"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pettymykset figukaupoissa

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Markkola

Viesti Kirjoittaja Markkola »

Dolmot kirjoitti:
Tom_Gore kirjoitti:Etämyynnissä on AINA 14 päivän palautusoikeus laskien siitä kun on saanut tavaran käsiinsä.
Koskevatko mitkään tällaiset kuluttajansuojalait yksityishenkilöiden välistä kauppaa tai käytettyjä tavaroita? Tietääkseni huutonetissä myydylle leivänpaahtimelle ei tarvitse antaa minkäänlaista takuuta, eikä ostajalla ole oikeutta olettaa sen kestävän vähintään paria vuotta kuten uusissa tuotteissa.
Näin se männöö. Palautusoikeus on yrityksiltä ostettaessa, mutta Sotavasarassa ja muuallakin internetissä käyty yksityishenkilöiden välinen kauppa liikkuu sellaisella harmaalla alueella, että lainsäädäntö ei varsinaisesti ota siihen kantaa. Kauppakirja helpottaisi asian jälkipuintia mahdollisen huijauksen tapahtuessa, mutta harvempi alkaa kauppakirjaa laatia nettiostosten yhteydessä.

Mutta Töpicciin:
Kaikki omat kaupat ovat menneet hyvin mukavasti. Mitä nyt yksi ostamani tykki oli omituisesti vääntynyt, mutta senkin korjasi hiustenkuivaaja.
USA upotti Estonian, aiheutti Kekkosen kaljun, järjesti jäävuoren Titanicin eteen, tappoi dinosaurukset ja aiheutti myös alkuräjähdyksen.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Dolmot kirjoitti:
Tom_Gore kirjoitti:Etämyynnissä on AINA 14 päivän palautusoikeus laskien siitä kun on saanut tavaran käsiinsä.
Koskevatko mitkään tällaiset kuluttajansuojalait yksityishenkilöiden välistä kauppaa tai käytettyjä tavaroita?
Kuluttajansuojalaki koskee jo märitelmänsä mukaan vain elinkeinonharjoittajan ja kuluttajan välistä kauppaa. Periaatteessa siis Fantasialinnan Huuto.netissä kauppaama avaamaton blisteri on kuluttajansuojalain alainen kauppa, mutta jalmari546:n kauppaama vastaava avaamaton blisteri ei ole.

On noita tullut noita paskuuksia. Paras on ollut Postin tuoma aukinainen helposti-pahvipussi, josta varisi eldareita ulos vielä kotiovellani.

Sarjassamme "hienosti maalattu" on tullut kaikkea keskinkertaisesta pelipöytätasosta ihan kamalaan, mutta oikeasti hienosti maalattuja ei yhtäkään. Ihme touhua, että ihmisillä ei ole sen vertaa itsekritiikin tajua, etteivät osaa sanoa, onko oma tuotos todellakin "hienosti maalattu". Itse myymistäni olen sentään rehellisesti sanonut, että "paskasti maalattu" tai "konvertoitu päin mäntyä".
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Pyöveli
Kirjoitti miljoonannen viestin

Viesti Kirjoittaja Pyöveli »

Itselleni on figukaupat ainakin toistaiseksi menneet ihan kohtuullisen hyvin. Mitä nyt pieniä "väärinkäsityksiä" ollut ja kuten The Captainkin totesi, maalausjäljen omakohtainen arviointi on monella pahasti hakusessa. Tosin tällä ei ole ollut niinkään väliä, kun ovat kuitenkin menneet maalinpoistoon...

Nyt sen enempää yleistämättä täytyy todeta että ainakin minulla ne kaupat, jotka olen tehnyt "aikuisikäisten" tai sitä lähestyvien kanssa, ovat menneet aina mallikkaasti. Kun taas nuorempien kanssa on sitä säheltämistä, että ei ole omaa tiliä tai figut saa postiin, kunhan isi ostaa paketin tms... Tämä on tietenkin ymmärrettävää, koska iso osa forumilaisista on kuitenkin tuota nuorempaa ikäpolvea, mutta nuorempienkin pitäisi ymmärtää asia, että kun kaupat sovitaan, niin isin työkiireet ei ole se peruste, miksi paketti ei lähde postiin tai maksua ei kuulu...

Itse pyrin aina ottamaan kuvan myymistäni figuista ja pyytämään sen ostettavista. Aina tämä ei ole mahdollista, mutta tällöin herää heti kysymys, että miksi. Kännykamerat ja muut digivehkeet alkavat olla niin yleisiä, että suttuisenkin kuvan saa miltei jokainen toimitettua jos haluaa. Ja mielestäni tämä on kohteliaisuutta ostajaakin kohtaan, että näkee heti mitä on tarjolla.
Careful what you wish - You just might get it...

Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
Slaughter Master

Viesti Kirjoittaja Slaughter Master »

The Captain kirjoitti:Sarjassamme "hienosti maalattu" on tullut kaikkea keskinkertaisesta pelipöytätasosta ihan kamalaan, mutta oikeasti hienosti maalattuja ei yhtäkään. Ihme touhua, että ihmisillä ei ole sen vertaa itsekritiikin tajua, etteivät osaa sanoa, onko oma tuotos todellakin "hienosti maalattu". Itse myymistäni olen sentään rehellisesti sanonut, että "paskasti maalattu" tai "konvertoitu päin mäntyä".
Tämäkin on ihan totta, mutta yksi selkeä kuva kertoo aina enemmän kuin tuhat sanaa. Siksi aina itse ostaessani käytettyä tavaraa, joka ei ole maalaamatonta, pyydän aina kuvaa. Ei se niin elintärkeä ole, koska poistan maalit kuitenkin, mutta jos figussa on jotain, joka hankaloittaa maalien poistoa, olisi myyjän hyvä kertoa.
Guha

Viesti Kirjoittaja Guha »

Sarjassamme "hienosti maalattu" on tullut kaikkea keskinkertaisesta pelipöytätasosta ihan kamalaan, mutta oikeasti hienosti maalattuja ei yhtäkään. Ihme touhua, että ihmisillä ei ole sen vertaa itsekritiikin tajua, etteivät osaa sanoa, onko oma tuotos todellakin "hienosti maalattu". Itse myymistäni olen sentään rehellisesti sanonut, että "paskasti maalattu" tai "konvertoitu päin mäntyä".
Tämä myöskin riippuu vähän siitä, mitä ihminen pitää hienosti maalattuna. Minulle joidenkin mielestä yksinkertainen pelipöytätaso on jo aikamoinen saavutus.
Lormo.
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Enemmänkin valehtelu maalaustasosta johtuu ihan siitä, että saisi sitä tavaraa myytyä.

Kumman sinä ostaisit ennemmin, 10 Space marinea, paskasti maalattuja, vaikoi 10 Space marinea, hienosti maalattuja?
- Kynä-ääliö
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Maalaamisen tasolla ei ole minulle minkäänlaista merkitystä. Ainoa toive maalauksessa on se, että irtoaisi mahdollisimman kevyesti maalinpoistossa. Maalattavaksihan ne figut ostan tietenkin ja maininta maalaamistasosta kertoo vain tiedon siitä, että saan varata aikaa, ennenkuin itse pääsen figuja värittämään. Siis automaattinen maalinpoisto seuraa, jos myytte minulle :)
Luumumehu on soturien juomaa
Guha

Viesti Kirjoittaja Guha »

Kumman sinä ostaisit ennemmin, 10 Space marinea, paskasti maalattuja, vaikoi 10 Space marinea, hienosti maalattuja?
Ei pienemmässäkään määrin mitään merkitystä, koska maalinpoistoon ne kumminkin menisivät... Luultavasti se kumpi on halvempi.
Lormo.
Markkola

Viesti Kirjoittaja Markkola »

Guha kirjoitti:
Ei pienemmässäkään määrin mitään merkitystä, koska maalinpoistoon ne kumminkin menisivät... Luultavasti se kumpi on halvempi.
Toisaalta maalaustaso yleensä korreloi myös figun yleisen kunnon kanssa. Kahden millin maalikerroksen alta voi paljastua toiset kaksi milliä liimaa.
USA upotti Estonian, aiheutti Kekkosen kaljun, järjesti jäävuoren Titanicin eteen, tappoi dinosaurukset ja aiheutti myös alkuräjähdyksen.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Pieni Pimeä Mies kirjoitti:
Guha kirjoitti:
Toisaalta maalaustaso yleensä korreloi myös figun yleisen kunnon kanssa. Kahden millin maalikerroksen alta voi paljastua toiset kaksi milliä liimaa.
Joka voi olla harmillista muovifiguilla, mutta ei metallifiguilla.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Slaughter Master kirjoitti: Tämäkin on ihan totta, mutta yksi selkeä kuva kertoo aina enemmän kuin tuhat sanaa.
Ja yksi suttuinen kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Slaughter Master

The Captain kirjoitti:
Slaughter Master kirjoitti: Tämäkin on ihan totta, mutta yksi selkeä kuva kertoo aina enemmän kuin tuhat sanaa.
Siksi onkin kannattavaa pyytää myyjältä selkeää kuvaa. Tai jos nyt joku ei osaa ottaa selkeitä kuvia kamerallaan, oletan ettei häneltä maalaaminenkaan suju hyvin.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Slaughter Master kirjoitti:
The Captain kirjoitti:
Siksi onkin kannattavaa pyytää myyjältä selkeää kuvaa. Tai jos nyt joku ei osaa ottaa selkeitä kuvia kamerallaan, oletan ettei häneltä maalaaminenkaan suju hyvin.
Ei sillä, että olisit paljonkaan väärässä, mutta kyllä figujen kuvaus on aika paljon kuvauslaitteestakin kiinni. Ei tuolla nokialaisella ainakaan saa mitään selvää, jos sillä figun kuvaa. Eipä sillä, ei noilla Revellin maaleillakaan kyllä showcasea saa aikaan. Mutta lähikaupan tuotteita en tilaustavaraan vaihda, semmoinen on elitistien pelleilyä.
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Teräratas kirjoitti:Eipä sillä, ei noilla Revellin maaleillakaan kyllä showcasea saa aikaan.
Enpä tiedä, kai se emalimaaleillakin vallan hyvin onnistuu. Monet historiallisia figuureita maalavat taitavat käyttää emalimaaleja. Ovatko revellit sitten niin paljon huonompia kuin muut, mutta kai noillakin saa hyvää jälkeä, jos osaa vain maalata. Saa ainakin ohuita kerroksia jos kärsivällisyys riittää.
Lalalaa
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

OT
Valtsu kirjoitti:Enpä tiedä, kai se emalimaaleillakin vallan hyvin onnistuu. Monet historiallisia figuureita maalavat taitavat käyttää emalimaaleja. Ovatko revellit sitten niin paljon huonompia kuin muut, mutta kai noillakin saa hyvää jälkeä, jos osaa vain maalata. Saa ainakin ohuita kerroksia jos kärsivällisyys riittää.
Juu, vaikea oikeasti sanoa, kun en ole koskaan millään muulla tainnut edes yrittää maalata. Lähinnä tuntuisi, että noissa on ihan sävykohtaisesti älyttömiä eroja siinä miten ne käyttäytyvät. Ja ohennettuna kyllä pakenevat välittömästi joka paikkaan, kun vain hipaisee figua. Eli luultavasti inkeiksi ovat oikein hyviä..? Kun niitä kumminkin jokaisella koottavahyllyllä myydään, niin kaippa ne ovat paikkansa jollain perusteella hankkineet siellä. Mutta kuten sanottu, minnen ymmärrä mitään kuvauksesta enkä maalaamisesta, joten syytän vehkeitä kaikesta. (Sen kumminkin olen havainnoinut, että ammattikuvaajat eivät käytä kamerakännyköitä, eivätkä oikeat figumaalarit revellin maaleja.

Kumminkin, pääosin olen erikoistunut MBM* tekniikkaan, joten voin hyvillä mielin sanoa, että minulla myynnissä olevat figut on yleensä hyvin maalattu...

*) Matt Black on Metal
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Suurempia pettymyksiä ei ole kohdalle sattunut. Tosin enpä ole paljoa ehtinyt figuja käytettynä ostamaankaan.

Maalausjälki ei ole ollut koskaan harmi, koska oma maalaukseni on muutenkin heikkoa. Suurin pettymys tulivarmaan kun sain land raiderin 20€, mutta monet osat olivat liimattu kiinni. Onneksi heavy boltterit lähtivät toimimaan pienellä väkivallalla ja ramppia en kuitenkaan availisi. Ongelma siis ratkesi aika helposti.

Toinen yllätys (ei siis pettymys) oli kun ostin pari speederiä ja rhinon. Itselleni rhino oli pelkkää plussaa sillä halusin speederit ja hinta ei ollut mahdoton edes kahdelle speederille ilman rhinoa. Odotin että rhino olisi uudempaa mallia, mutta wanha rhino löytyi muovipussista. Toisaalta samapa tuo wanha tai uusi. Tuleepa hieman wanhempaakin kalustoa oman chapterin varikko hyllylle.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Slaughter Master

Minun pahin pettymykseni oli se, kun tein erään henkilön kanssa kauppoja. Minun oli tarkoitus vaihtaa läjä Krootteja Rhinoon, no minä pakkasin Krootit reiluin pehmustein, tiiviisti, kestävään pakettiin. Ja maksoin siitä rahaa. Mutta, kun sain Rhinon, se tuli pelkässä kirjekuoressa, ilman pehmusteita- ja aivan palasina. Olin hyvin pettynyt myyjään. Itse en ollut tinkinyt kunnon paketoinnista rahan takia. Siihen kauppaan olin todella pettynyt. Mutta onneksi sain lopulta Rhinon kuntoon- ja ihan hyvän näköiseksi.
susivaara

huonoin kokemukseni

Viesti Kirjoittaja susivaara »

tähän mennessä huonoin kokemukseni netin kautta kaupan tekemisestä oli tutustuminen kaveriin, joka ensin halusi rahat tilille ennenkuin lähetti figut postissa, ja kun sai rahat tilille, ei lähettänyt yhtään mitään. tulin vedätetyksi. voihan se olla että tuli joku muukin, tuolla tavalla kun voi näppärästi kaupata pienet kaverinsa useampaan uuteen kotiin.
Murhe
Valvoja

Re: huonoin kokemukseni

Viesti Kirjoittaja Murhe »

susivaara kirjoitti:tähän mennessä huonoin kokemukseni netin kautta kaupan tekemisestä oli tutustuminen kaveriin, joka ensin halusi rahat tilille ennenkuin lähetti figut postissa, ja kun sai rahat tilille, ei lähettänyt yhtään mitään. tulin vedätetyksi. voihan se olla että tuli joku muukin, tuolla tavalla kun voi näppärästi kaupata pienet kaverinsa useampaan uuteen kotiin.
Ymmärtääkseni kuitenkin rahat tilille ja paketti postiin on aika vakiomuotoinen kaupankäynnin muoto internetissä. Lisäksi, kun muistaa pitää kaikki käyty viestintä tallessa kunnes tavara on tullut ja tarkistettu, niin pitäisi päästä pitkälle.

Itse kuitenkin käyn lähes poikkeuksetta kauppaa tuossa muodossa ja luotan siihen, että kun minulla on tilinumero, jonne lähetän rahat ja tilisiirron tiedoissa näkyy selvästi miksi raha on siirretty, niin saan tarvittaessa kiinni sen ihmisen, jolle rahat ovat siirtyneet. Ei sillä, että välttämättä oikeusjuttua jaksaisin ryhtyä nostamaan (tosin tarvittaessa osaan olla hyvinkin pikkumainen), niin kuvittelisi ihmisen valitsevan pienemmän riesan tien siinä vaiheessa, kun poliisi setä soittaa ja kysyy miten asia on.

Ainakin parkkipaikalla autooni tulleen lommon salaisuus selvisi muutama vuosi sitten, kun silminnäkijän antaman rekisterinumeron vein poliisilaitokselle ja he soittivat ja kysyivät auton omistajan ja sen jälkeen soittivat tälle. Tämän jälkeen ei ollutkaan ongelma päästä sopuun siitä miten tuon kuhmun kanssa tehdään.
Slaughter Master

Re: huonoin kokemukseni

susivaara kirjoitti:tähän mennessä huonoin kokemukseni netin kautta kaupan tekemisestä oli tutustuminen kaveriin, joka ensin halusi rahat tilille ennenkuin lähetti figut postissa, ja kun sai rahat tilille, ei lähettänyt yhtään mitään. tulin vedätetyksi. voihan se olla että tuli joku muukin, tuolla tavalla kun voi näppärästi kaupata pienet kaverinsa useampaan uuteen kotiin.
Read Murhe. Lisäksi, jos joku huiputtaa sinua, voit aina leimata kaverin maineen siellä, missä olet kauppaa tehnyt. Varmasti ei enää kukaan osta huijarilta mitään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”