Ken on maassa vanhin??

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
migsula

Ken on maassa vanhin??

Viesti Kirjoittaja migsula »

Tossa höpistiin harrastuksesta ja tuli mieleen, että kuka on vanhin tuntemanne figuharrastaja?

Dakkassa tuli vastaan 57 vuotias ja läjäpäin yli 40kymppisii. Sotavasaran vanhin ansaitsis jonku Venerable Dreadnought kunnia nimen! :)

Ite oon 25, eli jonkun sortin NooB_veteraani.
☠️
Mer'siles

Viesti Kirjoittaja Mer'siles »

Enpä tunne ketään kovin vanhaa. Sotulaisten ikää on hankala tietää, mutta ainakin herra kapteenilta luulisi löytyvän arvonimeen sopiva parta? Ja itsehän kuulun vielä niihin ärsyttäviin iniseviin kakaroihin.
Drâyhèn

Viesti Kirjoittaja Drâyhèn »

Vanhin jonka tunnen henk.koht on jo jtn 40(kö?)
Armeijoita öbaut 6-8 ja varmaan 90% maalattu. :)

Sinänsä ihan mukava saavutus kymmenen vuoden figuilulla.
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
Nilarakh
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nilarakh »

Nàzgul wraith kirjoitti:Vanhin jonka tunnen henk.koht on jo jtn 40(kö?)
Armeijoita öbaut 6-8 ja varmaan 90% maalattu. :)

Sinänsä ihan mukava saavutus kymmenen vuoden figuilulla.
Taitaa olla enempikin, oma arvio 45, muistikuvani ainakin sanoo tuon luvun. Harrista siis puhumma?

Ite olen sen tarpeeksi. Henkinen ikä huipussaan. ;)

-Nilarakh
"ytimekäs ja hyvä *näyttää vaemman sormen peukaloa*" - Hovinarri

Cynae-aeaelioe
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Muistelisin, että Mageith tai Oldfogey warhammer.orgissa olisi maininnut iäkseen 63.
Hyvönen

Viesti Kirjoittaja Hyvönen »

Tunnen muutaman yli kolmikymppisen, vaikken hirveästi ole tuntemieni figupelaajien ikiä edes kysellyt. Itse täytän muutaman viikon päästä 22 ja harrastusta takana ~9 vuotta, olen kai siis myös jonkunlainen NooB_veteraani, tosin ensimmäinen turnaus tuli käytyä vasta about vuosi sitten, joten sillä tasolla olen kokematon. Olettehan varovaisia. ;)

-Hyvönen-
"Se on siis nyt todistettu, että minä vain en osaa pelata." -the Captain-
laurentius

Viesti Kirjoittaja laurentius »

itse olen nuoripoika vielä...15 :)
En kyllä tunne henkilökohtaisesti ketään yli 15v. pelaajaa.
Nähnyt kyllä olen vanhempiakin pelaajia.
Eihään tällä Figuilulla ole mitään ylä ikärajaa :)
We are returned!
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Amazing Slug kirjoitti:Muistelisin, että Mageith tai Oldfogey warhammer.orgissa olisi maininnut iäkseen 63.
Fogey on "vain" reilut 40, Ith tätä nykyä tietääkseni 59. Nimimerkki DavidC sanoi noin vuosi takaperin olevansa 60 ja katosi sen jälkeen foorumilta. Noinkohan sai lyijymyrkytyksen... Yli viidenkymmenen pääsee kyllä siellä monikin.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Amazing Slug

No sitten muistelisin väärin.

Eniweis, hotimpaa olla kauempana haudasta kuin lähempänä.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Sotavasaran gallup kirjoitti: Syntymävuotesi?
1991 tai myöhemmin 4% 4% [ 41 ]
1990 10% [ 100 ]
1989 12% [ 115 ]
1988 18% [ 169 ]
1987 10% [ 94 ]
1986 9% [ 92 ]
1985 5% [ 53 ]
1984 4% [ 40 ]
1983 3% [ 31 ]
1982 4% [ 40 ]
1981 3% [ 30 ]
1980 2% [ 22 ]
1979 1% [ 17 ]
1978 1% [ 16 ]
1977 1% [ 13 ]
1976 0% [ 9 ]
1975 0% [ 8 ]
1974 0% [ 9 ]
1973 tai aiemmin 2% [ 25 ]
Ääniä yhteensä : 924
Tämän perusteella siis ainakin jonkin verran yli 30 vuotiaita harrastajiakin vasarasta löytyy. Tiedä sitten kuka on vanhin ja kuka kaunehin, omasta tuttavapiiristä Grond lienee molempia...
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Amazing Slug kirjoitti:Eniweis, hotimpaa olla kauempana haudasta kuin lähempänä.
"Vielä kuulet sä kutsun suloisen
kutsun mullan mehevän
vaan kova kohtalo monen on
joutua soramonttuhun
vaik syliin halajaa
pehmeän mullan muhevan"

-Murhe 3.9. Oodi mullalle, omistettu slugille.
Rokottaja

Viesti Kirjoittaja Rokottaja »

Plissken oli joku nelikymppinen mutta hän ei taida täällä enää pyöriä.
Amazing Slug

[quote="Murhe"][/quote]
Kuva
armored walker
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja armored walker »

Mä aloitin kansakoulun vuonna -70, ikäkysymykseen vastaus on: 42. Oon jo pari vuotta maalaillut, ensin pojan ukkoja ja sittemmin omiakin. Waaaghissa on vanhempiakin aktiiveja, TheSnake on about 45.

...siis sentään 1970.
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Teräratas kirjoitti:Tiedä sitten kuka on vanhin ja kuka kaunehin, omasta tuttavapiiristä Grond lienee molempia...
Jahas, kai se olisi pikkuhiljaa sitten aika sinunkin vierailla optikolla :). Tai jos kauneus on katsojan silmässä, niin psykologilla sitten :D.
fho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fho »

Oi aikoja jolloin figutkin olivat lyijyä.. Just viikonloppuna käteeni osui hyllystä aikoinaan moneen kertaan selattu Heroes for Wargames (Paper Tiger 1986). GW:n silloisen markkinointijohtajan kirjoittama (Stewart Parkinson). Kirjan alussa oleva nimiluettelo on mielenkiintoinen: En kyllä väitä olevani vanhin, mutta tuollaset muutaman vuoden tauot tekee aina silloin tällöin hyvää harrastukselle. Okei, mikä lasketaan figuiluksi. Legoja ei varmaan lasketa :) Mulla on ollut muovisotilaita niin kauan kun muistan. Heti kun pensseli pysyi kädessä, niitä piti myös maalaa paremmiksi. Taannoin siivotessani löysin kaapista 70-luvulla lahjaksi saatuja muovisia intiaaneja. Kummasti oli muovi hapettunut ja ne melkein mureni käsiin. Joukossa oli kuitenkin muutama säilynyt siistimpi Deetailin ukko, joten aivan turhaan tullut kerättyä murusia lattailta.

Se on muuten jännä miten vanhemmat figut tuntuu paremmilta kuin nää uudet. Toki nykyään on usein enemmän detaljia. Kai se on vaan, että on tottunut miltä kääpiö tai goblin näyttää.. Historiaan liittyen bongasin netistä listaa GW:n eri aikoina ilmestyneistä tuotteista. Joskaan tuota ei ole muutamaan vuoteen päivitetty. Tuossa on vielä linkki eri valmistajen figu vertailuun jossa on myös tietoa eri valmistajista.
Gravity is a myth, the Earth sucks too
Terminator Sergeant

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant »

jaa-a, ite oon 13, mutta ainakin Darkmagekasanumeroita oli kai jotain 30 v.

En nyt muista tarkkaan.
Think of the rivers of blood spilled by all those generals and emperors so that, in glory and triumph, they could become the momentary masters of a fraction of a dot.
- Carl Sagan
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Ihan turha vertailla ulkomaaneläviä, koska siellä harrastus on ihan eri kantimissa.

HG Wellsin "Little Wars" julkaistiin 1913. Varsinaisesti Englannissa, joka on ehkä harrastuksen ydinaluetta, homma lähti nousuun 50-luvulla. Eikä se silloin ollut lasten vaan nuorten ja vähän vanhempienkien miesten harrastus.

Battlegamesin ekassa numerossa oli kiva historiikki (http://www.battlegames.co.uk/ kannattaa tilata). Kuvissa salskeat nuoret uroot pelaa pikkutakissa ja skraga kaulassa. Oi niitä aikoja...

Toki Suomessakin on ennen leikitty tinasotilailla, erityisesti ennen sotia, mutta aikuisten harrastus se ei oikein koskaan ole ollut eikä siinä ole ollut vakavia pelillisiä aspekteja. Niinpä meillä ei ole tuota vanhempaa harrastajakuntaa juurikaan, eikä meitä kolmekymppisiäkään ole kuin kourallinen. Suomen starbat olivat pääsääntöisesti teinejä 80-luvulla, kun roolipelit ja niiden myötä fantasiaminiatyyrit tekivät maihinnousun.

Jos puhutaan nimenomaan hammerista, niin täytyy muistaa että WFB ensimmäinen laitos julkaistiin vasta 1983 muistaakseni. Niinpä oikeasti vanhat hammeristit (sanotaan nyt yli nelikymppiset) ovat käytännössä joko

a) siirtyneet/laajentaneet historiallisista peleistä, tai
b) aloittaneet myöhemmällä iällä, tyypillisesti lastensa seuraksi
//Mx
Dru Perim

Viesti Kirjoittaja Dru Perim »

maxxon kirjoitti:...eikä meitä kolmekymppisiäkään ole kuin kourallinen. Suomen starbat olivat pääsääntöisesti teinejä 80-luvulla, kun roolipelit ja niiden myötä fantasiaminiatyyrit tekivät maihinnousun.
Ikää 35.

Paljonko on kourallinen? Omasta pelikaveripiiristäkin löytyy jo "kourallinen" kolmekymppisiä, joten luulisi, että meitä on enemmän Suomessa.

Oma WH-figuilu alkoi -87 roolipelikaverin innostamana lukiossa. Ensi vuonna tuleekin sitten 20-vuotta täyteen. Ei olisi uskonut, että tässä näin käy.

- Dru Perim
"Now it's time to choose
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"

- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Jos nyt pitää ikää mainostaa, niin minullakin sitä on 35, että kyllä meitä "aikuisiakin" täältä löytyy. Ehkä sitä ikää ei enää jaksa kauheasti mainostaa ja siksi yli 30 vuotiaat mummat ja paapat eivät kauheasti erotu foorumilla, niinkuin armaat silkohapsemme.
Näitä geeween pelejä olen pelannut vain muutaman vuoden. Olen enempi roolipelipuolen ihmisiä, mutta huomasin tämänkin ihan kelvolliseksi touhuksi. Figut ovat kuitenkin kaapissani alunperin roolipelaamista varten ja tämä warhammeri on sitten täyteohjelmaa niille.
Luumumehu on soturien juomaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”