Eli millä te leikkaatte tinaukkoja, ja niitä valumajälkiä? Tavallisella mattoveitsellä, tai muulla?
tinaukkojen valumajäljistä (And Snotling Problems)
tinaukkojen valumajäljistä (And Snotling Problems)
Milläköhän olisi suotavaa leikata tinaukkojen valumajälkiä, kun niitä kovasti näyttää olevan (tikkuja, sun muita epämuodostumia, oletan), sillä ostin juuri ensimmäisen tinaukkopakettini (Snotlings
). Itse käytän muoviukoissa valumajälkien, ja ukkojen yleensäkkin poistamiseen spruesta hedelmäveihtä ( ^-^* ), mutta terve järkeni sanoo, että veitsellä ei passaisi alkaa vuolemaan tinaa (?).
Eli millä te leikkaatte tinaukkoja, ja niitä valumajälkiä? Tavallisella mattoveitsellä, tai muulla?
Viimeksi muokannut Goblinoid, To 10.08.2006 17:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mukana Sotavasaran foorumeilla jo kymmenen vuoden ajan.
Se whitemetal on kyllä sen verta pehmeetä että sitä voi veitsellä vuolea ihan huoletta,
kyllä ne veitset muutenkin tylsyy.
Voihan niitä viilallakin silotella mutta kestää kauemmin.
PS.Hommaa kunnon askarteluveitsi ja vaihto teriä. Huomattavasti parempi vaihtoehto kuin hedelmaveitsi.
huom. askartelu veitsi on eri asia kuin mattoveitsi, mattoveitsen tera huojuu ja taipuu käytettäessä enemmän voimaa toisin kuin askarteluveitsi.
kyllä ne veitset muutenkin tylsyy.
Voihan niitä viilallakin silotella mutta kestää kauemmin.
PS.Hommaa kunnon askarteluveitsi ja vaihto teriä. Huomattavasti parempi vaihtoehto kuin hedelmaveitsi.
huom. askartelu veitsi on eri asia kuin mattoveitsi, mattoveitsen tera huojuu ja taipuu käytettäessä enemmän voimaa toisin kuin askarteluveitsi.
-
Kiitoksia vastauksista, mutta mitäs eroa on sitten hedelmäveitsellä, ja askarteluveitsellä, ja niitä tinaukkoja sitten siis pystyy leikkaamaan hedelmäveitsellä (ilman, että terä vahingoittuu)? 
hedelmäveitsi on ehkä turhan järeä ase valujälkien poistoon - käy fantsulassa tai lähimmässä askarteluliikkeessä kysymässä mikä on askarteluveitsi, niin näet kyseisen vehkeen. Käytännössä metallivarsi, johon saa partaveitsenteräviä noin 1 mm paksuisia vaihtoteriä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
-
Lurps, vois kuulostaa namikkaalta (Askarteluveihti
), mahtuuko pujottelemaan hyvin sprueosien välissä (koska joissakin spruenosissa on kauhian lyhyet välit (ei meinaa hedelmäveihti mahtua väliin mitenkään)?
Ja vielä kysymys näin jälkikäteen; Huomasin juuri, että Snotling-Basessa (niitä on kaksi) on about 32 *paikkaa* (sellasia koloja, mihin sopii Snotlingit (koska niissä no taas tappi (kätevää, eikö
))), mutta Snotlingeja on 18-22, ja jotkut niistä voivat viedä jopa 2, tai kolme paikkaa. Olen koittanut pujotella niitä Snotlareita sinne baseiden reunamille (että ne *sojottaisivat* ulos päin, vieden näin vähemmän tilaa), mutta siltikin loppuu paikat kesken, ja lopussa Snotlingeja jää ainakin 2-4 ilman basea.. Mutta - toisaalta, niitähän voisi kyllä käyttää vaikka isompien Ukkeleiden baseissa (?). Sitten myöhemmin...
Mutta siis jos keksisitte jotain apua, millä saisi kaikki Snotlingit mahtumaan noihin baseihin, niin olisin kiitollinen
PS: Anteeksi vaikeahko selitys..
Ja vielä kysymys näin jälkikäteen; Huomasin juuri, että Snotling-Basessa (niitä on kaksi) on about 32 *paikkaa* (sellasia koloja, mihin sopii Snotlingit (koska niissä no taas tappi (kätevää, eikö
Mutta siis jos keksisitte jotain apua, millä saisi kaikki Snotlingit mahtumaan noihin baseihin, niin olisin kiitollinen
Askarteluveitsi kelpaa kaikkeen. Itse raaputan sillä valumajäljet pois.
Ei niitä kaikkia Snotlingeja kuulu laittaa siihen baselle, muutama riittää. Loput voi heitellä koomisesti minne sattuu, vaikka Warbossin jalkoihin.
Ei niitä kaikkia Snotlingeja kuulu laittaa siihen baselle, muutama riittää. Loput voi heitellä koomisesti minne sattuu, vaikka Warbossin jalkoihin.
Ojentajalihaksen kramppi saa rystysen ja nenun kohtaamaan huomattavalla voimalla. - Huru-Ukko
-
Goblinisti
- Viesti:
Re: -
Laittelet snotlingeja yhdelle baselle nejä väljästi ja teet jostain muovailutökötistä, tai vaikka kosteasta paperista erilaisia mäkiä ja maastoja, äläkä edes yritä änkeä kaikkia kiinni. Kun sinulla on muutamia ylijäämäsnottareita, teet puutikuista, sen näköiseksi vuollusta spruesta, tai parhaimmassa tapauksessa blasapuusta hassun vaunun ja laitat snotlingit sen kyytiin: Tuloksena Snotling Pumpwagon.Goblinoid kirjoitti:Lurps, vois kuulostaa namikkaalta (Askarteluveihti), mahtuuko pujottelemaan hyvin sprueosien välissä (koska joissakin spruenosissa on kauhian lyhyet välit (ei meinaa hedelmäveihti mahtua väliin mitenkään)?
Ja vielä kysymys näin jälkikäteen; Huomasin juuri, että Snotling-Basessa (niitä on kaksi) on about 32 *paikkaa* (sellasia koloja, mihin sopii Snotlingit (koska niissä no taas tappi (kätevää, eikö))), mutta Snotlingeja on 18-22, ja jotkut niistä voivat viedä jopa 2, tai kolme paikkaa. Olen koittanut pujotella niitä Snotlareita sinne baseiden reunamille (että ne *sojottaisivat* ulos päin, vieden näin vähemmän tilaa), mutta siltikin loppuu paikat kesken, ja lopussa Snotlingeja jää ainakin 2-4 ilman basea.. Mutta - toisaalta, niitähän voisi kyllä käyttää vaikka isompien Ukkeleiden baseissa (?). Sitten myöhemmin...
Itse olen tähän mennessä pärjännyt pienellä metallisella katkoteräveitsellä, mutta seuraavaksi ajattelin hommata tällaisen:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... yhmaid=152
Hinta ei ainakaan päätä huimaa ja saa monenmoista terää saman tien.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... yhmaid=152
Hinta ei ainakaan päätä huimaa ja saa monenmoista terää saman tien.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
-
Ohhoh, pitkiä, ja ohuita - paljon, ja vielä halpoja teriä! Täytyypä pistää korvan taakse 
Saapa nähdä, miten käy Snotling Pumpwagonin, kun en osaa edes kuksaa tehdä :/ Noh, katsotaan, jos sitä joskus.
Ja karu, tarkoitatko esim. Fantsumyymälästä, vai ihan tavallisesta putiikista hankittuja alustoja? (Fantasiapeli-liike, luulisin (?) )
Saapa nähdä, miten käy Snotling Pumpwagonin, kun en osaa edes kuksaa tehdä :/ Noh, katsotaan, jos sitä joskus.
Ja karu, tarkoitatko esim. Fantsumyymälästä, vai ihan tavallisesta putiikista hankittuja alustoja? (Fantasiapeli-liike, luulisin (?) )
- The Captain
- Valvoja
Re: -
Eiköhän tuo ihan nuita 40*40 mm neliskanttisia GW:n baseja tarkoittanut. Yksi pussillinen noita ei paljon köyhdytä, ja niistä riittää pitemmänkin ajan tarpeisiin.Goblinoid kirjoitti: Ja karu, tarkoitatko esim. Fantsumyymälästä, vai ihan tavallisesta putiikista hankittuja alustoja? (Fantasiapeli-liike, luulisin (?) )
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- I.C. Wiener
- Viesti:
No bilteman terät on sitten ihan surkea. Ovat ihan tajuttoman ohkosia, taipuvat kun yritää leikata jotain. Tylsyvät nopeesti ja noi varretkaan mitään hyviä ole. Toi isompi punanen on ollut vielä käytössä noi muut on joutuneet roskiin. Se mihin terä tulee kiinni on muovia, ei ole kovin tukeva.
Ehkä se on muuttunut on siitä useampi vuosi kun olen sen ostanut. Samalta kuitekin näyttävät.
Ehkä se on muuttunut on siitä useampi vuosi kun olen sen ostanut. Samalta kuitekin näyttävät.
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
- The Captain
- Valvoja
- I.C. Wiener
- Viesti:
En, mutta en turhaa roskaakaan. Jos menee melkein terä per figu niin ei se kovin halvaksi tule :) Biltemalta saa kuitekin myös hyviä työkaluja.The Captain kirjoitti:Et kai meinannut tuohon hintaan laatutavaraa saavasikaan?
Pakkaus on ainakin muuttunut siitä millainen itselläni on ja nyt siinä on pinsetit. Tiedä tekeekö sitten terillä vieläkään mitään.
Onko ihan kamala munaus jos menee tavallisilla kynsisaksilla niitä leikkelemään?Largo kirjoitti:Ihan tavallisella askarteluveitsellä. Mattopuukot muuten ovat hirveän surkeita.
Tina ja valkometalli ovat sen verta pehmeää tavaraa, ettei terä juuri miksikään mene. Vaihtoteriäkin saa melkeinpä eurolla autokuorman.
- The Captain
- Valvoja
Saa kyllä aikamoista runnomista olla, jos noita teriä yhden per figu tuhoaa. Pienin noista on kyllä melkoisen huono(katkeaa suurin piirtein itsestään), mutta nuo kaksi muuta ovat ihan hyviä. Testiraatina on toiminut 3-6 luokkalaisten pienoismallikerho, jolle järkevä toiminta on iso kysymysmerkki.I.C. Wiener kirjoitti:En, mutta en turhaa roskaakaan. Jos menee melkein terä per figu niin ei se kovin halvaksi tuleThe Captain kirjoitti:Et kai meinannut tuohon hintaan laatutavaraa saavasikaan?Biltemalta saa kuitekin myös hyviä työkaluja.
Pakkaus on ainakin muuttunut siitä millainen itselläni on ja nyt siinä on pinsetit. Tiedä tekeekö sitten terillä vieläkään mitään.
USA upotti Estonian, aiheutti Kekkosen kaljun, järjesti jäävuoren Titanicin eteen, tappoi dinosaurukset ja aiheutti myös alkuräjähdyksen.
- I.C. Wiener
- Viesti:
Terät tylysivät ihan naurettavan nopesti itselläni, eikä niillä tehty muuta kuin valujälkiä poistettiin ja jotain pienempiä osia leikattin spruesta irti. Voimaa ei uskaltanut yhtään käyttä kun terä alkoi taipumaan ja figu pureutumaan terään. Voipi olla että laatu on parantunut tai olen saanut jonkun maanantai kappaleen.Pieni Pimeä Mies kirjoitti:Saa kyllä aikamoista runnomista olla, jos noita teriä yhden per figu tuhoaa. Pienin noista on kyllä melkoisen huono(katkeaa suurin piirtein itsestään), mutta nuo kaksi muuta ovat ihan hyviä. Testiraatina on toiminut 3-6 luokkalaisten pienoismallikerho, jolle järkevä toiminta on iso kysymysmerkki.