Kysymyksiä maaleista ja maiseman teosta
-
Hatti_Watti
Kysymyksiä maaleista ja maiseman teosta
Olen viimeks maalannut warhammereita noin vuosi sitten. Nyt on taas tullut hinku ruveta maalamaan näitä ukkoja mutt kaikki maalit ovat kuivuneet.
Voiko näiden maalien kuivumista estää ja voiko kuivuneista maaleista saada taas toimivia lisäämällä vaikka vettä? Olen kokeillut laitta vettä muutamiin purkkeihin ja sekoittanut niitä naulalla mutta se pigmentti joka on jäljellä ei tahdo liueta veteen. Kaikki purkit paitsi yksi on vanhoja joissa on kierrekorkki. Näihin kierrekorkki purkkien kierteisiin jäi usein maalia ja purkkeja ei tahtonut saada kunnolla kiinni tai auki. Kestääkö uudet maalipurkit joissa on avattava korkki paremmin kuivumista? Mulla yks semmonen joka on aika hyväs kunnos.
On miettinyt Mega Paint Set maalisarjan ostamista kun nyt ei periattees oo mitään värejä kun ne on kuivunut. Siinä sais kerralla kaikki ja vois helposti kokeilla eri värejä ilman kaupassa juoksua koko ajan. Ja siinä metalli salkussa vois olla aika hyvä pitää niitä värejä. Tässä artikkelissä ei suositeltu tätä ostosta sanottiin esim että siinä maksetaan turhista väreistä ja että muiden merkit (esim. Vallojon gamecolor) olisivat parempia. Nää GW:n värit tuntuu kuitenkin varmemmilt kun niiden on tarkotus toimia warhammereissa ja niiden värien nimiin (esim skull white, chaos black) viitataan kaikissa maalaus artikkeleissä. Niin et mitä mieltä olisitte tämmösestä helpottais kyll paljon joss ois kaikki värit ja inkit käytettävissä. Sitt viel maalamisest et mihin lakkaa tarvii? Laitetaanks sitä tyyppien päälle maalaamisen jälkeen niin et ne kestäis vai mitä? Kuinka tarpeellista se on?
Nyt kun ei ole maalia olen kokeillut kukkuloiden rakentamista warhammereille olen tehnyt yhden kipsilevyistä ja toisen finfoamista. Siit finnfoamist sen verran et mull on semmonen hieman kellertävä levy joka on jotain 2½ senttii paksu tää oli ohuinta levyä mitä löyty paikallisesta rautakaupasta kun ostin sen. Mistä voi ostaa 1 tai 1½ sentiä paksua finnfoam levyä?
Nyt mun pitäis päällystää kukkulat jollain et niihin sais "ruohoo". Jostain luin et maalais koko kukkulan goblin greenil ja sitt heitäis static grassii päälle. Tähän tarvis gobliin greenii spreypullos mutt GW ei taida valmistaa sitä enää. Mistä vois saada goblin greenin tapaista väriä sprey pullossa?
Kysyisin viel näistä päälyste aineist et mitä on static grass ja mitä flock? Mull on pussi jotain mitä luulen et on static grassii. Siin on vihreit, keltasii ja pikkusen punasii pienii "langanpätkii". Oon nähnyt flockii jossain kuvis miss se näyttää hiekalt, mutt mitä se oikeesti on?
Näihin kysymyksiin ois kiva löytää vastauksia et pääsis taas maalailemaan. Unelma ois et joskus saisin hyllyyni rakennettua näyttävän maiseman johon voisin laittaa hienoksi maalatun high elf armeejan.
Voiko näiden maalien kuivumista estää ja voiko kuivuneista maaleista saada taas toimivia lisäämällä vaikka vettä? Olen kokeillut laitta vettä muutamiin purkkeihin ja sekoittanut niitä naulalla mutta se pigmentti joka on jäljellä ei tahdo liueta veteen. Kaikki purkit paitsi yksi on vanhoja joissa on kierrekorkki. Näihin kierrekorkki purkkien kierteisiin jäi usein maalia ja purkkeja ei tahtonut saada kunnolla kiinni tai auki. Kestääkö uudet maalipurkit joissa on avattava korkki paremmin kuivumista? Mulla yks semmonen joka on aika hyväs kunnos.
On miettinyt Mega Paint Set maalisarjan ostamista kun nyt ei periattees oo mitään värejä kun ne on kuivunut. Siinä sais kerralla kaikki ja vois helposti kokeilla eri värejä ilman kaupassa juoksua koko ajan. Ja siinä metalli salkussa vois olla aika hyvä pitää niitä värejä. Tässä artikkelissä ei suositeltu tätä ostosta sanottiin esim että siinä maksetaan turhista väreistä ja että muiden merkit (esim. Vallojon gamecolor) olisivat parempia. Nää GW:n värit tuntuu kuitenkin varmemmilt kun niiden on tarkotus toimia warhammereissa ja niiden värien nimiin (esim skull white, chaos black) viitataan kaikissa maalaus artikkeleissä. Niin et mitä mieltä olisitte tämmösestä helpottais kyll paljon joss ois kaikki värit ja inkit käytettävissä. Sitt viel maalamisest et mihin lakkaa tarvii? Laitetaanks sitä tyyppien päälle maalaamisen jälkeen niin et ne kestäis vai mitä? Kuinka tarpeellista se on?
Nyt kun ei ole maalia olen kokeillut kukkuloiden rakentamista warhammereille olen tehnyt yhden kipsilevyistä ja toisen finfoamista. Siit finnfoamist sen verran et mull on semmonen hieman kellertävä levy joka on jotain 2½ senttii paksu tää oli ohuinta levyä mitä löyty paikallisesta rautakaupasta kun ostin sen. Mistä voi ostaa 1 tai 1½ sentiä paksua finnfoam levyä?
Nyt mun pitäis päällystää kukkulat jollain et niihin sais "ruohoo". Jostain luin et maalais koko kukkulan goblin greenil ja sitt heitäis static grassii päälle. Tähän tarvis gobliin greenii spreypullos mutt GW ei taida valmistaa sitä enää. Mistä vois saada goblin greenin tapaista väriä sprey pullossa?
Kysyisin viel näistä päälyste aineist et mitä on static grass ja mitä flock? Mull on pussi jotain mitä luulen et on static grassii. Siin on vihreit, keltasii ja pikkusen punasii pienii "langanpätkii". Oon nähnyt flockii jossain kuvis miss se näyttää hiekalt, mutt mitä se oikeesti on?
Näihin kysymyksiin ois kiva löytää vastauksia et pääsis taas maalailemaan. Unelma ois et joskus saisin hyllyyni rakennettua näyttävän maiseman johon voisin laittaa hienoksi maalatun high elf armeejan.
-
Vredesbyrd
Re: Kysymyksiä maaleista ja maiseman teosta
Kuivumisesta en ole aivan varma. Luulisin että kestää, mutta en ihan varmaksi sano. Joka tapauksessa ne ovat ainakin helpommin avattavia kun eivät kuivu kiinni.Kestääkö uudet maalipurkit joissa on avattava korkki paremmin kuivumista? Mulla yks semmonen joka on aika hyväs kunnos.
Hyvähän se varmasti on ostaa jos:On miettinyt Mega Paint Set maalisarjan ostamista kun nyt ei periattees oo mitään värejä kun ne on kuivunut. Siinä sais kerralla kaikki ja vois helposti kokeilla eri värejä ilman kaupassa juoksua koko ajan.
1. On rahaa
2. on paljon erivärisiä teemoja maalattavana
3. Molempia
Kannattaa ostaa kaupasta mastonin vihreä spray. Sen pääle vaan static grassia niin tulee todella hyvän näköinen!Nyt mun pitäis päällystää kukkulat jollain et niihin sais "ruohoo". Jostain luin et maalais koko kukkulan goblin greenil ja sitt heitäis static grassii päälle. Tähän tarvis gobliin greenii spreypullos mutt GW ei taida valmistaa sitä enää. Mistä vois saada goblin greenin tapaista väriä sprey pullossa?
Kyllä se static grassia on.Kysyisin viel näistä päälyste aineist et mitä on static grass ja mitä flock? Mull on pussi jotain mitä luulen et on static grassii. Siin on vihreit, keltasii ja pikkusen punasii pienii "langanpätkii".
Onnea vaan! Kannattaa etsiä hausta hakusanoilla flockki, static grass tai kukkula. Löydät varmasti jotain mielenkiintoista.Näihin kysymyksiin ois kiva löytää vastauksia et pääsis taas maalailemaan. Unelma ois et joskus saisin hyllyyni rakennettua näyttävän maiseman johon voisin laittaa hienoksi maalatun high elf armeejan.
Maaleista; itse suosittelen ehdottomasti tuota vallejoa.Halpaa, suurimmilta osin parempaa ja kätevämpää nokkakorkista johtuen. Vallejon game color on ilmeisesti suunniteltu horjuttamaan citadelin maalien asemaa, sillä game color-sarjassa taitaa olla kaikki samat värit edustettuna kuin citadelillakin, useimmiten vain hieman eri nimillä. Vallejoa saa fantasiapeleistä ja ainakin sotataito.comista. Lisäksi itse en ainakaan ole vallejoissani havainnut minkäänlaista kuivumista, vaikka muutamaa olen säilyttänyt ilman korkkia.
Itse en usko, että tuo vihreä spray+static grass toimii. Suosittelen lämpimästi hiekkaa/jotain muuta tekstuuria maalattuna sekä static grassia pieninä tuppoina siellä täällä.
Itse en usko, että tuo vihreä spray+static grass toimii. Suosittelen lämpimästi hiekkaa/jotain muuta tekstuuria maalattuna sekä static grassia pieninä tuppoina siellä täällä.
.Itse en usko, että tuo vihreä spray+static grass toimii. Suosittelen lämpimästi hiekkaa/jotain muuta tekstuuria maalattuna sekä static grassia pieninä tuppoina siellä täällä
tällaistako haet takaa? Jos näin on niin toki tuollaisetkin ovat hienoja mutta topicin tekijä puhui goblin greenillä maalatusta kukkulasta joten ajattelin heti vihreää mastonin sprayta. No eipä siinä mitään sitten.
-
Vredesbyrd
Aattelinkii et jos siin kukkulas ois vaikka ollu jo jotaa hiekkaa ni sit olis vaa spray maalannu sen ja laittanu static grassia.Karu kirjoitti:Itse en usko, että tuo vihreä spray+static grass toimii. Suosittelen lämpimästi hiekkaa/jotain muuta tekstuuria maalattuna sekä static grassia pieninä tuppoina siellä täällä.
-
Hatti_Watti
Ajattelin tällaisen näköistä ruohoa.
Kestääkö toi finnfoam tota spray väriä kun oon lukenut ett jotkut sprayt sulattaa sitä.
Onko normaalia että maalit kuivuu ajan kanssa kun pelkään et jos ostan ton paint setin ne rupeis kuivuu jos jää käyttämättä ja sitt niil ei enää tekis mitään. Onko kellään ideoita kuinka estää tämä kuivuminen?
Tällaistako tarkoitit?Kannattaa ostaa kaupasta mastonin vihreä spray. Sen pääle vaan static grassia niin tulee todella hyvän näköinen!
Kestääkö toi finnfoam tota spray väriä kun oon lukenut ett jotkut sprayt sulattaa sitä.
Onko normaalia että maalit kuivuu ajan kanssa kun pelkään et jos ostan ton paint setin ne rupeis kuivuu jos jää käyttämättä ja sitt niil ei enää tekis mitään. Onko kellään ideoita kuinka estää tämä kuivuminen?
Megapaint set on huono ostos koska:
A: siinä tulee liikaa maaleja et voi käyttää kaikkia kolmeenkaan armeijaan koska sävyjä on niin paljon.
jos laittaisit armeijaan
jokaista maalia mitä setin mukana tulee niin armeija näyttäisi lähinnä sirkukselta värikirjossaan.
Sitäpaitsi joudut joka tapauksessa sekoittamaan maaleja.
B:Jos käyttäisit järkevää määrää eri maaleja armeijoihin noin puolet maaleista jäisi käyttämättä ja kuivuisi.
C: Maksaa liikaa saat puolet armeijasta sillä hinnalla.
D:Vallejolla on vastaava halvempi jota myydään ainakin hobby pointista.
Vallejon maaleista minulla ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa: tippanokkapullo, halvempia, eivätkä kuivu vaikka olisi unohtunut korkki auki yöksi.
Vanhat kierre korkit oli parempia pysy kunnolla kiinni eikä kuivunu helposti.
Toi kukkulassa oleva materiaali on just sitä flokkia.
Flokin alle kannattaa maalata ruskea tai vihreä.
Täältä päin saa ainakin 2 senttistä finnfoamia ja jos ohuempaa haluat niin kannattaa jo etsiä retkipatjaa honkongista vaikka.
Finnfoam tosiaan sulaa spraymaaleista joten ennen spray maalausta kukkulat kannattaa sivellä liimalla.
A: siinä tulee liikaa maaleja et voi käyttää kaikkia kolmeenkaan armeijaan koska sävyjä on niin paljon.
jos laittaisit armeijaan
jokaista maalia mitä setin mukana tulee niin armeija näyttäisi lähinnä sirkukselta värikirjossaan.
Sitäpaitsi joudut joka tapauksessa sekoittamaan maaleja.
B:Jos käyttäisit järkevää määrää eri maaleja armeijoihin noin puolet maaleista jäisi käyttämättä ja kuivuisi.
C: Maksaa liikaa saat puolet armeijasta sillä hinnalla.
D:Vallejolla on vastaava halvempi jota myydään ainakin hobby pointista.
Vallejon maaleista minulla ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa: tippanokkapullo, halvempia, eivätkä kuivu vaikka olisi unohtunut korkki auki yöksi.
Vanhat kierre korkit oli parempia pysy kunnolla kiinni eikä kuivunu helposti.
Toi kukkulassa oleva materiaali on just sitä flokkia.
Flokin alle kannattaa maalata ruskea tai vihreä.
Täältä päin saa ainakin 2 senttistä finnfoamia ja jos ohuempaa haluat niin kannattaa jo etsiä retkipatjaa honkongista vaikka.
Finnfoam tosiaan sulaa spraymaaleista joten ennen spray maalausta kukkulat kannattaa sivellä liimalla.
-
Hatti_Watti
Rupesin just lukee nois vallejon väreist ja ne kuulostaa aika hyviltä kun löyty semmonen taulukko joka kertoo mitkä värit ovat samoja GW:n värien kanssa. Ois pari kysymyst noist väreist. Toi eyedropper korkki on vähän kumma, onko siitä tarkotus puristaa tippoja pensselin päälle vai otetaanko se korkki siitä pois? Mitä sillon tekee toll eyedropper korkill?
Sitt kysyisin siit setist joss on 72 värii ja jotain pensseleit et mitä se maksaa ja mistä vois nähä listan kaikist väreist jota se sisältää? Tästä taulukosta joka löytyy vallejon kotisivuilt löytyy 72 värii, voi olla juuri ne. Mutt täss listaukses löytyy vain 1 inkkii. Kun kattoo tätä taulukkoo niil menee noi reference numerot 93 asti ja siinä on mukana melkein kaikki citadellin perus inkit. Onks 73-93 jotain uusia värejä et löytyyks niit suomest?
Luin myös ett nää värit on aika "paksui" ja että niihin pitäis sekottaa vettä ennen käyttöä. Onks tarpeellist ja miten sen voi kätevästi tehä joutuuks sitä sekottaa erikseen toisess purkiss? Vois tulla aika työlääks.
Sitt niist kukkuloist viel ett onks se ihan perus erikeepperii kun pitää laittaa päälle ennen spray maalaust ja pitääks sitä ohentaa vedel? Ja kuinka paksusti sitä pitää laittaa?
Sitt kysyisin siit setist joss on 72 värii ja jotain pensseleit et mitä se maksaa ja mistä vois nähä listan kaikist väreist jota se sisältää? Tästä taulukosta joka löytyy vallejon kotisivuilt löytyy 72 värii, voi olla juuri ne. Mutt täss listaukses löytyy vain 1 inkkii. Kun kattoo tätä taulukkoo niil menee noi reference numerot 93 asti ja siinä on mukana melkein kaikki citadellin perus inkit. Onks 73-93 jotain uusia värejä et löytyyks niit suomest?
Luin myös ett nää värit on aika "paksui" ja että niihin pitäis sekottaa vettä ennen käyttöä. Onks tarpeellist ja miten sen voi kätevästi tehä joutuuks sitä sekottaa erikseen toisess purkiss? Vois tulla aika työlääks.
Sitt niist kukkuloist viel ett onks se ihan perus erikeepperii kun pitää laittaa päälle ennen spray maalaust ja pitääks sitä ohentaa vedel? Ja kuinka paksusti sitä pitää laittaa?
- Agamemnon2
Itse käytän palettia. Otan pullosta vähän maalia, sekoitan haluamani sävyn ja ohennan. Paletteinä käytän vanhoja MTG-kortteja joita nurkissa pyörii. Kestävät vettä, ovat kertakäyttöisiä ja ehtymätön luonnonvara. Märkäpaletti olisi vieläkin parempi vaihtoehto, mutta toistaiseksi primitiivinen systeemini on toiminut ihan hyvin ilman suurempaa kuivumisen aiheuttamaa hävikkiä yms.Hatti_Watti kirjoitti:Toi eyedropper korkki on vähän kumma, onko siitä tarkotus puristaa tippoja pensselin päälle vai otetaanko se korkki siitä pois? Mitä sillon tekee toll eyedropper korkill?
- Agamemnon2
Sen kun tuut hakemaan, esmes Backslidea, Nosy Goblinia ja Repentant Blacksmithia on jokaista 20-60 kappaletta. En kai nyt mitään hyviä kortteja tohon käyttäisi?hemmo kirjoitti:Kehtaatkin. Anna mieluummin minulle.Paletteinä käytän vanhoja MTG-kortteja joita nurkissa pyörii. Kestävät vettä, ovat kertakäyttöisiä ja ehtymätön luonnonvara.
- Dead Maniac
- Viesti:
Aivan yhtä paksuja ovat Vallejot kuin Citadelit(GW), ja veden sekoitus eli ohennus on tapana tehdä paletilla, josta onkin oivia ohjeita, myös kaakelia kannattaa kokeilla palettina.Hatti_Watti kirjoitti:Luin myös ett nää värit on aika "paksui" ja että niihin pitäis sekottaa vettä ennen käyttöä. Onks tarpeellist ja miten sen voi kätevästi tehä joutuuks sitä sekottaa erikseen toisess purkiss? Vois tulla aika työlääks.
*DMEdit: No, lähinnä tulee ohennettua kaikki maalit, ja toistaiseksi on kokemuksia vasta kahdesta Vallejon maalista, eli kommentti sinänsä on aika harhaanjohtava joten pahoitteluni tästä. Mutta sitä ohentamista kannattaa tukea.
Viimeksi muokannut Dead Maniac, Ke 09.08.2006 17:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Time waits for no slave.
Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
Vainiin. Minulla on toistaiseksi ollut poikkeuksetta Vallejot sellaisia, että saa suoraan märkäpaletille pursotettuna sutia figuun, kun taas Citadelit vaativat sitä ohennusta (ohentamisesta johtuva lisätyö oli yksi syy Vallejoon siirtymiseen).
Ohennuksessa on hyvä käyttää sitä palettia johon sitten koukit/pursotat maalia, ja päälle tipottelet vettä/retarderia/mediumia.
Itse käytän märkäpalettia maalaukseen (finnfoaminpalasta kuivaharjaus-/highlightauspalettina) ennemmin kuin sitä kaakelia, johon pienen ajan päästä kertyy sentinpaksuinen maaliesiintymä.
Pistetään nyt tännekkin se köyhän miehen märkäpalettiohje:
Laakea astia, jonka päälle taitellaan
keittiö-/vessapaperia, jonka päälle kaadetaan
vettä niin paljon kuin paperi sitä imee, jonka päälle laitetaan palanen
leivinpaperia, jota on syytä painella hieman, että veden pintajännitys nappaa siitä kunnolla kiinni.
Siinä leivinpaperin päällä sitten sekoittelet maalisi, ja pysyy kauan hyvässä kunnossa.
Ohennuksessa on hyvä käyttää sitä palettia johon sitten koukit/pursotat maalia, ja päälle tipottelet vettä/retarderia/mediumia.
Itse käytän märkäpalettia maalaukseen (finnfoaminpalasta kuivaharjaus-/highlightauspalettina) ennemmin kuin sitä kaakelia, johon pienen ajan päästä kertyy sentinpaksuinen maaliesiintymä.
Pistetään nyt tännekkin se köyhän miehen märkäpalettiohje:
Laakea astia, jonka päälle taitellaan
keittiö-/vessapaperia, jonka päälle kaadetaan
vettä niin paljon kuin paperi sitä imee, jonka päälle laitetaan palanen
leivinpaperia, jota on syytä painella hieman, että veden pintajännitys nappaa siitä kunnolla kiinni.
Siinä leivinpaperin päällä sitten sekoittelet maalisi, ja pysyy kauan hyvässä kunnossa.
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.