"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Space marines, 1500 pts

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
sortaja

Space marines, 1500 pts

Viesti Kirjoittaja sortaja »

Tällaista listantynkää. Listalla on haettu pelitehoja, mutta älyttömään 100-hordeen tai muuhun en lähde, vaan monipuolisuutta pitää listassa olla vaikka kaikki yksiköt ovatkin sellaisia mitä nyt yleensä on totuttu pelikentillä näkemään.

Parannusehdotuksia saa toki lykätä kasapäin, etenkin mitä tulee listan monimuotoisuuteen ja
seuraaviin asioihin:

-Infiltroivat elite-devastaattorit: Hyvä kikka vai kallista kuraa?
-Heavy support valinnat: Kaksi predaattoria vai jostain pisteitä ja vanha kunnon vindicator paikkaamaan ja pelotteeksi?
-Librarian: Hyppyreppu pois ja mahdollisimman halvaksi vai turpaanvetoarsenaalia lisää ja rähisemään?

Ja sitten itse listaan...

Minor Divergence

Traits: Honour Your Wargear
Minor Disadvantages: We Stand Alone

HQ

Master of Sanctity 230 Pts
Crozius Arcanum; Thunder Hammer; Rosarius; Adamantium Mantle; Bike; Artificer Armour; Terminator Honours

Perus tappajakappalainen, speedaa lähelle vihollista ja pistää lekan heilumaan

Epistolary Librarian 140 Pts
Bolt Pistol; Force Weapon
#Psychic Hood; Fury of the Ancients; Jump Pack; Frag Grenades

Hieman pienemmän budjetin lipparainen, tekee sitä mitä nyt furyllä yleensä tehdään. Hyppypakkauksille parempaa vaihtoehtoa?

Elites

6 Devastator Squad (Elites) 168 Pts
Heavy Bolter (x4); Infilitrate Skill

Infiltroivat johonkin kivaan paikkaan antamaan jalkaväelle ja muulle huutia. Onko kellään kokemusta tällaisen ryhmän käyttämisestä? ainakin teoriassa sen pitäisi toimia hyvin.

Venerable Dreadnought 130 Pts
Dread. CC Weapon; Storm Bolter; Assault Cannon
Extra Armour [5]

Dreadnought 110 Pts
Dread. CC Weapon; Storm Bolter; Assault Cannon
Extra Armour [5]

Troops

5 Tactical Squad 100 Pts
Lascannon; Plasma Gun

5 Tactical Squad 100 Pts
Lascannon; Plasma Gun

Fast Attack

Land Speeder Tornado [80] Pts
Assault Cannon; Heavy Bolter

Land Speeder Tornado [80] Pts
Assault Cannon; Heavy Bolter

Heavy support

Predator 'Annihilator' 135 Pts
2 Spons. Hvy Bolters; Turret Linked Lascannons
Extra Armour [5]

Predator 'Annihilator' 135 Pts
2 Spons. Hvy Bolters; Turret Linked Lascannons
Extra Armour [5]

Whirlwind 85 Pts

Models in Army: 27
Total Army Cost: 1493
Ishmael
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ishmael »

Kyllä toi vissiin tolta pohjalta rakentuu parhaiten. Devastatoreihin olis ehkä kiva saada lisää sakkeja, venerable upgraden voi ainakin tiputtaa huoletta.
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Pekka totes jo 'Conissa ettei tappajakappalaisesta ole mihinkään :)

Mutta ihan hyvännäköinen lista, tosin mä ehkä panostaisin tohon lippikseen kun se kumminkin on Epistolary ja silleen. Hyppyrepun sijaan mopo alle ja veil of time/might of heroes vielä messiin, niin saa tääkin kaveri kunnolla kipua aikaiseksi.

Devat ei välttämättä tarvi infiltratea, kun ne on kumminkin eliittiä ja ennen niitä deploataan 5-7 choisea, niin saat ne luultavasti ihan hyvään mestaan kumminkin.
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Ishmael
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ishmael »

Niitä ei saa sinne eliittiin ilman veteran skilliä.
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Ishmael kirjoitti:Niitä ei saa sinne eliittiin ilman veteran skilliä.
Hömm, hyvä pointti, vedetään takasin. Mutta isommasta infiltrate -possesta tulee kyllä jo aika hirvittävän hintanen, mä ehkä pitäisin sen vaan noin kuudenkokosena, kyllä siinä infitroidessa voi suhthyvin katsoa ettei ne ny ihan liikaa ota kipua kun vastustaja ampuu takasin.

Toisaalta taas tossa armeijassa ei oikeen ole devojen lisäksi mitään semmosta houkuttelevaa ammuttavaa kaikelle ei-lascannonille, että saattaa toi devaryhmä ottaa kaikkea pienempää tulta silmään.
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
sortaja

Viesti Kirjoittaja sortaja »

Mä jaksan vielä uskoa tappajakappalaisen voimaan, mutta katsotaan nyt. Onhan se aika pistesyöppö ja toolattu lipparainen vois hoitaa samalla senkin työt. Maistellaan vähän vaihtoehtoja...

Devastaattorit ovat eliitissä juuri sen takia että saa laittaa sen vähän enemmän mihin lystää ja valtaamaan ehkä vähän ylimääräistä tilaa oman zonen ulkopuolelta.

Pelitestausta voisi joku päivä ottaa, napit pitää vaan saada lainaan.
Asdrubael

Viesti Kirjoittaja Asdrubael »

En itse tumppaisi 370 pistettä kahteen IC-mieheen. Joko boostaisin libran kunnon tappokoneeksi ja heittäisin kappalaisen pois tai sitten tekisin molemmista halvemman version. Tuossa on liikaa kiinni ei-scorettavissa charruissa. Marine-armeijalle on hyvä perusohje yksi super-charru, kaksi halpista tai yksi halpis.

Elite devat on vähän sellanen ja tällänen. Yleensä vihulainen vie parhaat infiltrointipaikat deployaamalla järkevästi ja toisaalta kävellen ei sitten sitä paikkaa kauheesti vaihdeta. Mutta makuasia loppujen lopuksi.

Sataset, predat, whirla, dredit ja tornadot ovatkin sitten niin peruskamaa, että mitä niistä sanomaan. Paitsi ehkä saman kuin Ishmael eli tässä listassa tuo venerable upgrade on turha. Se toimii sitten, kun dredejä on kasa eikä niinkään yksittäisellä.

Summa summarum: itse panostaisin libraan, tiputtaisin kappalaisen, venerable upin ja pisteillä hankkisin esim. kolmannen tornadon. Riippuu sitten paljonko libraa boostaa, että mitä muuta saa.
Kun haluton laitetaan tekemään tarpeetonta työtä, tuntuu kuin turha työ menisi hukkaan...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”