Kurimus kirjoitti:Väärin

. Uusin Tyranid FAQ sanoo seuraavaa:
Q. Following the previous answer, what happens if a
Tyranid in synapse range suffers Instant Death from a
weapon that does not have a Strength value, like a
Wraithcannon?
A. As they are immune to Instant Death, they only suffer
1 Wound and are not instantly killed.
--- Olen tietoinen tuosta, ja olet edelleen väärässä. =P
Kuten itsekin lainauksestasi huomaat, se sanoo nimenomaisesti
Instant Death. Force- ja Plague Weaponit
EIVÄT käytä termiä Instant Death, jolloin Synapse - Instant Death ei toimi niihin koska ne
eivät aiheuta ID:tä. "Slay/kill outright" ja "Instant Death" ovat kaksi aivan eri sääntöä, eikä niitä kannata sekoittaa keskenään.
Olen itse puhtaasti Tyranid-pelaaja alkaen kolmannesta edikasta, joten tulkitsen tätä omaa etuani vastaan... Ja juurikin kuten säännöt sanovat. Niihin ei pidä lukea etuja joita niissä ei selvästi anneta. Toki aina välillä saa (ja kannattaakin) käyttää järkeä kaveripeleissä, mutta tässä tilanteessa on varmemmalla pohjalla tulkita Tyranideja vastaan.
Juu, mutta jos haluaisin ne yhtä aikaa kentälle tarvitsisin 3, koska tuolla yhdellä on siivet ja ne eivät irtoa

.
--- Olisi kannattanut virittää ne siivet vaihdettaviksi!
Meinaa olla niin paljon lasceja kentillä että extcar on vaan pistehukkaa

.
--- Paitsi että jos Tyrant on Guardin kanssa, niin saat Mixed Armourin joka tarkoittaa että saat itse jaella woundeja tiettyjen sääntöjen puitteissa...
Esimerkkinä, jos Tyrantilla on ExtCar, yksi Guard, otat kolme woundia LasCannonista ja kolme Boltereista. Mixed Armourin kanssa voit määrittää Guardille LasC-woundin, Tyrantille Bolterin, Guardille LasCin, Tyrantille Bolter, Guardille taas LasC, ja lopuksi Tyrantille Bolter. Lopputuloksena Guard kuolee ja viimeinen LasC-wound menee hukkaan Mixed Armourin ansiosta, kun taas Tyrant ottaa ja todennäköisesti onnistuu kolmessa Armour-heitossa Bolter-woundeja vastaan.
Jos et ota ExtCaria, Guard kuolee, Tyrant ottaa yhden woundin LasCista ja kaikki Boltereita vastaan mokatut heitot.
Mutta riippuu paljon vastustajasta ja oletetusta tulivoimasta mitä vastaan ne pistetään...
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.