"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Necron: ajattelu

Jos et tiedä, mitä C'tanit ovat tai kuka on Cypher ja ketkä olivat Primarkit, tieto löytyy tältä palstalta.
Koda

Viesti Kirjoittaja Koda »

Monolith kirjoitti:Mutta jos ne "ajattele" mitään niin miksi ne lähtevät taistelussa välillä pakoon.
Muistaakseni necrojen codexissa luki että necrot arvioivat kokoajan tilannetta ja jos voitto on liian kallis/mahdoton necronit poistuvat taistelu tantereelta eivätkä tuhlaa mies voimaa enempää. Sama fall back liikkeessä. Necronit päättelevät että paras mahdollisuus jäädä "henkiin" on poistua kauemmas ja yrittää uudelleen.

Necronien ajattelusta. Olen myös sillä kannalla että necrot ajattelevat. Ehkäpä ne on "aivopesty" (tai paremminkin necrojen kohdalla "sielupesty" ajattelemaan että c'tanin tahto on kaikkein paras. (vähän kuin space marineillakin... ;) )
Piussi

Viesti Kirjoittaja Piussi »

Minä olen saanut sellaisen käsityksen necroneista että ainakin lordit kykenevät tuntemaan kuten Medusan kampanjan fluffissa esitelty "Herald of storm" tunsi halveksuntaa. Ehkäpä he myös tuntevat suurta vihaa oman "kuolemattomuutensa" johdosta mutta eivät osaa kanavoida tätä raivoa herrojaan kohtaan vaan kaikkea elämää kohtaan.
Joskus olen miettinyt että mitä jos C'tanit antoivat orjilleen sen verran itsetietoisuutta kuin mitä näiden rooli heidän armeijassaan vaatii. Lordit luultavasti tuntevat mutta eivät anna tämän vaikuttaa heidän päätöksiinsä. Tunteet antaisivat niille myös mahdollisuuden arvioida vihollisen tilannetta samalla tavalla kuin nämä eikä vain kylman rationaalisella järjellä.

Pelillisesti katsoen, necroneilla täytyy olla jonkinlaista taktiikan tajua. Jos ne toimisivat kuin automatonit, ne luultavasti tappaisivat kaiken eteen tulevan siisteillä, rytmikkäillä gaussiaseiden yhteislaukauksilla. Mutta necronit eivät välttämättä ammu sitä mikä on lähinnä vaan ne pystyvät ampumaan jotakin jonka kaataminen on erittäin hyödyllistä taistelun voittamisen kannalta.
Combine

Viesti Kirjoittaja Combine »

Necronit ovat vain sielun voimalla toimivia koneita, jotka tekevät mitä niiden täytyy. Ne eivät ajattele tai ainakaan kovin järkevästi. Necron codexissa sanotaan taas, että ainoa aisia mikä jäi necrotyrnistä jäljelle oli syvä viha eläviä kohtaan. Tämä ja se "Herald of storm" fluffipätkä osoittaa, että necronit tuntevat vain yksinkertaisinpiä tunteita, mutta tuskin ajattelemaan taktisesti. Sen osan tekevät todenäköisesti Necron lordit, joihin on "ohjelmoitu" sotataktiikoita. Tai sitten caatanat ovat niin kovia, että hoitavat taktisen puolen "orjiensa" puolesta.
Emperor show mercy to the fool that stands against me, for I shall not.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Historia”