"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mitäs nyypän pitäisi ostaa?

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Minsc

Mitäs nyypän pitäisi ostaa?

Viesti Kirjoittaja Minsc »

Eli... olen nyt harkinnut jonkun aikaa aloittavani keräämään (ja myöhemmin myös pelaamaan) 40k:ta ja ajattelin kysäistä että mitäkö pitäisi aloittelevan keräilijän/pelaajan ostaa? Sen verran olen saanut selville, että ainakin codexit ja Battle for Macragge on hankittava, koska aion aloittaa (yllätys yllätys) Space Mariineilla, mutta mitä muuta pakollista pitää hankkia nyt alkuun?

Ja sitten vielä semmoinen asia että voinko ostaa Space Wolffeja mutta pelata niillä normi Mariinien codexeilla? (Niiden kypärät on "m0ar kewl" =P.) Kiitos nyt jo etukäteen.

EDIT: No Dark Angelseilläkin näyttäisi olevan noita hianompia kypäriä.
Magic is impressive, but now Minsc leads! Swords for everyone!
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Kyllä voit. Voit myös maalata mariinisi juuri sen värisiksi kuin haluat (eli mikään pakko ei ole jäljitellä GW:n teemoja) ja voit myös käyttää mariini armeijassasi eri mariini figuja sekaisin (eli jos pidät wolffien ja Pimeiden enkeleiden figuista voit ihan huoletta käyttää niitä samassa armeijassa).

Teet vain vastustajallesi selväksi, minkä codexin säännöillä pelaat (mikä siis täytyy kertoa joka tapauksessa...) niin sillä hyvä.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
jeik

Viesti Kirjoittaja jeik »

Vielä lisäisin että yhtenäinen väri teema pitää olla.
Roizo

Re: Mitäs nyypän pitäisi ostaa?

Viesti Kirjoittaja Roizo »

Minsc kirjoitti:... mitä muuta pakollista pitää hankkia nyt alkuun?
Jotta pääset alkuun tarvitset jo mainitut kirjat ja figut. Näiden lisäksi ostat maaleja, pensseleitä, liimaa ja muita figujen kokoamisessa tarvittavia askarteluvälineitä. Battle for Macraggen laatikossa tulee mukana noppia, mittatikut ja templaatit eri aseita varten. Kannattaa kuitenkin hankkia myös hyvä mittanauha, jossa on tuumat sekä paljon ylimääräisiä noppia.

Kysy lisää, jos jokin jäi mietityttämään :)
"Pain is an illusion of the senses, despair is an illusion of the mind."
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

jeik kirjoitti:Vielä lisäisin että yhtenäinen väri teema pitää olla.
Ei pidä olla, mutta paremmalta armeija tietysti näyttää jos on maalattu yhden teeman mukaiseksi.

Tai siis surkealta näyttää jos ei yhteistä teemaa ole, mutta mikään tai kukaan ei tietenkään pakota ketään maalaamaan omia nappejaan juuri niin kuin haluaa.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Mariini man

Mitä hankkia mariineille ekaks...

Viesti Kirjoittaja Mariini man »

Ainakin: 1HQ, 2Troop, sen jälkeen ehkä 1heavy support, elite,fast attac (1 troop riittää combat patrolliin: pienempi 40k peli muoto)
Hyviä laitteita ja tyyppejä esim: Dreaghtnought, terminaattorit, lantikka:land raider/vie paljon pojoja muita laitteita/tyyppejä kannattaa katsoa codexsista...

ps. manittuja "hyviä" laitteita/tyyppejä ei saa combat patrolliin...
attor

Re: Mitä hankkia mariineille ekaks...

Viesti Kirjoittaja attor »

Mariini man kirjoitti: Hyviä laitteita ja tyyppejä esim: Dreaghtnought, terminaattorit, lantikka:land raider/vie paljon pojoja muita laitteita/tyyppejä kannattaa katsoa codexsista...
olol!

Se että lantikka ja termikset maksaa paljon pisteitä ja rahaa ei tarkoita että ne olisi tosi hyviä!

"mut lantika on niin iso ja kalis. sen on pako olla tosi hyvä niinku!11"

Olis kiva että näissä "pr0" neuvoissa olisi ees jotain tietämystä pelistä takana.

/ahistaa
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
Minsc

Viesti Kirjoittaja Minsc »

Jees, kiitos neuvoista, voisin Ropeconin jälkeen käväistä stadissa ostamassa ensimmäiset tarvittavat kamat. Ja jos tulee vielä jotain mieleeni niin kyselen lisää. Kiitos.
Magic is impressive, but now Minsc leads! Swords for everyone!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”