"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

SoC-listat + uusi edikka = ?

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Grollix

SoC-listat + uusi edikka = ?

Viesti Kirjoittaja Grollix »

Eli tuleeko SoC-listoista epävirallisia uuden edikan myötä?
Karu kirjoitti:
Pelimestan turnaussäännöt ovat kuin kosminen vessa, jonka lattialla makaat kosmisen jumalan roiskiessa kosmista virtsaa päällesi.
Juhaaha

Re: SoC-listat + uusi edikka = ?

Viesti Kirjoittaja Juhaaha »

Grollix kirjoitti:Eli tuleeko SoC-listoista epävirallisia uuden edikan myötä?
Eikös ne ole jo epävirallisia?
Lighthammer
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Lighthammer »

Ovathan ne. Ainakin GW:n omissa turnauksissa.
Set fire to the family tree.
Pannukakku

Viesti Kirjoittaja Pannukakku »

Oikeastaan eivät ole. GW sanoi, että ne eivät ole epävirallisia, mutta niiden käyttö on vaan kielletty GW:n isommissa turnauksissa. Tuosta siis on haittaa vain, jos meinaat matkustaa ulkomaille GW:n isoihin turnauksiin...
Grollix

Eli voiko niitä käyttää Suomen turnauksissa vielä edikanvaihdonkin jälkeen?
Karu kirjoitti:
Pelimestan turnaussäännöt ovat kuin kosminen vessa, jonka lattialla makaat kosmisen jumalan roiskiessa kosmista virtsaa päällesi.
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Grollix kirjoitti:Eli voiko niitä käyttää Suomen turnauksissa vielä edikanvaihdonkin jälkeen?
Se riippuu turnausjärjestäjistä.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Grollix

Mutta uusi edikka ei automaattisesti tee kaikkia vanhoja non-AB listoja epävirallisiksi?
Karu kirjoitti:
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Grollix kirjoitti:Mutta uusi edikka ei automaattisesti tee kaikkia vanhoja non-AB listoja epävirallisiksi?
Ei voi tietää, se on GW:n päätös.

Kai muuten tarkoitit AB:lla Army Bookkia etkä Army Builderia?
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Ratovaari kirjoitti:
Grollix kirjoitti:Mutta uusi edikka ei automaattisesti tee kaikkia vanhoja non-AB listoja epävirallisiksi?
Tekee se uusi edikka kaikki non-ab listat epävirallisiksi. SoC kirjanen on kuitenkin verrattavissa AB:hen ja sen virallisuutta on todisteltu meille hetki kampanjan jälkeen. Oikeasti taas, jollei se ole GT sallittu niin kohta sitä ei salli muutkaan isot turneet, ja sitten se tippuu pikkuhiljaa pienistäkin turnauksista.

Toivottavasti näin ei käy, sekä toivottavasti DoW & CD saa uuden kirjan.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Nazreg Moonsinger kirjoitti:
Ratovaari kirjoitti:
Tekee se uusi edikka kaikki non-ab listat epävirallisiksi. SoC kirjanen on kuitenkin verrattavissa AB:hen ja sen virallisuutta on todisteltu meille hetki kampanjan jälkeen. Oikeasti taas, jollei se ole GT sallittu niin kohta sitä ei salli muutkaan isot turneet, ja sitten se tippuu pikkuhiljaa pienistäkin turnauksista.

Toivottavasti näin ei käy, sekä toivottavasti DoW & CD saa uuden kirjan.
Minä tyytyisin päivitettyyn peedeeäffään. Kirjaa kummallekaan tuskin tullaan pitkään aikaan näkemään.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Nazreg Moonsinger kirjoitti:
Ratovaari kirjoitti:
Minulla on tallessa GW:n nettisivuilta ladattu, GW:n digitaalisesti allekirjoittama FAQ, jossa Storm of Chaoksen armeijalistojen kerrotaan pysyvän virallisina kampanjan jälkeenkin. Jos ne vetävät sanansa takaisin, niin raastupa odottaa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Lighthammer
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Lighthammer »

The Captain kirjoitti:Minulla on tallessa GW:n nettisivuilta ladattu, GW:n digitaalisesti allekirjoittama FAQ, jossa Storm of Chaoksen armeijalistojen kerrotaan pysyvän virallisina kampanjan jälkeenkin. Jos ne vetävät sanansa takaisin, niin raastupa odottaa.
No, hyvää onnea sinne raastupaan.
GW Online: Community kirjoitti:With the recent publication of White Dwarf 315 we've decided to take a look at what armies we allow in our Warhammer Doubles and Warhammer Grand Tournament events held at Warhammer World in Nottingham.

We've reviewed the content of Jervis Johnson's "STANDARD BEARER - A World of Confusion" article in White Dwarf 315 and have decided that, as the Storm of Chaos book falls under the heading of a Warhammer 'Expansion' rather than an army book, we are not allowing the use of Storm of Chaos army lists at these events.
Toki nyt voidaan puolustella, että tuo koskee vain noita kahta tapahtumaa, mutta tunnettuahan on, että mitä isot edellä, sitä pienet perässä. Jos GW kokee itse listat liian rikkinäisiksi/epävirallisiksi/lisäosallisiksi whatever, niin varmasti sama ajatus tulee ainakin käymään muidenkin turnausjärjestäjien mielessä.
Set fire to the family tree.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

The Captain kirjoitti:Minulla on tallessa GW:n nettisivuilta ladattu, GW:n digitaalisesti allekirjoittama FAQ, jossa Storm of Chaoksen armeijalistojen kerrotaan pysyvän virallisina kampanjan jälkeenkin.
Eihän siinä sanota, kuinka kauan kampanjan jälkeen. Jos ne olivat virallisia puoli minuuttia, kyllähän sekin täyttää määritelmän. Ei kukaan puhunut pysymisestä tai väittänyt, että ne olisivat virallisia ikuisesti. Sitäpaitsi, nykyäänhän sana "virallinen" ei enää merkitse mitään. Kaikki on sallittua tai kiellettyä pelaajien/turnausjärjestäjien luvalla. Jos muut järjestäjät apinoivat grand tournamentia, sehän on vain oma moka eikä mitenkään GW:n kontrollissa.

"Tehkää niin kuin me sanomme, älkää niin kuin me teemme."
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

Tässä sitä näkee miten monikansallinen viihdekorporaatio riistää pientä harrastajaa :D

''Ai, teit sitten kokometallisen demonilegioonan? No sori, mutta et kyllä saa käyttää sitä missään.''

Voihan se olla että tämä perustuu johonkin havaintoon listojen porsaanreistä, mutta on se kyllä vähän typerää tehdä hätäisesti materiaalia ja julistaa se myöhemmin itse pannaan.
The Captain
Valvoja

Dolmot kirjoitti:
The Captain kirjoitti:Minulla on tallessa GW:n nettisivuilta ladattu, GW:n digitaalisesti allekirjoittama FAQ, jossa Storm of Chaoksen armeijalistojen kerrotaan pysyvän virallisina kampanjan jälkeenkin.
Eihän siinä sanota, kuinka kauan kampanjan jälkeen. Jos ne olivat virallisia puoli minuuttia, kyllähän sekin täyttää määritelmän. Ei kukaan puhunut pysymisestä tai väittänyt, että ne olisivat virallisia ikuisesti.
Totta. Tässä tuleekin esiin kuluttajansuoja - kuinka pitkäksi aikaa kuluttajan voidaan odottaa saavansa vastinetta rahalleen?

Enkä myöskään näe perustetta väitteelle, että SoC olisi expansio eikä armybook, ainakaan kun lukee Gavin esipuheen itse Storm of Chaos -kirjasta.

Oli tilanne mikä hyvänsä, GW on mokannut raskaasti hylättyään tuen SoC:lle, ja minä olen mokannut raskaasti käytettyäni arviolta 1200 euroa neljän SoC-armeijan figuihin (onneksi näistä pennosista ei GW:n tuotteisiin mennyt kuin ehkä puolet) luotettuani GW:n lupauksiin.

Mitähän se firma seuraavaksi keksii "kannustaakseen" minua pysymään mukana harrastuksessa? Päättää hävittää Blood Angelit sukupuuttoon?
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

The Captain kirjoitti:Mitähän se firma seuraavaksi keksii "kannustaakseen" minua pysymään mukana harrastuksessa? Päättää hävittää Blood Angelit sukupuuttoon?
Jos GW sen pyhäinhäväistyksen tekisi, lopettaisi meikä 40K:n pelaamisen ja keräämisen ja kävisin hajoittamassa GW:n päämajan tylpällä lusikalla.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Guzlob
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guzlob »

The Captain kirjoitti:Oli tilanne mikä hyvänsä, GW on mokannut raskaasti hylättyään tuen SoC:lle, ja minä olen mokannut raskaasti käytettyäni arviolta 1200 euroa neljän SoC-armeijan figuihin (onneksi näistä pennosista ei GW:n tuotteisiin mennyt kuin ehkä puolet) luotettuani GW:n lupauksiin.
Mikähän se raskas moka GW:n taholta mahtaa olla? Pari kulahtanutta virtsapisaraa kirkuvien kakaroiden meressä julistaa katkerina boikotin, ja ostaa silti viisi boksia uusinta edikkaa. Sen sijaan aikansa elänyttä SoC-kirjaa ei tarvitse enää pitää kaupoissa, sääntöongelmia ei tarvitse funtsia studiolla nykyisenkään vertaa, eivätkä Urmas-Jalmarit mene sekaisin kummallisten webistä imuroitavien listojen kanssa. Nykyinen GW-kohdeyleisöhän ei ollut vielä syntynytkään kun Middenheimiä korkattiin. Ja jos oikein hyvin käy, veteraanin ei tarvitse enää elämän päivänä nähdä demonisirkusta tai meripartiota kuin painajaisissaan.
it is apparent the intent has been revealed
Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

Ratovaari kirjoitti:
The Captain kirjoitti:Mitähän se firma seuraavaksi keksii "kannustaakseen" minua pysymään mukana harrastuksessa? Päättää hävittää Blood Angelit sukupuuttoon?
Jos GW sen pyhäinhäväistyksen tekisi, lopettaisi meikä 40K:n pelaamisen ja keräämisen ja kävisin hajoittamassa GW:n päämajan tylpällä lusikalla.
Hyvä etten itse ole jo tekemässä sitä.

Ja The Captainin väitettä vahvistaakseni voin kertoa, että tieto pysyvyydestä on julkaistu myös WD:ssä. Ja voisikohan joku laittaa sen linkin missä toisin määrätään? Olisi kiva nähdä.
Peril of Warp
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

http://uk.games-workshop.com/tournaments/wh-soc/1/

Tuostahan tuo GT-kielto löytyy...
Phil Kelly says "No!"
The Captain
Valvoja

Guzlob kirjoitti: Mikähän se raskas moka GW:n taholta mahtaa olla?
Ai niin, sori. Olen viime aikoina katsellut niin monien muiden figupelien tuottajien pelejä ja figuja, että melkein unohdin, että GW:n tarkoitus ei ollutkaan palvella harrastajakuntaa. Etenkin uusien harrastajien kannaltahan koko SoC on tätä nykyä hankala.

SoC:n mukana tuli paljon kivaa ja jonkin verran uskomatonta Scheissea. Kehtaan kuitenkin väittää, että ei SoC:n tukemista lakkautettu siksi, että siellä oli Errantry war, Sea patrol ja Tzeentch legion.

Ja piru GW:n periköön, ne olivat todellakin jättäneet itselleen takaportin auki hyvissä ajoin: SoC:n takana lukee "Campaign Supplement", kun muiden armeijakirjojen takana lukee "Warhammer Armies Supplement".

No, ehkä minä vain tyhmyydelläni osoitan olevani otollinen asiakas GW:lle. Taidankin jättää fiksut pelit sikseen ja rupean maalaamaan tactical marineita.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”