Kynäruiskuista
Kynäruiskuista
Juup eli olis tarkoitus kokeilla millasta noilla kynäruiskuilla on tuo maalaus ja aattelin testata tälläistä . Onko tietoa että käykö tuohon ihan perus figumaalit tai perusfigumaalit ohennettuna?
The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.
Tuossa on sellanen juttu tuossa ruiskussa että onpi alasäiliöllinen (hyvä figuruisku on aina yläsäiliöllinen), mutta kyllä silläkin saa maalattua.
Luokittele Perus figumaalit.
Jos GW:n maalit: Ei käy
Jos Vallejon maalit: Käy, tai jos ei käy, niin ohentaa hieman
Revelli: Käy kai, kunhan muistaa ohentaa
Luokittele Perus figumaalit.
Jos GW:n maalit: Ei käy
Jos Vallejon maalit: Käy, tai jos ei käy, niin ohentaa hieman
Revelli: Käy kai, kunhan muistaa ohentaa
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Itsellä on se Biltskun vähän kalliimpi (49e) yläsyöttönen kaksvaiheruisku. Uskoisin että hintaansa nähden tuo peli on vallan sopiva peli. Ehkä toimisi itselläkin tuo paremmin.
Figuissa on turha luulla tekevänsä alkuun kynäruiskulla mitään tankin camo kuviota hienompaa. Joten ei kannata odottaa itseltään liikoja ruiskua ensikertaa käytettäessä. Tuon kanssa ei välttämättä edes camoa. Suurien määrien pohjamaalaukseen sopii varmasti loistavasti.
Citadelin (GW:n) maaleja ei voi ruiskuttaa, ovat kertakaikkiaan liian tökkösiä ja kuivaa liian nopeesti. Kaikki vastaavat sävyt kuitenkin löytyvät Vallejo Game Color sarjasta, joita on todella hyvä pienellä ohennuksella ruiskutella.
Figuissa on turha luulla tekevänsä alkuun kynäruiskulla mitään tankin camo kuviota hienompaa. Joten ei kannata odottaa itseltään liikoja ruiskua ensikertaa käytettäessä. Tuon kanssa ei välttämättä edes camoa. Suurien määrien pohjamaalaukseen sopii varmasti loistavasti.
Citadelin (GW:n) maaleja ei voi ruiskuttaa, ovat kertakaikkiaan liian tökkösiä ja kuivaa liian nopeesti. Kaikki vastaavat sävyt kuitenkin löytyvät Vallejo Game Color sarjasta, joita on todella hyvä pienellä ohennuksella ruiskutella.
tölkki ei myöskään ole hyvä ponneaine - teho riippuu täysin tölkin lämpötilasta ja se jäähtyy kielen jähmettäväksi muutamissa sekunneissa.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Itseltänikin tuo Bilteman kalliimpi kynäruisku löytyy, ja sen seurana on bilteman kompressori, jota täytyin hiukan rukata, jotta ilmaletku ei lentelisi minne sattuu. Clas Ohlsonilta saa kaiketi melkein samaan hintaa kompuran, jossa on ilmatankki eikä jatkuvaa syöttöä, kuten Bilteman vastaavassa.
Itse ruiskua olen käyttänyt laajojen pintojen maalauksen. Esim koko deathwing-armeijani päävärin maalasin ruiskun ja Vallejo Model Air -maalisarjan avulla. Detaileja tuolla on kyllä aivan turha edes yrittää.
Itse ruiskua olen käyttänyt laajojen pintojen maalauksen. Esim koko deathwing-armeijani päävärin maalasin ruiskun ja Vallejo Model Air -maalisarjan avulla. Detaileja tuolla on kyllä aivan turha edes yrittää.
USA upotti Estonian, aiheutti Kekkosen kaljun, järjesti jäävuoren Titanicin eteen, tappoi dinosaurukset ja aiheutti myös alkuräjähdyksen.
-
Hedelmäpeli
- Peliporukkavalvoja
nyt kun asiasta on valmis topic kysäisen asiaa. haluaisin ostaa ruiskun ,kompuran[joka olis hiljanen],letkun ja mitä nyt tarviikaan budjetti olis 200e- voisko joku jeesata ja heittää linkkiä vaikka semmosiin vehkeisiin joita tolla rahalla sais. ja onko tää budjetti ihan liian pieni asiallisten vempeleitten hankintaa?
Elämä on Peliä, koskaan ei tiedä mitä kohdalle pyörähtää.
Itse en tuosta olisi varma, mutta tällaista vempainta on minulle suositeltu, ja sellainen tulikin tilattua viime torstaina:
http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=1022
Puolen millin viiva on kuitenkin kiva lisä normaalin puolentoista sentin sijaan.
-Nilarakh
Puolen millin viiva on kuitenkin kiva lisä normaalin puolentoista sentin sijaan.
-Nilarakh
"ytimekäs ja hyvä *näyttää vaemman sormen peukaloa*" - Hovinarri
Cynae-aeaelioe
Cynae-aeaelioe
-
Hedelmäpeli
- Peliporukkavalvoja
kits, toi vois olla ihan jees, mut kompura tuottaa viä päänvaivaa löysin tämmösen on vaan ihan ssika hintanen http://www.myllymaki.fi/PublishedServic ... ode=PC1010Nilarakh kirjoitti:Itse en tuosta olisi varma, mutta tällaista vempainta on minulle suositeltu, ja sellainen tulikin tilattua viime torstaina:
-Nilarakh
oisko tietoo vastaavasta mut halvemmasta,koska tässä lisä hintaa tekee loppujen lopuks aika paljo sencon nimi.
- figunarkki
-
Hedelmäpeli
- Peliporukkavalvoja
nyt alkaa mielenkiintoinen modaus vanhasta jääkaapin kompurasta ruiskun pyörittäjäksi. ei ainakaan pidä liikaa meteliä. huono puoli on ettei jaksa alkaa väsään paine astiaa joten aina kun lopettaa käytön joutuu nyppään tepselin irti. veden erottimen varmaan joutuu iskemään kylkeen kiinni. mut katotaan mitä syntyy ootan mielen kiinnolla itekkin mitä saan aikaseks.
-
Hedelmäpeli
- Peliporukkavalvoja

täytyhän siitä ottaa kuva alkutekijöissään. ihan vaan kiussallakin ihmisille. ruisku vaatii 1-2.2 bar painetta riippuen maaleista,katotaan ny jaksaako tuo vehje työntää sen verran.
HP EDIT:no tulipahan kuva tekstit pienellä mut kuitenki ylempi on ilman otto aukko ja alempi ruiskun sisään meno.
Re: Kynäruiskuista
Kynäruisku kannattaa olla metallinen eikä muovinen, huonoja kokemuksia muovisesta, koska sinne sisälle jää maalii välil ja näin tukkii sen.
no kyllä GW:n maalit käy kuhan ne on tarpeeksi esim. 5kk vanha on aivan hyvää ja ne uudet GW:n maalit Fouandation maalsarjasta suosittelen kynäruiskulla leikkimiseen! 
-Sukkapää
-Sukkapää
OMGZoneHands_of_blue kirjoitti: Varoituksen mukaan kyseinen työkalu nimittäin saattaa aiheuttaa syöpää ja lapsettomuutta Californian osavaltiossa
Mullakin on toi 49e ruisku ja tällane http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=383740 (hinta on kruunuina, makso eurois joku 120-160e muistaakseni)
-
hypsilurus
Juu poijaat...
Noin yleisesti akryleja ruiskutettaessa niihin lisätään usein retarderia kuivamista jarruttelemaan.
Ohenteena myös käytetään usein ihan muuta kuin vettä.
Citadelin maalit pitäisi kyllä saada toimimaan ihan OK ruiskussa kunhan vähän selvittelee taustoja ja etsiskelee netistä juttua.
Alaimuiset ruiskut ovat pelsepuupin keksintö!!
Karttakaa kaukaa!!
Tuo keskustelussa mainittu Bilteman kalliimpi ruisku on ihan jees. Sattuu olemaan klooni vanhasta Iwata HP-C ruiskusta.
Siihen sopii suoraan HP-C suutin ja neula! Muista vaihtaa molemmat kerralla sillä bilikan alkuperäissuutin ja Iwata neula eivät ole yhteensopivia (ja toisinpäin).
Ruiskuhan on lähes yhtä hyvä kuin sen neula ja suutin.
Kompressoreista säiliölliset ÖLJYTTÖMÄT yksilöt sopivat tarkoitukseen. Biltemasta ja Clasilta kantsii katella.
"Ruiskukompuroita" en voi suositella sillä ovat yleensä ylihintaisia laatuunsa nähden.
Kosteussieppari ja paineensäädin ovat must.
Jos muita ruiskumalleja katselee niin suuttimen kokoon on hyvä kiinnittää huomiota.
0.3mm on aika passeli akrylejen kanssa leikkimiseen. 0.25mm on jo siinä ja siinä...ongelmia tulee ellei maali ole juuri oikean paksuista ja suodatettua.
Ebay on hyvä paikka ruiskujen ostoon. Maassamme laaturuiskuilla on hintaa melkolailla hulppeasti.
Hyviä merkkejä:
-Iwata (luotettavaa laatua!!)
-Gunze Sangyo
-Badger
-Tamiya
-Paasche
-Testors Aztec (pienin varauksin suosittelisin)
M
Noin yleisesti akryleja ruiskutettaessa niihin lisätään usein retarderia kuivamista jarruttelemaan.
Ohenteena myös käytetään usein ihan muuta kuin vettä.
Citadelin maalit pitäisi kyllä saada toimimaan ihan OK ruiskussa kunhan vähän selvittelee taustoja ja etsiskelee netistä juttua.
Alaimuiset ruiskut ovat pelsepuupin keksintö!!
Karttakaa kaukaa!!
Tuo keskustelussa mainittu Bilteman kalliimpi ruisku on ihan jees. Sattuu olemaan klooni vanhasta Iwata HP-C ruiskusta.
Siihen sopii suoraan HP-C suutin ja neula! Muista vaihtaa molemmat kerralla sillä bilikan alkuperäissuutin ja Iwata neula eivät ole yhteensopivia (ja toisinpäin).
Ruiskuhan on lähes yhtä hyvä kuin sen neula ja suutin.
Kompressoreista säiliölliset ÖLJYTTÖMÄT yksilöt sopivat tarkoitukseen. Biltemasta ja Clasilta kantsii katella.
"Ruiskukompuroita" en voi suositella sillä ovat yleensä ylihintaisia laatuunsa nähden.
Kosteussieppari ja paineensäädin ovat must.
Jos muita ruiskumalleja katselee niin suuttimen kokoon on hyvä kiinnittää huomiota.
0.3mm on aika passeli akrylejen kanssa leikkimiseen. 0.25mm on jo siinä ja siinä...ongelmia tulee ellei maali ole juuri oikean paksuista ja suodatettua.
Ebay on hyvä paikka ruiskujen ostoon. Maassamme laaturuiskuilla on hintaa melkolailla hulppeasti.
Hyviä merkkejä:
-Iwata (luotettavaa laatua!!)
-Gunze Sangyo
-Badger
-Tamiya
-Paasche
-Testors Aztec (pienin varauksin suosittelisin)
M
"Kaulaparta huohottaja"