"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Aloittelijalle tietoa...

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Apocalypse

Aloittelijalle tietoa...

Viesti Kirjoittaja Apocalypse »

Olen aika varmasti aloittamassa pelin ja tarvitsisin tietoa siitä. Lyhyesti miten pelataan, paljon figuja tarvitsee, millä perustein valitsen armeijani ja muuta tietoa. Kiinnostunut olen pelistä kovasti kun niin hienot figut on. Kaikenlaista tietoa ja muuta sälää pelistä.

Joten jakakaa tietoanne kanssani.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

"Miten pelataan" -kysymykseen paras vastaus on: hanki sääntökirja ;) tai pyydä jotakuta demottamaan. Jyväskylässä on paljonkin auliita aktiiveja.

Figujen lukumäärä ei ole suuren suuri. Riippuen siitä, luottaako valitsemasi rotu massaan vai elitismiin, tavallisen 400p. pelin kokoinen armeija koostuu tavallisimmin 8-16 figusta. Sataa pistettä kohden saa olla viisi figua. Ja jo kahdella sadalla pisteelläkin saa jo hyvät pelit, jos ei törsää kalliihin ukkoihin.

Mitä rotua hankkii, no: sama kuin muissakin peleissä, eli sitä mikä parhaiten kolahtaa eli figujen ulkomuoto ja kansan pelityyli ratkaisee... luonnollisestikin.

Pelkäänpä, ettei kukaan sormet ruvella ala kaikkea mahdollista tietoa naputtelemaan, mutta lisäkysymyksiin saa ilman muuta lisävastauksia.
Apocalypse

Armeijaksi ajattelin Lions Of Alahaneja. hienoja ukkoja. Minkälaista on heillä pelata? Minkälainen armeija? Tarvitsen tietoa tästä armeijasta.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Jos olet ropeconiin tulossa, niin viimeistään sieltä saat demotusta, peliopetusta ja mahdollisuuden hankkia armeijan (sotataito).

Jyväskylän osalta suosittelen tutustumaan seuraavaan linkkiin: http://www.madraccoon.com/conf/index.php
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Jatkan nyt samaan thrediin kun olen liian laiska aloittaakseni uutta.

Eli itse olen pelannut GW;n skirmish pelejä niin kauan kun ne ovat olleet olemassa ja muutenkin pitkään GW;n pelejä. Sivussa on tullut pelattuja enemmän roolipelejä ja vähemmän muita figu pelejä.
Mutta nyt racham erittäin tyylikkäät figut (ja valitettavan kalliit) ovat vieneet kiinnostukseni ja erityisesti CYNWÄLL ELVES näyttää armeijalta millä haluisin pelata.
Ongelmaksi tulee että haluisin tilata koko alku listan ja sääntökirjan kerralla enkä siten että kirjan ensin ja sitten figut. (älkää kysykö miksi näin)

Mutta voisiko joku neuvoa mitä minun tulisi ostaa jotta saisin hyvän pohjan (jolla voi jo mini-pelejä pelata) jolle rakentaa sitten loppujoukon omillani.
Behell

Viesti Kirjoittaja Behell »

War-Staff on varmaankin aika hyvä alku, kun siinä tulee hahmo, lipunkantaja, muusikko, ja pari kolme veteraania, ja pisteitä tulee n. 150-200. Turnauksissa kun pelataan 400 pisteen pelejä, niin siinä on melkein puolet porukasta kassassa, ja sillä pystyy jo pelaamaan.
Cynwällien war-staff (183AP?)

Kaverin kanssa ainakin ostettiin kummallekin war-staff, ja ostin vielä yhden blisterin, niin saatin saman verran pisteitä.

Ootko muuten nähnyt uusia Daïkinee haltioita, joita taisi tulla tänään, tai eilen lisää?
"Jotta ihminen ymmärtäisi mustaa huumoria, hänellä tulee olla yleisen käsityksen mukaan hyvä huumorintaju." -Wikipedia
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Apocalypse kirjoitti:Armeijaksi ajattelin Lions Of Alahaneja. hienoja ukkoja. Minkälaista on heillä pelata? Minkälainen armeija? Tarvitsen tietoa tästä armeijasta.
Alahanin Leijonat ovat ylväitä sotureita, joiden erikoiskykynä on Bravery. Yleisesti ottaen jellonat ovatkin väkeä, joka ei helposti hätkähdä pelottavampiakaan uhkia ja taustallisesti heidät nähdään Ragnarokin valon armeijoiden etunenässä tirpomassa pimeyden palvelijoita turpaan oikein olan takaa.

Pelin parhaat maagit tulevat Alahanin mailta ja myöskin pelin paras ratsuväki tunnustaa leijonalippua. Loitsijoista Meliador on voimakkain tavallisissa peleissä nähtävä velho ja Sardar the Sage puolestaan myös hyvä johtaja. Migail on kelpo vaihtoehto hieman halvempana - etenkin jos haluaa ottaa kaksi sankaria joukkoihinsa. Sardarin ensimmäinen inkarnaatio puolestaan on kaikkein budjettiystävällisin vaihtoehto, mutta tällöin jo maaginen voimakin alkaa olla aika keskitasoista.

Taikureiden ulkopuolella Leijonien sankarit toimittavat virkansa ihan kelvosti, mutta eivät ole pelin voimakkaimpien joukossa lukuunottamatta ratsastavia hahmoja.

Ritarit ovat hillittömän nopeita, hillittömän kestäviä ja hillittömän iskukykyisiä rynnäköidessään. Pitkitettyyn lähitaisteluun joutuessaan ritarien voima laskee merkittävästi, jolloin kalliista yksiköistä ei enää saa kaikkea irti. Loistava miekka, joka tyypillisesti katkaisee vastustajan armeijalta kuin armeijalta pään.

Ritarien ulkopuolella jellonien iskukyky ei ole maailman paras, mutta tätä puutetta korvaavat kivasti verrattain yleiset Sacred aseet, joilla saa listittyä örmyn kuin örmyn jos on vähän tuuria matkassa. Paladinit ja Royal Guardit näitä heiluttelevat. Lisäksi Royal Guardit ovat eräitä pelin ehdottomasti kestävimmistä yksiköistä ja toimittavat mainiota alasimen virkaa.

Bardit, nuo Alahanin voimalliset soturimaagit puolestaan toimivat mitä ihanteellisimpina tukiyksiköinä magiansa ja sankareita auttavien voimiensa kanssa. Taisteluun näitä tosin ei tyypillisesti kannata päästää.

Halvempina yksiköinä Leijonilla on Valkyyriat, jotka sinällään ovat aika heikkoja, mutta soturipappiensa Pythioiden vaikutuspiirissä muuttuvat erittäin näppäriksi veitikoiksi. Falconerit ja Reaperit ovat pistooleilla aseistautuneita erikoisjoukkoja, joista etenkin Falconerit ovat oikein näppäriä tukijoukkoja. Reaperit sen sijaan ovat todella vaikeita käyttää hyvin, mutta Scout-kyky sallii kyllä muuten armeijasta uupuvien kikkojen käytön.

Perusjalkaväki on halpaa ja toimittaa virkaansa ihan kohtuullisesti. Sen sijaan Archerit ovat aika onnettomia kevyiden joustensa kanssa, joilla tosin on varsin pitkä kantama.
Viimeksi muokannut Hammerheart, Ti 18.07.2006 15:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Tiedä sitten... nuo daikineiden uudet archerit eivät myöskään vakuuta stattiensa puolesta
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Apocalypse

Postissa on tulossa Meliador sekä bardi. Odotan innolla että pääsen maalaamaan näitä.
Behell

Viesti Kirjoittaja Behell »

Silveri kirjoitti:Tiedä sitten... nuo daikineiden uudet archerit eivät myöskään vakuuta stattiensa puolesta
Mitä niillä stateilla tekee, kun napit on mageita ;)
"Jotta ihminen ymmärtäisi mustaa huumoria, hänellä tulee olla yleisen käsityksen mukaan hyvä huumorintaju." -Wikipedia
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”