Vallejon maalit ja siveltimet
Vallejon maalit ja siveltimet
Oon nyt kuullu paljon kehuja näistä, eli mistä saisi ja paljon maksaa?
Ja hinta on muistaakseni 2 € Game color sarjalla ja 2.5 € Model color -sarjalla.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- Lighthammer
- Peliporukkavalvoja
Jeah, pätee kutakuinkin Series 7:n siveltimeen, muut sarjat ovat melko pitkälle kauheaa kuraa. Kätevästi seiska-sarjan sivellintä ei tuoda maahan, koska on "oikeille" taiteilijoille nykyisin aivan liian kallis.Gorbag kirjoitti:winsor & newton ovat oivia siveltimiä.
Raphaelistakin kannattaa ajatella lähinnä 8204 ja 8404-sarjalaisia.
Kannattaa tietty muistaa, että jos maalaustaidot eivät ole ihan GD-tasoa, niin em. siveltimiin ei välttämättä kannata rynnätä investoimaan, ne kun on aika helppo pilata osaamattomalla hoidolla, eivätkä ole ihan halvimmasta päästä.
Sotataidosta saa EM4:sen kolinsky-karvaisia suteja budjettihintaan, ja ovat ihan pätevää tavaraa.
Set fire to the family tree.
Game Color sarja vastaa enemmän tai vähemmän GW:n tuotteita, model color sarja puolestaan vaatii jo hieman enemmän taitoa käyttäjältään (paksumpaa tavaraa, ja hieman äkäisempi liuotin), maalivalikoimakin on toisaalta muistaakseni 120-160 luokkaa, kun game colorilla se on inkkien kanssa muistaakseni 50 luokkaa.
Re: Vallejon maalit ja siveltimet
Sotataidosta saa ainakin tilattua, sekä maalit että pensselit: http://www.sotataito.com/Razgul89 kirjoitti:Oon nyt kuullu paljon kehuja näistä, eli mistä saisi ja paljon maksaa?
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
EM4 sudeista yleiskäyttäyttöön ovat hyviä mm. koko 1/synteettinen tai koko 2/kolinsky. Suosittelen synteettistä.
Maaleja on VMC-sarjassa jotain 210, sisältäen kaikki himputin lakat, liuottimet ja mediumit.
Vallejon sudit on kuulemma ihan hyviä. Tosin huippumaalarit ovat kehuneet niitä melko "epävarmoiksi", suti voi olla ihan surkea, täydellinen tai jotain siltä väliltä. Tosin heidän standardeillaan
W&N series 7 miniature ja Raphael 8404 on ainakin ihan hyviä. Ja "hintavia".
Maaleja on VMC-sarjassa jotain 210, sisältäen kaikki himputin lakat, liuottimet ja mediumit.
Vallejon sudit on kuulemma ihan hyviä. Tosin huippumaalarit ovat kehuneet niitä melko "epävarmoiksi", suti voi olla ihan surkea, täydellinen tai jotain siltä väliltä. Tosin heidän standardeillaan
W&N series 7 miniature ja Raphael 8404 on ainakin ihan hyviä. Ja "hintavia".
ja kiven alla Suomessa
- Lighthammer
- Peliporukkavalvoja
W&N:nää tuo maahan Suomessa HanArt, eivätkä ne suostu ottamaan valikoimiinsa Series 7:a. Olen kuullut tämän useammaltakin vähittäismyyjältä. Eli ko. siveltimiä saattaa enää löytää jos niitä on jollekin liikkeelle jäänyt varastoon. Nettikaupoissakaan noita ei kovin ihmeesti ole näkynyt, muistaakseni yhden irlannissa toimivan kaupun olen löytänyt, joka suostuu toimittamaan saarivaltioiden ulkopuolelle.
Raphaelin suteja taas ainakin täälläpäin saa tilaamalla, tosin ainakin Lappeenrantalaisessa taidetarvikeliikkeessä suteja oli liikkeeseen tilattava minimissään viisi, joten kovin innokkaasti eivät välttämättä kaikki kauppiaat noihin puutu. Varsinkin kun menevät hintansa vuoksi kovin kehnosti kaupaksi nykyisin. Ilmeisesti oikeat taiteilijat eivät ihmeemmin arvosta laatua nykyisin, Sapphiren näädänkarvaisia suteja kun saa murto-osalla Raphaelin ja W&N:n hinnoista.
Raphaelin suteja taas ainakin täälläpäin saa tilaamalla, tosin ainakin Lappeenrantalaisessa taidetarvikeliikkeessä suteja oli liikkeeseen tilattava minimissään viisi, joten kovin innokkaasti eivät välttämättä kaikki kauppiaat noihin puutu. Varsinkin kun menevät hintansa vuoksi kovin kehnosti kaupaksi nykyisin. Ilmeisesti oikeat taiteilijat eivät ihmeemmin arvosta laatua nykyisin, Sapphiren näädänkarvaisia suteja kun saa murto-osalla Raphaelin ja W&N:n hinnoista.
Olen kysynyt tuota myöskin HanArtilta suoraan, eivätkä ole ottamassa valikoimiinsa.
Muistaakseni briteistä olisi kuitenkin W&N:ää saatavilla ja jonkinlainen neuvottelu toimituksen suhteen lienisi mahdollista. Omani tilasin aikanaa jenkeistä.
Siinäpä olisi jollekin suomalaiselle nettimyyntifirmalle sauma ottaa valikoimiinsa kunnon siveltimiä figumaalaajille (ja miksei pienoismallimaalaajillekin).
Muistaakseni briteistä olisi kuitenkin W&N:ää saatavilla ja jonkinlainen neuvottelu toimituksen suhteen lienisi mahdollista. Omani tilasin aikanaa jenkeistä.
Siinäpä olisi jollekin suomalaiselle nettimyyntifirmalle sauma ottaa valikoimiinsa kunnon siveltimiä figumaalaajille (ja miksei pienoismallimaalaajillekin).
Teoriassa juu, ei käytännössä.Silveri kirjoitti: Siinäpä olisi jollekin suomalaiselle nettimyyntifirmalle sauma ottaa valikoimiinsa kunnon siveltimiä figumaalaajille (ja miksei pienoismallimaalaajillekin).
Sotataidossa oli myynnissä Reaperin suteja, jotka olivat mm. Haleyn kommenttien mukaan varsin hyviä. Harmi vaan kauppa ei käynyt. Liian kova hinta, vaikkeivät Raphaelia kalliimpia olleetkaan.
Kunnon suteja ostaa yleensä kunnon maalarit, ja he taas haluavat päästä kokeilemaan sutia ennen ostamista, joten nettikauppa ei palvele täysin tarkotusta. Halvemmat (ja jopa hyvätkin) EM4 sudit tekevät kauppansa, ja ne sopivat useampaankin käteen, joten niitähän sitten myydään.
Temperasta saa tilattua tota 8404 kolinskyä, hinta on sitä jotain 10+-3€ +PK näille siveltimille, joita figumaalauksessa käytetään. Löytyy osoitteesta tempera.fi, josta eShop ja kohta siveltimet/akvarellimaalaus.