"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Noppien painottaminen?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Silveri kirjoitti:
hullukoira kirjoitti:Tällä painotuksella saat nopan joka ei ikinä anna ykköstä!
Herra ei nähtävästi ole milloinkaan kokeillut painotettua noppaa.
Niinpä. Ainakin minä onnistuin yhdellä painotetulla setillä heittämään tuplaykköset ensiyrittämällä. Huono noppatuurini uhmaa jopa fysiikan lakeja!
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Dead Maniac
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dead Maniac »

Hmm. Meitsin pitäisi päästä pelaamaan 40k:ta The Captainin kanssa, voitaisiin tarkastaa että onko se ykkösten heittäminen & huono noppatuuri peli- vai henkilökohtainen vakio.
Time waits for no slave.

Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Tiedän ihmisen, joka ei heitä koskaan huonoja tuloksia. Luulen, että hän tietämättään (kai tietämättään toivottavasti) drainaa muilta pelaajilta tuuria, koska normaalituuriset muuttuvat häntä vastaan huonotuurisiksi. Asiasta on tehty vertailevaa tutkimusta, eli häntä västään huonotuurisena pelannut, muuttuu takaisin normaalituuriseksi esimerkiksi minua vastaan pelattaessa.
Viimeksi muokannut Huru-ukko, Ma 28.08.2006 12:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luumumehu on soturien juomaa
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

The Captain kirjoitti:
Silveri kirjoitti:
hullukoira kirjoitti:Tällä painotuksella saat nopan joka ei ikinä anna ykköstä!
Herra ei nähtävästi ole milloinkaan kokeillut painotettua noppaa.
Niinpä. Ainakin minä onnistuin yhdellä painotetulla setillä heittämään tuplaykköset ensiyrittämällä. Huono noppatuurini uhmaa jopa fysiikan lakeja!
Ja mitä rankemmin painotettu noppa, sitä helpommin painotuksen huomaa ihan sen pyörimistä katsomalla.
//Mx
hullukoira

Viesti Kirjoittaja hullukoira »

Kannattaa käyttää mahd isoja noppia painotuksessa...
Ukkomiehet ovat sukupuolten välisen sodan sotavankeja!
Master Calgar

Viesti Kirjoittaja Master Calgar »

Dead Maniac kirjoitti:Hmm. Meitsin pitäisi päästä pelaamaan 40k:ta The Captainin kanssa, voitaisiin tarkastaa että onko se ykkösten heittäminen & huono noppatuuri peli- vai henkilökohtainen vakio.
Tuskin kumpikaan... itse pelailin pari kertaa erästä eldarpelaajaa vastaan, joka heitteli ihan normaalisti noppaa, mutta jaksoi marista koko ajan huonosta noppatuurista, jos muutama 1 tuli starcannonilla haavoittamisesta marineitani vastaan... ;)

Tosin, luulen, että capteenilla tuo menee jo ihan huumorin puolelle tuo ykkösistä kertoileminen. Ei kukaan voi oikeasti noin paljoa itkeä "noppatuuriaan", koska se on kaikille sama joka tapauksessa :)

Mutta mutta... Eikös nuo painotetut nopat nyt huomaa jo kädessäkin pienestä erosta? Kun tavallinen noppa ei paina mitään (painaa, mutta tuskin sitä edes kädessä huomaa) kun taas pieni painoero epäilemättä tulisi esille. Tai sitten painotus on niin mitättömän pieni, ettei siitä heitossa ole mitään iloa.
RC helikopteri myynnissä: viewtopic.php?f=99&t=105910
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

mastercalgar kirjoitti:Tosin, luulen, että capteenilla tuo menee jo ihan huumorin puolelle tuo ykkösistä kertoileminen. Ei kukaan voi oikeasti noin paljoa itkeä "noppatuuriaan", koska se on kaikille sama joka tapauksessa :)
Et sitten ilmeisesti ole koskaan pelannut Kapteenia vastaan? Voin kertoa että tuo pitää aivan paikkaansa. Kun Kapteeni heittää omaa normaalia tasoaan, kuka tahansa muu pelaaja pitäisi jo sitä huonona tuurina. Ja odotapas kun Kapteenilla alkaa olla oikeasti huonoa tuuria.
Master Calgar

Jaa? Heittääkös hän sitten nollia D6:lla? XD No, enpä voi sanoa pelanneeni capua vastaan, kun nyt fanaticissa kaverin olen nähnyt. Ehkä tulevassa fanaticissa sitten, jos vastaan capun saan, nähdään pystynkö juustottamaan hänet ampumalla koko pelin vain yhdellä marineryhmällä. Kyllähän tuokin jo johonkin minor victoryyn pitäisi päätyä, jos nopat antavat capteenille vain ykkösiä, tai SIITÄKIN pienempiä (jos on oikein oikein huonoa tuuria) ;D
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

AVVV kirjoitti:
Thelacan kirjoitti: No anna mennä, heitä kuusisivuista noppaa kuusi kertaa. Todennäköisyyden mukaan sinun pitäisi saada jokainen luku kerran.
Jos tämä on käsityksesi todennäköisyydestä, älä kulje lähtöruudun kautta palatessasi peruskouluun.
Tylsää töissä, todennäköisyys saada kuudella peräkkäisellä heitolla kuusi eri numeroa kuusisivuisesta nopasta on noin 1,5 %. Melko epätodennäköistä. Elämä on.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

mastercalgar kirjoitti:Jaa? Heittääkös hän sitten nollia D6:lla?
Ei ei, kyllä minä osaan heittää kuutosiakin. Edelliset viisi peliäni Dark eldareilla heittelin yhteensä n. 15 morale-testiä Ld8:lla. Neljässä onnistuin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Paha Setä

Viesti Kirjoittaja Paha Setä »

The Captain kirjoitti:
Ei ei, kyllä minä osaan heittää kuutosiakin. Edelliset viisi peliäni Dark eldareilla heittelin yhteensä n. 15 morale-testiä Ld8:lla. Neljässä onnistuin.
Elämä on! ;)
Ojentajalihaksen kramppi saa rystysen ja nenun kohtaamaan huomattavalla voimalla. - Huru-Ukko
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Huijaukseen suuntautuva kaveri painottaa esim. valkoiset nopat tuottamaan paremmin kuutosia, punaiset ykkösiä ja tarjoaa sinisiä vastustajan käyttöön. Kun vielä tyytyy lisäämään vain hieman painoa halutun luvun vastaiselle puolelle, niin todennäköisyyksiä saa parannettua, mutta noppien epäillyttävä käytös jää vaikeammin havaittavaksi.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Master Calgar

The Captain kirjoitti:
Hmm... mahtaisiko käänteinen heittotyyli toimia noppia vastaan, huijaa niitä "jaaha, nyt heitänkin sitten Ld testiä kahdelle yksikölle... oho, katos, 4 kutosta. HAH HAH nopat, ne olikin assaultcannonin osumisnopat!!!" öh... ehkei ;)
Voodoo-Aave

Viesti Kirjoittaja Voodoo-Aave »

Kyllä tuo minulla on ainakin toiminut... oma noppatuurini on samaa luokkaa kun kapulla, kun taas erään kaverini tuuri on päinvastainen.. meidän peliporukalla meni lopullisesti hermot kun kolme vuotta pelattu sitä vastaan eikä kertaakaan voitettu... On se kyllä myös ihan hyvä pelaajakin, mutta sen über noppatuuri ei kyllä sille haitaksikaan ole ollut...
Voodoo-Aavetta on mahdotonta voittaa, mene tyrmään.
Markkola

Viesti Kirjoittaja Markkola »

Flap kirjoitti:Flap's Law
Any inanimate object, regardless of its position or
configuration, may be expected to perform at any time in
a totally unexpected manner for reasons that are either
entirely obscure or else completely mysterious.
Asiaan löyhästi liittyen. Tuollahan voi perustella melkein minkä tahansa noppien suorittaman operaation.
Viimeksi muokannut Markkola, Ke 30.08.2006 13:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
USA upotti Estonian, aiheutti Kekkosen kaljun, järjesti jäävuoren Titanicin eteen, tappoi dinosaurukset ja aiheutti myös alkuräjähdyksen.
Master Calgar

Ehkäpä tuo osa "mysterious" on juuri se, millä noppien toimintaa voidaan perustella ;)
hullukoira

Viesti Kirjoittaja hullukoira »

Painotin yhden nopan tuolla reikälyijytekniikalla, ja testasin se sitten. Ei toiminut niin hyvin kuin voisi olettaa, mutta silti aika hyvin. Mittaustulokset eri luvuille olivat:
1:9.09%
2:15.15%
3:15.15%
4:15.15%
5:15.15%
6:21.21%

Eli siis ykköstä tuli kyllä, mutta vähemmän kuin muita lukuja. Ja kuutosta taas tuli enemmän kuin muita lukuja, ja huomattavasti enemän kuin ykköstä! Sweet.

Ja mistä sain nuo tulokset. No, pyöritin noppaa about tuhat kertaa, ja otin ylös tulokset!
Ukkomiehet ovat sukupuolten välisen sodan sotavankeja!
Master Calgar

hullukoira kirjoitti:Ja mistä sain nuo tulokset. No, pyöritin noppaa about tuhat kertaa, ja otin ylös tulokset!
Nimesi veroinen olet ;) Mutta tuolla marginaalilla ei nyt ihan hurjasti vielä pelejä voiteta...
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

mastercalgar kirjoitti:
hullukoira kirjoitti:Ja mistä sain nuo tulokset. No, pyöritin noppaa about tuhat kertaa, ja otin ylös tulokset!
Nimesi veroinen olet ;) Mutta tuolla marginaalilla ei nyt ihan hurjasti vielä pelejä voiteta...
Ei vai?
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

mastercalgar kirjoitti:
Nimesi veroinen olet ;)
Tuolla sinnikkyydellä kannattaisi harkita esim. puhelinmyyjän toimea.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”