Heroclix peli
-
Balrogofmoria
- Druzhina Captain
- Valvoja
Tätä asiaa on jo puitu ja sen puiminen on loppunut. Piste! Jos jollakulla ei ole muuta sanottavaa kuin "...mut kun en pidä siitä...", parempi olla sanomatta mitään. Tämä topicci on vain Heroclix-pelin harrastajille. Kaikki jotka haluavat heittää jotain herjoja jostain peleistä (mistä tahansa) tehkööt sitä muualla.Balrogofmoria kirjoitti:Muuten kyllä keräisin jo mutta kun on niin ältsin rumat figut.
Hesan fantsussa pidetään turnauksia ja jengiä voi muutenkin löytää sieltä ainakin viikonloppuna. Eli sinne vain kysymään neuvoa asian tiimoilta, auttavat mielellään.Enkeli kirjoitti:Itsekin olen meinannut aloittaa kyseisen pelin pelaamisen.
Ja tämän johdosta kysynkin, onko Helsingissä(taikka lähellä) porukkaa, joita kiinnostaisi pistää jonkinlainen peliporukka pystyyn?
irc:ssä minut tunnetaan nikillä Mechafan
Vain yksi asia voittaa hammerin peluun ja se on animen katselu.
Ostin Marvelin startterin ja 2 hahmon boosterin kun kerrankin oli jäljellä Turun fantsussa eli kaikki eivät olleet loppuneet niin kuin yleensä. Mutta maalaako ihmiset hahmonsa uusiksi... itse ajattelin ainakin "siistiä" noita kun on ne hieman sottaisia ja "yksinkertaisesti" maalattuja. Mutta nuohon kelpaavat ihan hyvin GW:n ja Vallejoen laimennetut maalit?
Itse aijon hankkia seuraavaksi Sentinelin, joka on iso figu. Näitä isoja figuja on HC:ssa enemmänkin kuin vain tuo Sentinel mutta nuo ovat helpoiten saatavilla. Nämä isot ja pisteissä kalliit figut(Sentinel on 200pts.) omaavat omat erikoissäännöt ja ovat massiivisen kokoisia.
irc:ssä minut tunnetaan nikillä Mechafan
Jotkut maalaavat, jotkut eivät. Ja eiköhän Citadelin ja Vallejon maalit pure noihinkin. Kannattaa ainakin kokeilla, mutta todennäköisesti ei ongelmia ole.FoxHound kirjoitti:Ostin Marvelin startterin ja 2 hahmon boosterin kun kerrankin oli jäljellä Turun fantsussa eli kaikki eivät olleet loppuneet niin kuin yleensä. Mutta maalaako ihmiset hahmonsa uusiksi... itse ajattelin ainakin "siistiä" noita kun on ne hieman sottaisia ja "yksinkertaisesti" maalattuja. Mutta nuohon kelpaavat ihan hyvin GW:n ja Vallejoen laimennetut maalit?
- Nicodemus von Traube
Kyllä noistakin figuista ainakin Conindemottajan mukaan lähtee maali vaikka tolulla.
Itse ostin Conista yhden boosterin ja sen peruspaketin. En ole kyllä päässyt/kerennyt pelaamaan vielä kertaakaan mutta mikä ettei ettenkö tästä ottaisi jotain sunnuntaifigupeliä. Boosterista sain niin hölmöjä hahmoja että meinasi siihen jo loppua innoitus, ärsyttää hieman etten tiedä mitä saan. Täytyisi varmaankin painella Fantsuun joku lauantai ja ostaa muutama boosteri (ei maksaisi edes paljon (olen tottunut GW:n hintoihin...)) ja vaihdella sitten niistä mieleisempiä. Olettaen että se vaihtomeininki toimii, koska muuten peli on kohdaltani siinä.
Tähän höpsöön lelu <-> figu juttuun voisin sanoa: Se mihin objektia käytetään määrittelee sen ominaisuuden siksi käyttöhetkeksi. Minun kommunikaattorini on lelu silloin jos vain leikin sillä, puhelin silloin jos käytän sitä, työkalu jos teen sillä töitäni ja falloksenjatke silloin jos vain roikotan sitä vyökotelossa näkyvillä. Warhammerini on leluja silloin jos sukulaispoikani leikkii niillä, huoneensomisteita silloin jos ne ovat vitriinissä ja pelinappuloita silloin jos niillä pelaan.
Figu tarkoittaa suurinpiirtein samaa kuin pienoismalli? Ja kyllähän nuo kliksit selvästikin ovat pienoiskoossa olevia malleja "alkuperäisestä". Myöskin se mihin ne on alunperin tarkoitettu määrittelee mielestäni jonkinverran niitten ominaisuuksia. Ne ovat tarkoitettu keräilyä ja pelaamista varten, eli ne ovat pelinappuloita ehkä ennen kaikkea. Joskin taas niitten ominaisuus määritellään jokaista hetkeä kohti sen mukaan mihin niitä käytetään.

Itse ostin Conista yhden boosterin ja sen peruspaketin. En ole kyllä päässyt/kerennyt pelaamaan vielä kertaakaan mutta mikä ettei ettenkö tästä ottaisi jotain sunnuntaifigupeliä. Boosterista sain niin hölmöjä hahmoja että meinasi siihen jo loppua innoitus, ärsyttää hieman etten tiedä mitä saan. Täytyisi varmaankin painella Fantsuun joku lauantai ja ostaa muutama boosteri (ei maksaisi edes paljon (olen tottunut GW:n hintoihin...)) ja vaihdella sitten niistä mieleisempiä. Olettaen että se vaihtomeininki toimii, koska muuten peli on kohdaltani siinä.
Tähän höpsöön lelu <-> figu juttuun voisin sanoa: Se mihin objektia käytetään määrittelee sen ominaisuuden siksi käyttöhetkeksi. Minun kommunikaattorini on lelu silloin jos vain leikin sillä, puhelin silloin jos käytän sitä, työkalu jos teen sillä töitäni ja falloksenjatke silloin jos vain roikotan sitä vyökotelossa näkyvillä. Warhammerini on leluja silloin jos sukulaispoikani leikkii niillä, huoneensomisteita silloin jos ne ovat vitriinissä ja pelinappuloita silloin jos niillä pelaan.
Figu tarkoittaa suurinpiirtein samaa kuin pienoismalli? Ja kyllähän nuo kliksit selvästikin ovat pienoiskoossa olevia malleja "alkuperäisestä". Myöskin se mihin ne on alunperin tarkoitettu määrittelee mielestäni jonkinverran niitten ominaisuuksia. Ne ovat tarkoitettu keräilyä ja pelaamista varten, eli ne ovat pelinappuloita ehkä ennen kaikkea. Joskin taas niitten ominaisuus määritellään jokaista hetkeä kohti sen mukaan mihin niitä käytetään.
Viimeksi muokannut Nicodemus von Traube, Ke 10.08.2005 10:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
15mm for teh win
Heroclix
Heroclixin aktiivisena harrastajana ja turnausten pyörittäjänä voin sanoa,että figujen sculptit ja maalaukset on parantunu huomattavasti alkuajoista.Pakko myöntää,että alussa figut oli kyl tosi karseen näkösiä,mutta pikkusen maalaamalla sai ihan kelvollisen näkösiä nappuloita. Itse en nykyään enää es maalaa figuja uudestaan,kun perusmaalitkin näyttää jo niin paljon paremmilta.
minä pelasin tuota peliä tossa vuosi sitten ja huomasin sen hyväksi peliksi
kunnes, huomasin käyttäneeni noin kaksisataa euroa buustereihin ja muuhun sälään
ja älysin että jos pelaaminen tulee maksamaan niin paljon niin ei enää kannata pelata.
nyt pyörii huoneen nurkissa yli sata miniatyyriä joilla ei enää tee mitään.
ei ne figut oo loppujenlopuksi niin rumia kun älyää mihin ikäluokkaan ne on tarkotettu
kunnes, huomasin käyttäneeni noin kaksisataa euroa buustereihin ja muuhun sälään
ja älysin että jos pelaaminen tulee maksamaan niin paljon niin ei enää kannata pelata.
nyt pyörii huoneen nurkissa yli sata miniatyyriä joilla ei enää tee mitään.
ei ne figut oo loppujenlopuksi niin rumia kun älyää mihin ikäluokkaan ne on tarkotettu
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
Et sinä niitä uusimpia äijiä välttämättä tarvitse..
Itseasiassa jotkut vanhoista ukoista ovat pelin parhaimmistoa (destiny, con artist, paramedic)
Hesan fantskuun vaan pelaamaan lauantaisin! Täällä ei ole edes retirement (vanhojen settien
bannaus) käytössä (onneksi).
nm. HC SM toka sija
Itseasiassa jotkut vanhoista ukoista ovat pelin parhaimmistoa (destiny, con artist, paramedic)
Hesan fantskuun vaan pelaamaan lauantaisin! Täällä ei ole edes retirement (vanhojen settien
bannaus) käytössä (onneksi).
nm. HC SM toka sija
"Faber quisque fortunae suae"