Maalausinnon uupuminen.
Maalausinnon uupuminen.
En keksinyt mihin alueeseen tämä olisi pitänyt laittaa. Jos on väärässä niin modet siirtäköön.
Jep, eli asiaa. Ongelma on alkanut vuoden alusta lähtien. Ollessani poissa kotoa, tunnen joskus haluavani mennä maalaamaan. Kummiskin, kun rupean maalaamaan, niin into tyssää siihen. Haluaisi vain niin maalta, mutta, kun se tuntuu aina niin tylsältä, kun työpöydälle menee. Onko muilla samanlaisia ongelmia tai ollut? Onko se mennyt ohi tai olette keksineet siihen jonkun ''kikan''?
Jep, eli asiaa. Ongelma on alkanut vuoden alusta lähtien. Ollessani poissa kotoa, tunnen joskus haluavani mennä maalaamaan. Kummiskin, kun rupean maalaamaan, niin into tyssää siihen. Haluaisi vain niin maalta, mutta, kun se tuntuu aina niin tylsältä, kun työpöydälle menee. Onko muilla samanlaisia ongelmia tai ollut? Onko se mennyt ohi tai olette keksineet siihen jonkun ''kikan''?
- Dead Maniac
- Viesti:
Tässä aina työttöminä kausina jostain syystä tekee mieli maalata, kun ei oikein muutakaan ole. Työt tyssäsivät innostuksen tuossa alkukesästä,mutta nyt vauhti jatkuu taas.
Mutta, asiaan ja apua. Millä tavalla olet yleensä maalannut? Perusjamppoja liukuhihnalla, vai silloin tällöin mitä sattuu?
Eli itse ainakin, kun maalaan suunnilleen yksi jamppa kerrallaan(IG armeija :X), aloitan jonkun tyypin sutimisen. Jos tuntuu kivalta, sudin menemään kunnes se on valmis. Mutta jos se tyssää, niin sitten aloitan uuden, ehkä mielenkiintoisemman ukon maalaamisen, ja se saattaakin tulla valmiiksi jopa nopeampaa tahtia kuin se edellinen, ja siinä samalla saattaa viimeistellä jopa sen kesken jääneen.
Tämä auttaa ainakin meikäläisellä. On myös olemassa erilaisia ohjeita maalaamiseen, kuten suurinpiirtein seuraava:
Aloita jonkun ryhmän maalaus. Vaikka 10 marinee. teet niitä liukuhihna tekniikalla(eli yksi väri joka vaiheessa), sitten kun ovat valmiit maalaat jonkun characterin tai vehiclen, eli saadaan sitä vaihtelua.
*DMEdit*Okei, tämä ei vissiin auta tapauksessa, mutta olkoon tuossa opiksi muille.
Tässä oli tällasta jupinaa, varoitus, seassa saattaa olla asiaakin.
Mutta, asiaan ja apua. Millä tavalla olet yleensä maalannut? Perusjamppoja liukuhihnalla, vai silloin tällöin mitä sattuu?
Eli itse ainakin, kun maalaan suunnilleen yksi jamppa kerrallaan(IG armeija :X), aloitan jonkun tyypin sutimisen. Jos tuntuu kivalta, sudin menemään kunnes se on valmis. Mutta jos se tyssää, niin sitten aloitan uuden, ehkä mielenkiintoisemman ukon maalaamisen, ja se saattaakin tulla valmiiksi jopa nopeampaa tahtia kuin se edellinen, ja siinä samalla saattaa viimeistellä jopa sen kesken jääneen.
Tämä auttaa ainakin meikäläisellä. On myös olemassa erilaisia ohjeita maalaamiseen, kuten suurinpiirtein seuraava:
Aloita jonkun ryhmän maalaus. Vaikka 10 marinee. teet niitä liukuhihna tekniikalla(eli yksi väri joka vaiheessa), sitten kun ovat valmiit maalaat jonkun characterin tai vehiclen, eli saadaan sitä vaihtelua.
*DMEdit*Okei, tämä ei vissiin auta tapauksessa, mutta olkoon tuossa opiksi muille.
Tässä oli tällasta jupinaa, varoitus, seassa saattaa olla asiaakin.
Time waits for no slave.
Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Jos et armeijaa maalaa, mikä pakko on saada jotain maalattua?I.H. kirjoitti:Kävikö mielessä, etten vältäämätää maalaa armeijaa (enään niin usesti), vaan yksittäisiä nappeja. Ja tuokin unohtu kertoa.
Jokatapauksessa, jos sinulla on joku pakko maalata, muttei huvita, niin kokeile vaikka jotain uutta. Opettele vaikka uusi tekniikka tai hommaa erityylisiä nappeja maalattavaksi kuin olet aiemmin maalannut.
moi
Itselläni oli koko kesän viime viikonloppuun asti ihan sama ongelma. Joku 2 kk mennyt eikä figun figua maalattu.Elrohir kirjoitti:Minulla auttoi hommaan pakottautuminen, siitä se sitten alkoi sujua ihan hyvin ja se pakkomaisuuden tunne katosi pian.
Nyt kuitenkin, kun vaan pakolla pakotin itseni tarttumaan pensseliin, on tullut maalailtua (öh, dipattua) sekä kasattua hirveä määrä kaikenlaista jannua.
Sanoisin että tämän viikon jälkeen olisi koko IG armeijani maaleissa. Ei ehkä vielä ihannekokoonpanossa, mutta 1500 pistettä maalattua IG:tä. Jei \o/
Sama juttu mulla! Maalausinnon uupuminen on yleinen ongelma, mutta kun AC/DC pärähtää soimaan, niin sitä sutiakaan ei edes kädestään huomaa.El Capitan kirjoitti:Ota cd soitin viereen ja laita hyvää musiikkia tulemaan. Itse ainakin joskus unohdan, että olen maalamassa ja homma sujuu leikiten ja normaalia paremmin.
Minulla meni jotakuinkin vuosi tuossa vähemmän innostuneena maalailusta tai muusta. Homman pelasti oikeastaan kaksi asiaa. Ensinnäkin pelin vaihdos. Warmachinen ja Hordesin myötä innostus on noussut. Samalla tietysti on tyystin uudenlaisia nappeja maalattavana.
Toinen mikä edes piti hengissä maalaustyötä oli pienimuotoinen conffailu, jota välissä harrastelin.
Oikeastaan tuntuu vallan hauskalta aloittaa uusi peli, kun pystyy vaihteen vuoksi keskittymään pariin armeijaan ilman, että tarvitsee maalata kymmeniä samanlaisia figuureja. Taitoa on nyt viiden vuoden aikana tarttunut sen verran, että tietää saavansa hyvän näköistä jälkeä. Samalla uskaltaa kokeilla vähän enemmän conffailua, eri valmistajien figuureja ja alustojen koristelua.
Koska sinä tunnuit olevan ihan hupimaalari niin suosittelempa tutustumaan johonkin pienen mittakaavan peliin (Mordheim, Confrontation, Warmachine, Hordes, etc), jonka figuureista tykkäät ja kokeilemaan pelaamista siinä ohella. Ainakin innostuminen johonkin peliin on motivoinut maalausta varsin tehokkaasti.
Lisäksi minä olen aina tykänyt maalauksen oheistoiminnasta. Televisio oli vallan hyvä, mutta nykyään eläessäni ilman sitä, monesti tietokoneen äärellä maalailen. Toisaalta minulla on jatkuvasti levällään oleva maalauspiste, johon on varsin helppo käydä maalaamaan vain pari kerrosta käynnissä olevaan projektiin. Oikeastaan minulle tärkein on pitää kynnys matalana käydä työhön. Ei tullut juurikaan maalattua, kun oli tavarat kaapissa.
Toinen mikä edes piti hengissä maalaustyötä oli pienimuotoinen conffailu, jota välissä harrastelin.
Oikeastaan tuntuu vallan hauskalta aloittaa uusi peli, kun pystyy vaihteen vuoksi keskittymään pariin armeijaan ilman, että tarvitsee maalata kymmeniä samanlaisia figuureja. Taitoa on nyt viiden vuoden aikana tarttunut sen verran, että tietää saavansa hyvän näköistä jälkeä. Samalla uskaltaa kokeilla vähän enemmän conffailua, eri valmistajien figuureja ja alustojen koristelua.
Koska sinä tunnuit olevan ihan hupimaalari niin suosittelempa tutustumaan johonkin pienen mittakaavan peliin (Mordheim, Confrontation, Warmachine, Hordes, etc), jonka figuureista tykkäät ja kokeilemaan pelaamista siinä ohella. Ainakin innostuminen johonkin peliin on motivoinut maalausta varsin tehokkaasti.
Lisäksi minä olen aina tykänyt maalauksen oheistoiminnasta. Televisio oli vallan hyvä, mutta nykyään eläessäni ilman sitä, monesti tietokoneen äärellä maalailen. Toisaalta minulla on jatkuvasti levällään oleva maalauspiste, johon on varsin helppo käydä maalaamaan vain pari kerrosta käynnissä olevaan projektiin. Oikeastaan minulle tärkein on pitää kynnys matalana käydä työhön. Ei tullut juurikaan maalattua, kun oli tavarat kaapissa.
Itse tarvitsen tavoitteen ja/tai deadlinen. Esim. Conia varten maalasin kuukaudessa saman verran kuin sitä edeltävinä 12kk. Kun on jokin syy, miksi sen yksikön pitäisi valmistua tällä viikolla eikä "sitten joskus", tuntuu maalaaminen yhtäkkiä jotenkin mielekkäältä. Jos ei muuten riitä, niin voi vielä kuvitella sen HÄPEÄN kun joutuu pelaamaan maalaamattomilla napeilla oman laiskuutensa takia... Keppiä, porkkanaa ja itsepetosta, siinä ainakin mun oman maalausinnon kulmakivet. Niin, ja se, että ne figuvermeet on helposti käsillä pienenkin innostuksen tullessa. Itsellä on tällä hetkellä kaikki valmiina odottamassa pöydällä, ja vieläpä useampi erilaisissa vaiheissa oleva projekti... Esim. eilen en jaksanut maalata, joten kasasin ja konvertoin muinaisen callidus assasini. Jos taas olisin jaksanut maalata hyvin, olisin ottanut daemonetet käsittelyyn, jos vain sutia jotain peruskauraa olisin poiminut IG:tä...
Eli, lyhyesti: keksi ne keinot millä saat itseäsi huijattua, ja JOS innostus ei silti tunnu löytyvän, pidä tauko. Itse olen figuilusta pitänyt muutamankin kerran puoli vuotta tai jopa vuoden taukoa, jonka jälkeen figuilu on maistunut paljon paremmalta ;)
Mutta... onnea maalausinnon etsimiseen!
-Squirreli
Eli, lyhyesti: keksi ne keinot millä saat itseäsi huijattua, ja JOS innostus ei silti tunnu löytyvän, pidä tauko. Itse olen figuilusta pitänyt muutamankin kerran puoli vuotta tai jopa vuoden taukoa, jonka jälkeen figuilu on maistunut paljon paremmalta ;)
Mutta... onnea maalausinnon etsimiseen!
-Squirreli
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.
Minulla loppui maalausinto n. 2 vuotta sitten kun sudin 120 Imperial Guardia raskaine kalustoineen citycamoihin. Sittemmin olen maalaillut vain Warmachinen figuja, ja senkin osalta jalkaväki on odotellut aika pitkiäkin aikoja pohjamaalattuna. Juuri äsken kuitenkin sudin Croen Kurkunleikkaajat maaleihin, ja edellisyönä tuli maalailtua peri mercenary warjackiä myös.
Tosiaan murheen ohje siitä että hankkii jotain muuta maalattavaa, on erittäin hyvä. Ei minua vieläkään mikään saisi houkuteltua IG:n mosureiden ääreen ihan vähällä.
Ja tosiaan se, että myös käyttää niitä maalaamiaan nappeja johonkin, antaa mukavasti intoa hommaan.
Yksi itselläni toiminut motivaattori on ollut, etten hanki uusia nappeja ennen kuin edelliset on maaleissa. Tästä olen pitänyt puolitiukasti warmachinen osalta kiinnikin. FB/40k armeijakoossahan niistä ei koskaan tulisi valmiita jos ei kerralla hankkisi enemmän, mutta tosiaan näissä pienemmän mittakaavan sodissa se toimii vallan mukavasti myös, kun ainahan sitä jotain uutta tekisi mieli hankkia.
Mutta nytpä voi hyvillä mielin hankkia jonkun Hordesin aloituslootan, kun on kaikki warmachinet ainakin pelipöytäkelpoisissa maaleissa... :) (Kun nyt vielä päättäisi, houkuttaako minua enemmän warppisusi vai dragonspawni...)
Tosiaan murheen ohje siitä että hankkii jotain muuta maalattavaa, on erittäin hyvä. Ei minua vieläkään mikään saisi houkuteltua IG:n mosureiden ääreen ihan vähällä.
Ja tosiaan se, että myös käyttää niitä maalaamiaan nappeja johonkin, antaa mukavasti intoa hommaan.
Yksi itselläni toiminut motivaattori on ollut, etten hanki uusia nappeja ennen kuin edelliset on maaleissa. Tästä olen pitänyt puolitiukasti warmachinen osalta kiinnikin. FB/40k armeijakoossahan niistä ei koskaan tulisi valmiita jos ei kerralla hankkisi enemmän, mutta tosiaan näissä pienemmän mittakaavan sodissa se toimii vallan mukavasti myös, kun ainahan sitä jotain uutta tekisi mieli hankkia.
Mutta nytpä voi hyvillä mielin hankkia jonkun Hordesin aloituslootan, kun on kaikki warmachinet ainakin pelipöytäkelpoisissa maaleissa... :) (Kun nyt vielä päättäisi, houkuttaako minua enemmän warppisusi vai dragonspawni...)
- Karl Van Dieter
Onneksi Warhammer on muutakin kuin maalaamista, itse pelaan niinä kausina kun ei huvita maalata ja maalaan silloin kun ei huvita pelata. Mutta jos joskus sattuu käymään niin, ettei huvita sen enempää pelata kun maalatakaan, teen jonkin aikaa ihan jotakin muuta. Sitten alkaa taas jossakin vaiheessa alkaa tekemään mieli sutasta muutama figu. Yleensä silloin kokeilen jotakin uutta maalaustekniikkaa (koska en ole ihan kaikkea vielä kokeillut), jota en aikaisemmin ollut jostakin syystä uskaltanut kokeilla, ja taas on kivaa. Tosin jos olet jo kaiken käynyt läpi, tästä ei kenties ole paljoakaan apua, mutta jos et, niin kokeile!
Myös se, että on joku, jonka kanssa maalaa, auttaa ainakin minulla tähän ongelmaan myös, ja musiikki.
Myös se, että on joku, jonka kanssa maalaa, auttaa ainakin minulla tähän ongelmaan myös, ja musiikki.
"Your prayers shall not reach into my heart!" - Amorphis
Toivottavasti tarkoitit peliteeman vaihtamista. Mikäli lähdet vaihtamaan puoliksimaalatun armeijan väriteemaa uuteen, saat siitä superboostin seuraavaan kolmeen äijään, ja sen jälkeen rupeaa hajottamaan kun pitää maalata kaikki uudestaan.I.H. kirjoitti:Kiitos kaikille neuvoista! Varsinkin teeman vaihtaminen voisi kuulosta hyvältä.
Pysy siinä teemassa minkä alussa olet valinnut.
Itse saan inspiraatiota pelaamisesta. Mikäli on pitkä tauko ettei maalatuilla napeilla pääse pelaamaan, hyytyy innostus usein pikkuhiljaa. Sitten kun saa marssittaa vaivalla sudittuja nappeja taistelukentällä löytyy usein myös innostusta jatkaa niiden maalaamista.
Toinen keino on pitää useampi erilainen projekti vireillä. Itselläni on koko ajan vähintään yksi 40k- ja yksi FB-armeija työn alla, joiden lisäksi on usein pienempiä projekteja special gameseihin tmv. Yhteen kun puutuu, voi vaihtaa toiseen ja taas maistuu.
Toinen keino on pitää useampi erilainen projekti vireillä. Itselläni on koko ajan vähintään yksi 40k- ja yksi FB-armeija työn alla, joiden lisäksi on usein pienempiä projekteja special gameseihin tmv. Yhteen kun puutuu, voi vaihtaa toiseen ja taas maistuu.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
Joskus sitä saattaa tulla vuoden-parin mittainenkin tauko maalausintoon. Aina ei vain jaksa, välillä pitää tehdä jotain aivan muuta.
Mutta tuo Tom_Goren vinkki eri projekteista on hyvä. Mullakin on useita erityyppisiä figuja maalauksessa 1920-luvun Cthulhu-ukkeleista BFG:n avaruusristeilijöihin. Jos jotakin ihan eriä maalaa välissä, niin pysyy mielenkiinto paremmin yllä.
Väkisin en ole koskaan maalannut. Jos ei innosta, niin ei sitten innosta. Hauskaahan sen maalaamisen pitäisi kuitenkin olla.
Mutta tuo Tom_Goren vinkki eri projekteista on hyvä. Mullakin on useita erityyppisiä figuja maalauksessa 1920-luvun Cthulhu-ukkeleista BFG:n avaruusristeilijöihin. Jos jotakin ihan eriä maalaa välissä, niin pysyy mielenkiinto paremmin yllä.
Väkisin en ole koskaan maalannut. Jos ei innosta, niin ei sitten innosta. Hauskaahan sen maalaamisen pitäisi kuitenkin olla.
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
Joo tarkoitin juuri, etten vaihtaisi väriteemaa vaan nykyisestä 40k sekalaisista napeista FaBaan tai confroon.Matti Niemelä kirjoitti:Toivottavasti tarkoitit peliteeman vaihtamista. Mikäli lähdet vaihtamaan puoliksimaalatun armeijan väriteemaa uuteen, saat siitä superboostin seuraavaan kolmeen äijään, ja sen jälkeen rupeaa hajottamaan kun pitää maalata kaikki uudestaan.I.H. kirjoitti:Kiitos kaikille neuvoista! Varsinkin teeman vaihtaminen voisi kuulosta hyvältä.
Pysy siinä teemassa minkä alussa olet valinnut.