"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

1500p Tyrannids Alternative

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Arulica

1500p Tyrannids Alternative

Viesti Kirjoittaja Arulica »

Tässä olisi vaihtoehtoinen lista, jota ei varmaankaan usein näe täällä? Tällä olisi kaksi tarkoitusta: tankkien metsästys ja lähistely. En ole tätä vielä ehtinyt kokeilemaan, mutta tarkoitus olisi. Lista ei kuitenkaan tunnu aivan vielä toimivalta, joten apua tarvitaan. Ideana siis koostaa tälle rungolle mahdollisimman toimiva lista. Ei esim. lisätä 60+ gaunttia lihamuuriksi tms. Niitähän on jo nähty. ;)

=== HQ ===
1x Hive Tyrant
- Venom cannon
- Tl-devourer
- Enhanced senses
- Toxin sacs
--> 149p

=== Elites ===
3 x Warriors
- Venom cannon
- Scything talons
- Enhanced senses
- Extended carapace
- Toxin sacs
--> 138p

=== Troops ===
8x Genestealers
- Extended carapace
- Flesh hooks
- Scuttlers
--> 192p

11x Gaunts
- Devourer
- Scuttlers
- Toxin sacs
--> 132p

=== Fast Attack ===
5x Warriors
- Devourer
- Scything talons
- Ag I
- Enhanced senses
- Flesh hooks
- Toxin sacs
- Winged
--> 250p

3x Raveners
- Scything talons & rending claws
- Deathspitter
--> 138p

3x Raveners
- Scything talons & rending claws
- Deathspitter
--> 138p

=== Heavy Support ===
1x Zoanthrope
- Synapse creature
- Warp blast
--> 65p

1x Carniflex
- Venom cannon
- Barbed strangler
- Enhanced senses
--> 148p

1x Carniflex
- Venom cannon
- Barbed strangler
- Enhanced senses
--> 148p

== Yhteensä: 1498p

Strategiaa:
Molemmat carniflexit ammuskelevat tankkeja ja pysyvät muuten tieltä pois. Zoanthrope tarjoaa niille synapsea ja antaa lähitukea aina 24'' asti.

Tyrantti ja kävelevä warru-joukko possauttelevat raskasta jalkaväkeä ja tankkeja. Vähän sama idea kuin fexeillä, mutta nämä liikkuvat "enemmän". Tarjoavat myös synapsea jos jossain sitä tarvitaan.

Genestealerit ja gauntit infiltroivat vihun harmiksi ja joko pysäyttävät vihujen etenemisen (uhkaamalla chargea tai ampumista). Ravenerit ja lentävät warrut hyökkäävät klosikseen mieluiten yhdistämällä voimiaan ja ottamalla myös genestealerit ja gauntit mukaan kimppakivaan. Tässä tyrantti ja kävelevät warrut toimivat myös tarvittaessa supporttina. Huomaa, että gauntit voivat toimia ilman synapsea, jos lurkkaavat. ;)

Taktiikkaa:
Ravenerit voidaan poikkeuksellisesti myös deepata, koska niillä on death spitterit (tosin haluaisin niitä enemmän...). Lentävät warrut ovat oikeastaan koko armeijan päähenkilöt ja niillä voi nopeasti muuttaa suunnitelmia tilanteen mukaan, koska 12'' lento + 6'' charge ja mukana vielä 18'' ampuminen. Niillä on siis käytännössä 30'' threat range. Toisaalta niitä on kovin vähän... Ravenerit kohdistetaan heikkoihin kohtiin. Genestealerit ja gauntit ovat täysin ylimääräistä pelivaraa ja niillä toimitaan tilanteen mukaan. Ja toivotaan, että vihu aliarvioi 11 gaunttia 22:llä S3 shotilla.
Uzi-99
Viesti:

Re: 1500p Tyrannids Alternative

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Hive Tyrant: Ihan pätevä, jos kohta ExtCar voi olla ihan hyödyllinen lisä. Vaihtoehtoisesti Guard tai pari ei ainakaan haittaa.

3 x Warriors: Vain yhdellä voi olla VCannon, joten mitkä kakkosaseet muilla on? Itse suosittelen ampuville Warruille DSpitteriä... VC:llä ja DSpittereillä on hyvä kiusata kevyempiä ajoneuvoja ettei Tyrantin tai 'Fexin tarvitse hassata kuteja niihin.

8x Genestealers: Itse pitäydyn vain ExtCarissa ja FlsHkseissa... Ei Scuttlerskaan huono ole, jos vaan saat ne pidettyä suojassa tai poissa näkyvistä ettei heti lahdata.

11x Gaunts: Liian vähän, liian kalliita. Näiden hinnalla saa jo yli tuplamäärän Spine- tai Termagauntteja joita on hankalampi tappaa pois. Toisaalta, ajattelitkin vähän omalaatuisempaa otetta... Mutta itse en vain kykene hahmottamaan miten nämä olisivat parempi valinta kuin valtava massa halvempia ötöjä.

Otat melkoisen yksikön siipi-Warruja, mikset siis ottaisi Hormagauntteja näiden sijaan?

5x Winged Warriors: Aika kalliita, ja ne ammutaan aika helposti alas. Itse mieluummin laitan ne puhtaasti lähistelemään ScyTal + RenClwien avulla, AG I, FlsHks morfeina. Tulevat halvemmiksikin.

Semminkin kun mielestäni lähistely toimii paremmin jalkaväkeä vastaan kuin Tyranidien kantama-aseet... Warru-Devoilla ei juuri ajoneuvoja häiritä.

2x 3x Raveners: Itse en pidä kantama-aseistuksesta Raveilla... Mieluummin Fleettaan. Kuten siipi-Warrut, ovat liian heikkoja jos huomaavat jäävänsä avoimelle. Tietysti voi pyrkiä olemaan tekemättä moisia mokia, ja totta, DSpitter on ihan kätevä ase yrittää nuijia vihujen ajoneuvoja kantamalta tai Deep Strikestä.

1x Zoanthrope: Vakio. =)

2x 1x Carniflex: Perus Asefex, hyvä valinta raskaita ajoneuvoja vastaan.

Genestealerit ja gauntit infiltroivat vihun harmiksi

--- Scuttlers ei anna Infiltratea, kannattaa vilkaista Tyranid-kodeksia uudelleen ja sieltä sitten sääntökirjan Universal Special Rules-osiota. Ei kannata sekoittaa sanoja, hämää tuoreempia pelaajia. ;)

Tyrantilla VCannon, Warruilla VCannon (ja todnäk DSpitterit), kaksi 'Fexiä joilla VCannon ja yksi Zoan WBlastilla. Tällä kantama-aseistuksella jättäisin varmaan Raveilta DSpitit pois... Mutta toisaalta, jos ne päättää DS:tä niin voipi kantama-aseistuksesta olla hyötyäkin. Useimmiten sanoisin kuitenkin että Ravien nopeudesta johtuen parempi pistää suoraan kentälle toimimaan ensimmäisestä vuorosta lähtien kuin heivata DS:n ja Reservien satunnaisuuden armoille.

Vaikka itse tiettyjä valintoja tuolla dissasinkin, voisi olla mielenkiintoista nähdä miten lista toimii pöydällä... Olet kuitenkin pohtinut mikä saattaisi toimia ja miksi.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
nakki ukko

Viesti Kirjoittaja nakki ukko »

Uzi-99 kirjoitti: Aika kalliita, ja ne ammutaan aika helposti alas. Itse mieluummin laitan ne puhtaasti lähistelemään ScyTal + RenClwien avulla, AG I, FlsHks morfeina. Tulevat halvemmiksikin.
Minä kai laitan leappaamaan ja sen extended carapacen. Tottakai scythin talonsit ja rending clavitkin mutta invu buustii en välttämättä.
Every Nakki ukko has a story.
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

nakki ukko kirjoitti:mutta invu buustii en välttämättä.
--- Mikä Invu, ei Warruille sellaista saa? (Invu = Invulnerable save)

Vai tarkoitatko I(nitiative)-boostia? ;) Jos, niin miksi et ottaisi?

Kuten Hormagaunteilla, lähistelevillä Warruilla I-boosti on aika ehdoton suurinta osaa vihollisista vastaan... Lyöt ennen Marsuja ja Kaaos-Marsuja (mikä itsessään on aika ehdoton lisä), ja samaan aikaan Eldarien ja DarkE:n kanssa (mikä tarkoittaa etteivät ne lyö ensin, joka sekin on tärkeää).

Ja vaikka esim. Tauta, Necroneita ja IG:tä vastaan ei suoranaisesti korotettua I:tä tarvitse, niin ei siitä haittaakaan ole... Kas kun se auttaa Sweeping Advancessa. =)
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”