Keskustelua Fanatic 4:n hinnasta
Jatkan nyt itse hieman tähän ketjuun kanssa. Ja siis jälleen ihan itsenäni, kun en millään tavalla ole PKP:hen sidoksissa vaan olen vain Munterin kaveri ja harrastuksen kautta osallistun turneiden järjestämiseen.
Eli itse en esim. välitä oheiskrääsästä. Turnauspaitoja pidän lähinnä toisissa turnauksissa, jos niissäkään. Pendantit ovat mullakin avaamattomia jossain. Figut, joita saa ovat yleensä itselleni hyödyttömiä, joten annan ne eteenpäin ilmaiseksi jollekin kaverille joka tarvii niitä. Eli maksan itse vain peleistä. Ja maksaisin toki mieluummin vähemmän kuin enemmän. En myöskään rummuta donkey kong bongorumpuja yms.
Mutta itse Fanaticiin. PKP:n järjestämät Fanaticit ovat enemmän kuin vain figuturnauksia. Ne ovat tapahtumia, joissa pelataan figuilla. Siksi niiden luonteeseen kuuluvat myös kaikenlainen oheiskrääsä ja sirkushuvit, kuten vanhan maailman viisiottelu ja bongorummut. Sitäpaitsi tuntuu, että iso osa ihmisistä pitää siitä, että on kaikenlaista muutakin viihdykettä kuin pelkät pelit. Mutta tässä mielessä hard core pelaaja saattaa hyvinkin nauttia enemmän jostakin muusta turneesta, jossa keskitytään ns. oleelliseen.
Koitamme toki olla mahdollisimman vakavasti otettava peliturnaus myös, olen itse varsinkin hyvinkin fanaattinen asian suhteen, joten toivon että myös pelkät pelaajat löytävät turneeseen vaikka kokisivatkin hinnan kovaksi pelkästä pelaamisesta.
Eli itse en esim. välitä oheiskrääsästä. Turnauspaitoja pidän lähinnä toisissa turnauksissa, jos niissäkään. Pendantit ovat mullakin avaamattomia jossain. Figut, joita saa ovat yleensä itselleni hyödyttömiä, joten annan ne eteenpäin ilmaiseksi jollekin kaverille joka tarvii niitä. Eli maksan itse vain peleistä. Ja maksaisin toki mieluummin vähemmän kuin enemmän. En myöskään rummuta donkey kong bongorumpuja yms.
Mutta itse Fanaticiin. PKP:n järjestämät Fanaticit ovat enemmän kuin vain figuturnauksia. Ne ovat tapahtumia, joissa pelataan figuilla. Siksi niiden luonteeseen kuuluvat myös kaikenlainen oheiskrääsä ja sirkushuvit, kuten vanhan maailman viisiottelu ja bongorummut. Sitäpaitsi tuntuu, että iso osa ihmisistä pitää siitä, että on kaikenlaista muutakin viihdykettä kuin pelkät pelit. Mutta tässä mielessä hard core pelaaja saattaa hyvinkin nauttia enemmän jostakin muusta turneesta, jossa keskitytään ns. oleelliseen.
Koitamme toki olla mahdollisimman vakavasti otettava peliturnaus myös, olen itse varsinkin hyvinkin fanaattinen asian suhteen, joten toivon että myös pelkät pelaajat löytävät turneeseen vaikka kokisivatkin hinnan kovaksi pelkästä pelaamisesta.
Kun haluton laitetaan tekemään tarpeetonta työtä, tuntuu kuin turha työ menisi hukkaan...
Sepä se. Kun itse pelitapahtuma tuolla on kuitenkin aika laadukas (jos nyt ei maalaamattomia armeijoita lasketa) ja siis kun on maan parhaimmat maastot, niin sinne nimenomaan haluaa päästä pelaamaan. Ja köyhempää kaveria tuo hinta syö. Tuohon päällehän tietysti tulee vielä matka ja ruokakulut, joten lopullinen summa alkaa jo olemaan siinä satasen hujakoilla.
"Eikö nämä eteläsuomalaiset ole jo aika vanha juttu?" -Damagelaardi
Joopajoo, 3 pendanttia olen saanut, 2 hukassa jo. Eipä ne mitään lisäarvoa anna, toivottavasti rihkamanjaosta päästään eroon jos se vaikuttaa turnauksen hintaan.
29e on ok, mutta mieluummin maksaisin turnauksesta 29e kuin 15e turnauksesta ja 14e tekstiilistä ja ghettokoruista. Tai mikä se hintojen suhde nyt onkaan. Ainiin, ja voisin maksaa myös ajoissa ilmestyvästä rulesetistä vähän extraa, vink vink
-Sami
29e on ok, mutta mieluummin maksaisin turnauksesta 29e kuin 15e turnauksesta ja 14e tekstiilistä ja ghettokoruista. Tai mikä se hintojen suhde nyt onkaan. Ainiin, ja voisin maksaa myös ajoissa ilmestyvästä rulesetistä vähän extraa, vink vink
-Sami
Is that a diver's watch, can you dive? Is that a pilot's briefcase, can you fly? Oh fuck, another three bottle lunch.
Itse kun en ole erityisesti PKP:n suurimpia kanta-asiakkaita (edes turnauksien osalta), en harrasta kovin erityistä suosimista tai fanitusta siihen suuntaan. Sen sijaan yritän antaa maksimaalisesti tukea kaikille figualan tapahtumille, elleivät ne ole totaalisia floppeja jo lähtöpisteestä alkaen. Koska olen itsekin saanut järjestää tämän alan tapahtumia, tiedän että kovin usein niihin sisältyy tuhoton määrä talkootyötä ja muun elämän uhraamista ihan vain siksi, että parilla muulla pikku-ukkojen siirtelijällä olisi kenties vähäsen hauskaa. Tämän vuoksi palaute kannattaa muotoilla kohteliaasti, vaikka huomautettavaakin olisi. Rehellinen saa olla kunhan tekee sen kannustavaan sävyyn. Silloin uusien tapahtumien todennäköisyys pysyy parempana. PKP on tietysti vähän eri asemassa, koska sen järjestämiin tapahtumiin liittyy liiketoiminnallinen elementti. Silti tahdon tukea näitäkin tapahtumia. Aina parempi että firma järkkää ja saa kenties voittoa kuin että omistajat istuvat takahuoneessa kaivamassa nenää ja lähiseudun figut pölyttyvät hyllyssä. Skene pysyy hengissä kun siihen suhtautuu kannustavasti ja hoitaa korjausehdotukset tahdikkaasti.Eino kirjoitti:Nyt se mistä täällä tapellaan, tai minä tappelen on tämä Fanboy-kulttuuri. Käsittääkseni kaikki tällainen turnausten järjestäminen ja maastojen vuokraaminen yms kuuluu teidän yritystoimintaan, enkä ymmärrä minkä takia yleisön on piitänyt muodostaa siihen tuollainen fanboy kulttuuri, että heti kun joku on hiemankin jostain asiasta erimieltä mitä te teette, alkaa hirvittävä paheksuminen.
Lainatakseni aivan ensimmäistä viestiä...
Kyllä, tässä mainitaan että kyseessä on henkilökohtainen mielipide ja kritiikin kohteena on lähinnä figujen sisällyttäminen. Silti yleissävy on minusta melko happaman oloinen ja siksi linkittyy helposti aiempiin satunnaisten ihmisten esittämiin "kauheeta riistoo" -kommentteihin aiheesta jos toisesta. Siksi luultavasti kurakin roiskui voimakkaasti vastatuuleen. Kannattaa olla tarkkana. "Suolaista toimintaa" ja "en kyllä kaipaa" tulkitaan helposti ns. ruikutusosastoksi, vaikkei niitä sellaiseksi olisi tarkoitettukaan.29e... Vähän suolaista toimintaa, vaikkakin tuohon sisältyy ties mitä. En kyllä henk kohta kaipaa mitään 12,50e arvoista special figua jos se aiheuttaa sen, että turnaushintaan tulee lisää esim 10e...
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
No eipä ollut tarkoitettu ei. Oma puhetyylini vaan on perustöykeä, joka sattuu omaan nilkkaan.
Noh, itse olen ollut tänä vuonna rakentamassa Turku Fanaticia ja kahta muuta Turussa pdettyä turnausta, joten tiedän kyllä minkälaista työtä ja panostusta ko. homma tarvitsee.
Noh, itse olen ollut tänä vuonna rakentamassa Turku Fanaticia ja kahta muuta Turussa pdettyä turnausta, joten tiedän kyllä minkälaista työtä ja panostusta ko. homma tarvitsee.
Olihan se vähän yllätys et hinta oli viimevuoteen verrattuna noussut 9e. On lahdessa ennenkin saanut ukkoja ja tais saada joskus spruenkin (jolla en silläkään tehny mitään
).
Pahinta tunkkia ovat tosiaan olleet ne pendantit niillä ei kyl kertakaikkiaan tehnyt mitään.
Vaikka kaikki kallistuu opintotuki ei kyl tuu nousemaan.
Toivoisin että turnauksia järjestävät liikkeet eivät ottaisi tavaksi nostaa turnausmaksua, ja dumpata siinä kylkiäisenä varastoihin kertynyttä tavaraa ainakaan tuottomielessä.
Tämä siis yleisenä kannanottona turnausten hintoihin.
Pahinta tunkkia ovat tosiaan olleet ne pendantit niillä ei kyl kertakaikkiaan tehnyt mitään.
Vaikka kaikki kallistuu opintotuki ei kyl tuu nousemaan.
Toivoisin että turnauksia järjestävät liikkeet eivät ottaisi tavaksi nostaa turnausmaksua, ja dumpata siinä kylkiäisenä varastoihin kertynyttä tavaraa ainakaan tuottomielessä.
Tämä siis yleisenä kannanottona turnausten hintoihin.
9th Age duunari
- hc_andersen
No, yleisenä kannanottona myös, maksan 29e Fanaticista vain koska nyt satun voimaan, en mielelläni. 20e tuntuisi olevan kohtuullinen maksu. LE -figu on kiva bonus, ja sopii tapahtuman henkeen, mutta muunlainen rihkama voisi jatkossakin loistaa poissaolollaan - ainakin turnausmaksussa.
Itse olen 30 hengen turnauksen järjestänyt, ja useammassa puuhannut mukana, joten tiedän kai jotain turnausten järjestämisestä. Kokemuspohjani ei ihan tietenkään vertaannu Fanaticin kaltaiseen suurtapahtumaan.
Kohtuuden rajoja hipoo tämä hinta, ehkä huonommalla puolella.
Itse olen 30 hengen turnauksen järjestänyt, ja useammassa puuhannut mukana, joten tiedän kai jotain turnausten järjestämisestä. Kokemuspohjani ei ihan tietenkään vertaannu Fanaticin kaltaiseen suurtapahtumaan.
Kohtuuden rajoja hipoo tämä hinta, ehkä huonommalla puolella.
Sinänsä hauskaa, että samoihin aikoihin on Joensuussa turnaus jonka hinto on melkein tuplat (50e) eikä silti kukaan ole valittanut hinnasta. :)
Omasta mielestä on ihan hyvä että välillä on vähän kalliimpiakin turnauksia kaikilla herkuilla. Pahoin vain pelkään, että tälläkertaa itsekin olen karsittujen joukossa viimeinen viikonloppu on aina vähän paha aika tämmösille raharei-ille.
Omasta mielestä on ihan hyvä että välillä on vähän kalliimpiakin turnauksia kaikilla herkuilla. Pahoin vain pelkään, että tälläkertaa itsekin olen karsittujen joukossa viimeinen viikonloppu on aina vähän paha aika tämmösille raharei-ille.
Hymynaamiosta huolimatta mainittakoon, että hotellihuone, sapuska, sauna ja edustuskelpoiset jälkipelitilat tuskin ovat "turhaa sälää", etenkin kun näiden ostaminen on optionaalista...jamopower kirjoitti:Sinänsä hauskaa, että samoihin aikoihin on Joensuussa turnaus jonka hinto on melkein tuplat (50e) eikä silti kukaan ole valittanut hinnasta.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
29 euroa on vielä TURNAUKSESTA ihan soppelihinta, kun majoittuminen on järjestetty. Ilman majoitusta jättäisin tulematta. Kuten jo aikaisemmin huutelin figusta tulen hankkiutumaan eroon, koska en kyseistä palaa itse tarvi. Paita on oikeasti MINUSTA ihan mukava lisä, vaikka tahtoo olla että noi bonaripaidat tulee käytettyä loppuun töissä hikoillessa. + viime vuodesta olen kehittäny yhden X:n lisää kokoon, joka toki moukaroi omaa itsetuntoa, kun ne kerta julkisesti ovat näkyvillä. itkuparkunyyhky.
Mutta joo, ennemmin toki maksaisin vähemmän kuin enemmän. Kukapa ei, mutta kyl Suomessa on hyvälle totuttu näiden turnausten hintojen suhteen. Eikä se minusta välttämättä ole negatiivinen asia. PKP:n omassa harkinnassa on, miten turnauksensa järjestävät ja mitä pakettiin kuuluu. Hyvin tunnutte palautteeseen suhtautuvan, vaikka "Ei tarvi tulla jos on noin vaikeeta" olisi maailman paras vastaus näissä asioissa. Se on vaan niin totta.
Henkilökohtaisesti komppaan muutamaa muuta ja jätän kaikenlaisen turhan sälän huomioimatta kun tulen tai jätän tulematta turnaukseen. Sitten seuraavaksi voidaan alkaa vääntään kättä aiheesta "majoitus, turhaa sälää vai itsestäänselvyys?".
Ordo Aboensiksen faba-turnauksen ja Lahden Fanaticin vertaaminen on minusta vähän väsynyttä. Tämä siis Ordo Aboensiksen hallituksen jäseneltä, yksityishenkilönä. Tottakai, puhe oli siinä vaiheessa pelkistä palkinnoista, eli huomioon ei missään nimessä kannata ottaa että turnauspaikka tuli 2440 euroa halvemmaksi Ordon turnauksessa ja majoitusta ei tarvinnut järjestää. Hyviä turnauksia molemmat, ja hintansa arvoisia. IMO.
Lisäilkää omassa mielessä "Minun mielestäni"-alkuja ja "IMO"-loppuja lauseisiin. Ja hymiöitä. Paljon.
Ei oteta sitä niin vakavasti, keskustelu on yllättävää kyllä ollut ajoittain jopa kehittävää, älykästä ja mielenkiintoista. Harvemmin näin Sotavasarassa.
Janne "PKP-Fanboy" Hyvönen
Mutta joo, ennemmin toki maksaisin vähemmän kuin enemmän. Kukapa ei, mutta kyl Suomessa on hyvälle totuttu näiden turnausten hintojen suhteen. Eikä se minusta välttämättä ole negatiivinen asia. PKP:n omassa harkinnassa on, miten turnauksensa järjestävät ja mitä pakettiin kuuluu. Hyvin tunnutte palautteeseen suhtautuvan, vaikka "Ei tarvi tulla jos on noin vaikeeta" olisi maailman paras vastaus näissä asioissa. Se on vaan niin totta.
Henkilökohtaisesti komppaan muutamaa muuta ja jätän kaikenlaisen turhan sälän huomioimatta kun tulen tai jätän tulematta turnaukseen. Sitten seuraavaksi voidaan alkaa vääntään kättä aiheesta "majoitus, turhaa sälää vai itsestäänselvyys?".
Ordo Aboensiksen faba-turnauksen ja Lahden Fanaticin vertaaminen on minusta vähän väsynyttä. Tämä siis Ordo Aboensiksen hallituksen jäseneltä, yksityishenkilönä. Tottakai, puhe oli siinä vaiheessa pelkistä palkinnoista, eli huomioon ei missään nimessä kannata ottaa että turnauspaikka tuli 2440 euroa halvemmaksi Ordon turnauksessa ja majoitusta ei tarvinnut järjestää. Hyviä turnauksia molemmat, ja hintansa arvoisia. IMO.
Lisäilkää omassa mielessä "Minun mielestäni"-alkuja ja "IMO"-loppuja lauseisiin. Ja hymiöitä. Paljon.
Ei oteta sitä niin vakavasti, keskustelu on yllättävää kyllä ollut ajoittain jopa kehittävää, älykästä ja mielenkiintoista. Harvemmin näin Sotavasarassa.
Janne "PKP-Fanboy" Hyvönen
"Se on siis nyt todistettu, että minä vain en osaa pelata." -the Captain-
Djoo, tähän vielä lisäisin että kuinka monelle on oikeasti ne palkinnot se juttu jonka takia lähtee turnaukseen? Eikös se voittaminen itsessään ole jo paljon hienompaa kuin ne random figut vai..Hyvönen kirjoitti:
Toisaalta onko suomessa tarvetta enää yhdelle halppisturnaukselle? Viimeksi kun tarkistin uusia turnauksia tupsahtaa turnaukset&pelikaverit osioon tasaiseen tahtiin siihen malliin että jos fanaticin 29e hinta tuntuu suolaiselta on vaihtoehtoja tarjolla.Osku kirjoitti: ja jos turnausta meinataan käyttää uusien pelaajien mukaan saamiseen tai muuten vaan promoamiseen, ei korkea hinta sitä ainakaan auta.
Jos kaikki turnaukset ovat halppis-turnauksia ala muutama peli halvalla kyhätyillä maastoilla ja surkeilla yöpymismahdollisuuksilla niin sehän vain tarkoittaa että valinnanvaraa on vähemmän.
Lisä valinnanvara on aina hyvästä. Jos jollekkin ei ole tarvetta niin se näkyy selvästi osallistujamäärässä mutta jos hinta on hintansa väärtti tulee fanatic täyttymään. Itse veikkaan että laatuturnauksille on kysyntää vaikka hinta olisikin vähän muita kalliimpia. Ei kaikki suomen faba/40k harrastajat opiskelijoita ole
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
lähinnä vain huvittaa että porukka tuhlaa tuhansia ja taas tuhansia (varsinkin veteraanit pitemmän päälle) euroja muovisiin pikku-ukkoihinsa ja sitten nipottavat vielä kohtuuhintaisesta turnauksesta.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Aivan, elämä on hyvin suhteellista. Sen kolmekymppiä käyttää hyvin nopeasti ja suruttomasti kaikkeen muuhun pakolliseen tai vähemmän pakolliseen sälään. Sen ei pitäisi tuntua juurikaan, jos oikeasti on haluamassa paikan päälle (minä en ole tulossa, joskaan se hinta ei siihen vaikuta). Toki opiskelijana tiedän, että sen budjetin raapiminen ei helppoa aina ole, mutta elämässä on tehtävä valintoja.Silveri kirjoitti:lähinnä vain huvittaa että porukka tuhlaa tuhansia ja taas tuhansia (varsinkin veteraanit pitemmän päälle) euroja muovisiin pikku-ukkoihinsa ja sitten nipottavat vielä kohtuuhintaisesta turnauksesta.
Minä en juuri turnauksissa ole muutenkaan juoksennellut ja todennäköisesti sekin vähä jää käymättä, kun peliä vaihdoin kunnes saamme pystyyn kunnollisen Warmachine turnauksen. Conissa kävijänä osaan arvostaa sellaisia asioita kuin järjestetty inhimillinen majoitus, suihku ja ruokahuollon perusteet (vaikka tämä tarkoittaisi vain lähipitserian osoitetta ja puhelinnumeroa).
Hienoa on, että turnauskirjoon tulee vaihtelua ja erilaisia konsepteja kokeillaan. Ei kaiken tarvitse olla kaikille.
Tuo nyt oli enemmänkin omakohtainen kertomus siitä, miten pikkuturnaus jäi plussan puolelle, eikä vertailua näiden turnausten välillä. Lahdesta varmaan löytyy muitakin paikkoja kuin 2440 maksa läntti messukeskusesta. Esimerkiksi se kasisali varmasti on halvempi ja myöskin hyvä tila. (mitä nyt olen kerran itse käynyt)Hyvönen kirjoitti:Ordo Aboensiksen faba-turnauksen ja Lahden Fanaticin vertaaminen on minusta vähän väsynyttä. Tämä siis Ordo Aboensiksen hallituksen jäseneltä, yksityishenkilönä. Tottakai, puhe oli siinä vaiheessa pelkistä palkinnoista, eli huomioon ei missään nimessä kannata ottaa että turnauspaikka tuli 2440 euroa halvemmaksi Ordon turnauksessa ja majoitusta ei tarvinnut järjestää. Hyviä turnauksia molemmat, ja hintansa arvoisia. IMO.
eli heitetään vaan pienoismalli messujen oven eteen vaikka kyltti että, "Hei, kasisalilla lisää tapahtumaa pienoismallimessujen teemaan" ?Esimerkiksi se kasisali varmasti on halvempi ja myöskin hyvä tila. (mitä nyt olen kerran itse käynyt)
Tapahtuman promootio arvo laskisi silloin hiukan. Kyse on yksittäisestä tapahtumasta joka on suuri promootiotapahtuma turnauksen ohella, tottakai siellä tulee krääsää. Voitaisko nyt jo lopettaa tämä kebab ateriasta tappeleminen, kuten itsekkin sanoit, siinä on miten hinta vaikuttaa elämääsi, yksi tai kaksi kebabia vähemmän, raavaana miehenä varmasti kestätä tuon.
Pienissä turnauksissa ei kuitenkaan ole mitään lisähintaa ja välillä jopa edullinen ruokatarjoilu. Siis valitetaan ihan aikuisten oikeasti vasta silloin kun jotain vääryyttä tapahtuu. Kaikki valittajatkin tuntuvat mainitsevan että rahoilleen saa vastinetta, pistää vähän miettimään.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head