"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kestävä hiekkapohja?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Billbox_

Kestävä hiekkapohja?

Viesti Kirjoittaja Billbox_ »

kysymys kertoo kaiken, eli miten saan tehtyä kestävän, hiekkaa stimuloivan pohjan? ei, en tee hiekasta sillä se varisee pois, ellei joku keksi miten se pysyy hyvin paikallaan käännellessä yms.
Rautamaha

Viesti Kirjoittaja Rautamaha »

Jos haluat hiekan pysyvän alustassa, laita liimaa vähän äläkä paljoa.Ja sitten maalaa hiekkaa jotta pysyy paremmin kiinni, ainakin minulla toimii.
Fellows, there's a troll among us.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Niin ja kyllä se hiekka pysyy siinä kiinni, jos ei muuten niin mattalakkaa tai maalia pintaan niin varmana pysyy.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Dead Maniac
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dead Maniac »

Jostain kuulin nohevan neuvon ja olenkin sitä menestyksekkäästi käyttänyt: Laitat liimat, sitten hiekan. Odotat notta mokoma kuivaa ja sitten vedellä laimennettu liimakerros kauttaaltaan sen hiekan päälle. Ei varise maalatessa tai muutenkaan.
Time waits for no slave.

Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
Markkola

Viesti Kirjoittaja Markkola »

Itse beissaan figut ennen sprayaamista, jolloin maali "sitoo" hiekan alustaan kiinni.
USA upotti Estonian, aiheutti Kekkosen kaljun, järjesti jäävuoren Titanicin eteen, tappoi dinosaurukset ja aiheutti myös alkuräjähdyksen.
Ruoska

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

Pieni Pimeä Mies kirjoitti:Itse beissaan figut ennen sprayaamista, jolloin maali "sitoo" hiekan alustaan kiinni.
Toimii, teen myös itse näin. Eli erikeepperiä baselle, sitten dippaat basen hiekkaan/flockiin ja näpsäytät sitä paristi niin että kaikki ylimääräinen putoaa. Annat kuivua hyvin ja vedät basecoat sprayn päälle. Ei lähde hiekat mihkään.

Uskosin että toimii erinomaisesti myös isommilla alueilla vaikkapa maastoa tehdessä.
Icecube

Viesti Kirjoittaja Icecube »

Itse olen saanut kaikkein kestävimmän hiekoituksen baseihin Vallejon Coarse Pumice hohkakivimassalla. Erikeepper+hiekka -> spray pysyy kyllä myös tarpeeksi hyvin kiinni.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

itse käytän toisinaan myös pikaliimaa hiekan kiinnityksessä - pitää myös hyvin
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
WaMMaSaNDe

Viesti Kirjoittaja WaMMaSaNDe »

1. Erikeepperi laimennettuna baseen (n. 1:1)
2. Dippaan hiekkaan annan kuivua hetkisen
3. Laimennan erikeepperiä lisää vedellä (n. 1:3) ja lisään tipan saippuaa ja levitän pensselillä varovasti hiekan päälle. Seos on sillon sopivaa kun se menee hiekan rakoihin, eikä pilaa sen luomaa tekstuuria. Tässä vaiheessa liiman pitää antaa kuivua kauan.
4. Sit vaan pohjamaali (musta/ruskee) päälle ja draibrussit niskaan. Ja ihan varmaan muuten hiekka pysyy. Sit pistän vielä staattista ruohoo pikaliimalla sinne tänne ja joskus jotain random kamaa(isompia kiviä, tyhjiä ammuskoteloita, vihollisten ruuminosia jne.).
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Dead Maniac kirjoitti:Jostain kuulin nohevan neuvon ja olenkin sitä menestyksekkäästi käyttänyt: Laitat liimat, sitten hiekan. Odotat notta mokoma kuivaa ja sitten vedellä laimennettu liimakerros kauttaaltaan sen hiekan päälle. Ei varise maalatessa tai muutenkaan.
Mutta eikö tämä silloin kiillä? Vai olenko aivan hakoteillä.
Goblinisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Goblinisti »

figunarkki kirjoitti:
Dead Maniac kirjoitti:Jostain kuulin nohevan neuvon ja olenkin sitä menestyksekkäästi käyttänyt: Laitat liimat, sitten hiekan. Odotat notta mokoma kuivaa ja sitten vedellä laimennettu liimakerros kauttaaltaan sen hiekan päälle. Ei varise maalatessa tai muutenkaan.
Mutta eikö tämä silloin kiillä? Vai olenko aivan hakoteillä.
Olet. Maali tulee tämä liimakerroksen päälle ja peittää sen.
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

Ei kiillä sen enempää kuin hiekka muutenkaan, eli ei ollenkaan. Tämä metodi kiinnittää yllättävän hyvin isompiakin hiekan paloja. Esim. kaksi kokohiekattua pelipöytäämme ovat kestäneet vuosia kulutusta kahden liimauksen voimalla.

Toisessa vaiheessa voi myös kätevästi kiinnittää samalla ruohon, tms hiekan päälle tulevan materiaalin.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Tiamat kirjoitti:Miten porukoilla on toiminut tuo citadelin lumipöly? Pysyykö se basessa? Itse teen ogre kingdoms armeijaan base komboilla hiekkaa ja siihen päälle osittain static grassia ja heti perään lunta, jolloin ruohosta tulee huurteisen näköistä. Tai sitten static grassit ja siihen päälle kiviä ja hiekkaa ja lopuksi näiden päälle satunnaisia lumiläikkiä. Kuitenkin näitä ropisee kamalasti aina ja pelkään että yksi suuri mobilisointi saa kaiken rapisemaan pois.
Liimana käytän tiimarin pikaliimaa, joka on hyvää ja halpaa.

Mutta siis mitkä kokemukset ovat lumesta ja yleensä citadelin noista pinnoitteista, rapiseeko ne helposti?
Mitä olen itse tuosta Citadelin lumipölystä kuullut, se on hirveää tököttiä joka ei edes näytä lumelta. Ruokasooda + erikeepperi on kuulemma hyvä kikka.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Tiamat kirjoitti:Miten porukoilla on toiminut tuo citadelin lumipöly?
Se näyttää valkoiselta ruoholta. Ihan kakkaa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

The Captain kirjoitti:
Tiamat kirjoitti:Miten porukoilla on toiminut tuo citadelin lumipöly?
Se näyttää valkoiselta ruoholta. Ihan kakkaa.
minkälaista kakkaa? jos se on kovaa shittiä ni sithän sitä pitää hankkia
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

On se aika kovaa shittiä. Itse käytän sitä washattuna ruohona 6mm ukoissa. Toimii loistavasti, ja siihen tarkoitukseen jopa se säälittävä rasiallinen riittääkin.

On kai sillä jotain luntakin tullut koitettua tehdä.. :P
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

MakeH kirjoitti: minkälaista kakkaa? jos se on kovaa shittiä ni sithän sitä pitää hankkia
Käyttö suurissakaan määrissä ei aiheuta kovin kummoisia aistiharhoja, joskin aggressiivisuutta se lisää huomattavasti, etenkin jos sillä on kuvitellut saavansa aikaan lumen näköistä juttua figuihin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”