Ei niin. Ei maalaamaan opi kuin maalaamalla. Ja maalarin ikä ei kerro kauanko on maalannut. Maalauskisat ei mun mielestä ole reiluja siinä että ne olisivat tasaisia. Paras voittaa. Eihän niissä muuten mitään järkeä olisi.crow kirjoitti:no mun tarkotuksena ei oo ainakaan voittaa, koska sillon mun ei kannattais osallistua yhteenkään maalaus kisaan.. mutta se ei välttämättä oo aina reilua jos joku nuori ihminen joka on maalannu joku 1kk verran ja osallistuu kilpailuun ja maalaa kilpailu figuaan vaikka 20h eikä pärjää, koska kaikki muut on vaan harjotellu paljon enemmän ku ne on niin vanhoja... tai jotai. Ei tossa ollu kyl mitää järkee.
ehdotelmia uuteen maalauskilpailuun...(jatkuu) *Päivitetty!*
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
-
TranssiApina
-
makebou
topicci löytyy tuoltaLegolas kirjoitti:Koska tää juttu sitten on?Weekender kirjoitti:Tarkottaa Ropeconia (ks. joku threadi jostian, tais olla palaute tai yleiset figukesk..).
Jos on skifi niin meges oon.![]()
(Täytyy meinaan saada jostain figu jos se on vaikka kuukauden päästä...)
http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=4771
No kannattaa lähteä kokeilemaan tohon scifiin vaikka sitä figua ei pelissä käyttäiskään. Ei munkaan entryllä ole enää muuta käyttöä kuin toimia hyllyn koristeena ja sama pätee monien muidenkin entryihin.crow kirjoitti:yhyy... no kai mä voin odottaa ens vuotee
Mä luulen että mun ei tule osallistuttua tohon scifiin jos se todellakin on ennen ropeconia. Saattaa kuullostaa naurettavalta, mutta aika ei yksinkertaisesti tule riittämään (lisäksi kun pitäisi maalata vielä pari kolme armeijaa).
And they wonder how he dealt with stress so well..
-
maddog
No tässä kisassa ehkä kannattaisi tehdä niin että EI anna niiden äänestää jotka eivät saa figuaan maalattua kilpaan. Muuten nimittäin käy niin että JOKAINEN foorumilainen osallistuu. Päästäkseen ainakin äänestämään nääs!
Parasta pitää kisa simppelinä, vain yksi sarja (ehkä se ikäluokittelu olisi asiaa)
Parasta pitää kisa simppelinä, vain yksi sarja (ehkä se ikäluokittelu olisi asiaa)
Korkeintaan yksi sarja, niin on helppo myös järjestäjille. Erilaiset tasoitukset mm. ikä tai maalauskokemus on turhia, koska harva meisät voitosta maalaa ja miksei mukaan voisi lähteä vaikka ekalla elämässään maalaamalla figulla? Pari vuotta sitten conin speed painting kisaan lähti kaveri, joka ei ollut eläessään maalannut yhtään figua valmiiksi. Se, että yrittää parhaansa ja saa muilta lisävinnkejä, mitkä auttavat kehittymään on jo voitto itsessään.
Olin nyt päättyneessä kisassa before-kuvalla mukana, mutta aika&motivaatio figua kohtaan loppui, joten after-kuva jäi pois. En todennäköisesti lähde scifi-kisaan muiden projektien takia. Kunhan saan World Eater ja IG-armyn parempaan jamaan, niin sitten voin maalailla muita juttuja.
Olin nyt päättyneessä kisassa before-kuvalla mukana, mutta aika&motivaatio figua kohtaan loppui, joten after-kuva jäi pois. En todennäköisesti lähde scifi-kisaan muiden projektien takia. Kunhan saan World Eater ja IG-armyn parempaan jamaan, niin sitten voin maalailla muita juttuja.
Kannatetaan kyllä. Selkeä linjajako tästä eteenpäin niin on enemmän motivaatiota ihmisillä maalatakin... (jee, pääsee äänestään, se vallan tunne, se vallan tunne... :-D)maddog kirjoitti:No tässä kisassa ehkä kannattaisi tehdä niin että EI anna niiden äänestää jotka eivät saa figuaan maalattua kilpaan. Muuten nimittäin käy niin että JOKAINEN foorumilainen osallistuu. Päästäkseen ainakin äänestämään nääs!
Jag känner en bot
Re: ehdotelmia uuteen maalauskilpailuun...(jatkuu)
Osallistuis mielellään mutta kun kamera kurjalla ei saa kunnon kuvia figuista :-(VonCarstein kirjoitti:Ok. Jatketaan täällä, kun tuo edellinen threadi on jotenkin solmussa.
Eli halutaanko uutta kisaa(scifi aiheista) vielä ennen conia vai odotetaanko vuoden loppupuolelle?
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Äläpäs sano. Mä voin ottaa joskus taas kameran mukaan liigaan ennen kisaa niin otetaan sitten kaikkien halukkaiden kuvat samalla kertaa.tneva82 kirjoitti:Osallistuis mielellään mutta kun kamera kurjalla ei saa kunnon kuvia figuista :-(VonCarstein kirjoitti:Ok. Jatketaan täällä, kun tuo edellinen threadi on jotenkin solmussa.
Eli halutaanko uutta kisaa(scifi aiheista) vielä ennen conia vai odotetaanko vuoden loppupuolelle?
And they wonder how he dealt with stress so well..
Jaa no jos tuollainen onnistuu niin voinhan sitä osallistua vaikka en varmaan sais edes pistettäkään. Kilpailun tosin pitäisi sit olla kevään aikana kun muutan hankoon koulujen loputtua ja sit alkaa armeija.VJ kirjoitti:Äläpäs sano. Mä voin ottaa joskus taas kameran mukaan liigaan ennen kisaa niin otetaan sitten kaikkien halukkaiden kuvat samalla kertaa.
Ja mahtaako figut sit olla warhammer skaalaa vai voiko Inquisitor skaalan figuja käyttää?
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Eiköhän kannata pysyä ihan 25-30 mm skaalassa (eli normaalin kokoisissa figuissa).tneva82 kirjoitti: Ja mahtaako figut sit olla warhammer skaalaa vai voiko Inquisitor skaalan figuja käyttää?
Jag känner en bot
Harmi. Itse saan parasta maalausjälkeäni nimenomaan isoilla figuilla. Pienemmillä maalaustaso tipahtaa kummasti. No eipä mahda mitään.Ninnu kirjoitti:Eiköhän kannata pysyä ihan 25-30 mm skaalassa (eli normaalin kokoisissa figuissa).tneva82 kirjoitti: Ja mahtaako figut sit olla warhammer skaalaa vai voiko Inquisitor skaalan figuja käyttää?
Hehe. Tähän voisin "kokemuksen syvällä rintaäänellä" sanoa, että intistä kun pääsee lomailemaan, niin ei kyllä mitään ajattelua vaativaa tule kovin usein tehtyä.Skarsnak the Massive kirjoitti:Ehdottomasti mukana, vaikken yhtään 40K figua ole eläissäni maalannut. Kerta se on ensimmäinenkin. Niin ja mikäli vaan valtion järjestämältä teemamatkalta puolustusvoimien ihmeelliseen teemamaahan ehtii maalata.Saatta olla ettei, mutta yrittänyttä ei laiteta.
Mutta joo. Ilmeisesti halukkaita on kuitenkin sen verran monta, että voitaisin pitää vielä toinen kilpailu(tai ei oikeastaan toinen kilpailu, vaan se toinen sarja tohon edelliseen kilpaan). Tehdään nyt niin, että laitetaan ainoastaan yksi sarja, koska fansusakin oli. Tämän vuoden(siis viimevuoden) kilpailu jää nyt hieman pienemmäksi. Otetaan perinteeksi, että pidetään kilpailu aina ennen vuodenvaihdetta, koska silloin se on vähiten 'conin tiellä. Laitetaan sitten vuoden lopusa pidettävään 2003 kisaan vaikka kaksi sarjaa fantasyä ja kaksi scifiä(näitä voidaan miettiä sitten myöhemmin).
Eli vuoden 2002 scifi sarjaan voisi laittaa rajoitukseksi, että noin ihmisen(superhuman) kokoinen figu. Korkeintan GW:n isomman pyöreän infantry alustan kokoinen base.
Eli isoimmat GW:n figut, joilla saisi osallistua voisi olla vaikka Obliterator/Abaddon luokkaa? Vai mitä mieltä olette?
[EDIT] Niin ja toivoisin, että 'conin kisaankin osallistuvat maalaajat osallistuisivat. Ei sen figun nyt tarvitse olla GD voittaja luokkaa, vaan jotain koeellisempaakin voi tarjota.
[EDIT EDIT] Niin ja deadline? Riittääkö kuukausi "before" kuvan toimittamiseen ja siitä kuukausi valmiiseen?