Helfit.
Helfit.
Kysyisin apuja Helfeisä, koska itse rupea vasta keräämään FB figuja. Itse pelaan aika paljon kaveri pelejä ettei ole mitää piste rajoituksia, mutta haluaisisin tietää mikä perus pakkus kannataa ostaa ekana? Tahtoisin myös tietää joitain Helf taktiikoita, jota mielluummin läähettää minulle YV:nä kuin tänne
. Toivon että tänne ei tule ketään tämän tyyppisiä viestejä -> "Joo vähän noi Helfit on siis surkeita, kerää mieluummin Welffejä" tjsp. Kiitos jo kaikille etukäteen auttaneille.
Tervetuloa vaan harrastuksen pariin. 
Tästä FB-oppaasta löytyy kaikki perustieto mitä helffeistä tarvitsee tietää. Nämä siis ovat hyvin heikkoja, usein ylikalliita tehoonsa nähden olevia eliittisotilaita ja ovat täten lukumäärältänsä hyvin pieniä. Kuitenkin koko armeija on suht-nopea eli 16-20" kiitäviä yksiköitä on paljon. Tässä siis linkki FB-oppaaseen:
http://www.kolumbus.fi/teemu.pesonen/fbopas.htm

Öhöm, kuitenkin.. Varmaan ensimmäinen tavoite on hankkia 500 pisteen armeija. Itse etenisin näin:
1. Boksi spearmaneja
2. Boksi silver helmejä
3. Lisäksi armeijasi tarvitsee kenraalin että siitä tulee laillinen. Silver helmistä on hyvä tehdä ratsastava komentaja, maalaat sen vaan eri tavalla kuin muut ja annat tälle lancen sijaan miekan. Helffikirjasta löytyy kuvakin. Siinä puolivälin paikkeella.
....Nyt ostamistasi figuista voi tehdä vaikkapa tämän näköisen perusarmeijan:
High elves 500P
Commander:
Steed with ithilmar barding
Heavy armour
Great weapon
Reaver bow
Pure of heart
= 135P
15 Spearmen:
Full command
= 195P
5 Silver helms
Heavy armour&Shields
Full command
Warbanner
= 170P
Total: 500P
- Iskee siis kovaa ja reaver bow ei ole oikein mukava näin pienissä peleissä. Maksaapi siis euroissa yhteensä sen 60€.
Ja niistä taktiikoista: Tuolla ei tarvitse tehdä muuta kuin edetä varovasti ampuen muutaman vuoron ajan commanderin reaver bowilla pakottaen vihollisen liikkumaan eteenpäin. Armeijan rippeet hoidetaan silver helmien chargella. Jos jotain jää niin keihäsmiehet varmaankin hoitavat asian. Kun viholliset ovat tuhottu, yritä vallata viimeisellä vuorolla pöydänneljänneksiä että saat ainakin sen 100VP:tä.
Tästä FB-oppaasta löytyy kaikki perustieto mitä helffeistä tarvitsee tietää. Nämä siis ovat hyvin heikkoja, usein ylikalliita tehoonsa nähden olevia eliittisotilaita ja ovat täten lukumäärältänsä hyvin pieniä. Kuitenkin koko armeija on suht-nopea eli 16-20" kiitäviä yksiköitä on paljon. Tässä siis linkki FB-oppaaseen:
http://www.kolumbus.fi/teemu.pesonen/fbopas.htm
Kerta ei ole mitään pisterajoituksia niin kysynpä tässä samalla, että pelaatteko oikeiden sääntöjen mukaisesti?Itse pelaan aika paljon kaveri pelejä ettei ole mitää piste rajoituksia
Öhöm, kuitenkin.. Varmaan ensimmäinen tavoite on hankkia 500 pisteen armeija. Itse etenisin näin:
1. Boksi spearmaneja
2. Boksi silver helmejä
3. Lisäksi armeijasi tarvitsee kenraalin että siitä tulee laillinen. Silver helmistä on hyvä tehdä ratsastava komentaja, maalaat sen vaan eri tavalla kuin muut ja annat tälle lancen sijaan miekan. Helffikirjasta löytyy kuvakin. Siinä puolivälin paikkeella.
....Nyt ostamistasi figuista voi tehdä vaikkapa tämän näköisen perusarmeijan:
High elves 500P
Commander:
Steed with ithilmar barding
Heavy armour
Great weapon
Reaver bow
Pure of heart
= 135P
15 Spearmen:
Full command
= 195P
5 Silver helms
Heavy armour&Shields
Full command
Warbanner
= 170P
Total: 500P
- Iskee siis kovaa ja reaver bow ei ole oikein mukava näin pienissä peleissä. Maksaapi siis euroissa yhteensä sen 60€.
Ja niistä taktiikoista: Tuolla ei tarvitse tehdä muuta kuin edetä varovasti ampuen muutaman vuoron ajan commanderin reaver bowilla pakottaen vihollisen liikkumaan eteenpäin. Armeijan rippeet hoidetaan silver helmien chargella. Jos jotain jää niin keihäsmiehet varmaankin hoitavat asian. Kun viholliset ovat tuhottu, yritä vallata viimeisellä vuorolla pöydänneljänneksiä että saat ainakin sen 100VP:tä.
No siitä 500 pisteestä lähdet suurentamaan armeijaasi ja pelaat kerta kerralta isommalla armeijalla. 500 pisteen jälkeen:
1. 750 pisteen armeija. 1 bolt thrower ja 2 kärryä lisää, for example.
2. 1000 pisteen armeija. Commanderin ohelle maagi, 1 bolttis ja ryhmä archereita mukaan armeijaan.
3. 1500 pistettä. Toinen maagi ja viiden ryhmä silver helmejä tai dragon prinssejä lisää.
4. Lopulta se 2K armeija. Tässä vaiheessa teet mieluiten itse armeijasi.
Toivotaan että auttoi, edes vähäsen.
1. 750 pisteen armeija. 1 bolt thrower ja 2 kärryä lisää, for example.
2. 1000 pisteen armeija. Commanderin ohelle maagi, 1 bolttis ja ryhmä archereita mukaan armeijaan.
3. 1500 pistettä. Toinen maagi ja viiden ryhmä silver helmejä tai dragon prinssejä lisää.
4. Lopulta se 2K armeija. Tässä vaiheessa teet mieluiten itse armeijasi.
Toivotaan että auttoi, edes vähäsen.