Imeperial guard
-
Morglun voittamaton
Imeperial guard
Tässä vasta äskettäin ostin imperialguardin codexin pari paketti cadian shock trooppeja,command sguadin ja leman russ battletankin.Mulla olisi muutama kysymys kaartiin liittyen.
1:Ensiksi,kuinka isoja ryhmiä noista guardsmaneista kannattasi muodostaa?Olen ajatellut itse tuollaisia 10 miehen ryhmiä,joissa heavy weabon team vaikka lascannon.
2:Mitkä doctrinet ovat hyödyllisiä,vai onko näille cadianeille valmiiksi jotkut doctrinit?
3:Miten noita sentinelejä sitten ,tekeekö niillä mitään?av 10 panssarit vaan eivät kestä mitään,ja sentinelithän ovat vielä open topped vehiclejä.
4:Entäs sitten nuo consprictit,mites iso ryhmä näitä kannattaisi ottaa?itse vähän epäilen näiden osumatarkuutta,bs 2 on surkea(uskokaa pois,ork pelaajalla on enemmän kuin tarpeeksi kokemusta bs2:desta.
5:Kumpia muten kannattaa ottaa tavallisia russeja vai demolisher?Demolisherin kantama on vaan surkea.
No siinäpä ne olivat,teidän vuoronno vastata.
1:Ensiksi,kuinka isoja ryhmiä noista guardsmaneista kannattasi muodostaa?Olen ajatellut itse tuollaisia 10 miehen ryhmiä,joissa heavy weabon team vaikka lascannon.
2:Mitkä doctrinet ovat hyödyllisiä,vai onko näille cadianeille valmiiksi jotkut doctrinit?
3:Miten noita sentinelejä sitten ,tekeekö niillä mitään?av 10 panssarit vaan eivät kestä mitään,ja sentinelithän ovat vielä open topped vehiclejä.
4:Entäs sitten nuo consprictit,mites iso ryhmä näitä kannattaisi ottaa?itse vähän epäilen näiden osumatarkuutta,bs 2 on surkea(uskokaa pois,ork pelaajalla on enemmän kuin tarpeeksi kokemusta bs2:desta.
5:Kumpia muten kannattaa ottaa tavallisia russeja vai demolisher?Demolisherin kantama on vaan surkea.
No siinäpä ne olivat,teidän vuoronno vastata.
-
Chaplain Lufianus
1. Perusryhmät ovat aina kymmenen vahvuisia,komentoryhmät viiden,ja raskasase-ryhmät kuuden, jäännösryhmillä (remnants) se taas vaihtelee.
2.Cadianeille on oma setti mikä kannattaa hyödyntää,saa pari "ylimääräistä" doktriinia sen mukana.
3.Walker. menee minne tankit eivät pääse ja tuo tulivoimaa mukanaan.Surkea armour on tosin vähän kehnompi juttu.
4.yleisin käyttö on lihamuuri, tai sen variaatio, mielipuoliset rynnäköt ylivoimaisten kohteiden kimpuun toivoen conscript:en pitävän niitä aloillaan.
5.Avomaalla tavallisia, kaupunkeissa ynnä muissa "kuurupiilo"-paikoissa Demolisher.
Edit:4.Hupsis, kysyitkin kokoa etkä käyttöä kahden ryhmän yksiköt ovat yleensä tarpeeksi isoja.
2.Cadianeille on oma setti mikä kannattaa hyödyntää,saa pari "ylimääräistä" doktriinia sen mukana.
3.Walker. menee minne tankit eivät pääse ja tuo tulivoimaa mukanaan.Surkea armour on tosin vähän kehnompi juttu.
4.yleisin käyttö on lihamuuri, tai sen variaatio, mielipuoliset rynnäköt ylivoimaisten kohteiden kimpuun toivoen conscript:en pitävän niitä aloillaan.
5.Avomaalla tavallisia, kaupunkeissa ynnä muissa "kuurupiilo"-paikoissa Demolisher.
Edit:4.Hupsis, kysyitkin kokoa etkä käyttöä kahden ryhmän yksiköt ovat yleensä tarpeeksi isoja.
"To admit defeat is blashpheme againts the Emperor"
Re: Imeperial guard
Perus-guardsmaneista saa vain 10 hengen ryhmiä.Morglun voittamaton kirjoitti: 1:Ensiksi,kuinka isoja ryhmiä noista guardsmaneista kannattasi muodostaa?Olen ajatellut itse tuollaisia 10 miehen ryhmiä,joissa heavy weabon team vaikka lascannon.
Cadianeille on valmiiksi doktriinit (löytyy IG:n codexista), mutta tietenkin saat päättää ne myös itse jos haluat.2:Mitkä doctrinet ovat hyödyllisiä,vai onko näille cadianeille valmiiksi jotkut doctrinit?
Hajoavat kun niitä vilkaisee ikävästi, mutta kunnolla liikkuva heavy weapon on IG:lle herkkua. Ihan käteviä vehkeitä mielestäni. Autocannon-sentinel on ainakin rhinojen tiputtamiseen oikein hyvä. Ja kun ovat niin halpoja pisteissä, niin se Russ todennäköisesti imee tulen näistä.3:Miten noita sentinelejä sitten ,tekeekö niillä mitään?av 10 panssarit vaan eivät kestä mitään,ja sentinelithän ovat vielä open topped vehiclejä.
En ole koskaan pelannut alle 50 hengen conscript-platoonilla. 50 lasgunia rapid-fire etäisyydeltä on varsin ikävä vastustajalle BS2:sta huolimatta. Ja jos näille hankkii flamereita, ei osumaheittoja edes tarvita. Ja meleessä nämä pääsevät kunnolla oikeuksiinsa, varsinkin joitain yksittäisiä kalliita lähitaisteluyksiköitä vastaan.4:Entäs sitten nuo consprictit,mites iso ryhmä näitä kannattaisi ottaa?itse vähän epäilen näiden osumatarkuutta,bs 2 on surkea(uskokaa pois,ork pelaajalla on enemmän kuin tarpeeksi kokemusta bs2:desta.
Tavallinen on varmaan monikäyttöisempi. Demolisheriä en ole koskaan kokeillut, mutta kalliimpi hinta ja lyhyemmän kantaman tykki vähän epäilyttävät.5:Kumpia muten kannattaa ottaa tavallisia russeja vai demolisher?Demolisherin kantama on vaan surkea.
Viimeksi muokannut ale, Ma 21.08.2006 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Darkmage7280
Kuten Lufianus sanoi, kaupungeissa ja muissa runsasmaastoisissa paikoissa on Demolisher omiaan. Onhan se kalliimpi ja tykillä on pienempi kantama, mutta takapanssari on hivenen parempi ja se mahtitykki sitten instakillaa T5 viholliset kuten demoniprinssit. Hellhound tai kaksi siihen kaveriksi ja kaupunkimätöissä vihollinen itkee verta.
Sentinelit ovat hyviä tankinmetsästäjiä ja selustassa räyhääjiä. Deep strikettamalla niitä voi myös pudottaa kinkkisiin paikkoihin. Pelkkä boltterikin voi tosin glanata niitä, joten älä tuo isojen joukkojen näkyville.
Conscriptit taas ovat oivia lihakilpiä. Itsemurharynnäköt vihollisen kalliita lähistelijöitä vastaan maksavat kyllä itsensä takaisin.
Sentinelit ovat hyviä tankinmetsästäjiä ja selustassa räyhääjiä. Deep strikettamalla niitä voi myös pudottaa kinkkisiin paikkoihin. Pelkkä boltterikin voi tosin glanata niitä, joten älä tuo isojen joukkojen näkyville.
Conscriptit taas ovat oivia lihakilpiä. Itsemurharynnäköt vihollisen kalliita lähistelijöitä vastaan maksavat kyllä itsensä takaisin.
Kumpi tulee ensin? Chinese Democracy -plata vai Codex: SieL? Lyö vetoa osoitteessa--
Juupeli, Axl Rose voitti sittenkin. No, uusi veto! Sin City 2 vs. Codex: SieL!
1.Yhdessä ryhmässä on aina 10 miestä, kuten Lufianus saoinkin. Yhteenäs ryhmiä voi olla 2-5 plus komento Junior Officerin johtama komento ryhmä.
2.Valmiit doktriinit löydät IG:n Codexista sivuilta 58-61. mutta jos haluat tehdä ns. "oman kaartin", silloin kannattaa valita sellaiset doktriinit jotka ovat mielstäsi parhaat, ja mahdollisuuksiahan on liki loputtomasti, tai jos et tunnu löytävän hyviä, älä ot yhtään doktriinia. Ihan niikuin itse päätät.
3.Sentinellit ovat tosiaan ihan hyviä takapiruja, kuten muut jo sanoivatki, pitää pari niistä metsässä ja väijyy vihollis-tankkeja tai muuta vastavaa. Ja jos open topped-vehicle häiritsee, sen saa helposti hoidettua pienellä lisäpiste maksulla Vehilcle Upgradella (sivu 36, IG Codex)
4.Itse en conscritejä käytä, mutt kannattaa luottaa muiden vastanneiden lausuntoihin.
5.Russ on yleis hyvä tankki, joka pistää jalkaväkeä ja kaikkea pikku ilkeää kiitettävästi matalaksi, Demolisher taas pamauttaa bunkkerit ja pirut hornan tuuttaan (tai tässä tapauksessa Warppiin).
2.Valmiit doktriinit löydät IG:n Codexista sivuilta 58-61. mutta jos haluat tehdä ns. "oman kaartin", silloin kannattaa valita sellaiset doktriinit jotka ovat mielstäsi parhaat, ja mahdollisuuksiahan on liki loputtomasti, tai jos et tunnu löytävän hyviä, älä ot yhtään doktriinia. Ihan niikuin itse päätät.
3.Sentinellit ovat tosiaan ihan hyviä takapiruja, kuten muut jo sanoivatki, pitää pari niistä metsässä ja väijyy vihollis-tankkeja tai muuta vastavaa. Ja jos open topped-vehicle häiritsee, sen saa helposti hoidettua pienellä lisäpiste maksulla Vehilcle Upgradella (sivu 36, IG Codex)
4.Itse en conscritejä käytä, mutt kannattaa luottaa muiden vastanneiden lausuntoihin.
5.Russ on yleis hyvä tankki, joka pistää jalkaväkeä ja kaikkea pikku ilkeää kiitettävästi matalaksi, Demolisher taas pamauttaa bunkkerit ja pirut hornan tuuttaan (tai tässä tapauksessa Warppiin).
"If you want to live, you better stand up and Fight for it!"
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
Doktriineista hyödyllisimpinä pidetään Iron Disciple, Drop troops ja Close order drill. Ovat halpoja tai ilmaisia ja parantavat kaartia juuri niissä asioissa missä se on muuten huono.
Lisähaarniskaa ja warrior weapons doktriineja kannattaa vältellä. Myös osa muista varuste-doktriineista on melko heikkoja.
Lisähaarniskaa ja warrior weapons doktriineja kannattaa vältellä. Myös osa muista varuste-doktriineista on melko heikkoja.
-
vompovompatti
- Half-breed
Aivan, tankkeja. Mitä vähemmän Guardsmaneita, sitä parempi listavompovompatti kirjoitti:Mechanized toimi ainakin conissa hyvin. Ainut tappio oli minor toiselle kaartille. Vastustajat eivät osaa olettaa välttämättä suurta määrää tankkeja.
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
-
vompovompatti
Onhan tuo hyvä sakki... Nyt kun löysin mechanizedin hienoudet muitakin kuin power armoreita vastaan. Kyllä siellä sain vastaani csm:än, mutta 20-0 pistin sille nenään (en saa tuosta tarpeekseni varmaan ikinä).
Örkit ja ig olivat vaikeimmat vastustajat itselleni koko turneessa.
Vihut: 2 eldaria, csm, ig, örkit.
Örkit ja ig olivat vaikeimmat vastustajat itselleni koko turneessa.
Vihut: 2 eldaria, csm, ig, örkit.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
- dead flesh penalty
Doktriineista yksi hyvin käytännöllinen on camo-vaatetus.
4+ cover savella varustettu kaarti puskassa on hieman hankalampi ampua alas kuin 5+ flakilla avoimessa istuvat. Suhteellisen kallis, mutta pidentää perusmiehesi elinikää paremmin kuin lisäpanssari.
Mikäli siis haluat pitää ne pidempään elossa
4+ cover savella varustettu kaarti puskassa on hieman hankalampi ampua alas kuin 5+ flakilla avoimessa istuvat. Suhteellisen kallis, mutta pidentää perusmiehesi elinikää paremmin kuin lisäpanssari.
Mikäli siis haluat pitää ne pidempään elossa
No on kumma. Kolmen vuoden kokemuskella parhaat tulokset olen saanut minimoimalla tankkien määrän. Perhanan hauraita vehkeitä.Abu kirjoitti:Aivan, tankkeja. Mitä vähemmän Guardsmaneita, sitä parempi listavompovompatti kirjoitti:Mechanized toimi ainakin conissa hyvin. Ainut tappio oli minor toiselle kaartille. Vastustajat eivät osaa olettaa välttämättä suurta määrää tankkeja.
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
And with strange aeons even death may die.
-
Darkmage7280
Jaa-a, itse olen saanut ristiriitaisia tuloksia Lemaneista. IG:tä vastaan ohjukset ja lascannonit(!) enimmäkseen kimpoilevat, Marsuja vastaan taas Greater Daemon ja Chees-- anteeksi, Assault Cannon repivät vaivatta hajalle. Enpä luovu silti. Ne battle cannonit ovat aika jyrmyjä kurmoottamaan jopa power armoreita.
Kumpi tulee ensin? Chinese Democracy -plata vai Codex: SieL? Lyö vetoa osoitteessa--
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
"I like your men, but I need more tanks", kuten IG sanonta sanoo.
Mutta tosiasia on että tankki voi tuhoutua yhteen osumaan, mutta isompikin ryhmiä tulee ampua moneen kertaan ennen kun ne tuhoutuvat. Mutta toisaalta tietyt aseet eivät taas vaikuta tankkeihin mitenkään. Tämän takia tulee kysymys. Ottaako riskin ja tankin, ja selviää tavallisesta bolter tulosta vaivatta, mutta vaarana yhden hitin kuolema lassiin.
Mutta tosiasia on että tankki voi tuhoutua yhteen osumaan, mutta isompikin ryhmiä tulee ampua moneen kertaan ennen kun ne tuhoutuvat. Mutta toisaalta tietyt aseet eivät taas vaikuta tankkeihin mitenkään. Tämän takia tulee kysymys. Ottaako riskin ja tankin, ja selviää tavallisesta bolter tulosta vaivatta, mutta vaarana yhden hitin kuolema lassiin.