Maalausaiheinen artikkeli: Dipping for Dummies

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Ylppy

Viesti Kirjoittaja Ylppy »

Rautamaha kirjoitti:Miten tuo dipin väri vaikuttaa valkoiseen väriin?
Kuva

Kuvassa "lähes valkoiset" osat olivat valkoisia ennen dippaamista. Käytettyä lakkaa on ohennettu aika paljon. Dippaaminen ei käytännössä eroa paljonkaan siitä että levittää koko figun yli inkit, ajatus on sama.
Pontu, mu koer, on leidnud elu mõtte,
ta leidis selle kõrgest rohust.
Aga sulle ütlen - vaata parem ette,
su ELU on ohus. -JMKE
Chade

Viesti Kirjoittaja Chade »

Yksi pikainen kysymys. Onko kukaan kokeillut dippausta esim. High Elf -figuihin? Lähinnä mietin, että dippaus vaikuttaa oivalta oikotieltä laiskalle maalauksen vihaajalle kuten minä, mutta toimiiko se tuollaisen perinteisen valkoiset kaavut, hopeiset haarniskat, siniset koristeet tyylin kanssa? Onko kellään kokemuksia?

Ylipäätänsä olisi mukava tietää mikä sävy, jos mikään, sopii valkoisen kanssa dippaamiseen. Olisiko ehkä jopa kuvia jossain kätevästi?
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

Itse olen kokeilemassa ensi viikolla vaalean sinistä lakkaa, sitä kun jäi taloremontista yli. Voisi sopia haltijoilla.
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Rectunator

Viesti Kirjoittaja Rectunator »

Kuinkas harmaan sävyjen dippaus? Onko kukaan kokeillut? Meinaan alkaa pikkuhiljaa vituttamaan tämä loppumaton kaartimassa ja ne 50 conscriptiaki ois kiva saaha jotenki maaleihin.
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö
Jänkäkoira

Viesti Kirjoittaja Jänkäkoira »

Itse ainakin tykkään dipatusta harmaasta.
Haradrimeihin tuota olen käyttänyt, ja ainakin omaa silmää mielyttää.
Testaa, siitäpäs sen näkee. ^^
"That's when my people say oh,
we don't feel no contamination!"
Fire Warrior Ashue'ol

Viesti Kirjoittaja Fire Warrior Ashue'ol »

Siis miten tuo dippaaminen oikeastaan toimii? Itse olen kärsimätön, keskitason alapuolella oleva maalaaja joka suorastaan vihaa maalaamista, mutta pelikentällä valmis armeija olisi aika mukava näky. Jos maalausta saa nopeutettua jotenkin niin olisin aikas iloinen....
"Life sucks and the you fucking die."

Ozzy Osbourne
pollock

Viesti Kirjoittaja pollock »

Fire Warrior Ashue'ol kirjoitti:Siis miten tuo dippaaminen oikeastaan toimii? Itse olen kärsimätön, keskitason alapuolella oleva maalaaja joka suorastaan vihaa maalaamista, mutta pelikentällä valmis armeija olisi aika mukava näky. Jos maalausta saa nopeutettua jotenkin niin olisin aikas iloinen....
Miten ois toi ykkössivu?
Long must one study to gain knowledge of the netherworld, but time is of little concern to an undying scholar.
Samuli.H

Viesti Kirjoittaja Samuli.H »

pollock kirjoitti:
Fire Warrior Ashue'ol kirjoitti:Siis miten tuo dippaaminen oikeastaan toimii? Itse olen kärsimätön, keskitason alapuolella oleva maalaaja joka suorastaan vihaa maalaamista, mutta pelikentällä valmis armeija olisi aika mukava näky. Jos maalausta saa nopeutettua jotenkin niin olisin aikas iloinen....
Miten ois toi ykkössivu?
Ei oikein olisi.
pamp-pu kirjoitti:edit: Nythän on muuten niin, että omaa rahanahneuttani joudun poistamaan dippausartikkelin joksikin aikaa täältä Sotusta, sillä se julkaistaan Mallixissa. Jos joku ei halua sijoittaa 6,5 euroa seuraavaan lehteen, niin minua voi vaivata YV:llä, jolloin minulta saattaa *köh* lipsahtaa artikkeli vastauksena.
moi
pollock

Viesti Kirjoittaja pollock »

Samuli.H kirjoitti:Ei oikein olisi.
pamp-pu kirjoitti:edit: Nythän on muuten niin, että omaa rahanahneuttani joudun poistamaan dippausartikkelin joksikin aikaa täältä Sotusta, sillä se julkaistaan Mallixissa. Jos joku ei halua sijoittaa 6,5 euroa seuraavaan lehteen, niin minua voi vaivata YV:llä, jolloin minulta saattaa *köh* lipsahtaa artikkeli vastauksena.
No vastaus hänen kysymykseensä ainakin löytyi.
Long must one study to gain knowledge of the netherworld, but time is of little concern to an undying scholar.
Gene Steeler

Viesti Kirjoittaja Gene Steeler »

Dippaus on hieno juttu. Toimii oikein hyvin figuissa joissa on runsaasti yksityiskohtia, jotka petsilakka tuo hienosti näkyviin.

Tein Conin Confrontaatioturnaukseen armeijan dippaamalla:

Dippidrunet

Valkoinen pohjamaali, tumma iho, metallivihreät (Vallejo metallic medium & Olive green) aseet ja haarniskat, ja luunväriset hihnat, puuosat & nahat.
Muutamia yksityiskohtia oranssilla, violetilla ja punaisella.

Dipattu tummaan tammeen, jota ohennettu lakkabensiinillä ehkä 5-15%.

Pyöritellään dippitikussa, välillä tarkistaen. Yllättävän kauan sai pyörittää (n.1-2 min).

Alustat tein Hirst Artsin blokeista, dippauksen jälkeen drybrushasin harmaaksi ( 3 sävyä ). Kuivat lehdet ovat koivun siemeniä pihalta.
Sumppi Ry - Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
Heavy Gear Blitz!
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Saako tuota dippilakkaa tilattua jostain postin välityksellä? Rupeaa pikkuhiljaa ärsyttämään kun tuota ei tunnu saavan kunnolla. Yritin tilata paikalliseen maalikauppaan, mutta eivät saaneet sitä ilmeisesti. Entisöintikulma nimisen verkkokaupan löysin mutta tämä verkkokauppa tarjoaa asiakkaalle kerrassaan surkeat maksuvaihtoehdot, joten sieltäkään ei voi tilata.

EDIT: no kotkasta taisi löytyä lähin kauppa...
Modern cars - they all look like electric shavers.
jorgos

Re: Maalausaiheinen artikkeli: Dipping for Dummies

Viesti Kirjoittaja jorgos »

--------
Kuinkas kauan tämän artikkelin "banni" kestää?
Ratovaari

Re: Maalausaiheinen artikkeli: Dipping for Dummies

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

jorgos kirjoitti:
--------
Kuinkas kauan tämän artikkelin "banni" kestää?
Kunnes toisin sanotaan.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
jorgos

Onko tuo dippaus mahdotonta mustalle pohjamaalille? Suurin osa figuistani on jo pohjamaalissa enkä niiltä kaikilta sitä poistamaan viitsisi alkaa.
Dead Maniac
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dead Maniac »

Itse en ainakaan näe estettä, tummaa saattaa tulla lopputuloksesta.
Time waits for no slave.

Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

jorgos kirjoitti:Onko tuo dippaus mahdotonta mustalle pohjamaalille? Suurin osa figuistani on jo pohjamaalissa enkä niiltä kaikilta sitä poistamaan viitsisi alkaa.
a) Mustaa spray-pohjamaalia en itse ole ainakaan saanut figusta poistettua.
b) Voi dipata vaikka on musta pohjamaali. Värien kannattaa olla aika kirkkaat, tummenevat jonkin verta dipatessa.
c) Jos figuissa on pelkkä musta pohjamaali, mietihän nyt onko tuo dip sittenkään se hakemasi ihme-maali joka maalaa figut puolestasi, suoraan pohjamaalin päälle.
jorgos

Matti Niemelä kirjoitti:
jorgos kirjoitti:Onko tuo dippaus mahdotonta mustalle pohjamaalille? Suurin osa figuistani on jo pohjamaalissa enkä niiltä kaikilta sitä poistamaan viitsisi alkaa.
c) Jos figuissa on pelkkä musta pohjamaali, mietihän nyt onko tuo dip sittenkään se hakemasi ihme-maali joka maalaa figut puolestasi, suoraan pohjamaalin päälle.
Sanoin ehkä hieman epäselvästi, tarkoitin tietenkin että maalaan vielä sen mustan päälle ne perusvärit. Eli ei ole este?
Värit ois tämmöset.
Kuva
Paha Setä

Viesti Kirjoittaja Paha Setä »

Dippaaminenhan on kovempi juttu kuin Jeesus.
So it may seem ;).
Minkä kokoisen kevennyksen tuo kynäruisku aiheuttaa kukkarolle, vai olisiko joku spray-lakka helpompi/halvempi vaihtoehto? Entäs pensselillä virittely?
Ojentajalihaksen kramppi saa rystysen ja nenun kohtaamaan huomattavalla voimalla. - Huru-Ukko
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Hommasin itse kynäruiskun: 20 €.

Sitten oli se kompressori..

- Flak
Rautamaha

Viesti Kirjoittaja Rautamaha »

Voi elämä kun tuo Paumer liike ei voi tilata tuota lakkaa...
Fellows, there's a troll among us.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”