DowinaOsku kirjoitti:DoWina vai Ogreille?
Ordo Aboensis fb-turnaus Turussa 6.8.2006
Tosiaan tätä pitää vielä kysyä, ei kai noi GW:n random melkein viralliset foorumi faqit ja semmoiset ole kunnossa, koska niissä ei ole mitään järkeä ja pystyn käyttämään niitä niin sikamaisesti hyväkseni. Teen sen myöskin surutta sillä siellä on pari kohtaa joita en vain voi hyväksyä, joten toivon että niitä ei noteerata ollenkaan.Nazreg Moonsinger kirjoitti:Saanko ottaa Rhinox riderin armeijaani? ^^
(Character saa free moven unitissa WTF! , mä otan kaaos lohikäärmeen, joka joinaa 20 warhoundin yksikköön pelin alussa ja voi liikkua mihin kohtaan haluan pelikentällä. Kyllähän se varmasti on kätevää, mutta epäilen silti.
Hyvä yritys, mutta lentävät characterit eivät saa liittyä muihin yksiköihinNazreg Moonsinger kirjoitti:(Character saa free moven unitissa WTF! , mä otan kaaos lohikäärmeen, joka joinaa 20 warhoundin yksikköön pelin alussa ja voi liikkua mihin kohtaan haluan pelikentällä. Kyllähän se varmasti on kätevää, mutta epäilen silti.
Jo...ja niistä GW:n kotisivun tekeleistä ei ole kyllä iloa kenellekkään...Erratat ja Chronicleseitä lukuunottamatta.
/A
Mun Oblit on Mossadin agentteja.
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että missä päin BRB:tä tai virallisia erratoita tuo kielletään? Kyllä meikäläisen lohikäärmelordi on liittynyt vaikka sotakoneen miehistön vahvistukseksi, jos siltä on tuntunut.AndreasH kirjoitti:Hyvä yritys, mutta lentävät characterit eivät saa liittyä muihin yksiköihinNazreg Moonsinger kirjoitti:(Character saa free moven unitissa WTF! , mä otan kaaos lohikäärmeen, joka joinaa 20 warhoundin yksikköön pelin alussa ja voi liikkua mihin kohtaan haluan pelikentällä. Kyllähän se varmasti on kätevää, mutta epäilen silti.
- Amazing Slug
Mitä tahansa voi hyväksikäyttää jos on sellainen ihminen. Ei siihen vaikuta mitenkään se mitä faqissa lukee. Siinä foorumin faqissa on kaikkea fiksua ja järkevää joka on jo laajalti omaksuttu pelaajakunnissa, joten melko sama onko se virallinen vai ei. Pari hassua vastausta löytyy aina GW:n faqeista, mutta parempi että on joku vastaus kuin ei mitään ollenkaan. Kaikki varmaan tajuaa, että jos banneri toimii vain silloin kun fleeaa niin silloin se toimii silloin kun fleeaa, sanoi faqqi mitä tahansa.Nazreg Moonsinger kirjoitti: koska niissä ei ole mitään järkeä ja pystyn käyttämään niitä niin sikamaisesti hyväkseni. Teen sen myöskin surutta sillä siellä on pari kohtaa joita en vain voi hyväksyä, joten toivon että niitä ei noteerata ollenkaan.
Jos nyt sääntöpaketissa sitten ehdottomasti halutaan korostaa, että tuo foorumin faqqi EI ole käytössä, haluaisin kuulla järjestäjien tulkinnat useimpiin kysymyksiin siinä. Ei tarvitse vastata kaikkiin niihin, kunhan kriittisimmät selvennetään.
Eikö sännöissä ole sanottu että yksikön sisällä ei saa vaihtaa paikaa. Pitää jättää yksikön jonka jälkeen siihen voi liittyä uudelleen ja vaihtaa paikkaa (ei voi tehdä samalla vuorolla. En muista tarkalleen missä tämä lukee, mutta Outokummussa muistaakseni tähän ratkaisuun päädyttiin. Nazreg:kin oli siellä joten hän tietänee miksi silloin homma pelattiin niin.
Mun Oblit on Mossadin agentteja.
Maalaisjärjellä ajateltuna se sankari voisi vaihtaa paikka, jos yksikkö liikkuu, edellyttäen, ettei sankarin Movement ylity. Noin pelaisin ainakin itse tuollaisen tilanteen... Siinä vaiheessa tosin maalaisjärki jää unholaan, kun tuon 20 Warhoundin yksikön flankkiin chargaa vihollinen, yksikkö ei breikkaa ja sankari liikkuu toisesta laidasta toiseen laitaan seuraavalla taistelukiekalla.Nazreg Moonsinger kirjoitti:Djaa, voipi olla että on helpointa että keskustelen ennen pelin alkua vastustajan kanssa. Sillä jos se kallis velho saa vaihtaa yksikön sisällä paikkaa miten haluaa niin kai miun lohikäärmekin voi warpata 20 warhoundin yksikön mukana minne haluaa. ^^
Joo siis sääntökirjan mukaan yksikössä ei saa vaihtaa paikkaa, mutta foorumi FAQ:n mukaan sankari saa yksikön sisällä FREE MOVE:n joka on minusta järjetöntä, ja jos vastustaja haluaa käyttää sitä niin raiskaan sen 20 warhoundin warppausyksiköllä.AndreasH kirjoitti:Eikö sännöissä ole sanottu että yksikön sisällä ei saa vaihtaa paikaa. Pitää jättää yksikön jonka jälkeen siihen voi liittyä uudelleen ja vaihtaa paikkaa (ei voi tehdä samalla vuorolla. En muista tarkalleen missä tämä lukee, mutta Outokummussa muistaakseni tähän ratkaisuun päädyttiin. Nazreg:kin oli siellä joten hän tietänee miksi silloin homma pelattiin niin.
Kyse on siitä että haluan pelata sääntökirjan enkä foorumi FAQ:n mukaan tässä tapauksessa, koska en pidä ajatuksesta nimeltä "ilmainen warppi".
Kyse on siitä että vaihtoehdot on joko on tai off. Joko siellä ei saa liikkua tai sitten saa liikkua niin paljon kuin vaan kenttä antaa periksi.
niin miten tuo 20 houndinwarppi oikein toimii käytönnössä ?
ja sitten toivoisin tohon warppi hässäkkään hiukan noita sääntö kohtia joihin tämä temppu tukeutuu jne...
Niin ja sitten vielä tarkistus tuomaristolle mitkä kaikki sääntökorjaukset ovat tosiaan tuornauksessa käytössä? sanomattakin selvää on se että GW :n julkaisemat sääntökirjat mutta ovat nämä forum päivitykset tosiaan käytössä vai??
ja sitten toivoisin tohon warppi hässäkkään hiukan noita sääntö kohtia joihin tämä temppu tukeutuu jne...
Niin ja sitten vielä tarkistus tuomaristolle mitkä kaikki sääntökorjaukset ovat tosiaan tuornauksessa käytössä? sanomattakin selvää on se että GW :n julkaisemat sääntökirjat mutta ovat nämä forum päivitykset tosiaan käytössä vai??
Hmm, itse en ole noita GW:n sivujen foorumipäivityksiä lukenut, joten paha mennä sanomaan. Mutta ne eivät varmastikkaan ole "virallisia" asian varsinaisessa merkityksessä ja turnauksessa käytetään vain GW:n virallisia sääntöjä ja sääntöselvennyksiä. Tietenkin, jos foorumin sääntölipukka antaa vastauksia joihinkin sääntöjen harmaisiin alueisiin en näe syytä, miksi niitä ei saisi soveltaa. Koirawarppaus ei varmastikkaan ole ollut sääntöjen harmaata aluetta, joten se voidaan varmaan unohtaa ihan kättelyssä.
Lopulliset skenaariot saapunevat lähiaikoina, omasta koneesta kämähti näyttö ja kestää hetken , että saan kaivettua ne sieltä, no panic.
T. Osku
Käytä pois, kunhan figu on kuvaava.Saanko ottaa Rhinox riderin armeijaani? ^^
Lopulliset skenaariot saapunevat lähiaikoina, omasta koneesta kämähti näyttö ja kestää hetken , että saan kaivettua ne sieltä, no panic.
T. Osku
- Amazing Slug
Miten määritellään harmaa alue? Jos harmaa alue määritellään siten, että jonkun täytyy asiasta kysyä... no, mistä Q&A on lyhenne?Osku kirjoitti:Tietenkin, jos foorumin sääntölipukka antaa vastauksia joihinkin sääntöjen harmaisiin alueisiin en näe syytä, miksi niitä ei saisi soveltaa.
Saako se charru nyt sitten vaihtaa paikka yksikön eturivissä omassa liikkumisvaiheessa, jos ei rynni? Totta kai nasu vaatii ettei saa, eihän hänen koskaan tarvi liittyä uniitteihin lohikäärmeellään, toisin kuin jalkasankareiden.
Lal lal lal, mä en sitten sanonut mitään. Foorumi Q&A käyttöön!Amazing Slug kirjoitti:
Saako se charru nyt sitten vaihtaa paikka yksikön eturivissä omassa liikkumisvaiheessa, jos ei rynni? Totta kai nasu vaatii ettei saa, eihän hänen koskaan tarvi liittyä uniitteihin lohikäärmeellään, toisin kuin jalkasankareiden.Hyvin lobattu.
Viimeksi muokannut Mayhemia, Pe 21.07.2006 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rajansa sarkasmillakin.
Onneksi tälläisiä tilanteita varten varmaan paikalla on kuitenkin jonkinlainen tuomaristo..
Onneksi tälläisiä tilanteita varten varmaan paikalla on kuitenkin jonkinlainen tuomaristo..
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"