"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

mitä yleesä maalaatte ensimmäiseksi?

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Juicide

Viesti Kirjoittaja Juicide »

Itse aloitan tietysti pohjamaalilla ja sitten inkit siihen päälle.
Swarmp kirjoitti:Itse maalan ensiksi haarniskan, miekat yms lyöntiaseet ja sitten vaatteet ja lopuksi ihon.
Omassa armybookissa (örkkien) sanotaan että kannattaisi aloittaa maalamalla sisältä ulospäin eli ensin iho, sitten vaatteet jne. Ihan vain virheiden minimalisoimiseksi.
Mitä aika on ?
Lumppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lumppu »

No otetaan vaikka esimerkiksi örkit,koska olen maalanut niitä aikas paljon.

Ekaksi maalaan ekan kerroksen örkin ihoon.Sitten ensimmäisen kerroksen metalleihin,siitä taas luisiin yms. osiin ruskealla(Ja jos olen päättänyt maalata jonkun vaatekappaleen ruskealla,maalaan sen samalla.).

Tämän jälkeen toinen kerros ihoon,sitten maalaan vaikka punaisella tai jollakin värillä paidan tai jotain vaatekappaleita.Kolmas kerros ihoon.

Sitten toinen kerros metalleihin ja bleached bonea luisiin kohtiin.Sitten veri(Fav. part :D )ja sitten skull whiteä luihin :) Viimeiseksi silmät.
"Entä mitä syötte aamupalaksi? Minkäväriset kalsarit teillä on?" - Matti Niemelä.
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
kasvi

Viesti Kirjoittaja kasvi »

itse maalailen useimmiten figuutit, kuin figuurit massatekniikalla, elikkäs: housu, housu, housu... paita, paita, paita... ensiksi kaiken flätiksi ja sitten higlightiä, sun muita mitä nyt mieleen tulee.. (pohjamaalaus -yleensä mustalla ihan alkuun..)

siis näin yleensä kaikessa, paitsi charruissa yms. single mörökölleissä..

muutenkin, kun en niin kovin hirveästi aikaa tähän puoleen kuluta, niin tuo on huomattu nopeimmaksi vaihtoehdoksi..
Palkkamaalausta
"Oikeat figut on niille, jotka eivät osaa proxyttaa"
-Nojatuoli
ToWeL

Viesti Kirjoittaja ToWeL »

Aivan ensimmäisenä pohjamaalaan figun ja sitten maalaan metalli osat ensin ja siirryn vasta sitten muihin kohtiin.
Rööri

Viesti Kirjoittaja Rööri »

Aloitan Lähes aina siitä suurimmasta samalla värillä maalattavasta osasta, esim. Viitasta ja siirryn siitä aina suunnilleen seuraavaksi suurimpaan/helpoimpaan jne. Nyt se on ihan kökön värinen ja varjostan sen ja teen yksityiskohdat. Beissejä teen aina joskus muutaman kerralla etukäteen, tai jälkikäteen. Silmät teen kokonaan mustalla + vähän aluetta, koska minusta on minulle on liian vaikeaa ruveta pupilleja sun muuta piipertämään. Näyttää varjolta, jotenkin,.
Boogy Man

Viesti Kirjoittaja Boogy Man »

Pohjamaalauksen hyödyistä vielä sen verran, että metalli figuissa on ohut kerros jotai GWeen mömmöä, joka hylkii maalia ja useimpia pikaliimoja, paitsi GWeen :).

Yleensä maalaan itse ensiksi suurimmat alueet figuissa ja ne joissa on vähiten yksityis kohtia. Kasvot maalaan viimeiseksi, koska niihin roiskuu helposti vääriä maaleja.
Jamo

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Itse tempaisen Veren enkelini ensin GW:n Skull White sprayllä ja sen jälkeen sutasen pintaan kerroksen tai pari Blood Rediä. Tämän jälkeen teen Golden Yellow:lla rintapanssarin kotkakuvion.
Lopuksi ennen olkapanssarien liimausta maalaan olkapanssarien reunat mustiksi.

Osat liimaan yhteen sitä mukaa kun ne valmistuu. Yleensä aloitan maalaamisen jalkapareista ja liimaan ne sen jälkeen beissiin, jotta kun olen maalannut rintapanssarin punaiseksi voi liimata sen jalkoihin kiinni, jolloin sitä on mukavampi pitää kiinni ja käännellä ympäri.
Yleensä viimeinen osa jonka maalaan on mariinien reppu, jonka maalaamista vihaan yli kaiken!
aleksik

Viesti Kirjoittaja aleksik »

itse maalaan mun ogreni eka ihosta sitten metalliosiin ja sitten naamaan sitten housuihn ja lopuksi kenkiin dwarffini maalaan eka kypärästä sitten parta ja sitten metalli osat ja vielä lopuksi kengät ja riimut.
niin kauan voi tappaa örkkejä kunnes örkki tappaa sinut
Drak
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Drak »

Riipuu vähän siitä, mitä teen.Kaikille figuille tulee musta pohjamaalaus. Örkeillä maalaan ensin ihon, sitten metallin, vaatteet, detaljin ja ihan lopuksi maalaan pohjan ja ehkä heitän siihen hiekan päälle jotain static grassia.
Suurimmalla osalla muista maalaan ensin armorin, sitten vaatteet, metallit ja iho viimeiseksi ennen pohjaa.
Black_Sheep

Viesti Kirjoittaja Black_Sheep »

lol. Tämä aihe ei edes ollut minun tekemenäni. vaan pikkusiskon, oli päässy mun tunnuksilla tänne petskules! tänään huomasin vaan että olin muka jonkun tälläsenkin kirjottanut. :D

heh.
Farseer of Biel-tan

Viesti Kirjoittaja Farseer of Biel-tan »

Black_Sheep kirjoitti:lol. Tämä aihe ei edes ollut minun tekemenäni. vaan pikkusiskon, oli päässy mun tunnuksilla tänne petskules! tänään huomasin vaan että olin muka jonkun tälläsenkin kirjottanut. :D

heh.
XD
Pohja maalin of course.
ÄÄÄ... Ei tuu mitää mielee
Ruoska

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

Elukkamiehissä kuten liskoissa ja beasteissa: eka nahka eli lähes koko äijä samalla värillä. Sitten suomut/turkit. Tän jälkeen vaatteet/panssarin biitit ja aseet. Sitten korostan edellämainitut loppuun asti eli valmiiks, ja siirryn yksityiskohtiin kuten korut, piikit, sarvet, hampaat, silmät jne.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”