riitä.
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
No minulla 'Thirsta ei ollut mikään maailman vaikein,vaikka tinanen olikin.Nàzgûl wraith kirjoitti:
Ork warboss oli jo vaikea..Sen vasen käsi aiheutti traumoja..
"Entä mitä syötte aamupalaksi? Minkäväriset kalsarit teillä on?" - Matti Niemelä.
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
-
Officer-Matti
Jos se on muovia, se on helppo koota. Mukana tosiaan tulee ohjeet ja niitä tarkasti seuraamalla ja aluksi hitaasti tekemällä palat loksahtaa paikoilleen. Itsellä on aina kauhea taisto kaikkien metallimodelien kanssa, etenkin isojen (petskules eldar wraithlordit) ne kun ei tottele minulla liimaa, eikä edes vihreääainesta :I
"You don't need eyes to see. You need vision." -Maxi Jazz
- Half-breed
Metallisiin figuihin kannattaa käyttää pinnaamista. Helpottaa hirvittävästi figun kokoon saamista.Zakoder kirjoitti:Itsellä on aina kauhea taisto kaikkien metallimodelien kanssa, etenkin isojen (petskules eldar wraithlordit) ne kun ei tottele minulla liimaa, eikä edes vihreääainesta :I
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
-
RiviSotilas
Kai sinulla on sentään erilaista liimaa metallia varten? Tavallinen muoviliima kun ei metalliin ota kiinni ollenkaan... Esim. Locktiten pikaliima toimii mielestäni parhaiten metallia liimatessa.Zakoder kirjoitti:Itsellä on aina kauhea taisto kaikkien metallimodelien kanssa, etenkin isojen (petskules eldar wraithlordit) ne kun ei tottele minulla liimaa, eikä edes vihreääainesta :I
"Where is this Emperor now, when you have need of him, human?"
-Shas'la T'au Kais, Fire Warrior
-Shas'la T'au Kais, Fire Warrior
Kyllä... olen metalliliimaa käyttänytAzured kirjoitti:Kai sinulla on sentään erilaista liimaa metallia varten? Tavallinen muoviliima kun ei metalliin ota kiinni ollenkaan... Esim. Locktiten pikaliima toimii mielestäni parhaiten metallia liimatessa.Zakoder kirjoitti:Itsellä on aina kauhea taisto kaikkien metallimodelien kanssa, etenkin isojen (petskules eldar wraithlordit) ne kun ei tottele minulla liimaa, eikä edes vihreääainesta :I
Half-Breedin ehdottama puristuksiin laittaminen tietenkin toimii, mutta sekin on melko taiteilua aina välillä... kun ei ole ruuvipenkissä sopivia pehmusteita ja ilman niitä modelit saattavat kärsiä ikävästi.
PS. kädet syyhyää jo muovisia Wraithlordeja odotellessa.
- Half-breed
Enhän minä mitään puristuksiin laittamista ehdottanut, vaan pinnaamista. Eli siis sitä, että poraa sen reiän osien kiinnityskohtaan ja laittaa sen metallinpätkän niihin reikiin vahvistamaan liitosta.Zakoder kirjoitti: Half-Breedin ehdottama puristuksiin laittaminen tietenkin toimii, mutta sekin on melko taiteilua aina välillä... kun ei ole ruuvipenkissä sopivia pehmusteita ja ilman niitä modelit saattavat kärsiä ikävästi.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
--- Olen kuullut että jos käyttää sekä pikaliimaa että vihermassaa, niin saisi aikaan kohtuunopeasti kuivuvan ja siedettävästi kasassapysyvän välimuodon. Ilmeisesti pikaliima nopeuttaa massan kuivumisnopeutta. Kannattanee ensin testata metallipalojen jämillä ja kiinnitysaineilla miten se oikeasti toimii...Zakoder kirjoitti:A) Joko metalliliima on nopeasti kuivuvaa, jolloin se kiittiittyy kyllä, mutta napsahtaa irti heti ensimmäisestä kolauksesta, tai B) Vihreäaines jähmettyy erittäin hitaasti ja esim. Wraithlordin kanssa raajat ovat niin pitkiä, että niitä on vaikea saada pysymään kohdallaan tarpeeksi kauaa.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Njaajoo... En tiennyt sanan oikeaa merkitystä ja tulkitsin sen väärin <3 (kuten aina on suositeltavaa interwebin ihmeellisessä maailmassa). Täytyypä testata tuota. KiitosHalf-breed kirjoitti: Enhän minä mitään puristuksiin laittamista ehdottanut, vaan pinnaamista. Eli siis sitä, että poraa sen reiän osien kiinnityskohtaan ja laittaa sen metallinpätkän niihin reikiin vahvistamaan liitosta.
--- Olen kuullut että jos käyttää sekä pikaliimaa että vihermassaa, niin saisi aikaan kohtuunopeasti kuivuvan ja siedettävästi kasassapysyvän välimuodon. Ilmeisesti pikaliima nopeuttaa massan kuivumisnopeutta. Kannattanee ensin testata metallipalojen jämillä ja kiinnitysaineilla miten se oikeasti toimii...
ei toimi niin hyvin kun luulet. yritin tota mun ogreihin, mutta ei toiminut. se pikaliima tekee erään laisen ilmatiiviin kerroksen, joka vain hidastaa suffin kuivumista (kai)
paremmin toimii jos eka laittaa stuffilla kiinni, se ei pidä melkein mitenkään
MUTTA sen jälkeen kun osa on irronnut, niin liimaa sen pika liimalla kiinni, niin varmana pysyy.
kokeilkaa!
muuten, eikös tämä ole väärä alue tälle viestille?
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."