Venom Cannon
Venom Cannon
Tuli mieleen että miks kaiikki täällä ylistävät VC:n mahtavaa ja jumallallista voimaa tankkeja vastaan? Olen ymmärtänyt ettö vc aiheuttaa vain GLänSzhin hittejä koneita vastaan. s30 tyranidien kirjasta: a venomcannon can only achive glancing hits against vechiles that DO NOT have a opentopped characteristic. Korjatkaa jos olen väärässä
Viimeksi muokannut tetue, Pe 21.07.2006 13:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Silti, kimmokkeistakin puolet (4+) aiheuttaa jotain ikävää viholliselle ja vähintäänkin vihutankki ei ammu takaisin seuraavalla vuorollaan. S10 ase on ikävä teki se sitten penejä tai ei.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
Hyvin usein aloittelevat Tyranidipelaajat (tai muita armeijoita pelaavat) kuvittelevat että tankit täytyy tuhota... Se ei pidä paikkaansa. Riittää että tankki ei pysty ampumaan takaisin, ja peräti viisi kuudesta Glancing-tuloksesta johtaa tuohon tulokseen suurimmassa osassa tapauksia.
Jos tankki ei ammu, se tarkoittaa että siihen käytetyt pisteet ovat sillä vuorolla todenäköisesti hyödyttömiä... Ja Tyranidisi pääsevät lähemmäksi vihollista pienemmin tappioin. Kannattaa muistaa että on pelissää kohtuupaljon kuitenkin Open-Topped-ajoneuvoja joihin VCannon voi jo sitten tehdä enemmänkin vahinkoa.
Ja käännetään asia päinvastoin: Jos et käytä VCannonia, niin mitä sitten?
Warp Blast on toki tehokas, mutta kantama ja tarkkuus on keskinkertainen ja se vaatii Psychic Testin jos haluat tankkeja tappaa, jolloin sen voi yrittää neutraloida Psychic Hoodeilla sun muilla.
Barbed Strangler? Ei riitä... Hyvä kantama, mutta vain yksi laukaus. Tyrantilla ei juuri uhkaa ajoneuvoja, ja 'Fexillä on liian epätarkka ainoaksi ajoneuvontorjunta-aseeksi. Minkä lisäksi sillä on todella nihkeää 'Fexilläkään yrittää saada AV13-14 tankkeja pois pelistä.
Muissa aseissa ei riitä Strena lähellekään.
Rending Claws? Muuten varmaan, mutta niitä käyttääksesi pitää päästä sinne lähelle... Mikä tarkoittaa että vastapuoli saa tykittää monen monta vuoroa sinun ötököitäsi. Jos lopulta saat ajoneuvon kiikkiin, joudut luottamaan onnekkaisiin Pene-heittoihin minkä lisäksi nopeasti liikkuvia ajoneuvoja, Skimmereitä ja Monolithia voi olla todella hankala saada hengiltä.
Monstrous Creature? Kutakuinkin samat ongelmat kuin RenClweilla.
Jos kysytään että kuka käskee ampumaan tankkeja tai ajoneuvoja ylipäätään, niin hyvä vastakysymys on: Mitä sitten? Jalkaväen Tyranidit pystyvät lähes aina jollakin keinoin telomaan lähitaistelussa, eivätkä Tyranidien aseet ole kantamalta mitenkään erityisen tehokkaita raskaasti panssaroitua jalkaväkeä (kuten Marsuja) vastaan. Ajoneuvojen niittaaminen lähitaistelussa taas saattaa olla hyvinkin hankalaa, jolloin loogisesti ajoneuvoja ammutaan.
VCannonilla on paras Str, hyvä kantama, useampi laukaus... Näiden ansiosta se vain on Tyranidien paras ase raskaampia ajoneuvoja vastaan, vaikkei kovin kummoinen olekaan jos verrataan muiden armeijoiden vastaaviin. Tyranideilla pelatessa pitää vain alkaa ajattelemaan ajoneuvojen "poistoa" eri tavalla kuin muilla armeijoilla. =)
Jos tankki ei ammu, se tarkoittaa että siihen käytetyt pisteet ovat sillä vuorolla todenäköisesti hyödyttömiä... Ja Tyranidisi pääsevät lähemmäksi vihollista pienemmin tappioin. Kannattaa muistaa että on pelissää kohtuupaljon kuitenkin Open-Topped-ajoneuvoja joihin VCannon voi jo sitten tehdä enemmänkin vahinkoa.
Ja käännetään asia päinvastoin: Jos et käytä VCannonia, niin mitä sitten?
Warp Blast on toki tehokas, mutta kantama ja tarkkuus on keskinkertainen ja se vaatii Psychic Testin jos haluat tankkeja tappaa, jolloin sen voi yrittää neutraloida Psychic Hoodeilla sun muilla.
Barbed Strangler? Ei riitä... Hyvä kantama, mutta vain yksi laukaus. Tyrantilla ei juuri uhkaa ajoneuvoja, ja 'Fexillä on liian epätarkka ainoaksi ajoneuvontorjunta-aseeksi. Minkä lisäksi sillä on todella nihkeää 'Fexilläkään yrittää saada AV13-14 tankkeja pois pelistä.
Muissa aseissa ei riitä Strena lähellekään.
Rending Claws? Muuten varmaan, mutta niitä käyttääksesi pitää päästä sinne lähelle... Mikä tarkoittaa että vastapuoli saa tykittää monen monta vuoroa sinun ötököitäsi. Jos lopulta saat ajoneuvon kiikkiin, joudut luottamaan onnekkaisiin Pene-heittoihin minkä lisäksi nopeasti liikkuvia ajoneuvoja, Skimmereitä ja Monolithia voi olla todella hankala saada hengiltä.
Monstrous Creature? Kutakuinkin samat ongelmat kuin RenClweilla.
Jos kysytään että kuka käskee ampumaan tankkeja tai ajoneuvoja ylipäätään, niin hyvä vastakysymys on: Mitä sitten? Jalkaväen Tyranidit pystyvät lähes aina jollakin keinoin telomaan lähitaistelussa, eivätkä Tyranidien aseet ole kantamalta mitenkään erityisen tehokkaita raskaasti panssaroitua jalkaväkeä (kuten Marsuja) vastaan. Ajoneuvojen niittaaminen lähitaistelussa taas saattaa olla hyvinkin hankalaa, jolloin loogisesti ajoneuvoja ammutaan.
VCannonilla on paras Str, hyvä kantama, useampi laukaus... Näiden ansiosta se vain on Tyranidien paras ase raskaampia ajoneuvoja vastaan, vaikkei kovin kummoinen olekaan jos verrataan muiden armeijoiden vastaaviin. Tyranideilla pelatessa pitää vain alkaa ajattelemaan ajoneuvojen "poistoa" eri tavalla kuin muilla armeijoilla. =)
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
-
nakki ukko
Re: htwef
Toki.. WB (ja muut vastaavat) ovat käytännössä ihan aseita, vaikka ovatkin psyykkivoimia.tetue kirjoitti:Kiitos valaisevasta ja rakentavasta vastauksesta! Ja kun Uzi nyt Warp Blastin tuossa mainitsi, niin tuli mieleen että pitääkö sillä osua?aika nobo kysymys mutta nyt en vaan ole ihan varma.
Tämän saamme selville siitä että voima ei aiheuta suoraan osumia, vaan omistaa aseen profiilin
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Glancetaulukko:
Shaken => ei ammu ( paitsi land raiderit, demonisesti possessoidut yms)
Stuned => ei ammu ( paitsi land raiderit, demonisesti possessoidut yms)
Weapon destroyed => Menettää yhden aseen jolla ampua, ei estä täysin mutta rajoittaa ammunnan tehoa
Immobilized => ei haittaa ammuntaa kunhan ajokin aseet osoittavat oikeaan suuntaan
Wrecked => Ei tee enää mitään
Eli kyllä Uzi on osunut asian ytimeen.
Weapon destroyed => Menettää yhden aseen jolla ampua, ei estä täysin mutta rajoittaa ammunnan tehoa
Immobilized => ei haittaa ammuntaa kunhan ajokin aseet osoittavat oikeaan suuntaan
Wrecked => Ei tee enää mitään
Eli kyllä Uzi on osunut asian ytimeen.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
-
nakki ukko
Eikös jompi kumpi ollut ettei liiku? Mutta jos saa sen tankin rikki niin eikös siitä saa enmmän pisteitä.daider kirjoitti:Glancetaulukko:
Every Nakki ukko has a story.
--- Kyllähän se näin on... Mutta ei pidä keskittyä siihen, koska se on Tyranideille hiukan vaikeampaa kuin muille. Ammut tankkia VCannonilla, glance, oletetaan että ampuminen estetty = Ammu seuraavaa tankkia, älä haaskaa enempää kuteja tähän.nakki ukko kirjoitti:Mutta jos saa sen tankin rikki niin eikös siitä saa enmmän pisteitä.
Tämä siksi että nimenomaisesti haluat estää vihollisen tankkeja ampumasta ja tuhoamasta omia joukkojasi.
Prikulleen sama juttu kuin Gaunteilla (ja Hormilla ja Gargeilla): Eivät ne mitään lähistappajia ole (Mariineihin verrattuna), mutta pointti onkin sitoa viholliset niin etteivät ne ammu ja että lähitaistelu häiritsee vihun ampumalinjoja.
Kun ajoneuvot ja jalkaväki eivät pysty ampumaan tehokkaasti, ikävämmät möröt (olivat ne sitten Monstereita tai Genejä tai boostattuja Warruja tai ihan mitä vain joka täyttää määreen) pääsevät helpommalla lähemmäksi tekemään vihollisista oikeasti silppua.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.