"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pensselin kunnossa pito.

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
I.H.

Pensselin kunnossa pito.

Viesti Kirjoittaja I.H. »

Hoidan pensselini maaluksen jälkeen näin.

1. Huuhdon viileääsä vedessä.
2. Pyörittelen mäntysuovassa.
3. Huuhdon.
4. Tasoitan syljellä.

Kumminkin pensselin aivan päähän ilmestyy pieniä, mutta hankalia ''sojoumia''.
Maalaan varovasti, enkä drybrushaa sillä. Ainakaan siinä syy ei ole. Mikä on ongelman syy?
AVVV
Chaosboyz Crew
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AVVV »

Tuskin mikään syljessä olevista eri aineita hajottavista entsyymeistä ainakaan auttaa. Tapahtuuko sama, jos säästät syljen?
I.H.

Eieiei... Siis tasoitan suussa huulten välissä hieman syljen kanssa. Sitää pensselin. Näin opin fantsun maalauskurssilla.
Duke

Viesti Kirjoittaja Duke »

White Dwarfissa neuvotaan eritavalla. Kostuta vedessä, ja vedä sitten paperin päällä sitä samalla pyöräyttäen. On toiminut ainakin minulla. Ja tuon kyseisen WD:n numerohan on 311.
Valitse joko ihmiset tai teknologiatasankoninjasamuraisorkkaeläinkalat.

- vompovompatti
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Synteettiset pensselit menevät ajan mittaan "koukulle", teit sitten ihan mitä tahansa. Sen kanssa pitää vaan elää ja vaihtaa pensseli uuteen. Toinen vaihtoehto on luonnonkarvaiset (esim. Kolinsky), jotka kyllä pysyvät suorina, mutta eivät ole yhtä "jäykkiä".
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Tom_Gore kirjoitti:Synteettiset pensselit menevät ajan mittaan "koukulle", teit sitten ihan mitä tahansa. Sen kanssa pitää vaan elää ja vaihtaa pensseli uuteen. Toinen vaihtoehto on luonnonkarvaiset (esim. Kolinsky), jotka kyllä pysyvät suorina, mutta eivät ole yhtä "jäykkiä".
...ja joiden kanssa kannattaa satsata sivellinsaippuaan (jolla muuten saa synteettistenkin elinkaarta pidennettyä).

Itse periaatteessa pidän synteettisistä enemmän (paitsi blendatessa) ja niitä saa esmes Stockalta parin euron hintaan. Ihan riittävän hyviä ovat, kestävät jonkun kuukauden ja sitten saa vaihtaa uuteen. Muihin menoihin nähden ovat kuitenkin tässä harrastuksessa vallan halpoja.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
I.H.

jep, tilasin juuri viime viikolla sotataidosta em4-kolinsky 2/0. Miten näitten kanssa toimin+ Läträän enemmän pensselisaippuan (mäntysuopaa olen itse käyttänyt, hyvä vaihtoehto?) kanssa, vai?
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Samalla tavalla kolinskyjen huolto menee kuin synteettisienkin (itse en tosin noin muuten suosittele välttämättä noin pientä sutia käytettävän muuhun kuin pienimpiin detaileihin - omassa Em4:n 1-koon sudissa on parempi kärki kuin monessa n/0 sudissa mihin olen törmännyt).

Sivellinsaippuan suhteen itse käytän tällaista tavaraa (joskaan en linkin kaupasta tilanneena):
http://www.cheapjoes.com/art-supplies/4 ... h-soap.asp

lienee saatavilla myös euroopastakin
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Hena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hena »

Duke kirjoitti:White Dwarfissa neuvotaan eritavalla. Kostuta vedessä, ja vedä sitten paperin päällä sitä samalla pyöräyttäen. On toiminut ainakin minulla. Ja tuon kyseisen WD:n numerohan on 311.
Näin olen itse tehnyt vuodesta -89. Tosin pensseleitä on siinä ajassa kerennyt mennä useampia.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Silveri kirjoitti:Sivellinsaippuan suhteen itse käytän tällaista tavaraa (joskaan en linkin kaupasta tilanneena):
http://www.cheapjoes.com/art-supplies/4 ... h-soap.asp

lienee saatavilla myös euroopastakin
Ihan Suomestakin jopa saatavilla, taidetarvikeliikkeistä. Tosin hinta on aivan järjetön verrattuna noihin jenkkilähintoihin, mutta toisaalta eipä tuo saippua juurikaan näytä tuosta mihinkään kuluvan. Aika ikuinen möntti.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

samanmerkkistä tavaraa?

hotdamn. saattaa kyllä silti tulla halvemmaksi tilata postikuluineen ulkomailta.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”