Lions Of Alahan tietoa
- Apocalypse
Lions Of Alahan tietoa
Eli kun aloittelen kyseistä armeijaa Confossa niin mitä minun pitäisi tietäää armeijasta. Doktriineja? Voisiko joku kertoa minulle minkälainen armeija on, mitä on hyvä olla armeijalistassa ja kaikenlaistamuuta tietoa mitä päähän pulpahtaa? Onko kyseessä massa vai eliitti armeija? Puheenvuoro on teillä...
Doktriineja? Jos tarkoitat niitä 40k:n kaartin, niin teemasäännöstöt, jollaisia on jo melkein kaikilla armeijoilla (myös leijonilla), vastaavat niitä jossain määrin.
Leijonat ovat melko monipuolinen porukka, jolla onnistuu kaikenlainen... Aloittelijan kannattaa pysyä etäämpänä lähinnä Reapereista, jousimiehistä ja ökysankareista.
Parhaimmn alkuun päässet tilaamalla warstaff-paketin, jossa tulee eräs pikkusankari, lippu ja muusikko sekä kolme veteraania .Sen lisäksi blisterin pari jotain mieleistä. Pääset koettamaan, mistä pidät.
Leijonat ovat melko monipuolinen porukka, jolla onnistuu kaikenlainen... Aloittelijan kannattaa pysyä etäämpänä lähinnä Reapereista, jousimiehistä ja ökysankareista.
Parhaimmn alkuun päässet tilaamalla warstaff-paketin, jossa tulee eräs pikkusankari, lippu ja muusikko sekä kolme veteraania .Sen lisäksi blisterin pari jotain mieleistä. Pääset koettamaan, mistä pidät.
- Apocalypse
Jos warstaffi ei iske, jalkamiehiksi käyvät myös esimerkiksi valkyyriat, joskin ne melkeinpä tarvitsevat pythian kaverikseen.
Heikkouksista: suurin osa joukoista on yksittäisenä toimijoina melko heikkoja. Armeijan tulee pelata tarkasti yhteen.
Lyhyesti sanottuna hyviä puolia ovat kautta linjan korkeat rohkeusarvot eli linja pitää ja pakoon ei juosta, erittäin hyvät ritarit joilla varrastaa isompia vihollisia ja hyvin tehokkaat ja monipuoliset velhot. Bardeilla, tietyillä hahmoilla ja kotkametsästäjillä pääsee kikkailemaankin, ja massa-armeijakin on mahdollisuus... kysymys on siitä, mitä leijonilta haluaa, sillä kaikkea niistä melkein saa.Apocalypse kirjoitti:Karmean näköisiä ovat nuo warstaffin ''sotilaat''. Doktriineilla tarkoitan että miten taistelee mikä on tehokasta armeijalla, mitä heikkouksia ja mitä vahvuuksia jne.
Heikkouksista: suurin osa joukoista on yksittäisenä toimijoina melko heikkoja. Armeijan tulee pelata tarkasti yhteen.
- Apocalypse
- Apocalypse
En ole varsin asiantuntija, joten pienellä varauksella sanoisin, että riippuen siitä, mitä haluat, niin
Isoja ja kalliita maageja ovat Meliador (voimakkaampi) ja Sardar Tillius (monipuolisempi). Pieniä ovat Sardar Puhdas (aiempi inkarnaatio kaimastaan) ja Migaïl (voidaan varustaa myös selviämään kunnialla lähitaistelusta).
Soturisankareissa ei ole kauheasti valinnanvaraa kun ovat penteleet joko liian sidoksissa viime edikkaan tai sitten aivan liian kalliita. Warstaffin muassa tuleva Agonn on ihan kiva ja myös sen toinen inkarnaatio joka tulee jellonien teemakorttipakassa. Aldenyss on mukava kikkailija.
Jos warstaff ei miellytä niin Migaïl ja Aldenyss olisivat omasta mielestäni aika hyviä vaihtoehtoja, sekä pienempi Sardar jos sillä käyttää isomman figua (pienemmän figu = blergh).
Isoja ja kalliita maageja ovat Meliador (voimakkaampi) ja Sardar Tillius (monipuolisempi). Pieniä ovat Sardar Puhdas (aiempi inkarnaatio kaimastaan) ja Migaïl (voidaan varustaa myös selviämään kunnialla lähitaistelusta).
Soturisankareissa ei ole kauheasti valinnanvaraa kun ovat penteleet joko liian sidoksissa viime edikkaan tai sitten aivan liian kalliita. Warstaffin muassa tuleva Agonn on ihan kiva ja myös sen toinen inkarnaatio joka tulee jellonien teemakorttipakassa. Aldenyss on mukava kikkailija.
Jos warstaff ei miellytä niin Migaïl ja Aldenyss olisivat omasta mielestäni aika hyviä vaihtoehtoja, sekä pienempi Sardar jos sillä käyttää isomman figua (pienemmän figu = blergh).
- Apocalypse
vaikka lioneilla on kovat maagit, en ehkä ihan magiapohjalta lähtisi millään armeijalla sitä ekaa listaa rakentamaan
Lioneilla vaadit lähtökohtaisesti listaasi royal guardin tai pari, ja todennäköisesti yhden ritarin - loppu lienee enemmän hienosäätöä. falconiereilla voi kikkailla jonkin verran, jousiampujat kannattaa unohtaa heti kättelyssä, valkyriat toimivat lähinnä pythiaan yhdistettynä
lähetä Hammerheartille YV ja kysy siltä tarkemmin
Lioneilla vaadit lähtökohtaisesti listaasi royal guardin tai pari, ja todennäköisesti yhden ritarin - loppu lienee enemmän hienosäätöä. falconiereilla voi kikkailla jonkin verran, jousiampujat kannattaa unohtaa heti kättelyssä, valkyriat toimivat lähinnä pythiaan yhdistettynä
lähetä Hammerheartille YV ja kysy siltä tarkemmin
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Alahel the Messenger on itse asiassa aika loistava taistelija, kun sille antaa kummatkin sen mukana tulevat lelut. Pistehinta kohoaa ja RES on vaivaiset 5, mutta kyvyt, miekan tuomat Sacred-hyökkäykset ja keihään "kaikki-iskut-osuu-vähintään-rintakehään"-efekti tekevät miehestä tappajan. Herraa vaan pitää osata suojella, ettei se kuole ensimmäiseen nuoleen joka lentää päin.Largo kirjoitti:Soturisankareissa ei ole kauheasti valinnanvaraa kun ovat penteleet joko liian sidoksissa viime edikkaan tai sitten aivan liian kalliita. Warstaffin muassa tuleva Agonn on ihan kiva ja myös sen toinen inkarnaatio joka tulee jellonien teemakorttipakassa. Aldenyss on mukava kikkailija.
Half-breed kirjoitti:Is answer question?
- Apocalypse
On. Kyllä. Ehdottomasti.
R-storesta sen saa ostettua myös yksittäin ja periaatteessa olisin itsekin kiinnostunut yhdestä kappaleesta, eli jos saisit jonkun toisenkin kiinnostumaan yksittäisen ritarin ostosta, niin olen järjestämässä mahdollisesti tilausta sotataitoon tässä viikon-parin sisään ja voitaisiin boksi jakaa kolmeen osaan. Tästä minulle sitten YV:tä kiitos.
R-storesta sen saa ostettua myös yksittäin ja periaatteessa olisin itsekin kiinnostunut yhdestä kappaleesta, eli jos saisit jonkun toisenkin kiinnostumaan yksittäisen ritarin ostosta, niin olen järjestämässä mahdollisesti tilausta sotataitoon tässä viikon-parin sisään ja voitaisiin boksi jakaa kolmeen osaan. Tästä minulle sitten YV:tä kiitos.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!