40k nettiroolipeli??
Tätä on helppo mallintaa esim. tuossa nimenomaisessa PlanetSidessa olevalla "Cone of Fire", systeemillä. Eli laukaukset eivät koskaan lähde millintarkasti sinne missä on tähtäimen keskipiste vaan leviävät kartionmuotoiselle alueelle niinkuin oikeassakin elämässä. Kyykystä yksittäisiä laukauksia ammuttaessa kartio on tietty pienempi kuin juostessa sarjaa laukoessa.Saunis kirjoitti:Tuossa voisi olla ongelmana esim, örkkien ammuntatarkkuus.Tom_Gore kirjoitti:Enemmänkin toivoisin että pelistä tulisi PlanetSide-tyyppinen massiiviräiskintä.
Örkeillä tuo kartion "peruskoko" olisi vain suurempi. Ei sen kummempaa.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
- pikkupoika
- pikkupoika
Juup, niinhän se taitaa olla. Mutta oletkos koskaan sattunut kuulemaan, että johonkin pelimaailmaan liittyen voitaisiin tehdä monenlaisia pelejä? Vertaileppas nyt aluksi vaikka Fantasy Battlea ja Blood Bowlia. Sama maailma, mutta pelit lähestyvät tuota maailmaa hieman eri näkövinkkelistä, eikös vain. Samatenhan 40k:n maailmaan liittyen on tehty jo lukuisia PC-pelejä (tosin nämä lienevät lähes kaikki strategia-tyyppisiä), joten eiköhän sinne joukkoon aina yksi nettiropeltelukin mahtuisi..Trooper kirjoitti:Miksi kaikki luulee Wh40k:ta Roolipeliksi? Se on Strategy battle game eikä mikään Roolipeli.
Can't feel the beating, can't beat the feeling..
Yksi asia mikä häiritsee on peleissä se että armori kuluu pois.
Niet.ei naäin boyz.Esim mariineilla ratkeaa ampumakohdan ja määrän mukaan se meneekö kuti läpi vai ei.Eli armori ei kulu pois.tietyt aseet kaataa termarinkin yhdestä kunnon laakista.Mutta yksi asia häiritsee.
Miten imperial guardien heavy weapon squadit toteutettas.
Ja toinen:Millä kikalla saatas pelaajat toimiin yhessä?Sillä pelejä tyyliin "sut pudotetaan puolialastomana puukon,pistoolin ja yhden lippaan kanssa vihollisen selustaan,herra on hyvä ja pelastaa mailman"on jo ihan liikaa!!!
Lisäksi pari asiaa olisi ihan kiva välttää,varsinkin suurin osa Firestartterin/warriorin lapsentaudeista.Esim laseraseissa oli selkeät lippaat.Boltgunit ampuivat kovimmillaan 2 burstia.Valkyrien pystyi tiputtamaan pulseriflellä.JA MIKÄ PAHINTA:ruudulla saattoi rullata miljoona vihua ja parhaimillaan jopa 3 omaa miestä!!!WAU!!!
Lisäksi kaikkien laseraseiden perinteinen piu-piu ääni olisi mukava korvata koska lascannonilla roiskiessa ei välttämättä haluaisi kuulla *piu* ääntä, koska jotenkin pelaajalle pitäisi kehittää kuva siitä,että hei!!Sulla on nyt kädessä imperiumin supertappo vehje!!Ja miksei susta tunnu siltä?Vastaus:*pam*pam*pam*.Mitäsmitäsmitäsmitäs milläs nallipyssyllä se neiti sielää roiskii???
Niet.ei naäin boyz.Esim mariineilla ratkeaa ampumakohdan ja määrän mukaan se meneekö kuti läpi vai ei.Eli armori ei kulu pois.tietyt aseet kaataa termarinkin yhdestä kunnon laakista.Mutta yksi asia häiritsee.
Miten imperial guardien heavy weapon squadit toteutettas.
Ja toinen:Millä kikalla saatas pelaajat toimiin yhessä?Sillä pelejä tyyliin "sut pudotetaan puolialastomana puukon,pistoolin ja yhden lippaan kanssa vihollisen selustaan,herra on hyvä ja pelastaa mailman"on jo ihan liikaa!!!
Lisäksi pari asiaa olisi ihan kiva välttää,varsinkin suurin osa Firestartterin/warriorin lapsentaudeista.Esim laseraseissa oli selkeät lippaat.Boltgunit ampuivat kovimmillaan 2 burstia.Valkyrien pystyi tiputtamaan pulseriflellä.JA MIKÄ PAHINTA:ruudulla saattoi rullata miljoona vihua ja parhaimillaan jopa 3 omaa miestä!!!WAU!!!
Lisäksi kaikkien laseraseiden perinteinen piu-piu ääni olisi mukava korvata koska lascannonilla roiskiessa ei välttämättä haluaisi kuulla *piu* ääntä, koska jotenkin pelaajalle pitäisi kehittää kuva siitä,että hei!!Sulla on nyt kädessä imperiumin supertappo vehje!!Ja miksei susta tunnu siltä?Vastaus:*pam*pam*pam*.Mitäsmitäsmitäsmitäs milläs nallipyssyllä se neiti sielää roiskii???
- Apocalypse
Tämä on helppo toteuttaa taitosysteemillä, jossa jokainen pelaaja voi osata käyttää vain tiettyä valikoimaa aseita ja varusteita. Edelleen ko. PlanetSidessa homma toimii, jopa hieman liian hyvin siinä mielessä että kunnon massahyökkäystä ei hevillä pysäytetä ellei itsellä ole vielä suurempaa massaa tai sitten kasaa käsittämättömän taitavia pelaajia.Anaheim kirjoitti:Ja toinen:Millä kikalla saatas pelaajat toimiin yhessä?Sillä pelejä tyyliin "sut pudotetaan puolialastomana puukon,pistoolin ja yhden lippaan kanssa vihollisen selustaan,herra on hyvä ja pelastaa mailman"on jo ihan liikaa!!!
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
Eve onlinen moottori voisi tomia itseasiassa hyvin. Kaikki valtiot korvataan imperiumilla jossa on eve tyyliin eri bloodlineja. NPC piraatti corporaatiot olisivat sitten Tau imperiumi, orkki claanit jne. Concordi korvataan imperial fleetilla ja joissakin tapauksissa space marine laivastolla.Half-breed kirjoitti:Jolloin peli olisi vain EVE:online 40k:n maailmassa.The Captain kirjoitti:Jos siis yksittäisellä hahmolla pelattaisiin, niin tietenkin oikeaoppinen hahmoluokka olisi Rogue Trader. Näiltähän tuo maailman tutkiminen ja "questien" suorittaminen luonnistuu.
Pelaaja on rogue trader joka tekee mita huvittaa. Piratoi, "halinalleilee", perustaa kolonisaatioita avaruuteen jne. Pelimoottorin omaperaisyys hittoon ja 40k maailma tilalle
- pikkupoika
IMO: wh40k nettiroolipeli ei toimisi, sillä ei lajilla sentään niin paljon haarrastajia ole, mutta WH40K aiheinen FPS netissä voisi olla aika namu
ajattelin että se toimisi Battlefieldin tavoin eli pystyy menemään ajoneuvoihin. Kuvitelkaa että pääsisi ajelemaan Leman Russeilla, whirlwindeillä ja monilla muilla, tyranideillä ei kylläkään ajoneuvoja olisi
ajattelin että se toimisi Battlefieldin tavoin eli pystyy menemään ajoneuvoihin. Kuvitelkaa että pääsisi ajelemaan Leman Russeilla, whirlwindeillä ja monilla muilla, tyranideillä ei kylläkään ajoneuvoja olisi
"Watching those black boxes go was amazing - I didnt know Orks could fly!"
Jos Wh40k:sta tehtäisiin fps pitäisi peliin saada hyvä tekoäly, juoni ja kunnon moottori (Unreal engine tai source engine), ettei pelistä tulisi samanlaista kakkia kuin C&C Renegade jossa hyvä idea pilattiin huonolla toteutuksella. Ainakin Wh40k:sta tehty Fire warrior kaatui juuri siihen, että siihen ei viitsitty panostaa rahallisesti. Hienon pelin siitä saisi, jos siitä saisi samanlaisen kuin Battlefieldin kunnon toteutuksella. 
-
IronWarrior94
Necronit ois siin aika kivoi, niil varmaan ois hyvät aseet koneit vastaa mut ne ois sitte vähän enemmän hitaampii ku toiset rodut! Mut miettikääpä sitä ku oisit joku tyranni ja lantikka jyräis sun päältä tai joku titaani tekee hakkelusta koko vihollis tiimistä.
Taivaal kävis varmaa sotaa jotku stormhawk gunshipit ja täräyttelis aina välil alas.
Taivaal kävis varmaa sotaa jotku stormhawk gunshipit ja täräyttelis aina välil alas.
- Executioner
Kyllähän tuo varmaan toimisi, jos se rajoitettaisiin yhteen planeettaan johon saisi jollain ilveellä ängettyä ainakin suurin osa roduista.
Necromundana voisi olla kanssa tosin ihan pop...
Varmaan on kuitenkin tyytyminen vuoden päästä tulevaan WAR:iin
Kyllähän on tuolla tollainen toimiva sci-fi MMO, Anarchy Online... Sille pohjalle 40k vois olla kova juttu....
Tietysti vaatisi aika paljon hienosäätöä, samoin kun tuleva FB pohjainen MMO, joka käyttää elementtejä WFRPGstä ja WHFBstä, mutta ei yritä kääntää kumpaakaan peliksi.
Necromundana voisi olla kanssa tosin ihan pop...
Varmaan on kuitenkin tyytyminen vuoden päästä tulevaan WAR:iin
Kyllähän on tuolla tollainen toimiva sci-fi MMO, Anarchy Online... Sille pohjalle 40k vois olla kova juttu....
Tietysti vaatisi aika paljon hienosäätöä, samoin kun tuleva FB pohjainen MMO, joka käyttää elementtejä WFRPGstä ja WHFBstä, mutta ei yritä kääntää kumpaakaan peliksi.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
ahaa,eli joint opsiin modia sitten vaanExecutioner kirjoitti:Kuvitelkaa. Yhtä laaja maailma, kuin WoWissa, mutta pelimekaniikka on suoraan Counter-Strikestä, johon on vain lisätty päälle luokkasysteemi, erilaiset rodut ja erikoistaidot, ja lätkäisty koko roska 40Koon maailma. Ai että, me likee!
Mutta voisihan se olla ihan veikeä ajatus:WoW:in tyyliset paikat,eli mappi ei vaihdu,vain planeetta puolustettavana,ja sinne sitten lähdetään vetämään nitejä alas boltterilla
http://www.battlefield40k.com/forums/fo ... c89f16&f=7Joskuman kirjoitti:IMO: wh40k nettiroolipeli ei toimisi, sillä ei lajilla sentään niin paljon haarrastajia ole, mutta WH40K aiheinen FPS netissä voisi olla aika namu
BF-modia väsäävät 40k:sta.
Kyllä noita MMO pelaajia löytyy jo varmaan kymmentä miljoonaa kevyesti... Siinä on enemmänkin kuin tarpeeksi potentiaalista markkinaa yhdelle pelille. Plus tietysti kaikki figupelaajat jotka eivät ole vielä MMO peleihin eksyneet.Joskuman kirjoitti:IMO: wh40k nettiroolipeli ei toimisi, sillä ei lajilla sentään niin paljon haarrastajia ole, mutta WH40K aiheinen FPS netissä voisi olla aika namu
Ihan yhtälailla se 40k toimis kuin tuo FB toimii, mikä kohta tuleekin jo.
Tosin sen takia 40k onkin aika epätodennäköinen, tuskinpa kahta peliä ryhtyvät tekemään kuitenkaan.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt