"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Nurglen Standardinkantaja (UUSIA KUVIA 15.8 VALMIS!)

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Nurglen Standardinkantaja (UUSIA KUVIA 15.8 VALMIS!)

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Muutaman pelifigun jälkeen on taas aika koittaa vähän muuta. Olen jo pitkään miettinyt jotain sopivaa figua johon voisi harjoitella taas jotain uutta, kuten noita freehandeja. Pitkään mulla oli joku iinspiraationpuute tai muu vajaavuus, kun ei oikeinkeksinyt että minkä voisi maalata ja jos keksikin nini sellasta figua ei ollut juuri hyllyssä tai laatikoissa. Lopulta päädyin palaamaan tuohon nurglen banskun kantajaan, jonka tekemistä olin jo suunnitellut aikoja sitten.

Konversio on tavallaan aika yksinkertainen, mutta IMO ihan toimiva. Koska en osaa skulptata juuri mitään siististi, niin tyydyn käyttämään noita valmiita osia.

Uutta kuvaa:

KuvaKuva
KuvaKuva

Kuva on muunnos eräästä Mark Gibbonsin vanhaan kaamoskirjaan piirtämästä kuvasta. Vähän hankalaa kyllä toi kaksiulotteisten kuvian maalailu, mutta ehkä tosta jotain tulee.

EDIT: Kuten näkyy, itse kantaja onkin jo valmis, mutta enää pitää viimeistellä lippu ja laittaa se kiinni. Tässä kuitenkin kuvia ilman lippua, koska se tuppaa tulemaan vähän eteen, joten halusin kuvia myös ilman lippua.
Viimeksi muokannut Gorkiporki, Ti 15.08.2006 21:30. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Lukkimus

Viesti Kirjoittaja Lukkimus »

Hieno lippuhan tuo on. Kelpaa tommosta heilutella kentällä.
Ainoa mikä hämää on tän cheerleaderin aikas tikissä oleva kroppa. Kunnon Nurgle fanilla pitää olla mahaa. Sen kun lisäät niin on hyvä.
Gorkiporki

Nyt ainakin tuo kuva on hyvin pitkälti valmis joten ehkä siitä voikin jo sanoa jotain.

Kuva
Mutta tommonen siitä nyt sitte tuli....

Mitä mahan lisäämiseen tulee, niin kuten sanoin, jätän se tekemättä. Jotain paiseita nyt voisi tietenkin lisäillä tuolle. Tai tietty jos löytäisin jonkun muun kantajan niin lipun voisi lyödä sille.

EDIT:lippu päivitetty
EDIT2: Valmis lippu...Tai oikestaan tämän viestin voisi halutessa poistaa. Kun kuva sama kuin yllä
Viimeksi muokannut Gorkiporki, Ti 15.08.2006 21:07. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Andi

Viesti Kirjoittaja Andi »

Ei hemmetti tuo lippu on upea. Yksi hienoimmista lipuista mitä olen koskaan nähnyt. Odotan innolla valmista figua. ;)
Dalamar kirjoitti: Myymme halpaa suuseksiä.
Pesis

Viesti Kirjoittaja Pesis »

Lippu on todella näyttävä ja eiväthän nuo taidot ainakaan ruosteessa olleet, tai jos olivat niin haluampa nähdä uuden lipun harjoittelun jälkeen ;) . Minun mielestäni tuo ei kyllä vaan ole kovin nurglemainen freehandi, mutta saatpahan sen muillekkin kaamos armeijoille sovitettua sitten.
patsy02 kirjoitti:Useless as they may be, the horses still need their knights for the extra armour save.
http://2011.piraattivaalit.fi/
togottaja

Viesti Kirjoittaja togottaja »

Lipusta pidän todella mutta tyyppi ei jostain syystä vakuuta, ei oo nurglemainen ainakaan näin WIP-vaihees.
LAitahan sitte kuvaa valmiistakin figusta kun muiden tuotokset kiinnostaa ku itekki oon hääränny nurglea jo muutaman vuoden(varmaan näätte lähiaikoin temoinirinsessani).
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Toi freehandi on kyl laatutyötä.
Gorkiporki

Uutta kuvaa yllä ja tänään luvassa kuva koko ukosta bannereineen. Olen tuossa yllä selittänytkin tätä banneritonta kuvaa.
Nitrone

Viesti Kirjoittaja Nitrone »

Aivan tajuttoman hieno figu! Tuo lippu on erittäin hienosti maalattu. Itse pidän myös noista figuin metalleista.
"Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils" - Louis Hector Berlioz
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Sori, mutta mulle tulee ensimmäisenä mieleen "ihan kiva".

Tekniikkasi on oikein hyvä ja etenkin freehandi on tosi taidokkaasti toteutettu. Mutta jotenkin tästä tuntuu puuttuvan se jokin. Ehkä se johtuu väreistä, jotka tuntuvat vähän irrallisilta (olisi ehkä voinut sävyttää enemmän yhteen). En osaa sanoa.

Kokonaisuutena kyllä tosi hyvä, ehkä vähän parempikin. Jos osaisin sanoa mitä figusta mielestäni puuttuu, kertoisin kyllä heti. :)
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Drâyhèn

Viesti Kirjoittaja Drâyhèn »

Nättihän tosta tuli, ei huono, ei paras, kirkasta keskitasoa ylempänä. 8½.

Siisti banneri, siisti kantaja, jokin jää uupumaan, jokin radikaali sävy tai esine.
Muuten on ihan uber hieno, beissistä etenkin plussat kotiin.
Muita selittelyitä ei tartte? Kaikki sanottu. :P
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
Drak
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Drak »

Lippu on hieno. Itse kantaja on minun makuuni liian kirkas, eikä näytä oikein nurglemaiselta.
applepie

Viesti Kirjoittaja applepie »

Day kirjoitti:Sori, mutta mulle tulee ensimmäisenä mieleen "ihan kiva".

Tekniikkasi on oikein hyvä ja etenkin freehandi on tosi taidokkaasti toteutettu. Mutta jotenkin tästä tuntuu puuttuvan se jokin. Ehkä se johtuu väreistä, jotka tuntuvat vähän irrallisilta (olisi ehkä voinut sävyttää enemmän yhteen). En osaa sanoa.

Kokonaisuutena kyllä tosi hyvä, ehkä vähän parempikin. Jos osaisin sanoa mitä figusta mielestäni puuttuu, kertoisin kyllä heti. :)
Pitää ikävä kyllä yhtyä dayn kommenttiin, tekniikkasi on taas tunnetuisti aivan mauttoman hyvää, mutta muutama asia pistää aika ikävästi silmään. Bannerin freehand on toki todella hienosti tehty, mutta jotenkin liian hilpeän ja sarjakuvamaisen näköinen ja mieleen tulee väkisinkin gobbot.

Muutenkin figu näyttää vähän ristiriitaiselta, lihaksikas paidaton atleetti-uros tuo itselle huomattavasti enemmän mielleyhtymiä slaaneshiin ja khorneen kuin nurgleen, jotenkin sitä nurglemaista synkkyyttä ja epätoivoa puuttuu kuvasta. Luulisin sen johtuvan siitä, että vaikka väreissä on kontrastia runsaastikin keskenään, on jokaisesa värissä kuitenkin suht pieni ero varjon ja valon välillä. Tämä luo joskus ikävästi vähän muovisen vaikutelman, kun se yhdistetään saumattomaan blendiin.

Ja day tosiaan mainitsi niistä väreistä, minusta figu kaipaisi jonkinlaista teemaa päävärien suhteen, oliivin vihreä ja pinkihtävä iho on aika hassu yhdistelmä, ja muutenkin samaa väriä ei tunnu kahdesta paikkaa figusta löytyvän. Ei niin, että se olisi kovin paha asia, mutta jotenkin hajanainen mielikuva jää tuosta. Jostain syystä olen omalla kohdalla huomannut että on huomattavasti helpompaa saada luonnollisen näköistä jälkeä kun tummemmat osat ovat keskemmällä ja syvemmissä osissa figua ja vaaleat enemmän reunoilla, kaipa siinä se kolmiulottuisuus saa ilmaista korostusta.

Toisaalta arvosteluun vaikuttaa aina katsojan mieltymykset, ja kun itse pidän "eeppisestä" maalaustavasta tyyliin värit blendautuvat suht tummasta vaaleaan ja armeijassa/figussa on selvä väriteema, esim sama väri lipussa ja kaavussa ym. vastaavaa, niin jää hyvä tekniikkasi liian vähälle huomiolle.

Mutta siis itse näkisin syyksi tuolle "ihan kiva" lookille sen, että figusta tulee enemmän mieleen goblinien pressusta tehtyä lippua kannatteleva gladiaattori, kuin epätoivoisen kuoleman armeijan lipunantaja. Tuntuu vaan että ainoa asia mistä nurgle tulee mieleen on lippu, joten ehdottaisin että vaihtaisit lipun(ei noin hienon päälle kannata maalata) ja laittaisit tilalle jonkun muun armeijan bannerin, tuota lippua voisi sitten käyttää jossain enemmän nurglemaisessa figussa.

Eli hieno figu, mutta loistava maalaustaitosi hukkuu liikaa minusta hieman liian tasaisiin ja keskenään aavistuksen epäsopiviin väri-valintoihin ja suht epänurglemaiseen figuun.
To be Ulverized...
Finklestein

Viesti Kirjoittaja Finklestein »

Ihan hauska...

Lippu on kuitenkin liian sarjakuvamainen. Tuosta tulee mieleen lähinnä nelos ja vitos edition. Turhia örkkimäisiä ruutulipun tynkiä olet sinne myös maalaillut. Ukko itse voisi ihan yhtähyvin olla vaikka undivided. Minkäänlaisia nurglemerkkejä ei näy.

Yksinkertaisesti todella tylsä ja täysin persoonaton.
"mul on pieni marine armeija jos on ; vast 10 marinee ja 1 tankki" -nöhö
Gorkiporki

Kiitos kommenteista. Lähinnä tässä projektissa itseäni ärsytti se että GW ei ole oikein jaksanut koskaan väsätä noita Battlestandardin kantajia muuten kuin army dealin mukana. Ja aika kaukana nurglemaisesta sekin on. Eli minusta sopivia figuja oli aika vähän, jos ei osaa skulptata kunnolla. Ja luottakaa pois kun sanon että jos olisin ruvennut vääntämään jotain mahaa tai roikkuvia suolia sille, niin se näyttäisi paljon pahemmalta. Enkä tarkoita että positiivisella tavalla. Toki ihon olisi voinut kokeilla varjostaa vihertävällä, mutta meni jo. Ensikerralla jotain muuta.
Lippu on kuitenkin liian sarjakuvamainen. Tuosta tulee mieleen lähinnä nelos ja vitos edition. Turhia örkkimäisiä ruutulipun tynkiä olet sinne myös maalaillut. Ukko itse voisi ihan yhtähyvin olla vaikka undivided. Minkäänlaisia nurglemerkkejä ei näy.
No nelos ja vitosalaitoksen armybookista tuo kuva onkin otettu. Ja itseäni se ei häiritse, että se on kenties sarjakuvamainen. Nurglen symboli se kuitenkin on. Tai alkuperäisessä kuvan kallossa enemmän sarvia ja roikkuva kieli, mutta eipä sen yleisilme minusta muuttunut niin radikaalisti. Pidin kuitenkin jotain perus kaamoksen tähtisakaraa aika tylsänä. Mutta sille ei toki voi mitään jos se vaikuttaa tylsältä nytkin. Loppujen lopuksi halusin tosiaan harjoitella noita freehandeja ja tarvitsin sopivan alustan sille. En sentään valinnut ihan perus varrua kantajaksi koska se vasta olisikin ollut tylsää.
T3ro

Viesti Kirjoittaja T3ro »

Onko konvattu? Ajattelin nurglea ruveta keräämään, mutta en gw:n sivuilta löytänyt tuommoista standard bearderia kuin sulla.
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Aika törkeän tyylikäs, näitä ei nääkkään jokapäivä. Freehandit ovat kertakaikkiaan upeita. Miinuksena se että itse ukkeli ei ole juurikaan järin nurglemainen. Well, eipä se mikään häpeä ole vaikka osaakin maalata yli "nurglemaisen" tason.
Gorkiporki

Space Wolf kirjoitti:Onko konvattu? Ajattelin nurglea ruveta keräämään, mutta en gw:n sivuilta löytänyt tuommoista standard bearderia kuin sulla.
Siis ihan petomiehestähän tuo on väsätty. Lähinnä siihen on lisätty vain muutama osa, kuten empiren jalkasuojat, ogre lippu sekä kaamos warrun kypärä.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Mulla on vielä kypsyttely vaiheessa moni asia, mikä 'Conissa tuli ilmi ja joihin argumentteihin en kyennyt antamaan muuta kuin "Musta tuntuu"-nyrpistelyä, joista osaa ilmenee tässäkin figussa hitusen. Ihan täysipainoista ja valmiiksi pureskeltua vastausta en kykene välttämättä siis nyt antamaan, mutta tuskinpa haittaa, jos heittelen muutamia potentiaalisia pointteja, joiden paikkansapitävyyttä jokainen saa pureskella itse ja hioa.

Alkuhöpinän jälkeen asiaan, eli itse nappulaan. Komea nappihan tää on teknisesti ja siitä iskee ainakin itselleni juuri se fiilis, minkä pohjalta lähdit ilmeisesti nappia maalaamaan - tekniikkaharjoitus, halu maalata jokin tiettykohta tai tietyllä tekniikalla. Tämä ilmenee mielestäni erinomaisesti siinä, että vaikka figu on teknisesti hyvin eheä, yksittäiset kohdat eivät pompi raivostuttavasti silmiin tms. niin silti figusta jää hyvin pinnallinen, tunnelmaton ja tarinaton maku. Painotan palautteen nyt ennemmin tyylillisiin seikkoihin, joita tosin ei ilmeisesti figussa haettu, mutta nähtyäni useita figujasi, on mielestäni tekniikkasi kohdallaan, mutta tyylillisesti on hitusen haeskelun makua siitä, miten rakentaa figusta muutakin kuin pintakuori.

Tyylillisesti metallit näyttävät varsin realismin hakuisilta ja synkkään maailmaan sopivilta. Sen sijaan freehandit joita olet tehnyt, ovatkin sarjakuvamaisia ja varsin karkkimaisia. Iho ja lippukangas menee myös pitkälti sarjakuvamaiseen karkkiuteen, kun taas alusta, kaviot turkikset ja kenties lipun varsi ovat taas edustavat synkempää makua. Eli tässä on mun mielestä hitusen ristiriitaisuutta genren valinnan suhteen, se tosin että genre valinta olisi yksiselitteinen ei välttämättä lisäisi tunnelmaa tai sanomaa figuun, mutta parantaisi ehkä hitusen ja oikein hoidettuna saattaisivat tuoda tunnelmaa sillä, että kuvaataankin ennemminkin maailmaa kuin itse figun hahmon tarinaa. Ei sekään paha idea ole kuvata figun kautta maailmaa ja jättää hänen henkilökohtainen tarinansa tai muuten sanoma väliin, mutta nykyisellään tykkään henk.koht. enemmän itse figun tarinaa kertovista. Mikäli tuohon maailman kuvaamiseen mentäisiin, niin suosittelisin tummempaa ja murrettua ihoa pienin arvin, sekä murretumpaa sävyä lippuun (tai ainakin lisää likaa!), jossa synkempi logo (esim. nurglen merkki) toteutettuna realismihakuisemmin lisättynä taistelun jälkiin basessa. Tällöin voisin ajatella, että lipunkantaja ei ole olellinen seikka - vaan lippu. Sota jyllää ja Nurgle nousee (lippu symbloi hyvin tätä), kantajan tarina ei ole merkittävä.
Mikäli vedettäisiin sarjakuvamaiselle linjalle, niin näkisin mielelläni varsin överiksi vedetyn parodian ennemminkin. Sitä en ole mietiskelly & pureskellut tarpeeksi, jotta alkaisin siihen viskomaan ideoita tähän.

Mut yleisesti ottaen luulisin, että sun kannattaisi alkaa etukäteen miettimään mitä haluat kuvata, millaisen tunnelman jne. luoda ja vaikkapa kirjoittamaan etukäteen pienen tarinan työstä, jota sitten lähdet toteuttamaan ja kertomaan koko tarinan yhdellä työllä. Työn ei tarvitse siis olla suoraan yksittäinen tiettykohtaus, vaan siellä saa olla erilaisia seikkoja, jotka eivät olisi fiksuja mikäli ne screenshotteja tarinasta. Esim. ruumiita nähdään usein figujen kantavan ja poseerausasennossa ruumiin kanssa olo on usein aika epätodennäköinen tapahtuma. Mikäli kuitenkin pitäisi yhdellä kuvalla kertoa tarinaa, voisikin se toimia. Toinen vaihtoehto on toki ilmentää tarinasta yksi kohta suoraan sellaisena mitä se ilmeni. Samaten toki voisit kokeilla joskus kokeilla kuvata jotain tunnetta tai kenties jotain muistoa, jollaisia melkein meillä jokaisella on. Esim. Lapsen pelkoa, että komerossa on mörkö, vaikka aikuinen ei ymmärrä sitä tai sitten kuinka jännittävää oli pienenä mennä junalla. Mitenkäs olisi se järjetön itsevarmuus ja kapinahenki, jossa todettiin opettajien olevan mälsiä ja huumorintajuttomia tosikkoja? Nuo lienee kaikki kokeneet, joko itse tai sivustakatsojina. Luulen, että tällänen harjotus voisi olla ihan opettavaista, tai sitten ei.

Noh, enköhän mä oo höpissyt tarpeeks tältä erää.

ps. Beastmanilla loistaa nännien maalaus poissaolollaan.
pps. Mitä noi punaset kohdat lipussa on? Lihakimpaleita? Jalokiviä?
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Lumppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lumppu »

Krhm.Itsekkin kerään beastmenejä,ja olen surkea maalaamaan sitä ihoa(Siis gorien ja ungorien).

Vinkkejä mestarilta Gorki? :)
"Entä mitä syötte aamupalaksi? Minkäväriset kalsarit teillä on?" - Matti Niemelä.
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”