Chariottien käyttö ns. hunter pareina
Olen pelannut paljon 6-8 goblin chariotin listoilla ja vaunujen etu tulee voimakkaasti esille nimenomaan pareina/joukkoina. 3-4 vaunua lähellä toisiaan mahdollistaa todella mojovat yhteischarget. Täysikokoiseen jalkaväkeenkin voi usein ajaa päin näköä ja voittaa. Beastien vaunuilla on sen verran heikompi charge range että tällainen ei ole aina yhtä helposti toteutettavissa.
Vaunuryppäitä pitää myös muistaa suojella. Useampaan yksikköön saa julistaa chargen yhtä aikaa ja esim. vihollisen 6:n jampan levyinen ratsuväki voi ottaa kiinni kolmekin vaunua yhdellä chargella.
Vaunuryppäitä pitää myös muistaa suojella. Useampaan yksikköön saa julistaa chargen yhtä aikaa ja esim. vihollisen 6:n jampan levyinen ratsuväki voi ottaa kiinni kolmekin vaunua yhdellä chargella.
Mikä ei tapa, ärsyttää!
- Pannukakku
Jep. 7. edikassa tästä voi tulla hauska taktiikka kun pitää olla 5 R&F sotilasta että saa rank bonuksen. 5:nkin levyiseen yksikköön voi tehdä yhteisrynnäkön kolmella vaunulla, pitää vaan clipata vähän...Väkipyörä kirjoitti: Vaunuryppäitä pitää myös muistaa suojella. Useampaan yksikköön saa julistaa chargen yhtä aikaa ja esim. vihollisen 6:n jampan levyinen ratsuväki voi ottaa kiinni kolmekin vaunua yhdellä chargella.
??? Mitä sä nyt oikein selität.Pannukakku kirjoitti:Jep. 7. edikassa tästä voi tulla hauska taktiikka kun pitää olla 5 R&F sotilasta että saa rank bonuksen. 5:nkin levyiseen yksikköön voi tehdä yhteisrynnäkön kolmella vaunulla, pitää vaan clipata vähän...Väkipyörä kirjoitti: Vaunuryppäitä pitää myös muistaa suojella. Useampaan yksikköön saa julistaa chargen yhtä aikaa ja esim. vihollisen 6:n jampan levyinen ratsuväki voi ottaa kiinni kolmekin vaunua yhdellä chargella.
- The Captain
- Valvoja
- Pannukakku
Njooh, mutta vähän tyhmältä se näyttää kun yhdestä chariotista ainoastaan kulma koskettaa vihollisen yksikköä... Itse en ainakaan katsoisi kovin hyvällä.
Edit:Okei okei, owned.
Edit:Okei okei, owned.
Viimeksi muokannut Pannukakku, Ti 18.07.2006 19:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Tohtori-SyFilis
- Viesti:
Pannukakku kirjoitti:Njooh, mutta vähän tyhmältä se näyttää kun yhdestä chariotista ainoastaan kulma koskettaa vihollisen yksikköä... Itse en ainakaan katsoisi kovin hyvällä.
Ja miksi vain kulma koskettaisi? Yksi kärry kokonaan keskellä kontaktissa ja 2 kärryä reunoissa ja puolet basesta kontaktissa.
The small boys have come to see me hang
Niitä vaunuja tarvitse edes vierekkäin kuljetella. Minusta nuo kulkevat vallan hyvin jalkaväen tai ratsujoukkojen välissä. Keskimääräinen chargematka on tavan vaunuillakin sellainen, että ne voi hyökätä samaan yksikköön vaikka keskinäistä väliä on vähän enemmänkin. Lisäksi hajautetut nopeat (susivaunut tai haltiavaunut) pystyvät rikkomaan vastustajan peliä mielestäni tehokkaammin kuin yhteen pakattuina. Bonuksena pystyy sitten vaunuilla tukemaan ratsuväen tai jalkaväen chargeja.
Vaunut yksinään eivät tee kesää, enkä minä luota edes kahden vaunun chargeen. Yleensä tyrkkään ratsuväen tai jalkaväen chargen kaveriksi pari vaunua, jos vain mahdollista. Hajauttamisen miinus on tietysti se, että useamman vaunun rynnäkköä on vaikea saada aikaiseksi. Toisaalta kuitenkin hyödyn mielestäni enemmän, että voin helposti kääntyvillä vaunuilla vaikka vahtia ratsuväen selustaa tai muuten haitata nopeiden ja ketterien yksiköiden liikettä.
Vaunut yksinään eivät tee kesää, enkä minä luota edes kahden vaunun chargeen. Yleensä tyrkkään ratsuväen tai jalkaväen chargen kaveriksi pari vaunua, jos vain mahdollista. Hajauttamisen miinus on tietysti se, että useamman vaunun rynnäkköä on vaikea saada aikaiseksi. Toisaalta kuitenkin hyödyn mielestäni enemmän, että voin helposti kääntyvillä vaunuilla vaikka vahtia ratsuväen selustaa tai muuten haitata nopeiden ja ketterien yksiköiden liikettä.
Eihän, vaan <60%Tohtori-SyFilis kirjoitti:Pannukakku kirjoitti:Njooh, mutta vähän tyhmältä se näyttää kun yhdestä chariotista ainoastaan kulma koskettaa vihollisen yksikköä... Itse en ainakaan katsoisi kovin hyvällä.
Ja miksi vain kulma koskettaisi? Yksi kärry kokonaan keskellä kontaktissa ja 2 kärryä reunoissa ja puolet basesta kontaktissa.
Eli keskimäärin 30%
-a
Ei tietenkään. Halusin vain muistuttaa tästäkin puolesta. Ja jos satut pelaamaan kahdeksalla vaunulla klimppiintyvät ne usein väkisin. Parasta nopeiden vaunujen 18" charge rangessa onkin näennäisen mielipuolinen rynnäköinti sinne tänne ja mieluiten ristiin. Buhahahaa!Murhe kirjoitti:Niitä vaunuja tarvitse edes vierekkäin kuljetella.
Mikä ei tapa, ärsyttää!
-
Tohtori-SyFilis
- Viesti:
Riippuu toki onko 20mm vai 25mm baset : PArchibald kirjoitti:Eihän, vaan <60%Tohtori-SyFilis kirjoitti:Pannukakku kirjoitti:Njooh, mutta vähän tyhmältä se näyttää kun yhdestä chariotista ainoastaan kulma koskettaa vihollisen yksikköä... Itse en ainakaan katsoisi kovin hyvällä.
Ja miksi vain kulma koskettaisi? Yksi kärry kokonaan keskellä kontaktissa ja 2 kärryä reunoissa ja puolet basesta kontaktissa.![]()
Eli keskimäärin 30%
-a
The small boys have come to see me hang