Kentän koko?
Kentän koko?
Millasilla kentillä maastollisesti pelaatte ja millainen on kenttänne koko? ja miten sen asettelette (random, toinen laittaa, molemmat laittaa)
Mun mielestä on kiva laittaa kenttä yhes et siitä tulee kivan näköinen... ja tulevalla kentällä se on helppoa ilman et siitä saa maastollista etua koska mulla tulee toimittamaan kentän virkaa kaksi ovea eli mitat on 6'x6' muistaaksein. puolien valinnassa siis voi ottaa yhden neljästä sivusta entisen kahden sisään. Erikois skenaarioissakin keskelle voi kyhätä hyvin, tosin keskellä voi olla hieman liikuttelu hankaluuksia.
Ja ei kun TAU Cityfight kenttä pydeen. Ai joo onko cityfight kirja kannattava TAU pelaajalle, eli onko siel mitään ihmeellistä mitä voisi ottaa huomioon jo kenttää väsätessä.
Mun mielestä on kiva laittaa kenttä yhes et siitä tulee kivan näköinen... ja tulevalla kentällä se on helppoa ilman et siitä saa maastollista etua koska mulla tulee toimittamaan kentän virkaa kaksi ovea eli mitat on 6'x6' muistaaksein. puolien valinnassa siis voi ottaa yhden neljästä sivusta entisen kahden sisään. Erikois skenaarioissakin keskelle voi kyhätä hyvin, tosin keskellä voi olla hieman liikuttelu hankaluuksia.
Ja ei kun TAU Cityfight kenttä pydeen. Ai joo onko cityfight kirja kannattava TAU pelaajalle, eli onko siel mitään ihmeellistä mitä voisi ottaa huomioon jo kenttää väsätessä.
Pelataan yleensä 3,5' x 4,5' about tai isommalla.. riippuu pelipaikasta....
Molemmat pelaajat asettavat maastoa ja muokkaillaan että tulee kivan näköne maasto jne ja tasapainonen.
Ihan sopivia kenttiä ollut tommosella alustalla
edit:
nykyään pelataan 5-6' x 4-5' kokoisella kun saatiin tiloja käyttöön...
Molemmat pelaajat asettavat maastoa ja muokkaillaan että tulee kivan näköne maasto jne ja tasapainonen.
edit:
nykyään pelataan 5-6' x 4-5' kokoisella kun saatiin tiloja käyttöön...
Viimeksi muokannut Kuuker, Ke 08.01.2003 16:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Myytävänä Necron Armeija... yv jos kiinnostaa..
Re: Kentän koko?
Yleensä pelaan 6'x4' pöydällä. IMHO mitä isompi sitä parempi mutta 8 jalkaa on vähän turhan iso meille :-( 4 jalkaa leveällä tulee nopeasti ahdasta...
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
vähän tuo on pienenlainen mutta kyllä siinä niitä tuhannen pisteen pelejä on ihan hauska pelata, tosin on siinä isompiakin(1500pts) pelattu (itseasiassa aika paljon).Kuuker kirjoitti:Pelataan yleensä 3,5' x 4,5' about tai isommalla.. riippuu pelipaikasta....
The same line three times. The same line three times. The same line three times.
mä saan hierottua jus just kasaan tuhannen pojon TAU lössin, nin mua ei haittaa tuommoinen 6 jalan kenttä.. onpahan lääniä mihin paeta.
Mä tykkään isoista kentistä kun tuppaa realistisuudenkin kannalta oleen vähän noi ahtaat deployment zonet älyttömiä. Luulis et Imp guard komentajakin saisi järkät poppoonsa haluamalla tavalla hyökkäykseen tuskin on emperor määrännyt että koko osastosi tulee laittaa yhtä aikaa tämänkokoiselle alueelle....
Mä tykkään isoista kentistä kun tuppaa realistisuudenkin kannalta oleen vähän noi ahtaat deployment zonet älyttömiä. Luulis et Imp guard komentajakin saisi järkät poppoonsa haluamalla tavalla hyökkäykseen tuskin on emperor määrännyt että koko osastosi tulee laittaa yhtä aikaa tämänkokoiselle alueelle....
- The Captain
- Valvoja
Niin, mutta 40K taistelut kuvaavatkin usein vain pientä osaa isommasta taistelusta, eil yhtä hyvin voi kuvitella, että vastaavanlainen taistelu on käynnissä 70 viereisellä pöydällä, joten se juuri sinun IG-osastosi mahtuu juuri ja juuri kulkemaan siitä 6 - 8 jalan levyisestä kohdasta.Chrome kirjoitti:Mä tykkään isoista kentistä kun tuppaa realistisuudenkin kannalta oleen vähän noi ahtaat deployment zonet älyttömiä. Luulis et Imp guard komentajakin saisi järkät poppoonsa haluamalla tavalla hyökkäykseen tuskin on emperor määrännyt että koko osastosi tulee laittaa yhtä aikaa tämänkokoiselle alueelle....
Reservitkin ovat olemassa joissakin skenaarioissa.
Meidän peliporukassamme yleensä joku kolmas tekee maaston, niin ainakin tulee (periaatteessa) tasapuolinen maasto. Maastoa on yleensä sen verran, että suurin osa väestä pääsee suojaan pelin alussa (ettei tule näitä Kotkan Bloody Sunday -tapauksia, jossa deldarit jäivät avomaastossa aika heikoille), mutta ei kuitenkaan niin paljon, ettei shooty-armeijoilla olisi mitään mahdollisuuksia. (Taut ovat silti hävinneet useimmat pelinsä meillä päin, BT:t ja DE:t taas voittaneet - tosin Laticuksen kolmen Leman Russin IG taitaa olla vielä vailla voittajaansa...)
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-
Hellbender
- Viesti:
Mitä maastolla voidaan tasoittaa kummasti.Ghazghkull kirjoitti:Jos on iso kenttä, etu on shooty-armeijoilla.
Jos on pieni kenttä, etu on hth-ameijoilla.
Näin yksinkertaista se on.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Pitää olla isokenttä ja mielummin paljon maastoa kuin vähän, tosin silläkin on väliä mitä se maasto on. Kentästä saa äkkiä hölmön tuntuisen kun sinne lataa vaan rojua.. pikkumettiä jokapaikassa tai sit pieniä kukkuloita, juuri semmoisii joissa ajoneuvo saa hulldownin. Liia mettäkin pilaa ilon et sekään ei oo hyvä
Realistisimmat saattaa olla mielestäin juuri talojen alueet eli cityfight tai sitten farmin piha-alue.
Sen mitä mä armeijassa opin hyökkäämisestä siin siinä ei ollut komppaniaa ängetty niin tiiviiksi et ei oo metriä tilaa seuraavaan. Tällä haluan ajaa sitä takaa että 40k:n pelit eivät mielestäni simuloi osaa isosta hyökkäyksestä vaan enemmänkin pienosastojen kahinaa.
Armeijassakin sanottiin et jos hyökätään ni pitäs hyökätä kymenkertaisella ylivoimalla, siihen kai IG pyrkii mut ei meille sanottu et kaikki änkee kerralla kentälle :lol:
Eikö se oo Epicin tarkoitus vetää noi isot rähinät
Sen mitä mä armeijassa opin hyökkäämisestä siin siinä ei ollut komppaniaa ängetty niin tiiviiksi et ei oo metriä tilaa seuraavaan. Tällä haluan ajaa sitä takaa että 40k:n pelit eivät mielestäni simuloi osaa isosta hyökkäyksestä vaan enemmänkin pienosastojen kahinaa.
Armeijassakin sanottiin et jos hyökätään ni pitäs hyökätä kymenkertaisella ylivoimalla, siihen kai IG pyrkii mut ei meille sanottu et kaikki änkee kerralla kentälle :lol:
Eikö se oo Epicin tarkoitus vetää noi isot rähinät
-
Nightbringer
-
factordunk
-
Armageddon
-
Panu Nahka
Itse olen pelannut aina n. 50"x25" kokoisella pöydällä.
FBssä meininki menee kyllä vähän hektiseksi kun kaksi n. 2000 pointsin armeijaa mättää, ei oikein mahdu tekemään mitään monimutkaisia kuvioita.
40kssa meno on sentään vähän hidastempoisempaa.
Maastoa on pöydällä lähes aina n. puolet pöydän alasta täynnä, mutta silti voitto tuntuu menevän ampuville armeijoille, esim. viimeksi IGni voittivat kaksi kertaa peräkkäin kaverin örkit täysin murskaavasti.
FBssä meininki menee kyllä vähän hektiseksi kun kaksi n. 2000 pointsin armeijaa mättää, ei oikein mahdu tekemään mitään monimutkaisia kuvioita.
40kssa meno on sentään vähän hidastempoisempaa.
Maastoa on pöydällä lähes aina n. puolet pöydän alasta täynnä, mutta silti voitto tuntuu menevän ampuville armeijoille, esim. viimeksi IGni voittivat kaksi kertaa peräkkäin kaverin örkit täysin murskaavasti.
-
Armageddon
-
Itiöpesäke
6' x 4' = 72" x 48" !!!
Oma pöytäni on 8' x 4' vanhasta liukuovesta tehty. Tosin 2' reunasta toimii varastoalueena, eli kenttä on käytännössä GWn suositusmitta.
Maasto yleensä on paikalla viime pelistä, ja vieras úsein vähän järjestelee sitä lisää. Täällä maasto on aika bunkkeri-rauniopohjasta ja mettää harvoin näkee saati kukkuloita. Tosin Ishmael aina välillä täällä pelatessaan raahaa kukkuloita yms. mukanaan.
Oma pöytäni on 8' x 4' vanhasta liukuovesta tehty. Tosin 2' reunasta toimii varastoalueena, eli kenttä on käytännössä GWn suositusmitta.
Maasto yleensä on paikalla viime pelistä, ja vieras úsein vähän järjestelee sitä lisää. Täällä maasto on aika bunkkeri-rauniopohjasta ja mettää harvoin näkee saati kukkuloita. Tosin Ishmael aina välillä täällä pelatessaan raahaa kukkuloita yms. mukanaan.
Ensimmäisenä itiöt
seuraavana lictorit
jonka jälkeen hivet
viimeisenä ripperit
seuraavana lictorit
jonka jälkeen hivet
viimeisenä ripperit
Maasto ?? Mitä se on ?? Voiko sitä syödä ??
No on meilläkin sitä maastoa(5 kukkulaa/kukkulan palaa, pieni joki(pahvi läpyskä), difficult terrainia ja 3 rakennusta(vanhan laitoksen alotusboxista(that's to you Aerchon
)) eli mun yyber shoottaava Empire on aika voitokas. Lauta meillä on jotain kokoa 58"x50" Eli aika outo lintu... Pitäis saada toinenkin lauta ja paikka mihin sen pistää...
No on meilläkin sitä maastoa(5 kukkulaa/kukkulan palaa, pieni joki(pahvi läpyskä), difficult terrainia ja 3 rakennusta(vanhan laitoksen alotusboxista(that's to you Aerchon
Tätä viestiä ei ole testattu kasviksilla eikä siinä mahdollisesti näkyviä perunoita ole vahingoitettu.
Jengimme on iät ja ajat pelannu 4' x 6'6'' kokoisilla kentillä, joka on tehty kahdesta rautakaupassa myytävistä rakennusstyroksilevystä. Levyyn kun liimaa ruohomaton tai vaikka mustaa kartonkia saa kevyen mutta kestävän pöydän, joka on vielä helppo säilöä (yksi levy on 120cm x 100cm). Lisäks 5-10 cm styroksiin voi kaivaa jokia tai juoksuhautoja.
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat