"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

All beastmen listat ja armeijat.

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Lancer-91

All beastmen listat ja armeijat.

Viesti Kirjoittaja Lancer-91 »

Ajattelin tässä tämän vuoden puolella alkamaan keräämään ja pelaamaan beasteillä. Eli haluaisin tietoa all beastmen-listasta ja sen potenttiaalista ja mikä olisi hyvä hankkia.
Khordon

Viesti Kirjoittaja Khordon »

Beastmanit eivät ole mikään paras armeija, mutta näilä kyllä pärjää kivasti, kunhan välttää pahimpia taktiikkamokia. Ambush on todella hyödyllinen erikoissääntö ja raider myös, skirmaavat ja saavat silti rank-bonuksia, tosin vain +2.
Huono ld on tosin ongelmana, ellei sitten hanki minotauri armeijaa, mutta tämä ei paljoa haittaa. kohtuu nopea, ratsuväkeäkin saa centigorien muodossa ja näiden erikoissäännön ansiosta saavat helposti kiinni metsässä kyykkivät velhot sun muut örväkkeet. Lyöntivoimaa saa jättien, peikkojen, minotaurien, dragon ogrien ja muiden hieman isompien örvelöiden muodossa.
Massaa saa sitten beastherdien muodossa. Sellaset 5-8 ungoria ja loput goreja per ryhmä, niin sinulla on halpa, helposti liikutettava ja ihan hyvin lyövä iskujoukko.
Kaikkein pahin ongelma on ehkä armorin vähyys. beastherdille saa vain kilvet ja näillä ei tee mitään. Vain Bestigoreilla, sankareilla ja ogreilla on optio h.armouriin. Ampuminen on pahin vihollisesi, mutta onneksi ambush tasoittaa tilannetta.
Mielestäni ehdottomat beastmen-hankinnat ovat seuraavat:
1. Beastlord/wargor. Osaa tapella ja kenraalia tarvitaan aina
2. Beastherd. Armeijan selkäranka, paljon pieniä yksiköitä, joilla ambushataan ja piiritetään vihollinen
3. Warhoundeja. Halpaa ja nopeaa lihamuuria, toimivat myös hyvin flankkaajina
4.Shamaanit. slaaneshin merkeillä näille saa pelin parhaat taiat, joilla voi kiusata vihollista ja rikkoa tämän muodostelmat.
5. Ogret/Minotaurit. Peikot jättäisin suosiolla kotiin, stupidity ja ld4 takaavat tyhmyyden, jos harhautuvat 12" päähän kenusta.

siinä tärkeimmät seikat. Joku hieman asiantuntevampi saa kertoa loput.
Douglas Walker
"Pokémon; It sounds like something that Jamaican shouts out when he wants to play cards"
Lancer-91

Viesti Kirjoittaja Lancer-91 »

Kannattaako teidän mielestä lisätä sekaan sitten hordeseja? haluaisin kumminkin pääosin beast armeijan.
Heretic
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Heretic »

ehkä yksikkö ritareita.Muita tuskin tarvii
Ville Oulusta.
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
Khordon

Viesti Kirjoittaja Khordon »

niin, Ritarit, Screamerit ja furyt. Muita en ole edes harkinnut ottavani omaan petoarmeijaani.
Douglas Walker
"Pokémon; It sounds like something that Jamaican shouts out when he wants to play cards"
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Khordon kirjoitti:Beastmanit eivät ole mikään paras armeija,
Vaan ainoastaan yksi pahaimmista.
Armeija jonka perusyksikkö on skirmishereitä rankeilla ja jotka saavat vielä tulla kentälle mistä sattuu ei voi olla huono. Päälle himpskatin halvat core chariotit (tehoonsa nähden), hyvä magia, hyvät herot ja paljon kovaa lyöviä yksiköitä. Puutteita voi vielä paikkailla muun kaaoksen parhailla yksiköillä, eipä siinä muuta tarvitakkaan leadershippiä korkeintaan.

Kannattaa huomioida jo mainittujen lisäksi, että dragon ogreilla on movement 7 ja s7 great weaponien kanssa, hintakin tosin on kohdallaan. Beast herdejä kannattaa käyttää myös isommissa erissä full commandin kera, tupla aseilla ja ungorien keihäillä tulee hyökkäyksiäkin jo aika roimasti mahdollisen sankarin lisäksi ja rankkiboonuksilla ja mahdollisella outnumberilla voiteteaankin jo taisteluja. Bsb vitrolic totemilla (poisoned attackit ryhmälle) on vaikuttanut olevan ihan kiva beast herdissä.
Grom

Viesti Kirjoittaja Grom »

Hmm... tähän voisin heittää jatkokysymykseksi, että mitenkä sitten nämä isot monsut? Onko kellään kokemuksia Minotaurin johtamasta armeijasta joka painottuu minotaureihin ja muihin astetta isompiin kavereihin ja miten kyseinen armeija on toiminut? Beasteissa ainoastaan tällainen (minoja, dragon ogreja, ehkä shaggoth, centigoreja (?)) kokoonpano kiinnostaisi. So woz up?!
Remington

Viesti Kirjoittaja Remington »

Grom kirjoitti:Hmm... tähän voisin heittää jatkokysymykseksi, että mitenkä sitten nämä isot monsut? Onko kellään kokemuksia Minotaurin johtamasta armeijasta joka painottuu minotaureihin ja muihin astetta isompiin kavereihin ja miten kyseinen armeija on toiminut? Beasteissa ainoastaan tällainen (minoja, dragon ogreja, ehkä shaggoth, centigoreja (?)) kokoonpano kiinnostaisi. So woz up?!
Itse suunnitellut minotauriarmeijaa! Uskon toimivan mutta senhän ratkaisee sitten pelaaminen enemmän! Yleensä olen pelaillut vain, että ne ovat lisänä mutta silti 2-3 yksikköä armeijassa.
Dragon ogreja käyttäisin vain suojaamaan ritarien flankit (muutoin suosisin minoksia). Pysyvät move seiskalla hyvin rinnalla ja iskevät hiton lujaa. Pystyvät toki yksinkin tekemään valtavaa tuhoa ja ritareilla on mahdollisuus iskeä kylkeen!
Shaggoth on ylihintainen ja kerää hitosti tulta puoleensa. Greatwepalla lyö "vain" 5 S7 ätäkkiä kun taas halvemmalla saisit dragon ogre yksikön joka lyö yhtä lujaa mutta ätäkkejä on 12!
Centigoret on hiton hyvä sijoitus! Nopeita ja iskevät lujaa! Eivätkä pusikot hidasta! Nämä ovat ehkä parhaimpia flänkkääjiä/sivustojen siistijöitä move kasilla ja kahdella ätäkillä.
Omaan tulevaan armeijaani siis pistän minoksia, beastherdejä, vankkureita ja centigoreja. Muuta et tarvitse. Charrut tietysti! =o)
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
Rotten sound

Viesti Kirjoittaja Rotten sound »

Remington kirjoitti:
Grom kirjoitti:Hmm... tähän voisin heittää jatkokysymykseksi, että mitenkä sitten nämä isot monsut? Onko kellään kokemuksia Minotaurin johtamasta armeijasta joka painottuu minotaureihin ja muihin astetta isompiin kavereihin ja miten kyseinen armeija on toiminut? Beasteissa ainoastaan tällainen (minoja, dragon ogreja, ehkä shaggoth, centigoreja (?)) kokoonpano kiinnostaisi. So woz up?!
Itse suunnitellut minotauriarmeijaa! Uskon toimivan mutta senhän ratkaisee sitten pelaaminen enemmän! Yleensä olen pelaillut vain, että ne ovat lisänä mutta silti 2-3 yksikköä armeijassa.
Dragon ogreja käyttäisin vain suojaamaan ritarien flankit (muutoin suosisin minoksia). Pysyvät move seiskalla hyvin rinnalla ja iskevät hiton lujaa. Pystyvät toki yksinkin tekemään valtavaa tuhoa ja ritareilla on mahdollisuus iskeä kylkeen!
Shaggoth on ylihintainen ja kerää hitosti tulta puoleensa. Greatwepalla lyö "vain" 5 S7 ätäkkiä kun taas halvemmalla saisit dragon ogre yksikön joka lyö yhtä lujaa mutta ätäkkejä on 12!
Centigoret on hiton hyvä sijoitus! Nopeita ja iskevät lujaa! Eivätkä pusikot hidasta! Nämä ovat ehkä parhaimpia flänkkääjiä/sivustojen siistijöitä move kasilla ja kahdella ätäkillä.
Omaan tulevaan armeijaani siis pistän minoksia, beastherdejä, vankkureita ja centigoreja. Muuta et tarvitse. Charrut tietysti! =o)
Iso mino johtaa armeijaa ja loput shamaaneja ja core täynnä minotaureja ja pari herdiä+ Dragon ogre ryhmä. Tällä kokoon panolla saat vastustajan itkemään ja kierimään itsesäälistä fluffi listansa takia.
Grom

Viesti Kirjoittaja Grom »

Remington kirjoitti:Itse suunnitellut minotauriarmeijaa! Uskon toimivan mutta senhän ratkaisee sitten pelaaminen enemmän! Yleensä olen pelaillut vain, että ne ovat lisänä mutta silti 2-3 yksikköä armeijassa.
Kuulostaa erittäin hyvältä. Oon aina diggaillu tollasista mytologisista otuksista (minot ja kentaurit) ja isojen monsujen maalaaminen on tietysti nautittavaa. Näinköhän sitä pitääkin lähteä listaa suunnittelemaan ;)
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Rotten sound kirjoitti: Tällä kokoon panolla saat vastustajan itkemään ja kierimään itsesäälistä fluffi listansa takia.
Minä kyllä alkaisin itse itkemään ja kierisin itsesäälissä, jos joutuisin tuolla pelaamaan jotain auto massacre losseja.
Hypnotoad

Viesti Kirjoittaja Hypnotoad »

Nazreg Moonsinger kirjoitti:
Rotten sound kirjoitti: Tällä kokoon panolla saat vastustajan itkemään ja kierimään itsesäälistä fluffi listansa takia.
Minä kyllä alkaisin itse itkemään ja kierisin itsesäälissä, jos joutuisin tuolla pelaamaan jotain auto massacre losseja.
No huoh... :D Pitääkö sitä tulla aina joka ketjuun päteen kuinka sun uber tzeenzis pieksis kaikki nää ihme n00b viritelmät? Pieksee tai ei, mielestäni edellä mainittu lista vaikutti tyylikkäältä ja hyvinkin tehokkalta lukuun otttamatta paria seikkaa, kuten minotauri lordia. Olen samaa mieltä Jamopowerin kanssa Boc:ien tehokkudesta, pari demoni yksikköö ja ehkä ritareita niin aina parempi.
"Chaos is the only true answer"
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Snortling kirjoitti:
No huoh... :D Pitääkö sitä tulla aina joka ketjuun päteen kuinka sun uber tzeenzis pieksis kaikki nää ihme n00b viritelmät? Pieksee tai ei, mielestäni edellä mainittu lista vaikutti tyylikkäältä ja hyvinkin tehokkalta lukuun otttamatta paria seikkaa, kuten minotauri lordia. Olen samaa mieltä Jamopowerin kanssa Boc:ien tehokkudesta, pari demoni yksikköö ja ehkä ritareita niin aina parempi.
En minä puhunut mitään Tzeentchistä, sillä pelaaminen on muutenkin aivan overkillia huijausta. ;)

Kyllähän beasteista saa pirun kovan armeijan, mutta ei kyllä tällä tavalla. Jokainen iso hirviö kaataa tämän mennen tullen, samaten nopeat ja kovat mättäjät. Rulliakaan ei kuitenkaan ole kuutta niin heavy magia möyhentää ton. Jollei herdejä ole tarpeeksi niin ampumallakin tehdään aika hyvin damagea.

T4 ja W3 sekä ilmaiset 300+ pistettä doom bullista ei ole minusta niin mahtavaa. Ogre armeija jota on tukemassa muutama skirmaaja, ja pari dragon ogrea. Kun sinne voisi saada 2 lentävää yksikköä, pelin kovimpia ritareita tai slaaneshin spawneja tukemaan.

En minä väitä suoraan että Doombullin johtama armeija konsepti olisi huono, mutta ongelma on se että ei tuolla ollut listattu ainuttakaan tukiyksikköä jota armeija tarvitsee.

P.s Tzeentchille toi on aika autowin peli, ei noi saa sitä kiinni. Mutta niin on monet muutkin, joten siihen vertaaminen on tällaisessa tilanteessa irrelevanttia. ^^
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Itse lähtisin rakentamaan beast armeijaa beastlordin, kolmen shamaanin (2 shamaanin ja bsb:n) heroilla, coreen 4-6 herdiä joista ainakin pari olisi kunnollisen kokoisia ja täydellä commandilla varustettuja, parit warhoundit ambushia silmälläpitäen, ~4 chariottia ja loppupisteillä kovaa iskeviä yksiköitä kuten minotaureja, dragon ogreja ja jättiläinen.
Rejector

Viesti Kirjoittaja Rejector »

jamopower kirjoitti:Itse lähtisin rakentamaan beast armeijaa beastlordin, kolmen shamaanin (2 shamaanin ja bsb:n) heroilla, coreen 4-6 herdiä joista ainakin pari olisi kunnollisen kokoisia ja täydellä commandilla varustettuja, parit warhoundit ambushia silmälläpitäen, ~4 chariottia ja loppupisteillä kovaa iskeviä yksiköitä kuten minotaureja, dragon ogreja ja jättiläinen.
Tuo onkin aika tarkalleen se armeija jolla olen viimeksi pedoilla pelannut. Käytän vielä tunnesyistä bestigoreja mutta katsotaan nyt ihan rauhassa miten kauan. Yksiköiden listaan kannattaa lisätä vielä Slaaneshin spawn ja Hordes of Chaoksesta Furyt niin ollaan aika lähellä all-comers listaa.

Pelaan yleensä joko Slaaneshin ja/tai Undividedin merkeillä, joskus Tzeentchinkin. Slaaneshilla magia on tehokasta mutta pari yksikköä ei saa fleeata chargeen kun taas Undivided antaa Shadowilla liikuntamagiaa ja yksiköt tottelevat aika hyvin. Täydellinen balanssi on vielä vähän auki.

Minoja käytän lähinnä Undivided versiossa, Slaaneshin minot ovat mielestäni niin heikkoja että korvaan ne mieluummin chaos ogreilla (täydet varusteet).
Galleriaan pääsee tästä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”