"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Baneblade blogi

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Dead Maniac
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dead Maniac »

Näistä Beinbleideistä puheenollen, seuraavassa linkki siihen miten jotkut lähtevät rakentamaan.. Ollapa sisua ja viitsimystä...
Time waits for no slave.

Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Hyvönen kirjoitti:Pitänee taas tarkistaa näiden herjaajien viestihistoriaa, löytyykö sieltä vastaavaa projektia "oikein" toteutettuna, tai ylipäätänsä mitään työtä kyseisiltä herroilta. Vaikka varmaan ovatkin epävarmoja lapsosia, jotka purkavat omaa epäonnistumista mariinin kasaamisessa tälläiseen kommentointiin. :)
Jaa että herjaaja. Olen tehnyt 5 scratch build tankkia joita ei ole turnauksissa kukaan älynnyt muropaketeiksi ennen erityismainintaa.
Hyvönen

Viesti Kirjoittaja Hyvönen »

OT figunarkille

Viestiänihän ei kohdistettu kaikille jotka ovat topicciin kirjoittaneet, jos omatunto kolkuttaa on kuitenkin hyvä uhota ja puolustella vaikka scratch-build tankeillaan. :)
Eli puolitosissaan heittämäni moite kommentoinnin tasoa kohtaan ei ollut kohdistettu millään tavalla sinua kohtaan.
Alkuperäisessä viestissäni oli hymiö herjaaja-kommenttien jälkeen, mutta eihän se enään nykyään tarkota mitään. Äksdee vaan kaikille.

OT fgunarkille loppuu
"Se on siis nyt todistettu, että minä vain en osaa pelata." -the Captain-
WHAM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja WHAM »

En nyt haluaisi olla ihan kamala paskapää kun haukun kun kaikki muut kehuu, mutta muutama yksityiskohta tuossa hämää.

Ensinnäkin se rungossa kiinni oleva iso tykki (en muista nimeä) törröttää hulluti yläkanttiin, ja näyttää näin ollen jokseenkin typerältä. Lisäksi kunnolla ja rauhassa mitoitetut osat olisivat pelastaneet paljolta. Tähän lisätään vielä päätykin tekeminen yhdestä yksinkertaisesta putkenpätkästä, joka ei ole mikään kaunis, tai osuvakaan (liian paksu ja itse putki on liian ohutta metallia).

Yritystä on kyllä riittänyt, mutta nyt menee minun mielestäni hyvien osien tuhlaamiseksi heikkoon kokonaisuuteen, jonka olisi voinut tehdä paaljon paremmin, uhraamalla enemmän aikaa ja vaivaa, ja ehkä vähän rahaa kunnollisiin osiin.

Toivon todella että maalaaminen ja viilailu pelastavat tämän projektin, koska sinua itseäsikin tulee pännimään jos meni mehtään.
ale

Viesti Kirjoittaja ale »

Projekti etenee tällä hetkellä aika hitaasti, mutta elossa se silti on. Kitin hiominen on niin tylsää hommaa, ettei siihen oikein riitä motivaatio. Mutta kuten sanottu, kyllä se etenee. Tänään kävin ostamassa uutta putkea tykkiin (aavistuksen paksumpaa kuin Leman Russin tykki). Oli muuten yllättävän kallista, jotain 12 euron paikkeilla muistaakseni. Harrasteesta ei löytynyt noin paksua kuin messinkisenä ja hinta oli aika suolainen. Ja nappasin vanhan tykin pois.
valaskala

Viesti Kirjoittaja valaskala »

Pistähän kuvia, kuhan uusi putki on paikoillaan, niin nähdään millainen muutos vaunuun on tullut.

Kyllä se hiominenkin siitä menee, vaikka vain vähän kerrallaan. Muutenkin isommissa urakoissa kannattaa pitää välissä hiukan luovaa taukoa, jottei motivaatio mene projektiin.
...ja taas mennään...
Draktaron

Viesti Kirjoittaja Draktaron »

Pakko tulla sanomaan kun suoraansanottuna kyrpii tuollainen "ihan hirveä" -tason kommentointi. Kritiikkiä saa antaa ja mielipiteensä ilmaista mutta aivoja saa käyttää ja miettiä kuinka kommentoi.

Jos tuo nyt on ensikertalaisen yritys, niin ei ole sellaiseksi paha. Mitoitus on mennyt vähän niin ja näin, ensikerralla kannattaa katsoa mitat tarkkaan. Veikkaan että jos saat sisua tehdä toisenkin scrätchin niin tulee paljon parempi. Odotelkaamme siis kuvia korjauksista.
Averren

Viesti Kirjoittaja Averren »

En kyllä tajua mikä ihme porukkaa täällä vaivaa. Yhdyn monella tapaa kritisoivien kommentteihin, mutta ne olisi voinut myös esittää kannustavammin. Sotusta löytyy näemmä iso kasa perfektionisteja. Jos kaveri tekee ensimmäistä kertaa scratch tankin, niin kuinka moni oikeasti luulee, että siitä tulee millilleen esikuvansa veroinen? Niinpä. Oikeasti, järki käteen sen kommentoinnin kanssa. Mitä iloa on laittaa sotuun mitään esille, kun porukka odottaa samantein vähintään cmon-tasoa, ja käy muiden kimppuun kuin nälkäinen susilauma viimeiseen lihanpalaan. Jos on huono päivä, niin sanoisin että on melko turhaa kasvattaa virtuaalipippeliään ja maassa olevaa itsetuntoaan heittämällä sotussa rapaa muiden silmille. Kommenttiani ei ole osoitettu läheskään kaikille topikkiin kommentoineille, eiköhä ko. henkilöt itsekin tiedä.

Omasta mielestäni Baneblade on todella hieno skrätsi-tankki. Tankista välittyy todella hyvin sen massiivisuus. Oikein kunnioitusta herättävän oloinen kapistus. Siinä olen myöskin samaa mieltä kritisoijien kanssa, että kitin kanssa olisit voinut olla vähän tarkempi. Vieläkö sitä ehtii hioa? Jos ehtii, niin suosittelen, tulee maalausjäljestäkin nätimpää. Mielestäni telaketjut topikin yleisestä hengestä poiketen ovat juurikin hyvät. Todennäköisesti laitat telaketjuihin kuitenkin maalauksen ja loppusilauksen yhteydessä kaikenlaista rojua, kuten sammalta, hiekkaa yms. mitä nyt telaketjuihin jää kun maastossa painetaan. Jos haluat peittää joitakin omasta mielestäsi kehnompia kohtia, niin esim. lemmikkikaupasta olen minä ainakin taannoin hakenut sellaista pienen pientä verkkoa, ilmeisesti akvaarion pohjalle tarkoitettu tjsp. Tämähän kävisi 'Bladeen oivaksi camouflageksi, ja peittäisi samalla pahimmat virhekohdat. Tsemppia vain projektin loppuunviemiseen, laitakin kuvia!

-Ave
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
Apocalypse

Viesti Kirjoittaja Apocalypse »

Minä tykkään! Oikein hyvä ensimmäiseksi scratch build tankiksi. En itsekkään osaisi paremmin!
Kun vähän kritiikkiä pitää antaa niin tuo iso piippu voisi olla kyllä vähän pienempi.
Agamemnon2

Viesti Kirjoittaja Agamemnon2 »

Scratchien kanssa on vähän niin että tekemättä ei opi niin mitään. Itselläni oli tähtäimessä 40k-skaalaan superheavyistä Gorgon kokonaan scratchina mutta itkun ja hammastenkiristysten jälkeen päädyin ostamaan huutonetistä isohkon neukkutankin pienoismallin alustan ja telojen takia. Aikaisemmassa projektissa tuli tehtyä erinäisiä mokia joka viides minuutti mutta haluaisin uskoa että jotain niistä jäi käteen.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Ave: olen samaa mieltä.

Siis, tankissa on selvästi puutteita. Sitä ei käy kiistäminen, mutta siitä käy hyvin ilmi massiivisuus ja muutamilla pikku muutoksilla (järkevämmän kokoiset tykit ja gappaaminen/hiominen) mallista tulee todella hyvä.

Ensikertalaisen työksi mainio, propsit siitä - vaatii rohkeutta ruveta väkertämään tuollaista eikä BB ole varmasti ensimmäiseksi projektiksi se helpoin (olen katsonut itsekin templateja). Seuraava tankkisi onnistuu jo varmasti paremmin. Olen itse väkertänyt yhtä tankkia (ensikertalainen kun olen) ja pelkkään konversioon sekä hiomiseen on kulunut jo varmasti yli 30 työtuntia. Kärsivällisyytä, kyllä siitä hyvä tulee! :)
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Maatsi

Viesti Kirjoittaja Maatsi »

Day kirjoitti:Olen itse väkertänyt yhtä tankkia (ensikertalainen kun olen) ja pelkkään konversioon sekä hiomiseen on kulunut jo varmasti yli 30 työtuntia. Kärsivällisyytä, kyllä siitä hyvä tulee! :)
Olen nähnyt tuon konversion livenä, eikä se todellakaan ole mikään 'väkerrys'. Mutta Day varmaan laittaa sen valmistuttuaan esille ja kaikkien nähtäville ;)

Asiaan: Tässä yksi näkemys Baneblade-scratchbuildiin á la WIP:
http://z11.invisionfree.com/Work_In_Pro ... topic=5310

Eli jatka vain projektiasi, kyllä siitä hyvä tulee. Sitäpaitsi vain tekemällä oppii! :)
Zakathius
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zakathius »

Täytyneepä käväistä sananen sanomassa kun täällä kerran olen ja itsekkin scratch-buildien kanssa pakertelen. Näin aluksi täytyy sanoa että tuo voittaa ehdottomasti omat ensimmäiset pahvitankkini vuosien takaa. :D Pisteitä siis siitä ropisemalla. Ymmärtäisin myöskin viestien perusteella että jo jotain edistystä on tapahtunut sitten viimeisten kuvien, joten kommentoin tankkia vasta seuraavien kuvien jälkeen. Saanen kuitenkin näin yleisellä tasolla kertoa muutaman vinkin jotka itseäni ovat hyödyntäneet.

Erikokoisia ja -pituisia putkia ja tappeja on kaikkialla, eli nyt uusiokäyttöön vanhat tussit, kukkakepit, coktailtikut, pumpulipuikkojen varret, varrastikut.. Myöskin kauppojen hedelmäosastojen pussien pahvirullat ovat erinomaista materiaalia, kuin myös toimistolaskimien/kassakoneiden kuittirullien muoviputket. Oman pahvi-Russini tykki on muistaakseni sininen tussi edellisessä elämässään ja siihen tekemäni executorin plasma-kanuuna on joskus ollut paksun tussin takakorkki ja pätkä sähköjohtoa. Ehkä paras tykinpiippumateriaali mitä tiedän on muoviset kardemumma-mausteputket, jotka ovat lähestulkoon Russin Battlecannoin paksuisia.

http://personal.inet.fi/private/tuomas. ... tioner.jpg

Kirpputorit ovat myös tietenkin loistava lähde uusiomateriaalille ja itse löysin juuri 1:24 skaalaisen Harrierin juuri hiljattain.. (eli tuommoinen 50cm pitkä runko) Kannattaa siis käydä!

Lisäksi jos vain siihen on mahdollisuutta kannattaa erilaisista toimistoista kysellä josko sieltä heitettäisiin pois vanhoja pahvikansioita tms, sillä itse ilen saanut 1mm vahvuista pahvilevyä isäni työpaikalta poisheitetyistä kansioista. Materiaalina huomattavasti plasticardia halvempaa ja helpompaa käyttää. Rohkenen jopa väittää, että suurten rakennelmien rungot ja muut isot osat ovat helpompia tehdä pahvista kuin plasticardista. Itse käytän plasticardia melkeinpä pelkästään yksityiskohtiin.

Vinkkinä vielä tuohon banen battlecannoniin, että siihen voisi hyvinkin sopia paksun tussin putki. Esim joku 1.5-2cm levyinen permanent marker näyttäisi hyvältä. Melkein pitäisi itsekkin pyöräyttää yksi bane, mutta kun on niin monta muuta projektia kesken... Huokaus.
Suosittelen scratchbuildereille yhden mallin rakentamista kerralla! :D Itse en ole niin osannut tehdä ja 5-6 projektia on aina kesken yhtäaikaa...

Hienoa että muutkin harjoittavat tällaista pakertamista! Lykkyä pyttyyn ja jaksamista banen kanssa!
//-Transmission started-

http://www.moddb.com/mods/hl40k-tale-of-the-inquisitor

Dragones Numquam Pereunt

//-End of transmission-
Agamemnon2

Viesti Kirjoittaja Agamemnon2 »

Kirppareilla kannattaa ehdottomasti käydä. Voi meinaan säästää aikaa ja vaivaa. Esim telapyörät voi saada helposti jostain GI Joe -lelusta sen sijaan että käyttää pirusti aikaa niiden tekemiseen itse. Gorgonia varten käytin vähän kalliimpaa vaihtoehtoa ja ostin venäläisvalmisteisen, todella karun 1/30 skaalan T-34n huutonetistä, josta hyödynnän alarungon "ammeen", telapyörät ja kumitelat.

Lisähyötynä k.o. panssarin muovivalu on sen verran paksua että alustarakenne on jotakuinkin iskunkestävä. Myös pyörien suoraan laittaminen ja siistin ulkoasun aikaansaaminen helpottuu jonkinverran. Koska kokonaan itsetehdyistä malleista ei saa loppupelissä kuin pari moraalista lisäpistettä, kannattaa tähyillä ympärilleen ja mennä siitä mista aita on matalin.
Draktaron

Aiheeseen jotenkuten liittyen, mistä näitä templateja saa?
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Minorith kirjoitti:Aiheeseen jotenkuten liittyen, mistä näitä templateja saa?
Itse joutunet netistä etsimään koska moderaadin, ylläpidon ja tekiänoikeuksien suhtautuminen templatejen levittelyyn on tälläkin foorumilla muutaman miljoonaa kertaa kuultu.
Draktaron

Hmm selvä. Mutta eikös valmistaminen ollut ihan laillista puuhaa, myyminen/jakaminen sitten eri asia?
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Ihan hyvältä näyttää. Piippu vaan on vähän jyty :D Sen kuin vaihdat pienempään niin hyvä tulee.
Minorith kirjoitti:Hmm selvä. Mutta eikös valmistaminen ollut ihan laillista puuhaa, myyminen/jakaminen sitten eri asia?
Eiköhän tuo ihan laillista puhaa ole. Tuskin lelutankkejen leikkaaminen pahvista on kiellettyä :D
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Myyminen lienee jo hieman laittomampaa. Omaan käyttöön saat tehdä ihan mitä tahansa kopioita aivan mistä hyvänsä haluat.

Mutta kuten figunarkki totesi, templatejen levittäminen tällä sivustolla ei ole suotavaa.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
ale

Viesti Kirjoittaja ale »

Sain vihdoin jotain tehtyä, eli aloitettua uutta tykkiä. Demolisher cannon on myös napattu irti, kuten huomaatte. Ja turretin etulevy ei jää tuollaiseksi, parantelen sitä kyllä.

Kuva
Lukittu

Palaa sivulle “Galleria”