"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

O&G: Black Orcs

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
WarBoss

O&G: Black Orcs

Viesti Kirjoittaja WarBoss »

Nyt minäkin olen astumassa tähän FaBan kiehtovaan maailmaan ja oon ajatellu alottaa O&G. Siispä, ole miettinyt noita Black Orcceja, että ovatko nuo hyvä yksikkö. Onko nuo Black Orcit 1. hyviä lähiksessä? 2. kuinka paljon ne maksavat kentälle ( olen ostamassa Army Bookkia ) 3. Ovatko ne nopeita? 4. Ovatko ne kannattava ostos? Siinä teille multa pari kysymystä. Kiitos jo etukäteen vastauksista.

-WB
Turku, Suomen persereikä
Natukka

Viesti Kirjoittaja Natukka »

1. Ei, nehän ampuu kaiken.(kyllä ne on aika hemmetin kovia, kunhan vaan pääsevät lähikseen)
2. Ne maksavat liikaa, joten ne joutuvat helposti vastustajan ampujien ja tykistön kohteeksi.
3. Hitaita ku mitkä.(ei sentään ku kääpät)
4. Jaa, oon niitä joskus käyttäny, mutta liian isoksi blokiksi niitä ei kannata laittaa koska ovat silloin kankaita ja vihollinen ei todellakaan anna niiden päästä tappeluun, vaan keskittää ampumisensa näihin.
Heiba
Delvor

Viesti Kirjoittaja Delvor »

Kaikki mitä nyt vastataan voi muuttua paljonkin kun vihernahat saavat uuden armeijakirjan piakkoin.
Mutta tällä hetkellä:
1) Ovat ihan ok lähiksessä, mutta eivät koskaan oikein pääse sinne omilla ehdoillaan.
2) Maksavat liikaa
3) Perus jalkaväkeä, eli hidasta ja kömpelöä.
4) Eivät ne mitenkään kovin suosittuja yleensä ole. Vievät tärkeitä spessupaikkoja paremmilta ratkaisuilta, ja itse mielummin otan kaksi ryhmää normi poikia kuin yhden näitä koska m4 jalkaväkeä on tunnetusti taitavaa vastustajaa vastaan erittäin nihkeää saada fiksuihin lähitaisteluihin joten mielummin otan useamman ryhmän jotta niitä ei olisi aivan niin helppo sumputtaa.
WarBoss

Tiedättekö te milloin se uus armeijakirja tulee?
Turku, Suomen persereikä
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

WarBoss kirjoitti:Tiedättekö te milloin se uus armeijakirja tulee?
Jos muistan oikein päivän niin se ilmestyy 9.10, lisää tietoa uusistuksista yleisessä keskustelussa.

1) Lähiksessä ne ovat kovia kavereitä, mutta kun ne pääsevät niin niitä on niin vähän, että ei niistä ole mihinkään.
2) Kallis yksikkö näin örkki porukassa, mutta enpä silti itse ole lähtenyt ilman näitä, suosikki yksikköni :)
3) Njaa, jos m4+putkinäkö on hyvä niin sitten.
4) Näin yleisesti ne vain kuolevat, mutta itse pidän siitä quol animositystä ja säästyypä muu joukko ampumiselta. Ota jättikin samaan listaan, niin jompi kumpi selviää ampumiselta. Päätä itse onko hyviä ja kokeile pari kertaa ja tee päätöksesi. Pieni säästö vinkki: osta normipoika boxi ja sieltä tulee kaiken maailman turhaa olkapää krääsää ja liimaile niitä kaikkialle ja saat halvemmalla yksikön, tai osta täältä käytettynä.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Stormdaemon

Viesti Kirjoittaja Stormdaemon »

Peruskysymyksiin onkin jo vastattu kiitettävästi. Itse näen nämä tukiyksikkönä, jonka Quell Animosity sopii armeijaltaan kuria vaativille. 12-15 äijää luultavasti olisi ihan sopivaa kokoluokkaa, mahdollisesti jopa 10. Kaverini kokeili 20 äijän yksikköä, joka jyrääntyi kokonaa, Chosen ritarit edestä ja hurtat kylkeen, hurtat ne pursuittasivat kiinni. Ihan liian kömpelö tapaus, eikä 750 peliin enää oikein saanut mitään muuta. Aseiksi tietenkin käy miltei mikä tahansa. En muista saavatko tyypit kilpeä, mutta se antaisi selviytymisvoimaa, lisäaseet toimivat vastustajan jalkaväkeä vastaan ja GWt ovat yleispäteviä. Hitautta voi muuta jalkaväkeä vastaan yrittää counteroida eräällä tietyllä taikalipulla tai perusammuntaa (ihan kuin joku sitä käyttäisi) Night Bannerilla. GW champpa myös paksauttelee kättyjä, mikäli vastustaja ei sitä ole tietoinen ja käy heihin kiinni.
Miten sydämesi kutsuu,
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
WarBoss

Okei kiitos, hyviä neuvoja :)
Turku, Suomen persereikä
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

Kannattaa muistaa että borcien säännöt muuttuvat siten että omaavat sekä kahden käden kartun että kaksi choppaa, hintaa 13 pojoa kappaleelta. Pystyvät sitten valitsemaan mitä ase yhdistelmää käyttävät joka vuoro, ei vain taistelun alussa päätettyä... Pystyvät myös ostamaan kilven.
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Chaos Orc

Viesti Kirjoittaja Chaos Orc »

oon käyttänyt ite, ovat mättäjiä, kunhan pääsevät lähikseen, joka on sinänsä ongelma..:D
Mitä zeroke-intiaani tekee, kun hänellä on kivi kengässä? No ottaa sen pois!
Temenius

Viesti Kirjoittaja Temenius »

Chaos Orc kirjoitti:oon käyttänyt ite, ovat mättäjiä, kunhan pääsevät lähikseen, joka on sinänsä ongelma..:D
Noh eikös toi sama ongelma ole kaikilla muillakin foot orceilla ;) mutta itse olen ainakin tykännyt borceista, se str 6 on aika kova kumminkin jos pääset vaik ritareita mätkäyttämään. Ja huom, borc champion on kovempi kuin muut, joka on mielestäni erittäin hyvä lisä.
Nicodemus von Traube

Viesti Kirjoittaja Nicodemus von Traube »

Mitenkäs muuten nykyään (=kun uusi kirja tulee) toimii quell animosity? Aluksi siis heitetään noppaa ja jos saadaan ykkönen squablataan (tämän oletettavasti voi quellata?) ja jos kutonen niin sitten juostaan etiäpäin (tämän oletettavasti _voi_ (ei siis ole pakko) quellata?).
15mm for teh win
Archibald

Viesti Kirjoittaja Archibald »

Morhgoz kirjoitti:Kannattaa muistaa että borcien säännöt muuttuvat siten että omaavat sekä kahden käden kartun että kaksi choppaa, hintaa 13 pojoa kappaleelta. Pystyvät sitten valitsemaan mitä ase yhdistelmää käyttävät joka vuoro, ei vain taistelun alussa päätettyä... Pystyvät myös ostamaan kilven.
Joo ja Bossilla on S4 mutta maksaa saman verran kuin ennen, eli ei kannata ottaa Champpionia. GW:n suunnittelijat ymmärsivät tämän jo monta vuotta sitten laittamalla vain Standardin ja Muusikon Command-blisteriin :D

-a
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Muista myös, että mustaörkkien huhutaan saavan uudet muoviset modelit ensi vuoden alussa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”