Vinkkejä bretonnialaisten sekä empiren maalaukseen
Vinkkejä bretonnialaisten sekä empiren maalaukseen
Olen ollut muutaman kuukauden tauolla warhammerien maalauksesta.Ja nyt kun aloitin uudistamaan bretonnia ja empire joukkoja niin maalaus vinkit olisivat tarpeen .voisiko joku auttaa minua yksinkertaisissa tai vähän vaikeammissa, mutta hienoissa maalaustekniikoissa. Bretonnialaisille suunnitelin puvun väriksi harmaata(codex grey)mutta haluaisin saada sen harmaan näyttämään hyvältä,ja miten loput osat kannattaisi maalata?Empirelle suunnittelin dark angles green ja chaos black värit pukuun mutta toimiiko se?.ihon tein silleen että ekana maalasin dwarf fleshiä pohjalle ja sitten laitoin flesh washia ja sitten uudestaan dwarf fleshiä niin että tummaa jäi rakoihin ja lopuksi (highlight)dwarf flesh+elf flesh.kannattaisiko highlightiin laittaa pelkkää elf fleshiä? . Auttakaa. Kiitos jo etukäteen.
No, tekniikoista en tiedä, mutta rahallisesti jos jaksaa highlightit väsätä niin hyvä tulee. Dippaus on kans yks temppu tosin joku muu saa kertoo tästä. Etsimpäs siihen linki erää hemmon bretti maajusseista. Hakee...
Sit nuo sinun väri scemet. Taas ihan oman maun mukaan mutta yleisesti mennään kahden kontrasti luovan värin kanssa, kuten valkonen ja jokin tumma tai musta ja jokin vaalea ja sitä rataa.
Pärstä riippuu siitä haluakko pehmeet korostukset vai näkyvät. Ite käyttäisin ihan laiskuuttani pelkkää elfskiniä.
...ja tuoltahan se löytyi. Ollos hyvä!
http://z3.invisionfree.com/Orc__Goblin_ ... opic=13088
Toivon että oli avuks!
Sit nuo sinun väri scemet. Taas ihan oman maun mukaan mutta yleisesti mennään kahden kontrasti luovan värin kanssa, kuten valkonen ja jokin tumma tai musta ja jokin vaalea ja sitä rataa.
Pärstä riippuu siitä haluakko pehmeet korostukset vai näkyvät. Ite käyttäisin ihan laiskuuttani pelkkää elfskiniä.
...ja tuoltahan se löytyi. Ollos hyvä!
http://z3.invisionfree.com/Orc__Goblin_ ... opic=13088
Toivon että oli avuks!
Empirelle dark angels green tulee toimimaan, mutta varmaan ihan pelkkänä vihreänä jonka tekisin näin: "Dark angels pohjalle ja sitä kirkastamaan snot/goblin tai goblin/dark green ink yhdistelmillä.Tasanen pinta jäisi noin goblin green kirkaaksi. Eli ne syvät laskokset jäisivät tummanvihreiksi varjoalueiksi, mutta mitä korkeampia ovat vaatepoimut sen kirkkaammaksi vihreä menee. Palettiin, jossa inkki on, kannattenee sekoittaa muutama pisara vettä. Näin pystyy paremmin kontrolloimaan inkkausta. Mustilla alueilla vaatelaskoksien koloihin/väleihin vihreää, joka sävyltään yhtä kirkas kuin figun tasaisilla pinnoilla.
Tiivistelmä keinoistani vihreälle puolelle: Dark angels green pohja, goblin green jättäen syvimpiin rakoihin dark angelsin, runsaasti ohennettu dark green ink goblin greenin päälle. Ja pisteenä i:n päälle pelkkä goblin green vaateruttujen/poimuihin. Tästä voi jatkaa sekoittamalla skull whitea ja goblin greeniä 1:3 ja lisätä kyseistä ainetta poimujen/ryppyjen huippukohtiin.
Musta puoli: Musta, mutta vaatteen poimuihin goblin green, inkki kuten edellisessä ja viimeistely goblin greenillä.
Tällaisen vision sain aikaan, en kyennyt selvempään toteutukseen.
Olen katunut, koska en käyttänyt bronzed fleshiä dwarfin sijaan. Punertava iho ei ole makuuni. Täysin mielipide kysymys.
Tiivistelmä keinoistani vihreälle puolelle: Dark angels green pohja, goblin green jättäen syvimpiin rakoihin dark angelsin, runsaasti ohennettu dark green ink goblin greenin päälle. Ja pisteenä i:n päälle pelkkä goblin green vaateruttujen/poimuihin. Tästä voi jatkaa sekoittamalla skull whitea ja goblin greeniä 1:3 ja lisätä kyseistä ainetta poimujen/ryppyjen huippukohtiin.
Musta puoli: Musta, mutta vaatteen poimuihin goblin green, inkki kuten edellisessä ja viimeistely goblin greenillä.
Tällaisen vision sain aikaan, en kyennyt selvempään toteutukseen.
Olen katunut, koska en käyttänyt bronzed fleshiä dwarfin sijaan. Punertava iho ei ole makuuni. Täysin mielipide kysymys.
Infinity, Deadzone, Gaslands, 6mm fantasy&ancients, 15mm WW2 Soviet
Itse lisään dwarf fleshiin hieman vihreää inkkiä (kyllä, green ink - mutta hyvin vähän), se vie pinkkiyden pois. Tuo siis iholle pohjaväriksi. Sen jälkeen bestial brown + darg flesh + glaze medium washi, ja lopuksi highlight lisäämällä bleached bonea pohjaväriin.Nonus kirjoitti:Olen katunut, koska en käyttänyt bronzed fleshiä dwarfin sijaan. Punertava iho ei ole makuuni. Täysin mielipide kysymys.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."