Pensselin kunnossa pito.
Pensselin kunnossa pito.
Hoidan pensselini maaluksen jälkeen näin.
1. Huuhdon viileääsä vedessä.
2. Pyörittelen mäntysuovassa.
3. Huuhdon.
4. Tasoitan syljellä.
Kumminkin pensselin aivan päähän ilmestyy pieniä, mutta hankalia ''sojoumia''.
Maalaan varovasti, enkä drybrushaa sillä. Ainakaan siinä syy ei ole. Mikä on ongelman syy?
1. Huuhdon viileääsä vedessä.
2. Pyörittelen mäntysuovassa.
3. Huuhdon.
4. Tasoitan syljellä.
Kumminkin pensselin aivan päähän ilmestyy pieniä, mutta hankalia ''sojoumia''.
Maalaan varovasti, enkä drybrushaa sillä. Ainakaan siinä syy ei ole. Mikä on ongelman syy?
Synteettiset pensselit menevät ajan mittaan "koukulle", teit sitten ihan mitä tahansa. Sen kanssa pitää vaan elää ja vaihtaa pensseli uuteen. Toinen vaihtoehto on luonnonkarvaiset (esim. Kolinsky), jotka kyllä pysyvät suorina, mutta eivät ole yhtä "jäykkiä".
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
- Hammerheart
...ja joiden kanssa kannattaa satsata sivellinsaippuaan (jolla muuten saa synteettistenkin elinkaarta pidennettyä).Tom_Gore kirjoitti:Synteettiset pensselit menevät ajan mittaan "koukulle", teit sitten ihan mitä tahansa. Sen kanssa pitää vaan elää ja vaihtaa pensseli uuteen. Toinen vaihtoehto on luonnonkarvaiset (esim. Kolinsky), jotka kyllä pysyvät suorina, mutta eivät ole yhtä "jäykkiä".
Itse periaatteessa pidän synteettisistä enemmän (paitsi blendatessa) ja niitä saa esmes Stockalta parin euron hintaan. Ihan riittävän hyviä ovat, kestävät jonkun kuukauden ja sitten saa vaihtaa uuteen. Muihin menoihin nähden ovat kuitenkin tässä harrastuksessa vallan halpoja.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Samalla tavalla kolinskyjen huolto menee kuin synteettisienkin (itse en tosin noin muuten suosittele välttämättä noin pientä sutia käytettävän muuhun kuin pienimpiin detaileihin - omassa Em4:n 1-koon sudissa on parempi kärki kuin monessa n/0 sudissa mihin olen törmännyt).
Sivellinsaippuan suhteen itse käytän tällaista tavaraa (joskaan en linkin kaupasta tilanneena):
http://www.cheapjoes.com/art-supplies/4 ... h-soap.asp
lienee saatavilla myös euroopastakin
Sivellinsaippuan suhteen itse käytän tällaista tavaraa (joskaan en linkin kaupasta tilanneena):
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- Hammerheart
Ihan Suomestakin jopa saatavilla, taidetarvikeliikkeistä. Tosin hinta on aivan järjetön verrattuna noihin jenkkilähintoihin, mutta toisaalta eipä tuo saippua juurikaan näytä tuosta mihinkään kuluvan. Aika ikuinen möntti.Silveri kirjoitti:Sivellinsaippuan suhteen itse käytän tällaista tavaraa (joskaan en linkin kaupasta tilanneena):
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
samanmerkkistä tavaraa?
hotdamn. saattaa kyllä silti tulla halvemmaksi tilata postikuluineen ulkomailta.
hotdamn. saattaa kyllä silti tulla halvemmaksi tilata postikuluineen ulkomailta.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!