Kaasunaamarin sculptaaminen
- Paha Vaatturi
Kaasunaamarin sculptaaminen
Heipä hei kaikki.
Tarvitsisin neuvoja toisen maailmansodan aikaisen saksalaisen kaasunaamarin scupltaamiseen cadianeille.
Kiitos, Kettu kuittaa.
Tarvitsisin neuvoja toisen maailmansodan aikaisen saksalaisen kaasunaamarin scupltaamiseen cadianeille.
Kiitos, Kettu kuittaa.
- nomic
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Itse olen tehnyt kaasunaamareita tällä tavalla, tosin letkuilla, mutta suunnilleen näin se toimisi tuota mallia varten:
1. Ota sopivan kokoinen pala gs:ää
2. litistä sitä hieman, niin että se on suunnilleen figun naaman kokoinen ja leuasta hieman yli menevä ja lätkäise se naamaan.
3. Muotoile naamari alaspäinkapenevaksi ja lisää pieniä painaumia ja poimuja pintaan jos haluat.
4. Leikkaa ohuesta muovitangosta kaksi muutaman millin pituista viipaletta (ittellä on tuo plastic rod ollut 1,5 mm paksua)
5. Paina viipaleet silmien kohdalle.
6. Ota hieman leveämpää muovitankoa (~3mm) ja leikkaa siitä 2-3 millin pituinen viipale.
7. Paina se stuffiin suodattimen kohdalle eli leuan alle.
8. Tämä ei ole mitenkään pakollinen mutta jos haluat syvyyttä naamarin linsseihin niin poraa niihin pienet "kuopat" käsiporalla green stuffin kuivuttua ja mahdollisimman ohuella terällä, itse olen tehnyt sillä toisiksi ohuimmalla kun ohuin on katkennut ja ihan hyviä on tullut kunhan muistaa olla poraamatta liian syvälle (muuten linssin reunat häviää).
Toivottavasti ymmärsit, voin pistää kuvia tuloksesta jos auttaa.
1. Ota sopivan kokoinen pala gs:ää
2. litistä sitä hieman, niin että se on suunnilleen figun naaman kokoinen ja leuasta hieman yli menevä ja lätkäise se naamaan.
3. Muotoile naamari alaspäinkapenevaksi ja lisää pieniä painaumia ja poimuja pintaan jos haluat.
4. Leikkaa ohuesta muovitangosta kaksi muutaman millin pituista viipaletta (ittellä on tuo plastic rod ollut 1,5 mm paksua)
5. Paina viipaleet silmien kohdalle.
6. Ota hieman leveämpää muovitankoa (~3mm) ja leikkaa siitä 2-3 millin pituinen viipale.
7. Paina se stuffiin suodattimen kohdalle eli leuan alle.
8. Tämä ei ole mitenkään pakollinen mutta jos haluat syvyyttä naamarin linsseihin niin poraa niihin pienet "kuopat" käsiporalla green stuffin kuivuttua ja mahdollisimman ohuella terällä, itse olen tehnyt sillä toisiksi ohuimmalla kun ohuin on katkennut ja ihan hyviä on tullut kunhan muistaa olla poraamatta liian syvälle (muuten linssin reunat häviää).
Toivottavasti ymmärsit, voin pistää kuvia tuloksesta jos auttaa.
- Dead Maniac
- Viesti:
noi linssithän onnistuu kun painaa jollain ohalla putkella siihen stuffiin. Tietenkin silmien kohdalle.
Time waits for no slave.
Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
- Paha Vaatturi
- nomic
Kitarankielet on nopea ja helppo tapa, gs:stä en lähtisi tekemään.Lystikäs Lynkkaaja kirjoitti:Jos viitsisit pistää kuvia tulemaan niin se olisi vallan ystävällistä.
Itsekkin ajattelin letkun lisäämistä, mutta ongelma on että en ole vielä keksinyt että mihin se menisi sitten siitä kaasunamarista. Kannattaako stuffista tehdä se letku vai onko kitaran kieli parempi ratkaisu?
Toiseenpäähän teen vyölle tai reppuun kiinni säiliön/kanisterin/suodattimen tähän tyyliin:
http://www.pkymasehist.fi/kaasu30.jpg
Sitten green stuffista pari solki "vyötä" sen ympärille.
Säiliöhän voi olla myös laukussa, pistää vain letkun menemään sinne.
Pistän kuvia huomenna.
Viimeksi muokannut nomic, Ke 30.08.2006 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Paha Vaatturi
Nomicilla on kyllä pätevät ohjeet, ja tekisin kohtaan 3) asti samalla tavalla. Varmasti nomicin tyylillä tulee hieno tulos. Pistänpä kuitenkin vaihtoehtoisella lopetuksella tämän ohjeen
:
4) Linssit saat tehtyä näppärästi painamalla lyijytäytekynällä green stuffia. Testaile ensin pari koekappaletta. Tekisin itse niin, että pyörittelisin pienen määrän green stuffia nuppineulan päätä pienemmäksi palloksi, ja laittaisin sen kevyesti kiinni (siis siten että pallo pitää suunnilleen muotonsa) jo kuivuneeseen green stuffista tehtyyn maskiin. Sitten painaisin palloa sopivan kokoisella lyijytäytekynällä jossa ei ole lyijyä. Jos linssin lasiosasta tulee mielestäsi liian paksu, niin voit laittaa uuden lyijyn (siis tasapäisen) kynään siten, että se on hieman sisällä kynän kärjessä. Testaa siis ensin kummalla tavalla tulee parempi tulos ennen kuin tökkäät maskiin. Samalla tekniikalla pystyy näppärästi tekemään myös niittejä.
5) Suodattimen voit leikata muovitangosta tai vastaavasta. Green stuffista saat myös pyöreitä "suodattimia" rullaamalla stuffia pöytää vasten ja antamalla pötkön kuivua. Leikkaa kuivuneesta pötköstä viipaleita, eli suodattimia. Kiinnitä green stuffilla maskiin.
Jos teet letkut, niin kitarankieli on must siihen hommaan. Tosin melkoisen varmasti tuo suodatin on helpompi tehdä.
4) Linssit saat tehtyä näppärästi painamalla lyijytäytekynällä green stuffia. Testaile ensin pari koekappaletta. Tekisin itse niin, että pyörittelisin pienen määrän green stuffia nuppineulan päätä pienemmäksi palloksi, ja laittaisin sen kevyesti kiinni (siis siten että pallo pitää suunnilleen muotonsa) jo kuivuneeseen green stuffista tehtyyn maskiin. Sitten painaisin palloa sopivan kokoisella lyijytäytekynällä jossa ei ole lyijyä. Jos linssin lasiosasta tulee mielestäsi liian paksu, niin voit laittaa uuden lyijyn (siis tasapäisen) kynään siten, että se on hieman sisällä kynän kärjessä. Testaa siis ensin kummalla tavalla tulee parempi tulos ennen kuin tökkäät maskiin. Samalla tekniikalla pystyy näppärästi tekemään myös niittejä.
5) Suodattimen voit leikata muovitangosta tai vastaavasta. Green stuffista saat myös pyöreitä "suodattimia" rullaamalla stuffia pöytää vasten ja antamalla pötkön kuivua. Leikkaa kuivuneesta pötköstä viipaleita, eli suodattimia. Kiinnitä green stuffilla maskiin.
Jos teet letkut, niin kitarankieli on must siihen hommaan. Tosin melkoisen varmasti tuo suodatin on helpompi tehdä.
- nomic
No niin, as I promised
Figuja on konvattu raskaasti muutenkin mutta cadialaisia ne on joskus olleet... Nämä on siis tehty latd projektiani varten traitoreiksi, mutta toimivat ihan lojaali kaartilaisinakin tarpeen tullen. Vaalea aine figuissa on magic sculptia.
Tässä "pari" kuvaa:
figu 1
edestä
takaa
figu 2
edestä
takaa
figu 3
edestä
takaa
figu 4
edestä
takaa
Kaikki 4 figua ovat vielä enemmän tai vähemmän vaiheessa.. mutta naamarit on tehty.
Figuja on konvattu raskaasti muutenkin mutta cadialaisia ne on joskus olleet... Nämä on siis tehty latd projektiani varten traitoreiksi, mutta toimivat ihan lojaali kaartilaisinakin tarpeen tullen. Vaalea aine figuissa on magic sculptia.
Tässä "pari" kuvaa:
figu 1
edestä
takaa
figu 2
edestä
takaa
figu 3
edestä
takaa
figu 4
edestä
takaa
Kaikki 4 figua ovat vielä enemmän tai vähemmän vaiheessa.. mutta naamarit on tehty.
tekee kyllä - hieman erilaista käsitellä kuin GS ja takuulla halvempaa jo ihan perus"stuffittamiseen"
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- Paha Vaatturi