"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pohja väri

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
JuqqE

Pohja väri

Viesti Kirjoittaja JuqqE »

Eli siis mikä olisi hyvä pohja väri, itse käytän nyt valkoista, mutta kun ei meinaa tulla kunnollista jälkeä. Seuraavaksi ajattelin mustaa, mutta maksaa liikaa. Ettei vain tulisi turhia ostoksia.
Eli siis mitä väriä te suosittelisitte pohja maaliksi?
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

eikös nuo maalit nyt maksa kaikki ihan sen saman, ja itse olen käyttänyt valkoista ja mustaa kumpikin toimii...
big or small,we loot it all.hmph..
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Harmaa on hyvä välimuoto. Heti kun vanha spray loppuu, niin hankin kannun Vallejon harmaata pohjamaalia. Ihmiset ovat maailmalla kehuneet. Maksoikin vain 10e tai siihen suuntaan.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Samoilla linjoilla hyytelin kanssa - GW:n valkoinen on hyvä, GW:n musta täyttä kuraa (huomasin sen viimeksi tänään), mutta Vallejon harmaa on valkoista parempi - tasaisempi maalipinta, mutta kuitenkin pintaan väri tarttuu hyvin (tosin kuin GW:n mustaan).
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Heretic
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Heretic »

ite vetelen pensselillä joko chaos blackin tai codex greyn, jälki on hyvää toisin kuin skull whiten kanssa, se väri on aika huono.Pensselillä vetäen tulee myös tarkempaa jälkeä, eikä se aika ole niin just
Ville Oulusta.
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
JuqqE

Viesti Kirjoittaja JuqqE »

Kiitos kaikille vastanneille, ostin juuri mustan spray-maalin, en ole kokeillut viellä, mutta kohta varmaan menen kokeilemaan.
Ruoska

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

Chaos black sprayhan on aika hyvä, ainakin verrattuna puolet halvempaan Mastonin 520 black primeriin. Tietty Mastoni oli joku 4e purkki tutulta rautakauppiaalta joten puolensa silläki =) Maston tuntuu olevan enemmänki tumman harmaa kuin musta, monille sopii varmasti hyvin sekin.
Dead Maniac
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dead Maniac »

Eipä se GW:n musta spraykaan ole samansävyinen kuin Chaos Black, menee yleensä mustienkin maalaaminen uusiksi sudilla sen mustan sprayn päälle. Mastonin 121 Matta Mustalla onnistui ensimmäinen satsi hyvin, mutta toisessa kävi käpy ja maalin seassa tuli epämääräisiä partikkeleita figuihin, jotka onneksi sain(jopa viikon jälkeen) harjaamalla pois, eikä pohjamaali kärsinyt. Ilmeisesti en sekoittanut purkkia tarpeeksi hyvin.
Time waits for no slave.

Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
Sami Jumppanen

Viesti Kirjoittaja Sami Jumppanen »

Dead Maniac kirjoitti:Eipä se GW:n musta spraykaan ole samansävyinen kuin Chaos Black, menee yleensä mustienkin maalaaminen uusiksi sudilla sen mustan sprayn päälle. Mastonin 121 Matta Mustalla onnistui ensimmäinen satsi hyvin, mutta toisessa kävi käpy ja maalin seassa tuli epämääräisiä partikkeleita figuihin, jotka onneksi sain(jopa viikon jälkeen) harjaamalla pois, eikä pohjamaali kärsinyt. Ilmeisesti en sekoittanut purkkia tarpeeksi hyvin.
Kiitos varoituksesta, tämä aloittelija sekoittaa maalinsa nyt tunnollisesti.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Silveri kirjoitti:GW:n musta täyttä kuraa (huomasin sen viimeksi tänään),
*Snif*

Olen arviolta 300 figua spreiannut GW:n mustalla, ja nyt vasta minulle kerrotaan, että olenkin pohjamaalannut figuni kuralla. Ei kai sitten muuta kuin poistamaan maalit koko Dark eldar -armeijasta, squateista, kääpiöistä, BFG-laivastosta ja muutamasta kilpailutyöstä. Onneksi sentään eldarit on spreiattu Mastonin mustalla ja muut armeijat valkoisella, ettei ihan kaikki mene uusiksi.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Pohjamaalin värin valintahan lähtee täysin siitä minkä väriseksi figunsa aikoo maalata. Jos yleissävy on vaalea tai kirkas (valkoinen, punainen, keltainen), kannattaa maalata valkoisella. Tummiin figuihin valitaan sitten se musta.

Itse käytän mastonin mustaa pohjamaalia "Primer 520" ja hyvin se on toiminut. Hintaakin putelilla on alle 4 euroa niin voidaan puhua jo erinomaisesta hinta-laatusuhteesta.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Dead Maniac
Viesti:

Mutta siltikään en tajua väitteitä GW:n sprayn kuraominaisuuksista: Itsekin olen sillä saanut aina parhaan mahdollisen tuloksen, ja vaikka sohii miten niin ei tule huonoa pintaa. Pirut nostaneet senkin hintaa, 11€... Muistan vielä ajan kun se oli 50 markkaa...
Time waits for no slave.

jorgos

Viesti Kirjoittaja jorgos »

Laitan tähän ketjuun kun tämä asia pohjamaalin kuitenkin liittyy.
Eli onko aivan sama maalaako, vai spreijaako sen pohjamaalin? Ei ole tullut ennen minkäänlaista sprayta käytettyä, ja kaikki tähänastiset figut on ihan pensselillä maalattu.
Eli onko sillä väliä?
Dead Maniac
Viesti:

No, itselläni jos en spreijaa sitä mustaa, niin kuluneista kohdista paistaa harmaa muovi tai valkoinen kiiltävä tina, ja kun spreijaan niin silloin kuluneista paikoista paistaa musta pohjamaali. Sprayllä tulee tasainen mattapinta, ja maalaamalla(mustalla) kiiltävä, paikoin ehkä epätasainen. Tässä oma analyysini, asiasta kun voidaan olla montaa mieltä.
Time waits for no slave.

The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

jorgos kirjoitti:Laitan tähän ketjuun kun tämä asia pohjamaalin kuitenkin liittyy.
Eli onko aivan sama maalaako, vai spreijaako sen pohjamaalin? Ei ole tullut ennen minkäänlaista sprayta käytettyä, ja kaikki tähänastiset figut on ihan pensselillä maalattu.
Eli onko sillä väliä?
Tätä on kysytty sen miljuuna kertaa, mutta vastaukseni on yhä sama: sprayllä vedetty pohjamaali on kestävämpää ja antaa paremman ja tasaisemman pinnan maalaukselle.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Solid

Viesti Kirjoittaja Solid »

.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”