"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Miten muotoilette isoa styroksilevyä?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
6X4

Miten muotoilette isoa styroksilevyä?

Viesti Kirjoittaja 6X4 »

Mulla on ongelma.Mun pitäis muovata isoa styroksilevyä maastopohjaksi. Mutta millä sen teen?Ja miten?
MYYDÄÄN LOTR ELFFEJÄ,YV JOS KIINNOSTAA
Dead Maniac
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dead Maniac »

Kuumalankaleikkurilla tai terävällä veitsellä. Veitsen kanssa työskennellessä tulee olla varovainen ettei töki itseään, ja silppua saattaa tulla joka paikkaan.

Joku nohevampi voi sitten kertoa tarkemmin.
Time waits for no slave.

Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
6X4

Viesti Kirjoittaja 6X4 »

Voiko tuon kuumalankaleikkurin tehdä mahdollisesti,ja miten?
MYYDÄÄN LOTR ELFFEJÄ,YV JOS KIINNOSTAA
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

MarinXor kirjoitti:Voiko tuon kuumalankaleikkurin tehdä mahdollisesti,ja miten?

vaikka näin...

kuuklella nuita löytyy...
big or small,we loot it all.hmph..
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Kuumalankaleikkuri on hyvä jos jaksaa sellaisen kyhätä, mutta nopeampi (ja sotkuisempi) ratkaisu on iso leipäveitsi ja hiekkapaperi (ja imuri).
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Paha Setä

Viesti Kirjoittaja Paha Setä »

Silveri kirjoitti:Kuumalankaleikkuri on hyvä jos jaksaa sellaisen kyhätä, mutta nopeampi (ja sotkuisempi) ratkaisu on iso leipäveitsi ja hiekkapaperi (ja imuri).
Ja työskentely kannattaa hoitaa ulkotiloissa (tai parvekkeella) ;).
Ojentajalihaksen kramppi saa rystysen ja nenun kohtaamaan huomattavalla voimalla. - Huru-Ukko
Solid

Viesti Kirjoittaja Solid »

.
Viimeksi muokannut Solid, La 10.01.2015 08:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Silveri

Paha Setä kirjoitti:
Silveri kirjoitti:Kuumalankaleikkuri on hyvä jos jaksaa sellaisen kyhätä, mutta nopeampi (ja sotkuisempi) ratkaisu on iso leipäveitsi ja hiekkapaperi (ja imuri).
... ja jos sen tekee parvekkeella, niin kannattaa suosiolla tyhjentää parveke kaikesta irtoavasta etukäteen, ettei pää hajoa totaalisesti imurointiin - styroksisälä kun on hyvin staattista

leipäveistä (sellaista sahalaitaista) käyttäessä ei tule samanlaista kitinää kuin suorateräistä veistä käytettäessä - leikkaa myös nopeammin (ja sotkuisemmin)
Sami Jumppanen

Viesti Kirjoittaja Sami Jumppanen »

Silveri kirjoitti:
Paha Setä kirjoitti:
... ja jos sen tekee parvekkeella, niin kannattaa suosiolla tyhjentää parveke kaikesta irtoavasta etukäteen, ettei pää hajoa totaalisesti imurointiin - styroksisälä kun on hyvin staattista

leipäveistä (sellaista sahalaitaista) käyttäessä ei tule samanlaista kitinää kuin suorateräistä veistä käytettäessä - leikkaa myös nopeammin (ja sotkuisemmin)
Ja jos levy ei ole hyvin ohut, niin saa kunnon timpurin sahaakin käyttää. Ohut levy saattaa tuosta lohjeta kappaleiksi, mutta tämä vaara on veitsen käytössäkin. Rautasahan terä on luultavasti hyvin kätevä sen sivujen kapeuden vuoksi ja se ei ota liikaa, joten tätäkin voi kokeilla.

Sotkun varalta voi varautua ja laittaa alle jotakin ketäämään sotkut, kuten muilloinkin hiottaessa tai sahattaessa.
Paha Setä

Viesti Kirjoittaja Paha Setä »

Mutta edelleenkin se kuumalankaleikkuri on paras. Ja suosittelen myös ostamaan kunnollisen leikkurin, ei mitään GW:n onnetonta patterisyöppöä. Itselläni ei ole tähän mennessä ollut moitteita laitteesta. Toimii kuin unelma ;).
Ojentajalihaksen kramppi saa rystysen ja nenun kohtaamaan huomattavalla voimalla. - Huru-Ukko
Silveri

Kuumalankaleikkuri on hyvä, mutta siitä huolimatta kannattanee käyttää hiekkapaperia pintojen tasoittamiseksi (ellei ole joku überguru sen leikkurin käytössä) - ei tule niin järkyttävän kulmikkaita leikkauspintoja. Hyvät kuumalankaleikkurit sitäpaitsi maksavat ja saattavat olla kiven alla jos ei tiedä mistä niitä parhaiten löytyy.
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Varmasti kuumalankaleikkuri on kaikkein paras, mutta olen huomannut rautasahan terän erittäin hyväksi myös. Olen tässä pakertanut monimutkaista pelipöytää Finnfoamista (kehuitta sitä, teijän syy) ja rautasahan terä on varmasti se toiseksi paras vehje tuohon hommaan. Onnistuu myös kohtalaisen jyrkät mutkat, vaikka ei mitään teräviä kulmia helposti taiteillakaan.
Luumumehu on soturien juomaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”